חשיבות בנייה נכונה של דף נחיתה

בין אם נרצה בכך ובין אם לא, לאיכותו של דף הנחיתה יש חשיבות מכרעת על הצלחת הקמפיין הממומן שלנו: גם אם יש לנו קמפיין מצוין בעל אחוז לחיצות גבוה, לא נקבל הרבה פניות או לידים או הדף שלנו לא יהיה מזמין ויגרום לגולש להתעניין במה שאנחנו מוכרים לו. במילים אחרות, דף נחיתה מוצלח יוכל להוריד משמעותית את תקציב השיווק שלנו מכיוון שנדע שהסיכוי שכל לחיצה תהפוך לפניה של ממש יגדל באופן משמעותי (לעיתים נהוג לקרוא למדד זה גם PPL – התשלום עבור כל ליד שתקבל בפועל). מסיבה זו רצוי לבנות את דף הנחיתה אצל חברת בניית אתרים מקצועית ובעלת ניסיון בתחום השיווק והמיתוג ברשת, אפילו אם למעשה לא מדובר באתר שלם.


השפעה ישירה של איכות הדף על התקציב

על מנת להפוך את דף הנחיתה לכמה שיותר ממיר, יש להקפיד על מסר שיווקי ברור ותמציתי ככל הניתן : דף נחיתה אינו אתר אינטרנט והמשתמש לא אמור לשהות בו למשך יותר מדקה או שתיים. כמו כן, המשתמש חייב להבין מה הוא חייב לבצע על מנת ליצור עימנו קשר,  בין אם מדובר על שליחת טופס, התקשרות למספר טלפון או אפילו הצטרפות לרשימת תפוצה או דף בפייסבוק. לכן , נהוג להבליט את החלק הזה בדף הנחיתה ולכנות אותו בשם קריאה לפעולה (Call to Action).


לצורך העניין, יש להבין כי כל שינוי בצבע או הזזה של כפתור במספר סנטימטרים יכולה לשנות את ההתרשמות הכללית מהדף ולכן גם את אחוזי ההמרה. ישנם גם מקרים בהם קופירייטרים יושבים במשך שעות רק על מנת למצוא כיצד ניתן להעביר למשתמש את חווית השימוש במוצר בדגש על הרגשות החיובים שהיא מעוררת אצלו (ראו לדוגמה כמעט כל פרסומת של קוקה קולה). למעשה, כיום יש בשוק חברות שכל תפקידן הוא לקחת עמודי נחיתה קיימים ולהגדיל את אחוזי ההמרה בהם (אחרי הכול, תמיד אפשר להשתפר).


השפעה עקיפה של איכות הדף על התקציב

דף נחיתה

רבים לא יודעים שגם האלגוריתם של Google Ads מודד את איכות דף הנחיתה ומאפשר לנו לשלם פחות על דפים איכותיים יותר על ידי העלאת ציון האיכות של המודעות. במהלך הבדיקות הללו נבדקת רמת הבהירות של המסר, קלות הניווט והתמצאות בעמוד ורמת השקיפות של הדף (האם מובן מי המפרסם והאם הוא מספק פרטי יצירת קשר).

מכיוון שאיכות המודעות נקבעת גם לפי ההיסטוריה הכוללת של חשבון ה – Ads, הרי שמתקבל אפקט של איזון חוזר חיובי, ולכן כדאי להשקיע החל מדף הנחיתה הראשון שלנו…
מנגד, מערכת Ads יכולה לקבוע שחווית דף הנחיתה היא מתחת לממוצע לעומת דפי נחיתה קודמים, מה שיוריד את איכות המודעה, יפגע במיקומים שלה, ובסופו של דבר יגרום לכך שנשלם יותר על כל לחיצה ונצטרך להגדיל את תקציב השיווק שלנו.


לסיכום, אם אתם מתכוונים לבסס את הקמפיין שלכם על קידום ממומן, זכרו שאיכות דף הנחיתה קודמת לכל, וכפי שכתבנו בתחילה, רצוי לפנות אל חברה שההתמחות שלה היא בניית אתרים ודפי נחיתה. מי שבונה דף נחיתה במהירות ולא משקיע בו, עלול לגלות שאי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה…

לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית
בהתאמה אישית השאירו פרטים!