ייעוץ פודקאסט: איך לבנות את ההסכת שלכם כדי להשיג את המטרות?

ייעוץ פודקאסט הוא שירות יחסית חדש בעולם הפודקאסטים והתחיל להתפתח ממש רק בשנת 2024. הייעוץ כולל בתוכו מספר היבטים כולל הפקת פודקאסט, ייעוץ תוכן, ייעוץ ציוד, יחסי ציבור ועוד. התחום הוא אבולוציה של עולם הפודקאסטים בישראל, שהתחיל בכלל מיוזמות פרטיות של יוצרי תוכן מגוונים, למשל כמו רן לוי שהקים את רשת "עושים היסטוריה" שנמכרה לאחרונה.

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

איש יחסי ציבור ושיווק בדיגיטל. הבעלים של חברת קריאייטיביטי פי אר המספקת שירותי יחסי ציבור ושיווק למותגים בעולמות המשפט, פיננסים וכלכלה. מנחה פודקאסט ציפור פיננסית.
שהם לוי הוא הבעלים של חברת קריאייטיביטי פי אר אשר מתמחה ביחסי ציבור ושיווק בדיגיטל. שהם, אשר החל את דרכו כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט", הינו בעל 15 שנים ניסיון בתחום. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות. שהם הפך בשנים האחרונות לאחד המומחים המרכזיים בישראל בהפקת ושיווק פודקאסטים לחברות ויחידים, כאמצעי להגדלת הפעילות העסקית ובניית מותג.

אם אתם רוצים לשווק את העסק שלכם בדיגיטל, לקבל לידים ולהגדיל את נפח העבודה, צרו קשר ונבצע שיחת ייעוץ.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

ייעוץ פודקאסט: איך לבנות את ההסכת שלכם כדי להשיג את המטרות?

ייעוץ פודקאסט הוא שירות יחסית חדש בעולם הפודקאסטים והתחיל להתפתח ממש רק בשנת 2024. הייעוץ כולל בתוכו מספר היבטים כולל הפקת פודקאסט, ייעוץ תוכן, ייעוץ ציוד, יחסי ציבור ועוד. התחום הוא אבולוציה של עולם הפודקאסטים בישראל, שהתחיל בכלל מיוזמות פרטיות של יוצרי תוכן מגוונים, למשל כמו רן לוי שהקים את רשת "עושים היסטוריה" שנמכרה לאחרונה.

התחרות דורשת מקצועיות והתמקצעות

רמת התחרות בעולמות הפודקאסטים עלתה מאוד בשנים 2023-2025, בשנים הללו לבדן, נוצרו בישראל מאות פודקאסטים חדשים בעולמות של פיננסים, נדל"ן, שוק ההון, השקעות, עסקים, שיווק, דיגיטל ועוד.

עד אז לא התפתחה ממש תורה של נתונים, ניתוחם והסקת מסקנות וקשרים לוגיים בין פעולה להצלחות.

החשיבות של בניית פודקאסט בצורה נכונה ממש מהשלבים הראשונים היא מהותית. תכנון נכון של פודקאסט, יכול להוות כמנוע שיווק מצוין לעסק, למיתוג ולהגעה לקהל היעד בצורה אפקטיבית ומשפיעה.

מי שהתנסה או התנסו בהפקות של פודקאסטים רבים, למדו לתכנן אותם בצורה אופטימלית מכל הבחינות, הצליחו לבנות סיסטם שעל פיו אפשר לייצר פודקאסט מצליח. מומחי פודקאסטים יוכלו לסייע לכם להפיק פודקאסט מצליח.

חשיבות ניתוח הנתונים והסקת מסקנות לשיפור הפודקאסט על בסיס הנתונים

במסגרת ליווי פודקאסט, אנחנו בפינגווין מנתחים את הנתונים הקיימים של הפודקאסט לעומק על פי דטאות שצבר הפודקאסט ב-Spotify for Podcasters.

הייעוץ הולך ובוחן שורה של פרמטרים של הפודקאסט שלכם ובניהם:

1. מסך אנליטיקות ראשי של Spotify for Podcasters ועל פי חוות דעת פנימית אנחנו משווים אותו לנתונים שראינו בעבר, או מה נהוג ומקובל בענף. כך הפודקאסטר יכול לדעת איפה הוא מדורג בהשוואה לפודקאסטים אחרים.

ניתוח נתוני הפודאסט שלכם יכול לסייע לכם לקבל את ההחלטות הטובות ביותר ולמקסם האזנות וגם אפקטיביות עסקית
האנליזות החדשות של ספוטיפי מאפשרות ליועצי הפודקאסטים לקבל החלטות הרבה יותר חכמות עם עורכי הפודקאסטים

2. מסכי שימור מאזינים (Retention) נבחרים של הפודקאסט

 

אפשר לראות שככל שנצליח לשמר את המאזינים לאורך זמן, כך עולה איכות הפודקאסט

 

גרף ונתוני זמן האזנה

הנתונים והאנליטיקות הכלליים של הפודקאסט הם הבסיס כדי להשתפר ולשפר עוד יותר את התכנים וההמרות מהפודקאסט
המסך הראשי של אנליטיקות הפודקאסט מאפשר לנו לקבל תמונת מצב מלאה ומיידית לאן הולך הפודקאסט שלנו לפי טווחי זמן

תכנון נכון של פרקי פודקאסט

לא פעם, נתקלתי באנשים מוכשרים מאוד, כאלה בעלי כושר ביטוי מצוין ושעוברים מסך ועם קול רדיופוני. למרות כל היכולות הללו, ברור שאם היה מלווה אותם איש מקצוע מומחה לתכנון פרקי הפודקאסט הם היו מגיעים להישגים גדולים פי כמה.

הרעיון בתכנון נכון של פודקאסט היא הסתכלות של ריצה למרחקים ארוכים. פודקאסטים מצליחים, מכילים מאות פרקים. בארה"ב הפודקאסטים המצליחים חוגגים כבר אלפי פרקים. החשיבה של ריצה לטווח ארוך, מאפשר לאצן לקחת אוויר ולבנות את הפרקים והתכנים בצורה נכונה קדימה.

לפני שאתם משיקים את הפודקאסט שלכם – חשוב שתקבלו את ההחלטה על סדרה ארוכה ולא קצרה.

כשאני מדבר על הישגים, אז ברור שהמטרה של כל מי שמקים פודקאסט היא פופולריות רבה כככל שניתן וגם מיתוג אישי. מטרה נוספת היא גם פניות ולידים. מי שמתכנן נכון את הפודקאסט מכל הבחינות: נושאי פרקים ממוקדים ובעלי ערך, מיקוד ספציפי בנושאים שדורשים עומק ובירור וכן גם את סוגי השאלות בפרקים.

תוכן בעל ערך גבוה מאוד לקהל היעד

בעולם השיווק אנחנו עוברים מעולם של פרסום עם אפס תועלת למאזין, לעולם של ערך. הכוונה היא שבכל פרק ופרק אנחנו רוצים לסייע וללמד את המאזינים שלנו משהו. ההבנה היא שככל שאנחנו נעניק להם ידע וערך מבלי לצפות לקבל משהו בתמורה, ככה קהל היעד יבין שאנחנו מומחים בתחום מסוים וירצה לקנות את השירותים שלנו.

פודקאסט הוא המקום כדי לבסס מומחיות באמצעות תוכן. כלומר, ככל שהתוכן שלכם יהיה ערכי יותר, ככך קהל היעד יבין שאתם המומחים שלו לביצוע המשימה.

רכישת ציוד הקלטה

לאיכות ציוד ההקלטה שלכם, תהיה השפעה מכרעת על מספר המאזינים ומשך ההאזנה. מי שמקליטים את מרבית הפרקים בזום, מאבדים קהל שמעוניין בחוויית האזנה. איכות הציוד משפיעה באופן ישיר על איכות הפודקאסט, כמובן אחרי תוכן איכותי.

במידה ופרקי הפודקאסט שלכם כוללים עד 4 משתתפים, תוכלו לרכוש מכשיר מסוג ZOOM H6 ומיקרופונים של Audio Technica שנחשבים מאוד איכותיים. ערכת פודקאסט מצוינת תעלה לכם עד 3,000 שקלים והיא השקעה משתלמת מאוד.

כדי להקליט בצורה איכותית לא תצטרכו להגיע לאולפן, אבל אם תקליטו באולפן מקצועי, תשפרו עוד יותר את איכות הסאונד עד לטובה ביותר האפשרית. אבל הקלטה עצמאית יכולה להיות איכותית וטובה מספיק.

מומחה פודקאסטים יוכל להגביר את פוטנציאל הפצת הפרקים

הפצה ושיווק של פודקאסט היא מלאכת מחשבת. שימוש בכל הנכסים הדיגיטליים של הארגון וכן גם בהשקעת משאבים כספיים נוספת, יכולים להביא אתכם אל קהל היעד מהר יותר.

הגדלת שיעורי ההאזנה והשימור של מאזינים בפרקים (Retention)

אחת המשימות של יועץ פודקאסטים היא להביא להגדלת שיעור השימור של מאזינים. הדרך הראשונה לעשות את זה היא באמצעות דיוק התוכן אל קהל היעד. בסופו של דבר, הדיוק של התוכן ואורך פרקים אופטימילי יאפשר לכם להצליח הרבה יותר.

מה נכלל בשירות של ייעוץ פודקאסט?

  1. בניית אסטרטגיה לפודקאסט
  2. ניתוח קהלים קיימים ועתידיים
  3. הגדלת משך ההאזנה והשימור
  4. בניית קהילת מאזינים

מומחה פודקאסטים שייקח את ביצועי הפודקאסט שלכם קדימה

אנחנו בפינגווין, מומחים בהפקה, קידום ועריכה של פודקאסטים. צברנו ידע וניסיון בכל השלבים של הפקת פודקאסטים מצליחים ואותנטיים כדי להביא למקסימום תפוצה.

אנחנו מאמינים שחברות עסקיות שמעוניינות להשיק פודקאסט יכולות להפיק ממנו הרבה יותר, דרך יידע, פרקטיקה והכוונה של מי שעשו את זה כבר פעמים רבות.

צוות המומחים שלנו

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

רוצים לדעת איך השגנו ללקוח שלנו כתבות בדה מרקר? צרו קשר לשמוע על מודל העבודה שלנו

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק את העסק שלכם ברשת בשנת 2025