פרסום ביוטיוב וקידום אורגני יוטיוב: איך עושים את זה נכון?

אין מי שלא מכיר את יוטיוב. למרות זאת, הרבה מאוד עסקים מגלים את הפלטפורמה מאוחר מדי. הסיבה לרוב היא שיוטיוב דורשת הרבה מאוד השקעה. בשנת 2022 מעט מאוד עסקים משתמשים באופציה של פרסום ביוטיוב: אורגני וממומן. 

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרסום ביוטיוב וקידום אורגני יוטיוב: איך עושים את זה נכון?

אין מי שלא מכיר את יוטיוב. למרות זאת, הרבה מאוד עסקים מגלים את הפלטפורמה מאוחר מדי. הסיבה לרוב היא שיוטיוב דורשת הרבה מאוד השקעה. בשנת 2022 מעט מאוד עסקים משתמשים באופציה של פרסום ביוטיוב: אורגני וממומן. 

כמה מספרים שיבהירו לכם מדוע כדאי לפרסם ביוטיוב

  1. יוטיוב הינו האתר השלישי הנצפה ביותר בעולם, מיד אחרי גוגל ופייסבוק
  2. גם בתור מנוע חיפוש, יוטיוב משמש כמנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, אפילו שיעודו המקורי הוא וידאו, אנשים מחפשים מידע ביוטיוב אפילו יותר באתרים כמו בינג או יאהו
  3. עפ"י נתונים שפרסמה יוטיוב עצמה, ישנן קרוב ל-4 מיליארד(!) צפיות ביום באתר, מתוכם כ-600 מיליון ביום ממכשירים ניידים. ואני אישית מאמין שמספר\אחוזי הצפיות מניידים עוד יגדל…

אז אחרי הקדמונת של 100 מילים פחות או יותר, עכשיו נתחיל…. וניגע בכמה נקודות הן מבחינה תפיסתית והן ובחינה פרקטית.

איך יוטיוב יכולה לסייע לבעלי עסקים להשיג חשיפה?

אחלה נקודה! יוטיוב זו אחלה פלטפורמה לחשוף את עצמך, להעלות את רמת האמינות והמיתוג האישי שלך בקרב קהל יעד פוטנציאלי וגם כמובן… להביא טראפיק.

יוטיוב הינה פלטפורמת וידאו, וכמו שאומרים… "תמונה אחת שווה אלף מילים", תארו לכם כמה יכול להיות שווה לעסק שלכם וידאו איכותי אחד… כזה שירוץ ויראלית וישרת אתכם גם לאחר שנים מיום העלאתו.

ביוטיוב אתם יכולים להכניס לינקים הן בגוף הסרטון (לסרטונים אחרים), והן בדיסקיפשן (תיאור\תקציר) של הסרטון לאיפה שרק תרצו ברחבי הרשת. כמובן שעם הכוונה נכונה לפעולה שמועדדת לחיצה על לינקים אלו – אתם יכולים להגביר את יחס ההמרה של צפיות \ הקלקות והכך לנתב יותר ויותר אנשים לאתר שלכם.

דוגמה – סרטון של חברת הנדל"ן מיאמי תל אביב מהתכנית שיעור פרטי בערוץ 12

בסרטון שאתם רואים למעלה, חברת מיאמי תל אביב הופיעה בתכנית הבוקר של קשת 12. הבעלים של החברה מספר את הסיפור שלו. מאוחר יותר החברה השתמשה בסרטון הזה כדי להעלות אותו ליוטיוב ולשאר הרשתות החברתיות.

יוטיוב לבדה, הצליחה לייצר לה עוד חשיפה של מאות צפיות נוספות. הסרטון עלה בכמה וכמה ערוצים, כולל בערוץ של Creativity Value, חברת האם שלנו.

יוטיוב כפלטפורמה מצוינת לפרסום ממומן

יוטיוב היא פשוט פלטפורמה מעולה לפרסומות, פשוטה כמשמעה.

אנשים מבלים יותר ויותר זמן מול המחשב ופחות מול מדיות אחרות (טלויזיה למשל).

הפרסומת היא רק נספח לתוכן עצמו, התוכנית היא התוכן עצמו, ובדור האינטרנט עם הפרעות הקשב והריכוז.

