מפתחים אפליקציה - לאיזו מטרה?

מה המקום הכי קרוב כיום ללקוח אם לא בתוך הסמארטפון שלו? יזמים ובעלי עסקים רוצים להיות הכי קרובים שהם יכולים ללקוחות, כדי לדעת בדיוק מה ישמח אותם ומה הם חושבים ומעדיפים.


חלק מהתוכנית להיכנס אל המסך האינטימי של הגולשים עובר בפיתוח אפליקציה. ב app stores יש מיליוני אפליקציות. אך העושר העצום שלהן לא צריך להרתיע אתכם, כי לכל אחת מטרה אחרת.

החוכמה בבואנו לפתח אפליקציה היא ההתאמה בין הצורך לקהל היעד. יש אפליקציות שקהל היעד שלהן הוא אלפיים המנויים לחדר כושר ויש כאלה שמנסות להגיע לקהל יעד עולמי של עשרות מיליוני משתמשים. לכל אחת ייעוד שונה.

מהן המטרות בפיתוח אפליקציה ומה מעניין לפתח היום? הנה כמה סוגים מובילים:

אפליקציה לרווח מיידי

אפליקציה שמחזירה את ההשקעה כבר בחנות היא חלומם של יזמים רבים. היא נועדה לייצר רווח בצורה ישירה, מציעה לרוב שירות, כמו אפליקציות כושר או משחקים.

באפליקציות לרווח ישיר, המשתמש משלם כבר בחנות בכדי להוריד אותן. אפשרות נוספת היא לאפשר את ההורדה בחינם, אך כדי ליהנות מכל האפשרויות צריך לרכוש הרחבות ותוספים.

אפליקציה שמרוויחה מפרסום

לא כל משתמשי הסמארטפון יהיו מוכנים לשלם על אפליקציה בקלות, ולכן מודל אחר לרווח הוא באמצעות פרסום. פיתוח של אפליקציה שנהנית מתצוגת פרסומות נעשה תוך תכנון חכם לגבי השטח המוקצה לפרסומות. מצד אחד, לא נרצה שהפרסום יפריע לגולש ליהנות, ומצד שני, נרצה שהפרסומות יעודדו חלק מהמשתמשים להקליק עליהן. הרווח יגיע מההקלקות על הפרסומות וממכירת שטח הפרסום.

אפליקציית גיבוש מידע

אנחנו חושבים על אפליקציות כעל מרכיב קטן בתוך הטלפון שלנו, אבל למעשה יש לה כח רב. בעזרתה אנחנו יכולים לבקש מהלקוחות שלנו מידע נוסף שיעזור לנו ולהם גם יחד. אפליקציה יכולה לקבל מידע מהמשתמש לגבי המיקום שלו, זהות בפרופילים החברתיים, העדפות, תחומי עניין ומשתנים רבים נוספים. כדי שהמשתמש יסכים לשתף את מפתחי האפליקציה במידע עליו, היא צריכה לתת לו ערך ממשי בתמורה, כמו מענה על בעיה או לספק לו הנאה.

אפליקציה ייעודית לאתר

חשבו לרגע איך נראית הגלישה שלכם בסלולרי. האם אתם הולכים לדפדפן ומחפשים את האתרים האהובים עליכם? או שאול אתם מעדיפים לגלוש בכל אתר דרך האפליקציה שלו, כמו בפייסבוק, אינסטגרם ואתרי חדשות? רוב האנשים מעדיפים את הדרך השנייה.

הדרך להגיע לגולשים שחוזרים אליכם שוב ושוב היא לקצר להם את הדרך על ידי אפליקציה ייעודית לאתר המקלה על הגולשים להגיע אלינו בגלישה במובייל.

אפליקציות מיתוג ופרסום

לפעמים, המיתוג חשוב יותר מהמוצר. הלקוחות של היום מוצפים במסרים פרסומיים והדרך היחידה להתעלות מעל כולם היא לשדר ערכים או סיפור, במקום לנסות למכור באופן ישיר.

קחו לדוגמא את חברת האופנה הענקית Uniqlo. אחת האפליקציות המובילות שלה היא בכלל שעון מעורר. בכל בוקר שהלקוח מתעורר הוא רואה את הגוונים הרכים של יוניקלו לנגד עיניו. המטרה היא למתג את החברה לפי ערכי המקוריות והעיצוב בתוך האפליקציה.

אפליקציות תוכן

תוכן ממלא את כל חללי האינטרנט: בפייסבוק תמצאו תוכן גולשים בדמות סטטוסים ותמונות, קישורים לכתבות; ביוטיוב סרטונים מצחיקים ובאתרי החדשות כתבות מהארץ ומהעולם. כולם מלאים בתוכן שמנסה לעניין את הגולשים, למצוא מה מרתק אותם למסך וגם עבור מה הם מוכנים לשלם.


Salebuy SEO - קידום בגוגל
 


 
תפריט דף הבית טלפון