איך לחבר את הפודקאסט שלכם לכל אפליקציות הפודקאסטים?

הרבה מאוד חברות ואנשים שמקימים פודקאסט, מבצעים לעתים עבודה מעולה, אבל בחיבור הפודקאסט לאפליקציות הפודקאסטים הם מפספסים כמה פלטפורמות חשובות. הנה טיפ חשוב לכל מי ששוקל הפקת פודקאסט.

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איך לחבר את הפודקאסט שלכם לכל אפליקציות הפודקאסטים?

הרבה מאוד חברות ואנשים שמקימים פודקאסט, מבצעים לעתים עבודה מעולה, אבל בחיבור הפודקאסט לאפליקציות הפודקאסטים הם מפספסים כמה פלטפורמות חשובות. הנה טיפ חשוב לכל מי ששוקל הפקת פודקאסט.

המדריך הזה כולל חיבור לכל אפליקציות הפודקאסטים הקיימות, עם לינקים כיצד לשלוח ולחבר.

כל האזנה שתפספסו כי הפודקאסט לא יהיה זמין באפליקציות משמעותה – הפסד כספי ליוצר, בעולם שבו עסקים רבים מקימים פודקאסטים שהופכים לזרוע השיווק העיקרית שלהם.

אז לפני הכל קצת נתונים וסטטיסטיקות על ישראל: 40% מההאזנות מגיעות מספוטיפי, 20% מאפל פודקאסט, כ-10% מגוגל פודקאסט וזה משאיר לכם עוד 30% האזנות פוטנציאליות שמגיעות מכל מיני אפליקציות. למשל סטיצ'ר, דיזר, אייקאסט ואחרות מביאות אומנם אחוזי האזנות בודדים. האמינו לי שבדקתי את זה על כמה וכמה פודקאסטים. יש לי מספר סטטיסטיקות, אבל ה-30% האלה מתפרסים על פני הרבה מאוד אפליקציות. בחלקן פודקאסטים לא מחוברים ומפסידים את מי שמשתמשים בהם.

במאמר הזה שכתב שהם לוי, אחד המומחים הגדולים בישראל לעולם הפודקאסטים, אנחנו נלמד אתכם, איך מחברים את הפודקאסט שלכם לכל אפליקציה.

בחירת אחסון לפודקאסט טרום חיבור הפודקאסט לאפליקציות

אחסון באנקור (Anchor)

היתרונות של אחסון באנקור הוא שהכל בחינם. מהסיבה הזאת רבים מעדיפים אותו. הוא שייך ספוטיפי, אחד משירותי הסטרימינג המובילים בעולם, מה שמאפשר לכם לישון קצת בשקט מבחינת הזמינות של השרתים.

יתרון נוסף שאני מוצא באנקור הוא היכולת לבחור תמונה נפרדת לכל פרק שעולה באפליקציות. זהו יתרון משמעותי כי אתם יכולים להציג בכל לוגו של פרק את הכיתוב הספציפי שלו.

אבל מי שייכנס ויקרא את ההסכמים אותם הוא מאשר יגלה כי ברגע החתימה יש ויתור על זכויות היוצרים שלכם. כלומר אנקור רשאית לעשות שימוש בתוכן ככל שהיא תחפוץ. החינם עולה ביוקר, רק אם אתם יוצרים מדופלמים, זמרים, מרצים בכירים או מי שלא מוכנים בשום אופן שיעשו שימוש ביצירות שלהם. עבור עסקים, שרוצים שהתוכן שלהם יופץ בכמה שיותר מקומות, ייתכן שאין פה בעיה. אבל אנחנו לא מוכנים להחליט עבורכם, לכו ובדקו.

נרשמים לאחסון באנקור בחינם כאן.

אחסון בפודבין (Podbean)

אחסון בפודבין מציע 5 שעות של העלאת תכנים בחינם. לאחריה תצרכו לשם 10 דולר בחודש ויש חבילה מוזלת של 110 דולר בשנה לאחסון לשנה. תוכלו לאחסן ללא הגבלה והאופציה הזו משתלמת ומתאימה כמעט לכולם. אין צורך לרכוש את החבילות המורחבות.