אנחנו לא אוהבים נספחים, אלא תכל'ס את הדבר עצמו, קצר ולעניין  וביוטיוב. הסרטון שלך הוא התכל'ס, הדבר עצמו, זה למה אנשים יקדישו מזמנם ואשכרה יצפו במה שיש לך להגיד, אפילו עם זה מלווה במסרים שיווקיים כאלו ואחרים, אתם תמיד צריכים למצוא את האיזון בין להעביר את המסר שלכם לבין בידור בצורה כזו או אחרת של הגולש.

הסרטונים שלכם נשארים ביוטיוב לנצח

לטווח הרחוק… הסרטונים שלך ביוטיוב פשוט נשארים שם! גם אחרי שנה או שנתיים אתה עוד יכול לקבל טראפיק מפאקין סרטון אחד (דברים שאני עצמי יכול להעיד עליהם), השיא האישי שלי הוא סרטון של 900,000 צפיות, אוטוטו נכנס למועדון המיליון  בלי לקנות צפיות, בלי כלום, ככה סתם "שלח לחמך עלי פני  המים…".

בניגוד למה שאיזה "מומחים" ינסו למכור לכם – יוטיוב לא יקדם אתכם בגוגל. רק בביטויים לא תחרותיים, ומי שמוכר לכם את האשליות בין יוטיוב לקידום אורגני – הינו שרלטן ותו לא לדעתי. אתם מוזמנים כמובן לקרוא גם פוסט שמפרט קצת יותר על הנושא.

איך לקדם סרטונים ביוטיוב?

הנה אנחנו מגיעים לפאן הפרקטי של המאמר. אני רוצה להציג לכם מספר טיפים וטריקים ממש פשוטים אשר יכולים למקד ולהעלות את הצפיות של הסרטונים שאתם מעלים ליוטיוב, ועוד כמה נגיעות על סרטונים ושיווק בווידאו בכלל.

1. הכל מתחיל באפיון נכון והגדרות נכונות

תנו לסרטון שלכם כותרת (Title), תיאור ומילות מפתח נכונות ורלוונטיות, השקיעו את הכמה שניות\דקות האלה והם ישרתו אתכם לאורך שנים. תייגו את הסרטון בקטגוריה הנכונה והתאימו אותו למילות המפתח (כבר אמרנו שיוטיוב הוא מנוע החיפוש מספר 2 בעולם) אתם רוצים לכוון אליהן.

כ" הרבה פעמים אני רואה סרטון עם תוכן ממש איכותי עם איזה כותרת מעפנה כמו DCWIM4124.wmv (שזהו שם הקובץ שהועלה) ואני אשכרה ממש מתבאס על זה בשם מעלה הסרטון. מה הבעיה להשקיע 20 שניות בטייטל ובכך להגביר את החשיפה שלך במאות אחוזים?!!?

לייקים, טוקבקים וכו' ככלים להגברת החשיפה של סרטוני יוטיוב

גם ליוטיוב יש מנגנון לייקים משלו, וגם מנגנון טוקבקים.

יחס הלייקים (לייק/אנלייק) יכול להשפיע קלות על המיקומים בדירוג בין תוצאות החיפוש של יוטיוב.

ככל שהתגובות בעלות אופי ומילות מפתח רלוונטיות יותר לתחום החיפוש שלכן – כך יש סיכוי שהסרטון יתקדם יותר במילת מפתח ספציפית. ובעיקר עולים הסיכויים שהסרטון שלכם יתקדם במילות של הביטוי שאותו אתם מנסים לקדם.

למשל: אם אתם מעלים סרטון תדמית על מלון באילת – ונהיו לו הרבה תגובות אשר מדברות על נופש באילת, מלונות באילת וכו'… כך הסיכוי שלכם להתקדם ביוטיוב עבור ביטוי זה והלונגטייל של גבוה יותר.

ישנה גם אפשרות להגיש לסרטונים אחרים שמדבים על התחום שלכם בסרטונים שלכם (סרטוני תגובה), אופציה מאוד פשוטה ומגבירה פלאים את החשיפה לסרטונים שלכם.

אתרו סרטונים מובילים בתחום העיסוק שלכם ע"י מנוע החיפוש הנפלא של יוטיוב והשאירו שם תגובות וידאו ע"י הסרטונים שכבר העלתם.

איך עושים את זה? הכי פשוט שיכול להיות, ראו צילום מסך של ממשק התגובות ביוטיוב. לאחר לחיצה על הלינק אתם מועברים למסך בו תוכלו לבחור אחד מהסרטונים שהעלתם, ומשם… כבר הכל פשוט וקל.

