הרבה מאוד חברות ועסקים, מבינים את החשיבות של כתיבת מאמרים לאתר האינטרנט של החברה. תוכן, כתיבת מאמרים וערך הם מלכי המלכים של כל מערך שיווק.
אבל, כמו בחוק 90/10 רק 10% מבעלי העסקים מעלים את המאמרים לאתר שלהם בצורה אופטימלית שתביא לקידום מקסימלי שלו.
כלומר, העלאת מאמר שלא נכתב לפי כללי SEO וביצוע אופטימזציית קידום אתרים למאמר, כמותה כמו לא להעלות את המאמר בכלל. הרי, הבסיס הוא בכתיבת מאמרים באינטרנט הוא ממש להלחין את המאמר כדי שכמה שיותר קהל יגיע אליו אורגנית, ללא תלות בפעולות שמבצע בעל העסק באופן אקטיבי.
המטרה שלכם באתר האינטרנט היא שהוא יעבוד בשיווק שלכם, מבלי להקדיש משעות העבודה שלכם. פסיביות היא שם המשחק לאחר כתיבת מאמר מאוד אינפורמטיבית ואקטיבית.
כתיבת מאמרים – מדוע היא אחת מדרכי השיווק הטובות ביותר?
הפצת מאמרים הינה אחת מהדרכים הטובות ביותר כדי להצליח ב-2 פעולות במכה אחת:
מיתוג אישי באינטרנט
ברגע שלקוחות פוטנציאליים ואלמונים מתרשמים מהתוכן שלכם, קוראים אותו ומעריכים את היכולות המקצועיות שלכם, בדיוק כמו עכשיו. התוצאה תהיה בדרך כלל שהם קיבלו ערך מהקריאה. למדו ממנה וברגע שתייצרו מאמצי שיווק נוספים מולם, מסע הלקוח יביא להפעלת משפך שיווק. הסיכוי שלכם למכור להם משהו יילך ויעלה.
כתיבת מאמרים למטרת קידום בגוגל
אם תגדירו בדיוק את התוכן שלכם, טרם הכתיבה, למטרת קידום המאמר בגוגל, תגדילו מאוד את הסיכויים שכמה שיותר אנשים יקראו אותו. אפשר תמיד לשכור חברה לקידום אתרים באינטרנט, אבל יש הרבה מאוד פעולות שבעל החברה או העסק יכול לעשות בעצמו, או בעזרת צוות העובדים. המטרה השנייה שתשיגו בעת כתיבה, היא קידום אורגני של האתר שלכם.
לאחר התייחסות קצרה לכלי זה בפוסט אשר סקר כלים ליצירת נוכחות אינטרנטית – נתמקד היום במדריך למטרת כתיבת מאמרים וכן בתחום הפצת מאמרים וכיצד עושים זאת בצורה נכונה ויעילה.
המאמר הבא יגע גם בנקודה של משיכת קהל היעד ע"י הטקסט וכן בקידום האתר שלכם במנועי חיפוש.
השלב הראשון של כתיבת מאמרים לאתר שלכם הוא התקנת SEO Yoast
תתפלאו. עוד לפני שאתם בכלל מתחילים לכתוב מאמרים לאתר שלכם, חשוב מאוד להתקין את התוסף SEO Yoast. זהו למעשה התוסף הבסיסי ביותר בעולם קידום האתרים ואנחנו בפינגווין ממליצים שהוא יופיע בכל אתר אינטרנט. למרות שיש כלים הרבה יותר מתקדמים בקידום אתרים, היתרון של Yoast הוא שכל בעל עסק, גם ללא כל ידע באינטרנט, יכול להשתמש בו ולעבוד איתו. הוא לא צריך ידע מוקדם.
מה התפקיד של Seo Yoast?
התפקיד הראשון והחשוב ביותר הוא להחליט טרם כתיבת המאמר על מילת מפתח למיקוד. נציין שניתן, וגם בדרך כלל נכון, בכל מאמר, לבחור יותר ממילת מפתח אחת למיקוד. ניתן גם לעקוב אחר יותר ממילת מפתח אחת וזה אפשרי כאשר מתקינים את הגרסה של SEO Yoast Premium שדרך השם שלה אתם מבינים שאיננה חינמית. התשלום הוא של כמה עשרות דולרים באופן חד פעמי, ותשלום נוסף לאחר שנה במידה ורוצים ליהנות מהעדכונים של SEO Yoast Premium.