חיבור הפודקאסט שלכם לפודבין (במידה ואתם לא מאחסנים בפודבין, חשוב!)

גם אם אתם לא מאחסנים בפודבין, אתם יכולים להיות זמינים למאזיני אפליקציית פודבין. צריך להיכנס לקישור הזה.

  1. מתחברים דרך הג'ימייל שלכם ואז עושים חיבור כאילו אתם רוצים להשתמש באפליקציה כאחסון.כך נראה מסך הפתיחה גם כשאתם רוצים לרשום את הפודקאסט שלכם בפודבין.
  2. הוא מפנה אתכם לשיבוץ של RSS FEED
  3. כאן משבצים את הפודקאסט שלכם דרך ה-RSS של פודבין גם כשאתם לא משתמשים באחסון שלהם

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. מדביקים את ה-RSS של הפודקאסט שלכם ועושים שלח.

כיצד פועל RSS בחיבור הפודקאסט שלכם לכל אפליקציה ואפליקציה?

נתחיל מהסבר קצר על RSS, מדובר למעשה בקוד תוכנה או נוהל תכנות, שמאפשר למעשה לשלוח עדכונים על כל שינוי בו. העדכונים נשלחים כך שכל מי שמחובר אליו, מקבל אותם בטווח זמן מסוים.

אתרי אחסון הפודקאסטים כמו למשל Podbean, אנקור החינמי ואחרים ישלחו תשדורת ברגע שתעלו פרק חדש. אל מי תישלח התשדורת? לכל מי שמחובר ב-RSS אל אחסון הפודקאסט שלכם. לאחר החיבור הראשוני של RSS באפליקציה מסוימת ואישורו, זהו. בכל פעם שתעלו פרק חדש הוא יופיע לבד וללא התערבו באותה אפליקציה שאליו הוא מחובר.

אז כמו שהבנתם בוודאי, כדי להכניס את הפודקאסט לאפליקציות תצטרכו קישור RSS תקין של הפודקאסט שלכם.

הרבה מאוד אפליקציות פודקאסטים, מחוברות לאפל פודקאסט ושואבות משם את כל עדכוני הפודקאסטים. אבל, אנחנו לא יכולים להגיד בוודאות שחיבור לאפל הוא מספק ויפתור לכם את כל הצרכים. אנחנו בהחלט ממליצים לכולם לחבר את הפודקאסט לכל אפליקציות הפודקאסטים שמופיעות במדריך זה.

⁦⁩ בחלק מאפליקציות הפודקאסטים תצטרכו לאמת את הפודקאסט. הכתובת שרשומה בעת הרישום לאחסון היא מהותית לתהליך האימות. איך זה קורה בפועל? ישלח מייל לכתובת שרשומה ב-RSS.

איך לרשום את הפודקאסט שלכם לאפליקציות הפודקאסטים החשובות ביותר?

איך מעלים פודקאסט ליוטיוב (Youtube)

העלאת פודקאסט ליוטיוב זה כנראה הדבר הראשון שכדאי לעשות מבחינת רישום הפודקאסט שלכם, גם אם לא צילמתם וידאו הוא ליוטיוב. אז לכל מי שלא יודע, אנחנו ממליצים על להקים חשבון ג'ימייל חדש עם שם הפודקאסט שלכם. על גבי החשבון הזה תוכלו פשוט להקים ערוץ יוטיוב נפרד לפודקאסט. לדעתנו זו הדרך הנכונה ביותר.

אז אם במקרה לא צילמתם את הפודקאסט בוידאו תוכלו בקלות לייצר וידאו בעצמכם דרך העלאת תמונה מהפודקאסט וצריבת הסאונד על גבי התמונה.

