קידום אתר מכירות



אתרי מכירות הופכים להיות פופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות, כיוון שהם מגלמים את כל היתרונות של האינטרנט. הם מבטלים את הצורך בהחזקת חנות באופן פיזי, מאפשרים עיצוב מרשים ודינמי, ומקלים על הלקוח – אין צורך להגיע פיזית למקום, וכל הפרטים על המוצר מועברים באמצעות האתר. אך הקמת חנות אינטרנטית אינה מספיקה, ויש צורך בעבודה יום יומית על מנת לקדם את האתר, ולמשוך אליו לקוחות.
 

מהו אתר מכירות טוב                     

יש אלפי אתרי מכירות באינטרנט, המציעים מגוון רחב של מוצרים מכל תחום. אך מה קובע בעיני הלקוח? לאיזה חנות יעדיף לקוח להיכנס בעת חיפוש מוצרים ברשת? הגורם הראשון הוא כמובן החשיפה של האתר. כלומר, שם האתר מופיע ברחבי האינטרנט בהקשרים שונים, פרסומות באינטרנט ומחוצה לו מזכירות את שם האתר, ועוד. כל אלה גורמים ללקוח להגיע, בסופו של דבר, אל האתר שלכם. הפרט השני והחשוב לא פחות הוא המוצרים עצמם! חנות אטרקטיבית ככל שתהיה, במידה ולא תציע מוצרים חדשים, או מוצרים קיימים במחירים זולים יותר, או יתרון כלשהו על פני יתר החנויות, לא תשרת את הלקוחות שלכם. הפרט השלישי שהופך אתר מכירות טוב למצוין הוא ניהול האתר. הכוונה היא לפרטים הטכניים בעת הקנייה כמו:
  • חווית משתמש מצוינת, ממשק נוח לתפעול המאפשר המשך קניה לאחר הוספת מוצר לסל, למשל.
  • מערכת חכמה אשר באמצעותה יכול לקוח להירשם, ובכך לחסוך זמן בקניות הבאות, או לקבל תזכורות עם מבצעים המתאימים לו.
  • ניהול חכם של הקנייה – הופעת מוצרים משלימים או דומים בעת הוספת המוצר לסל, מה שיגדיל את שביעות רצונו של הלקוח, וגם את סל הקניות שלו.
  • מערכת תשלום נוחה המאפשרת תשלום באמצעות כרטיסי אשראי או פייפאל.
  • עיצוב האתר ישפיע, באופן טבעי, על חווית הלקוח. אתר עמוס בפרטים מקשה על הקנייה ועל החיפוש באתר, ויגרום לחלק מהלקוחות שלכם לוותר, ולעבור לאתר אחר.
  • התאמת האתר למובייל – זה קריטי היום לאתרי מסחר, ולאתרי אינטרנט בכלל. עם העדכון "מוביילגדון" של גוגל, הנותן עדיפות משמעותית לאתרים מותאמים בתוצאות החיפוש הסלולריות, מי שעדיין לא התאים את האתר שלו לסלולר – מוטב שיעשה זאת בהקדם. באתר של דניאל זריהן תמצאו מדריך מקיף בנושא הזה.
 

מהן האפשרויות לקידום אתר מכירות?

לאחר שבניתם את האתר המושלם, חשוב לקדם אותו כראוי על מנת למשוך כניסה של לקוחות פוטנציאליים. אינטרנט הוא מערכת חכמה מאוד. זוהי הנחת הבסיס בעת קידום אתר כלשהו, אתר מכירות בפרט. הוא ניזון מחיפושים של גולשים, ושואב נתונים מכל מערכת אפשרית, והם  עוברים סינון ועיבוד על מנת להבין טוב יותר את התנהגות הצרכנים ברשת. היתרון עבורנו, בעלי האתרים, טמון בכך שניתן להעזר בנתונים אלה על מנת לשפר את הגדרות האתר שלנו. ישנן דרכים רבות לקידום אתר מכירות:
  • למשל, אם נדע מהן מילות החיפוש המדוייקות של לקוח בעת חיפוש אוכל לחתולים או טכנאי מחשבים, נוכל לכתוב אותן באתר שלנו, ובכך לגרום לאתר להופיע בעת החיפוש. בעת שימוש באפשרות זו יש לעקוב אחר טרנדים של חיפוש, המשתנים ללא הרף.
  • בניית האתר תוך שימוש בהפניות רבות בין העמודים באתר עצמו, ובהפניות לאתרים אחרים. הפניות לאתרים אחרים – החלפת לינקים – משמעותה ציון כתובת האתר באתרים אחרים של ספקים, לקוחות או עמיתים לעבודה. מעבר לעובדה שזהו אמצעי למשיכת לקוחות, מנועי החיפוש יעריכו שהאתר שלכם חשוב יותר, ויגרמו לו "לקפוץ" מעלה ברשימת האתרים.
  • כתיבת בלוג חיצוני לאתר מהווה גם היא אמצעי למשיכה. מעבר לאזכור החנות האינטרנטית בבלוג עצמו, אפשרות זו תסייע גם היא למנועי החיפוש להעריך את האתר.
  • הקפדה על כיתוב נכון של כותרות, והענקת שמות "ידידותיים למנועי חיפוש" לכל התמונות באתר. באמצעות כך תבטיחו הופעתם בעת חיפוש המילים האלה.
טיפים נוספים מהבלוג שלנו: קידום אתר מכירות באינטרנט הוא תהליך הדורש השקעה וחשיבה, אך הוא בהחלט משתלם. השכילו להעזר בנתוני החיפוש של המנועים השונים, והקפידו להיות דינמיים – התאימו את עצמכם תמיד ללקוח, וכך תצליחו לגרום לאתר שלכם להתבלט ברשת.
 


 
תפריט דף הבית טלפון