בחזרה לתפקיד. כל מאמר שנכתב לאתר צריך להיות מוגדר למילת מפתח מאוד מדויקת. כל מילת מפתח באתר שלכם צריכה להיות מוגדרת פעם אחת בלבד, זאת במטרה למנוע מצב שבו אנחנו מבלבלים את גוגל.
אם נמקד 2 עמודים באותה מילת מפתח בדיוק, גוגל עלול להתבלבל ולא לדעת איזה מהם הוא מקדם לתוצאות הראשונות.
תחשבו על זה ככה בשפת העם, אני בעל עסק מצליח עם מסעדת הבשרים הטובה ביותר בראשון לציון. מרוב הצלחה, אני מחליט להקים מסעדה נוספת במרחק של קילומטר אחד מהמסעדה המצליחה. אני בוחר בקונספט מעט שונה אבל כזה שמזכיר את המסעדה המצליחה. מה צפוי לקרות? יש סיכוי קטן שאני אצליח מאוד גם במסעדה הסמוכה, אבל הסיכויים הגדולים ביותר הם שחלק מהקהל שמבקר במסעדה המצליחה, יבחר להגיע למסעדה החדשה ובכך יירדו ההכנסות של המסעדה הראשונה.
הרי אף בעל עסק לא מעוניין להתחרות בעצמו. מהסיבה הזאת גם אתם לא צריכים לייצר 2 מאמרים באתר שמתמקדים באותה מילה מפתח בדיוק.
החיסרון הנוסף של מאמר שמתמקד במילת מפתח זהה, היא שעליכם לעבוד פעמיים קשה כדי לקדם את שני המאמרים האלה. התחרות באינטרנט גם ככה קשה כדי שלא תתמקדו ב-2 מאמרים על אותה מילת מפתח. מיותר.

כתיבת מאמרים תוך מתן כותרות שמכילות את מילת המפתח
רצוי ומומלץ להכניס בכותרת שלכם את מילת המפתח הרצויה לקידום אתרכם בגוגל, למשל: אם אתם רוצים לקדם במילה "צימרים" – רצוי שתשלבו בכותרת המאמר את המילה "צימרים", אם מתאפשר – אז גם בכותרת המשנה.
הקפידו לתת כותרת שתקלע לתוכן המאמר ועם זאת נסחו אותה בצורה אטרקטיבית שתמשוך את הגולש להקליק ולקרוא. זכרו שרוב התנועה למאמרים שלכם תגיע או מאינדקס אתר המאמרים או מנועי חיפוש. וכאן אתם צריכים לקנות את עינו של הגולש ע"י שורת טקסט אחת בלבד.
החשיבות של קריאות (Readability) בעת כתיבת מאמרים
קריאות היא אולי מונח מעט פחות נפוץ. המשמעות של קריאות היא לאפשר לגולש נוחות קריאה.
בדיוק כמו שאנחנו כותבים את המאמר הזה בשפה כמה שיותר פשוטה, תוך שימוש במשפטים קצרים, ככה עליכם לכתוב גם.
אפשר לראות את החלוקה לכותרות רבות וגדולות במאמר. החלוקה הזו חיונית כדי שהגולש יוכל להתמצא במאמר בקלות. ייתכן שייבחר לדלג על חלקים ממנו, כאלה שהוא כבר מכיר.
בכל אופן, המטרה של קריאות היא להקל מאוד את הקריאה, עד כמה שניתן. הקריאות תורמת גם לקידום המאמר שלכם, ככל שהקריאות גבוהה יותר, ככה הקידום של המאמר יהיה נוח יותר.
החשיבות של אורך הטקסט בזמן כתיבת מאמרים
לכתוב טקסט ארוך, ערכי ואינפורמטיבי זו מומחיות. אנחנו מסכימים ויודעים.
את המאמר הספציפי הזה לקח לי כמה שעות טובות לכתוב. אומר בכנות.
במידה ואתם לא מורחים את הכתיבה, אלא מעניקים ערך, ככל שהמאמר שלכם יותר ארוך, ככה הסיכויי שגוגל יקדם אותו עולה. למשל המאמר הספציפי הזה מגיע כמעט ל-2,000 מילה.
בבלוג המצוין של SEO Yoast מספרים כי יש מאמרים שמגיעים אפילו ל-9,000 מילה למאמר אחד. המומחים של SEO Yoast שזהו תוסף ה-SEO הטוב בעולם מצדדים בתוכן ארוך, בתנאי שהוא מייצר ערך לגולשים.
גם אנחנו. אם המאמר הזה לא היה כה ארוך ואינפורמטיבי, כלל לא בטוח שהייתם עכשיו קוראים אותו.