עדכון חשוב לשנת 2024. בקרוב גוגל פודקאסט עומדת להיסגר ולהיעלם וכל ההאזנות יתקיימו דרך יוטיוב. לכן יוטיוב כבר עכשיו הופכת גם לפלטפורמת האזנה לפודקאסטים ואתם צריכים למעשה לרשום את הפודקאסט שלכם ביוטיוב פעמיים!!!

לדוגמה כאן בערוץ היוטיוב מופעל גם פורמט פודקאסטים והוא מאפשר את התכונות של יוטיוב פודקאסט וזמין גם כפודקאסט ביוטיוב

אז איך ניתן להפוך את הפודקאסט שלכם לוידאו כדי להעלות אותו ליוטיוב (במידה והוא לא במצב וידאו)?

  1. אדיוגרם – זה חינמי וכלי מעולה שמאפשר לכם להעלות תמונה על גבי הקובץ וגם לייצר כיתוב. נרשמים חינם כאן.
  2. צריבת תמונה עם הפודקאסט – אנחנו ממליצים על Online Convertor, תוכלו לעשות זאת כאן. אתם מוסיפים תמונה שאתם בוחרים ובנפרד את קובץ הסאונד של הפודקאסט ומורידים כוידאו.

איך לרשום את הפודקאסט שלכם לכל אפליקציות הפודקאסטים המובילות?

אפל פודקאסט (iTunes)

הרישום לאפל הוא מהותי מאוד. הוא חשוב מאחר ומאזיני אפל הם האיכותיים ביותר שיש, במיוחד כשמדברים על פודקאסט שהמטרה שלו היא מיתוג, יחסי ציבור או כל דבר אחר.

איך הרישום מתבצע בפועל? במידה ולא רכשתם מעולם מוצר של אפל, אייפון, אייפד או כל מוצר אחר שדורש יצירת Apple ID, תידרשו לעשות את זה בפעם הראשונה.

כדי לפרסם את הפודקאסט שלכם באפל תצטרכו חשבון אפל ID (חשבון דרכו נכנסים לכל השרותים של אפל).
עליכם להיכנס ללינק הזה. אתם בוחרים בהוספה ואז מכניסים את ה-RSS של הפודקאסט שלכם.

בהמשך אתם לוחצים על Submit וממשיכים עם התהליך. המטרה של Submit היא לאפשר לאפל לבחון את הפודקאסט שלכם. התהליך הזה לוקח לרוב כמה שעות.

חשוב מאוד לשים לב היא שלוגו הפודקאסט יהיה ברזולוציה של בין 1400x 1400 פיקסלים, עד 3000x 3000 פיקסלים.

דרך הקישור הזה תוכלו להגיע לדף הסטטיסטיקות של הפודקאסט שלכם. הסטטיסטיקות חשובות כדי להבין את שיעורי האזנה, הנטישה וכל נתון קריטי ליצירה שלכם.

נדגיש שוב שהחיבור לאפל פודקאסט מסייע לפודקאסט שלכם להופיע בעוד אפליקציות שלא מופיעות כאן. אבל ישנם דברים שלעתים משתנים ולכן ממליצים על חיבור ישיר של הפודקאסט לכל אפליקציה שתוכלו. אתם לא רוצים להיות תלויים במדיניות של אפל.

איך להעלות פודקאסט לספוטיפיי (Spotify)

העלאת פודקאסט לספוטיפיי היא כנראה אחד הצעדים הראשונים שתעשו אחרי שהקלטתם את הפרק הראשון שלכם. כדי לפרסם את הפודקאסט שלכם בפלטפורמה הפופולארית תצטרכו להירשם קודם כל. זה קל, פשוט.

עליכם להיכנס ללינק הזה.

תלחצו על get started, תכניסו את ה-RSS ומיד אח"כ תצטרכו לבחור את הקטגוריות שתחתם הפודקאסט שלכם יפיע. הקטגוריות הן חשובות מאוד. הקטגוריות יקבעו האם תופיעו ברשימת הפודקאסטים הפופולריים ועד כמה הפודקאסט שלכם יתקדם מול מתחרים. אם תבחרו קטגוריה שאינה תתחרותית אז תוכלו לעתים להתברג גבוה ולהשיג יותר מאזינים.

