באמצעות בניית אתרים תדמיתיים מקצועיים ואטרקטיביים ברשת האינטרנט, ניתן להרחיב באופן משמעותי את ההזדמנויות לשווק ולפרסם את העסק בכל רחבי העולם. לכל עסק אשר מכבד את עצמו יש אתר תדמית המציג את העסק ואת המוצרים או השירותים אותם הוא מוכר.
עם זאת, לא כל אתרי התדמית זהים אחד לשני ויש כמה דגשים חשובים שכדאי לשים לב אליהם. חלק מן הדגשים האלו עוסקים בנושאים מתקדמים יחסית, אבל חשוב להיות מודעים אליהם עוד לפני שבונים את האתר.
אתר סטטי מול אתר דינאמי
אתר סטטי הוא אתר שלא ניתן להוסיף לו תכנים חדשים או לעדכן בו תכנים קיימים. כיום כמעט ולא בונים יותר אתרים כאלו, אך יש עדיין חברות שמושכות לקוחות באמצעות אתרים כאלו בגלל מחירם הזול עד מאוד.
לעומת זאת, אתר דינאמי הוא אתר שבו ניתן לערוך את התכנים ולהוסיף תכנים חדשים באמצעות מערכת הנקראת מערכת ניהול תוכן. רבות ממערכות ניהול התוכן ניתנות להורדה חינם וחברות בניית האתרים רק מתאימות אותן לאתר של הלקוח או משלבות בהן תבנית שבנו בעצמן.
לכן, בניית אתר תדמית מבוסס על מערכת ניהול תוכן ידועה בדרך כלל עדיין תהיה זולה יותר מבניית אתר תדמית מאפס (אלא אם כן חברת בניית אתרים משתמשת במערכת ניהול תוכן שתכנתה בעצמה).
בנוסף לכך, בניית אתר דינאמי בדרך כלל מעלה את דירוגו במנועי חיפוש כגון גוגל מכיוון שהאלגוריתם מחפש בין היתר אתרים שהתעדכנו מאז הפעם האחרונה שהסורק שלו ביקר בהם ומעדיף להציג לגולש הצעות לאתרים עדכניים.
אפיון קהל היעד ומחקר מילות מפתח
אפיון קהל היעד הוא למעשה שלב מקדים בו אנחנו ממקדים את האתר בקהל לקוחות מסוים. לדוגמה, אם האתר שלנו שייך לחברה המציעה דיור מוגן, סביר להניח שהוא יפנה גם לאוכלוסיה המבוגרת ונרצה לשים בו אמצעים שיקלו על אוכלוסיה זו לגלוש באתר. אמצעים אלו יכולים לכלול אפשרות להגדלה והקטנה של הפונט, קריינות רקע ופורום שאלות ותשובות.
לעומת זאת, אם האתר מיועד לאוכלוסיה צעירה כמו למשל אתר של בר מסוים, נוכל להשתמש בצבעים חזקים ולא נצטרך לדאוג יותר מדי לגודל הפונט. כמו כן, נרצה שהאתר יהיה מינימליסטי ושיהיה אפשר למצוא את הפרטים החשובים כגון המקום המדויק של הבר, תפריטים ומבצעים מיוחדים כבר בעמוד הבית.

בד בבד עם אפיון האתר וקהל היעד שלו, מוטב כי נחפש אילו ביטויים הקשורים לנושא האתר אותו קהל מחפש בגוגל. לאחר מכן נוכל לבנות לכל ביטוי עם נפח חיפוש מספיק גבוה עמוד משלו על מנת למשוך אליו את אותם הגולשים.
כתיבה ועריכה של תכנים
עם כל הכבוד לטקסטים ולתמונות, מרבית אתרי האינטרנט כיום וגם אתרים תדמיתיים עדיין מבוססים על טקסט. בעלי אתרים רבים כותבים את רוב הטקסטים בעצמם מכיוון שהם יוצאים מנקודת הנחה שאין מי שמכיר את העסק שלהם יותר טוב מהם.
למרות שיש בכך הרבה מן האמת, רצוי לתת לאדם בעל כישרון כתיבה או כותב תכנים מקצועי לערוך את התוכן. אותו האדם יבדוק שאין בטקסט שגיאות תחביר צורמות וגם יתבל ויפלפל אותו על מנת שיהיה יותר שיווקי .
יתרה מכך, בעלי אתרים רבית מעסיקים כותב תכנים על בסיס קבוע על מנת לתחזק בלוג מקצועי או פינת חדשות, דרכה הלקוחות הפוטנציאלים יכולים להתעדכן בחידושים האחרונים בתחום.