קיטלוג
דאגו לקטלג את המאמר בקטגוריה הרלוונטית ביותר עבור העסק שלך.
זכרו שגם מנועי חיפוש סורקים את זה וגם גולשים יודעים להקליק על הקטגוריה הנכונה על מנת לדלות מידע.
הגדרת המאמר בקטגוריה נכונה, תסייע לגוגל לסרוק אותו ולקדם אותו בצורה הנכונה ביותר.
גוף המאמר
טעות פטאלית שרבים עושים זה לכתוב טקסט שיווקי ולהפיץ אותו באתרי מאמרים – אל תעשו את זה!
גולשים מגיעים לאתרי המאמרים על מנת לרכוש ידע ולא כדי שתסבירו להם עד כמה המוצר שלכם יעיל וטוב.
הביעו את הידע שלכם, תנו לגולש להבין מה אתם יודעים ועד כמה אתם מקצועיים בתחום העיסוק שלכם, אם הוא יתרשם – הוא יצור קשר!
פשוט השאירו קישור או חלונית השארת פרטים בסוף המאמר לאתר שלכם ומי שרוצה כבר יקליק. זכרו שמדובר בקהל שבחר להקליק ולהיכנס לאתר שלכם ולא בעוד גולש שנפל לתעלולי טיזינג ידועים לשמצה ויעזוב את האתר תוך כמה שניות של רפרוף.
ישנם אף אתרי מאמרים שמוחקים מאמרים אשר מכילים מספרי טלפון \ פקס וכו'…, מה שרק מראה שאין שם במה לשיווק אגרסיבי ובוטה. אבל למיתוג אישי וקידום?….. welcome
הקפידו על תוכן שמייצר ערך לגולש. והרבה!
עוד בנוגע לגוף המאמר והפעם בהיבט של הקידום בגוגל – אל תכתבו את המאמר אך ורק כדי לקדם.
זכרו שאתם מביעים כאן ידע, ותסמכו על האלגוריתמים של גוגל שהם יודעים להבדיל בין מאמר מקצועי שנותן ערך מוסף לגולש למאמר שנועד אך ורק על מנת לקדם.
יתרה מכך. העדכון האחרון של גוגל, מאוגוסט 2022 הוא דרמטי לכל מקדמי האתרים. הוא יודע להבחין בין תוכן שנכתב אך ורק למטרות קידום. כלומר, תוכן שלא מביא שום ערך לגולש. זאת לעומת תוכן שמניב הרבה ערך לגולשים.
שילוב מילות המפתח בעת כתיבת מאמרים
הקפידו להכניס את מילות המפתח שלכם פעם ב-2 פסקות, זה נותן את האפקטיביות ועם זאת לא פוגע בהקשר שלכם.
כמו כן דאגו לקשר את מילות המפתח לאתר שלכם על מנת לקבל עוד קישור נכנס שיעזור לכם בקידום בגוגל, זכרו שע"י כתיבת המאמר אתם יוצרים דף תוכן רלוונטי לגוגל בהקשר של העסק שלכם ומקבלים מתוך הטקסט שבו קישור.
נקודה נוספת – רוב אתרי המאמרים מבקשים לפחות 200 מילים בגוף המאמר, אל תקחו זאת בחשבון ואל תכתבו מאמרים רק כדי "לצאת ידי חובה", רשמו כמה טקסט שצריך כדי למצות את המסר שניסיתם להעביר בצורה הברורה ביותר.

נושא וצורת כתיבה
ברוב מוחלט של המקרים – המאמרים נכתבים על מנת להביא קהל יעד חדש לאתר ו\או לקדם אותו בגוגל (מה שגם אמור להביא גולשים), לכן אל תשתמשו במונחים גבוהים או מושגים טכניים מסובכים מידי הנוגעים לתחום עיסוקכם אשר יסבכו את הגולש, הקפידו לדבר בשפה של כולם ולא זה יגרום להרבה גולשים לעזוב ולחזור לתוצאת החיפוש הבאה בגוגל.
תגי META
אם אתם מפיצים את המאמר בתוך האתר שלכם – אתם יכולים לערוך ידנית את תיאור ה-META.
החשיבות של עריכה ידנית של תיאור מטא, היא קודם כל אופטימיזציה של SEO Yoast וגם כתיבת תיאור שימשוך את הגולש להקלקה. מה שנקרא CTR, ככל שהוא יותר גבוה, המאמר לא רק מופיע בתוצאות החיפוש, אלא מושך אליו כמה שיותר גולשים.