ותק, צפיות ותדירות צפיות – אלמנטים נוספים שיקדמו אתכם ביוטיוב

גם פרמטר שנלקח בחשבון, לא משהו שאתם יכולים להשפיע עליו באופן מכאני, אבל רק שתדעו, ותק סרטונים, במידה והצפיה בהן עדיין בתדירות גבוהה – נחשבת (ואפילו מאוד) בשילוב הסרטון שלכם בין תוצאות החיפוש.

אם למשל יש לכם סרטון שהיה עליו "באזז" וזכה להרבה צפיות במשך שבוע שניים – סביר שישרת אתכם גם בחודש-חודשיים הקרובים ואח"כ ירקב, אך סרטון אשר תדירות הצפיות בו הולכת ומתמשכת לאורך זמן וכל הזמן "סוחף" אליו גולשים – גם יזכה להתקדם ביוטיוב.

מה שאפשר לעשות לגבי זה 2 דברים:

1. אני לא כ"כ בעד העניין הזה, אבל אפשר להשכיר למשל אנשים מ- fiverr.com שיש להם מלא יוזרים ויעלו לכם את מספר הצפיות תמורת 5$, כמובן שיש לסנכרם את התדירות ולא להיות מאכניים מידי 

2. מידי פעם לשתף, כל עוד התוכן רלוונטי, ניתן לשתף ברשתות החברתיות וליצור עוד ועוד "מיני באזז" עבור הסרטון. וכאן אנחנו מגיעים לנקודה הבאה…

שיתוף, EMBED ומדיה חברתית – כן יסייע לכם בחשיפה ביוטיוב

בעידן הרשתות החברתיות, אני מאמין שגם השיתופים והטמעת נגני EMBED באתרים משפיעה על קידום הסרטון שלכם ביוטיוב. ככל שתשתפו יותר סרטונים כהטמעה בעמודים, כך ערוץ היוטיוב שלכם יתקדם.

תנסו, זה עובד יופי  כמו שאתם מחשיבים קישור נכנס כפרמטר שעוזר לכם בקידום אתרים, כך גם לפי מה שניסיתי – EMBED הוא פרמטר בקידום הוידאו שלכם, עוד הצבעה מצד גולש \ בעל אתר. וכמובן גם כאן – ככל שהאתר והתוכן שלו יותר רלוונטי, כך זה יותר יתרום לכם.

5. ויוטיוב זה לא סוף הסיפור, יש עוד אתרי וידאו

גפ אתרי וידאו אחרים כמו dailymotion וגם vimeo נסרקים ממש מעולה בגוגל ומהווים פלטפורמה מעולה ועתירת טראפיק משל עצמם, שווה להשקיע את העוד כמה דקות האלו ולשלוח את הסרטונים שלכם גם לפלטפורמות אחרות. אם יש לכם אתרי נישה אשר נוגעים בתחום של הסרטון – הייתי מציע לשים להם EMBED גם שם שעטוף בכמה מילים של הקדמה, שיטה שעובדת יופי! 

למתמידים ומקצוענים – עוד כמה כלי וידאו ביוטיוב

אם אתם ממש אוהבים את העניין הזה של הוידאו והולכים על זה חזק, אז יש עוד כמה דברים שאתם יכולים לעשות העולם הוירטולי 

  1. שירות שליחה לעשרות אתרי וידאו בשניות, אתם יכולים להפיץ את הוידאו שלכם בעשרות אתרי וידאו שנצפים ע"י מיליארדי גולשים ביום ממש בתוך כמה דקות ע"י השירות המעולה של tubemogul.com, אתם מזינים את הפרמטרים פעם אחת (טייטל, דיסקריפשן וכו'…) והמערכת שלהם כבר שולחת את הסרטון שלכם לכל אתר אפשרי.
  2. מהפאן הטכני של איך הופכים סרטונים לויראליים, הייתי ממליץ לקרוא את הפוסט של דורי בן ישראל בבלוג המזבלה, שמסביר כמה עקרונות על איך להפוך את הוידאו שלכם ביוטיוב לתופעת רשת.
  3. ופשוט תהיו משעשעים, הן בפאן העסקי והן בפאן צריכת המידע, וידאו היא פלטפורמה ספציפית שמשחקת לך גם על חוש הראיה וגם על חוש השמיעה (וידאו!) גרה את החושים האלו כמה יותר אצל הבן אדם, העבר לו את המסר שלך בצורה משעשעת, לט חופרת יותר מידי, קלילה, כיפית, אפילו שלבו מוסיקה נחמדה ברקע.

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין