בשנים האחרונות, יותר ויותר עסקים וחברות עוברים תהליכי דיגיטציה, במסגרתם הם עוברים לשווק את העסק שלהם באופן דיגיטלי ומקימים אתרים מקוונים. היתרונות של המהלך רבים, החל מיכולות לנטר ולטרגט את קהל היעד, כלה במעקב אחר יעדי מכירות וכניסות לאתר וחשיפה לקהלים רבים ומגוונים יותר.
המעבר לאונליין, שהואץ גם בזכות הקורונה, יוצר תחרות עזה ואינטנסיבית בין עסקים אם ברשתות החברתיות כמו: פייסבוק ואינסטגרם ואם זה במנוע החיפוש של גוגל, במטרה לבלוט מעל כל היתר. עסקים יודעים היום שהם צריכים ליצור תוכן יצירתי, מקורי ואותנטי. כזה שמצד אחד, יצור אצל הצופים את "אפקט הוואו" אבל מצד שני יהיה גם כנה ובגובה העיניים.
בשנתיים האחרונות ישנה עלייה משמעותית בחשיפה ובשימוש בסרטוני תדמית לעסק
בזמן שהמלחמה על תשומת הלב של המשתמשים בעיצומה וכשאנו מוצפים במידע רב, שגורם לנו להיות הרבה יותר בררנים לכל תוכן, אפשר לראות בשנים האחרונות עלייה משמעותית בחשיפה ובשימוש של עסקים וחברות בסרטוני הוידאו לקידום המוצרים שלהם.
היתרון בסרטונים הוא קודם יכולות עריכה מדהימות, שמספקות החברות השונות המפיקות סרטוני תדמית לעסק , שכוללים הוספת אפקטים מרהיבים ומשעשים, מוזיקה מרגשת ויכולת לספר את הסיפור של המותג בצורה אותנטית יותר.
אפשר לראות היום הפריחה של הסרטונים בטיקטוק ובאינסטגרם, שיוצרים עניין רב ומושכים אליהם חשיפה רחבה. גם הרשתות החברתיות המובילות מבינות שלשם העולם הולך ומקדמות ביתר שאת את הסרטונים. המשתמשים רוצים שיגישו להם את התוכן בוידיאו בצורה מקורית, אותנטית ומשעשעת. יש להם פחות פנאי לקריאה של פוסטים ארוכים. הם מצפים להגיע לרשתות החברתיות עבור "אסקפיזם" מחי היום יום. ועדיף שיהיה מצחיק עם תוכן בועט.
בדיוק עבור הצורך הזה, חברות רבות כמו לאנט מדיה מעמידות לרשות החברות והעסקים, מערך שלם של קופירייטרים, במאים, עורכי וידאו ותוכן ועוד, שמאפשרים לזקק את המסרים של המותג לתוך סרטון קצר ומדויק. הרי היום סרטוני תדמית לעסק צריכים ליצור עניין על השנייה הראשונה, אחרת המשתמשים יעברו הלאה די מהר.
בחנו את הפלטפורמה המתאימה לקהל היעד שלכם, עשו שימוש בהומור ותוכן אותנטי ושלבו קידום אורגני וממומן
בניגוד לעבר המונח "סרטוני תדמית לעסק" כבר לא רק מתייחס לסרטונים ארוכים עם המנחה ברקע עם הקול הכריזמטי שאומר שמדובר בחברה המובילה בישראל בתחומה, תוך הצגת תמונות מבוימות ומעט מלאכותיות. הסרטונים של היום, כוללים מסרים חדים ושנונים, לפעמים עם בעלי העסק עצמו לפעמים תוך גיוס מפורסמים, שמעבירים את המסר עבור המותג.
הומור זאת אחת ממילות המפתח להפקת הסרטונים. אבל גם לדעת לטרגט את הקהל היעד ולשלב קמפיינים הן ממומנים והן אורגניים. חושב גם ליצור סרטונים שנותנים ערך ומידע חשוב ללקוחות, שיכול לסייע להגדיל את המוניטין והתדמית של העסק שלכם אצלם. שיראו שמדובר בבעלי מקצוע שמבינים עניין. הפקת סרטונים לא תמיד מביאה תוצאות ישר. בייחוד אם העמוד והנוכחות שלכם חדשה יחסית ברשת. ולפעמים צריך להיעזר בסבלנות ולהמשיך לפרסם תכנים באופן קבוע.
צריך גם לבחון את הרשתות והפלטפורמות המתאימות ביותר עבורכם להגעה לקהל היעד. אם מדובר בעסק בתחום המסעדנות למשל, רוב הסיכויים שפלטפורמות כמו אינסטגרם יאפשרו לראות צמיחה משמעותית. מצד שני, אם מדובר בחברת בנייה ייתכן שקידום הסרטונים צריך להתמקד בגוגל וביוטיוב.
בנוסף, צריך לשים לב שגם הרשת החברתית טיקטוק, שצוברת תאוצה משמעותית בשנתיים האחרונות, היא שחקן חדש שיש לבחון אם הוא מתאים לקהל היעד שלכם. אמנם ממוצע הגילים של משתמשיה צעיר יותר, אך מדובר בפלטפורמה שמעט עסקים נכנסו אליה עדיין, ומשכך היא כוללת בתוכה פחות תחרות. דבר שיכול לאפשר לכם להיות החלוצים בתחום ולקבל חשיפה משמעותית.