ברוב המערכות לניהול תוכן ישנם גם שדות מיוחדים כדי לערוך תגיות אלו. כתבו את הטייטל בצורה נכונה והשקיעו במיוחד בדיסקריפשן (תאור \ כותרת משנה של המאמר), תגית הדיסקריפשן בד"כ גם מופיעה בתוצאות החיפוש של גוגל ויכולה לגרום להרבה יותר הקלקות וכניסות למאמר שלכם.
חשוב לבדוק גם בתהליך בניית אתרים כי הטקסטים באתרכם כתובים עם תגיות META נכונות אשר יעזרו למנועי חיפוש לזהות את התוכן שלכם בצורה טובה יותר.
דוגמה כתיבת מטא טייטל במאמר שלכם

זהו את הצורך של קהל היעד שלכם
לכל בעל עסק יש קהל יעד אחר – עליכם לזהות את הצרכים של קהל היעד שלכם "ולספק את הסחורה" ע"י הטקסט. הראו לגולש שאתם מקצועיים בתחומכם ויכולים לספק פתרונות. כי הרי עם נסתכל על הבסיס של הבסיס – כל עסק מבוסס על פתרון כלשהו לסיטואציה \ בעיה מסויימת.
טקסט שמדבר אל הגולש יגרום להרבה יותר הקלקות ואף יצירת קשר דרך האתר שלכם.
הפצה ושכתוב – הימנעו משכפול התוכן שלכם לאתרים אחרים
גוגל שונא ומתעב תוכן משוכפל. נקודה.
הדבר האחרון שנכון לכם לעשות, הוא לכתוב את אותו מאמר ולהעלות באתרים אחרים. גוגל עלול להעניש את האתר שלכם ואתרים אחרים שמפרסמים אותו בדירוגים.
אתרים אחרים לא יאהבו אם תשלחו אליהם תוכן משוכפל. הימנעו מכך.
אם ברצונכם להפיץ אותו מאמר בכמה אתרי מאמרים (בשביל לקדם בגוגל), שימו לב שלכל מאמר אתם נותנים כותרת שונה (על מנת שגוגל לא יזהה תוכן משוכפל), אם זה לא פוגע בהקשר – שנו גם את סדר הפסקות, כתבו אותן במילים אחרות וע"י כך גרמו למנועי חיפוש לסרוק כל מאמר כתוכן מקורי.
שם משתמש ולוגו
דבר אחרון וחשוב למיתוג האישי.
דאגו להקים פרופיל משתמש באתר שלכם. כלומר, פרופיל משתמש יופיע בכל פעם שתכתבו מאמר לאתר שלכם עם תמונה והתיאור שלכם.
זכרו שבכל פעם שאנשים יקראו את המאמר, הם יראו את השם שלכם ויכירו בכם כמומחים. בדיוק כמו שאתם קוראים מאמרים בעיתונות ורואים שם ותמונה. בסוף אותם מאמרים יש תיאור של הכותב או הכותבת.
אתם יכולים לעשות את זה גם באתר שלכם מסיבה נוספת: גוגל יעניק למאמר שנכתב על ידי בן אנוש, דירוג גבוה יותר, בהשוואה למאמר שהוא חושד שנכתב על ידי מכונה או טכנולוגיית AI. אנחנו בפינגווין שמנו לזה דגש מיוחד למשל באתר של סוכנות ביטוח, יש ביטוח.
באתר יש ביטוח, החלטנו להעניק יותר אנושיות ופאן אישי לכל מאמר שנכתב על ידי כל אחד מסוכנים הביטוח.
אתם בוודאי שואלים מה הייתה התוצאה? ברגע שהופיע שם משתמש ותמונה באזור המאמרים באתר, תחת כמה שיותר מאמרים, כך גם המאמר זכה לסמכות גבוהה יותר בגוגל, זמן הקריאה של המאמר והשהייה באתר עלה והאמינות של התוכן בעיני הגולשים הפכה גבוהה יותר.
שם, תמונה ותיאור כותב הם הבסיס בכל מאמר שאתם כותבים באינטרנט ובמיוחד לאתר שלכם.
במידה ואין לכם שם משתמש ותיאור, השקיעו סכום יחסית קטן של מאות שקלים באופן חד פעמי ובקשו מחברת הקידום שלכם לבצע את זה.
אותו שם משתמש בכל אתרי המאמרים ולהשתמש באותו לוגו – רוב מוחלט של אתרי המאמרים מאפשרים לך להצמיד לוגו/תמונה באיזור הקרדיט של כותב המאמר – השתמשו תמיד באותו לוגו או תמונה כדי שלאט לאט גולשים כבר יוכלו לזהות אתכם בעין.