איך נגוון את הפוסטים שלנו בפייסבוק?


הרשת החברתית מציבה לנו כל מיני דרכים להביע את עצמנו ולגוון את התכנים שלנו, הן ברמה הויזואלית והן ברמה המילולית. פוסט הוא הפורמט שבו אנו משתמשים על מנת להביע רעיונות, להניע לפעולה, להעניק ערך, לשתף ולעניין את הגולשים. לשמחתנו, בתוך הפורמט הכללי קיים מרחב תמרון שמאפשר לנו ללבוש בכל פעם צורה אחרת. נוכל לכתוב יותר או פחות, לכלול תמונה או מספר תמונות, להשתמש בסרטון, לשאול שאלות, לעניין, להצחיק, לשעשע ולעשות כל מה שבא לנו. טוב, פחות או יותר, אבל הבנתם את הפואנטה. אז מה הם חלק מסוגי הפוסטים הקיימים בפייסבוק?
1. פוסט קרוסלה
פוסט קרוסלה כולל מספר תמונות שמופיעות כמעט במקביל. בפוסט קרוסלה משתמשים לרוב על מנת להעביר מספר מסרים שיווקיים לגביי מוצר אחד או כדי לפרסם מספר מוצרים שונים במודעה אחת. אם יצאתם במבצע לגביי ליין חדש של ג'ינסים, תוכלו להציג את כולם במודעה אחת ולקשר כל תמונה בקרוסלה לעמוד מוצר הרלוונטי באתר. זאת דרך יעילה מאוד לפרסם חנויות אינטרנטיות. כאמור, ניתן לחילופין להשתמש בקרוסלה גם על מנת להעביר מספר מסרים בדבר אותו מוצר או שירות אותו אתם משווקים.
2. מצגת   
מצגת היא סרטון של תמונות סטילס חסרות תנועה. תוכלו להרכיב סרטון כזה באופן עצמאי, פייסבוק מזהה את הסרטון כקובץ וידאו, אך הוא אינו כולל וידאו רציף, אלא תמונות המופיעות במרווחי זמן. ניתן למעשה ליצור סוג של אנימציה או Gif באופן הזה, אם מציגים את התמונות במרווחי זמן קטנים מאוד. זה יכול להיות שימושי להצגה מעניינת של תמונות, בין היתר כשאין וידאו, אך באופן שמחקה אלמנטים של וידאו ויוצר בעצם דמוי-וידאו.
3. קנבס
הקנבס הוא מודעה המיועדת להצגה במכשירים סלולאריים בלבד. לחיצה אחת על המודעה תפתח אותה לחוויה אינטראקטיבית וצבעונית במסך מלא. ניתן לכלול בה תמונות בודדות, קרוסלה של תמונות, וידאו, קישורים וכפתורי הנעה לפעולה. מדובר ביצירה של קמפיין פרסומי מקיף ושלם שמוצג באופן מעניין, דינאמי ומושך במיוחד על מסך הטלפון הנייד.
החוויה אינטראקטיבית בכך שהמשתמש לוקח בה חלק משמעותי, תוך כדי שהוא מטה את המכשיר, לוחץ על תמונות וסרטונים ומחליק עם האצבע בשביל להתקדם בתוכן. ניתן להסתכל על הקנבס כסוג של דף נחיתה שקיים בתוך הפייסבוק ואיננו מצריך יציאה החוצה לכתובת חיצונית.
4. תמונה
עדיין אפשר להציג רק תמונה אחת בפייסבוק! לא חייבים ליצור מצגות, סרטונים וקנבסים. תמונה אחת מדויקת, שמעבירה מסר חד וברור ומושכת את העין של הגולש, יכולה לעשות את העבודה - ובגדול. תמונה אחת וקופי מושחז של משפט או שניים הם יותר ממספיקים ליצירה של עניין, פרסום, מכירה ומעורבות. צלמו תמונות טובות, רכשו תמונות טובות בתשלום, השקיעו בעיצוב גראפי במידת הצורך וצרו איתן פוסטים מעניינים ומושכים.
5. תוכן למכביר
לפעמים המילים עושות את שלהן. קצת שכחנו מזה במרוצת הזמן ובמרוצת העידן הדיגיטלי, אבל המלל עצמו עדיין משחק תפקיד גדול במשחק הפרסומי. פוסט אכן יכול להיות בן משפט אחד, בן 5 משפטים או בן 50 משפטים (ואף יותר), אבל אם נדע להביע רגש כן בפוסט, לספר סיפור מעניין ונצליח לרתום את תשומת הלב של הגולש – עשינו את שלנו וללא כל קשר לעזרים ויזואליים. כדאי לשקול לחלוק חוויות אישיות שלכם. זה עובד.
6. קישור לאתרים ולדפי נחיתה
לפעמים הדרך הטובה ביותר לספר על השירות שלנו, על המוצר שאנו משווקים או על מי שאנחנו, היא על ידי שימוש בדף נחיתה שאוצר בתוכו תוכן מילולי וויזואלי רב. ניתן ליצור פוסטים ומודעות, שעדיין צריכות למשוך את הקהל באופנים שצוינו לעיל, אך שהמטרה המרכזית שלהם היא להביא טראפיק לדף נחיתה ולשם למעשה להוביל את הגולשים. בדף עצמו הגולש יקבל את כל המידע שהוא צריך, ואם ירצה, יוכל להשאיר ליד או לבצע רכישה.
7. ציטוטים
ציטוט מילולי מדויק עדיין נוגע באנשים. הם אוהבים שמתמצתים להם את האמת למשפט או שניים ונוגעים להם "בול" ברגש. הם אוהבים לשמוע מישהו אחר אומר את מה שהם כבר יודעים. הם אוהבים להיחשף לרעיונות קצרים שמפתיעים אותם. אם יש לכם ציטוט חזק, חזקה עליכם שתשתפו אותו.
אלו רק חלק מהסוגים האפשריים של פוסטים ומודעות בפייסבוק, אבל מדובר בכמה מהסוגים הנפוצים ביותר. בכל אופן, בפרסום בפייסבוק - מומלץ לנסות ולראות מה עובד יותר טוב עבורכם.



 
תפריט דף הבית טלפון