כתיבת תוכן שיווקי - כך עושים את זה נכון


כתיבת תוכן שיווקי עלתה בשנים האחרונות לתודעת הציבור, יחד עם ההבנה של התועלת העצומה הגלומה בה. כתיבה שיווקית נכונה יכולה לגרום לגולשים לשהות באתר זמן רב יותר, ויחד עם זאת להניע אותו לפעולה ולהפוך אותו ללקוח של האתר בצורה טבעית וקלילה. החוכמה העיקרית נעוצה ביכולת לכתוב בגובה העיניים של הגולש, לספק לו מידע רלוונטי ולאפשר לו לבחור בצורה חופשית.
כתיבה קלילה ששמה את הגולש במרכז, ולא נותנת לו תחושה שמנסים למכור לו משהו – זוהי כתיבת תוכן שיווקי נכונה. כתיבה מסוג זה מניעה את הגולש בצורה טבעית ונינוחה להפוך להיות לקוח מרוצה של המוצר, מבלי להרגיש שדחפו אותו לשם אלא מתוך בחירה אובייקטיבית וחופשית שלו.

כיצד לכתוב תוכן שיווקי לאתר בצורה הטובה ביותר?

ישנם מספר כללי בסיס שחשוב לשמור עליהם, כדי לאפשר כתיבת תוכן שיווקי ברמה גבוהה. ראשית כל, כאמור, יש לוודא שהכתיבה נעשית בגובה העיניים של הגולשים. אין צורך להכניס למאמר מילים מקצועיות מרובות או לספק מידע שאינו רלוונטי לנושא, חשוב לשמור על כתיבה עניינית וקלילה שתספק לגולש את כל המידע הנחוץ לו בנושא מסוים. מומלץ לא לכתוב בצורה שדוחפת את הגולש לרכוש מוצר מסוים, היות וכתיבה זו אינה יעילה ורק גורמת לתחושה לא נעימה בקרב הגולשים. אף אחד אינו מעוניין שידחפו לו מוצרים, עדיף לספק את כל המידע הרלוונטי ולתת לגולשים להסיק את המסקנות לבד. כמובן שיש צורך לספר על כל היתרונות של המוצר ולתרגם אותם לתועלת האישית של הגולש. למשל, מוצר המשמש לעידוד הרזייה בדרך כלל יכיל רמות גבוהות של קפאין. חשוב לציין מדוע הקפאין מעודד הרזייה על מנת לאפשר לגולש להבין מה התועלת במינון גבוה של קפאין במוצר המדובר. כמו כן, חשוב להקפיד על עיצוב טקסט שיהיה נעים לעין ויעודד את הגולשים להמשיך לקרוא. מומלץ להימנע מפסקאות ארוכות מידי, להוסיף יותר כותרות משנה ולהקפיד על גודל גופן סביר עם מרווחים מספקים בין השורות.

אז מה חשוב לזכור?

לסיכום, כתיבת תוכן שיווקי היא עניין שיש לתת עליו את הדעת, במידה ואתם מעוניינים באתר מצליח ומחזור מכירות גבוה יותר. חשוב להקפיד על כתיבה קלילה ונעימה, שמוגשת בצורה מושכת ומעודדת המשך קריאה. אנשים נוטים לתפוס את הסיטואציה באמצעות החושים שלהם, לכן חשוב שהכתיבה השיווקית תפעיל את החושים האלו. הכתיבה צריכה לעורר בגולש את היכולת לראות את התמונה המדוברת, להריח את הריחות המתוארים, לשמוע ולהרגיש את כל הפרטים הקטנים שמסופרים במאמר. תמונה חיה של המאמר תיצור אוטומטית הזדהות וקירבה בקרב הגולשים, דבר שיבטיח את המשך הקריאה ורצון לרכוש את המוצר הנמכר. נקודה חשובה נוספת, היא להקפיד להסביר בכל מאמר מדוע חשוב לרכוש את המוצר, חשוב שהגולשים יבינו 'מה יוצא להם מזה?. לכן יש צורך להקפיד על כתיבה קלילה ובגובה העיניים, כדי שתהיה מובנת לכל.



 
תפריט דף הבית טלפון