הרישום של הפודקאסט שלכם לספוטיפי הוא לא סוף הדרך. תוכלו באמצעות Spotify for Podcasters להגיע אל כל הסטטיסטיקות הכי חשובות, בדיוק כמו באפל. הם כל כך חשובות בתהליך היצירה ויאפשרו לכם להסיק הרבה מאוד מסקנות מהותיות לגבי ההמשך. אנחנו ממליצים מאוד לעלות פודקאסט לספוטיפיי, בסוף היום זו אחת הפלטפורמות החזקות ביותר בישראל.

גוגל פודקאסט (Google podcasts)

גוגל פודקאסט, די בשונה מאפל וספוטיפי, זוכה לפופולריות נמוכה בהרבה. עד כמה נמוכה? על פי כמה וכמה פודקאסטים, מגוגל פודקאסט הגיעו לא יותר מ-15% מסך ההאזנות. יהיו שיגידו שזה הרבה, אבל אין זה משנה, אנחנו לא מתכוונים לוותר על אפיק האזנות כה משמעותי.

מתחברים לעמוד הזה דרכו גוגל גם מאפשרת להכניס פודקאסטים חדשים לשירות שלה.

כדי להירשם לגוגל פודקאסט כנסו ללינק הזה. לעתים לוקח לגוגל כמה ימים כדי לאשר פודקאסטים חדשים. לא קרה לי שפודקאסט לא אושר עד היום.

סטיצ'ר (stitcher)

בחרנו בסטיצר מאחר והיא במקום הרביעי לדעתנו בכמות ההאזנות שהיא מייצרת. יש הרבה מאוד שמעדיפים להאזין דרכה. כדי לרשום את הפודקאסט שלכם לסטיצ'ר. כנסו לכאן כדי להתחיל את התהליך.

אמזון פודקאסט

אמזון אולי חזקה מאוד באיקומרס ומכירות, אבל הפלטפורמה שלה הרבה יותר חלשה בפודקאסטים.

כך או כך, בוודאי שהייתם רוצים להיות מחוברים לכוח חזק כמו אמזון.

מניסיון מגיעות משם האזנות מפעם לפעם.

נכנסים ללינק הזה ושם אתם בוחרים את המדינה (כמובן שישראל) ושולחים את הפודקאסט.
צריך להירשם עם הג'ימייל שלכם לפני, עושים אימות מייל והפודקאסט שלכם מחובר לאמזון.

כאן מוסיפים את הפודקאסט שלכם לאמזון פודקאסט אחרי שאתם מכניסים את המייל שלכם

דיזר (Deezer)

דיזר הוא כמו ספוטיפי, אבל רק יותר קטן. הוא פופולר במדינות דרום אמריקה ואירופה. החברה ניסתה בעבר לתקוע יתד בישראל, אבל עם הצלחה מוגבלת. דיזר הוא שירות הזרמת מוזיקה על גבי האינטרנט. השירות מאפשר למשתמשים להאזין לתכנים מוזיקליים המפורסמים תחת חברות תקליטים שונות, ביניהן EMI, סוני, וורנר מיוזיק גרופ ויוניברסל מיוזיק גרופ, על מכשירים שונים באופן מקוון או לא מקוון. דיזר נוצר בפריז, צרפת על ידי דניאל מרלי בשנת 2007.
כדי לרשום את הפודקאסט שלכם לדיזר, כנסו ללינק  הזה

קאסטבוקס (Castbox)

אנחנו  ממליצים על רישום ל-CastBox למרות שככל הנראה יגיעו אליכם מעט מאוד מאזינים.

כדי להירשם לשם כנסו אל הלינק הזה. בהמשך לחצו על claim ownership, אתם מצהירים בעלות על הפודקאסט.

תתבקשו להכניס את ה-RSS ואת כתובת המייל שלכם (שמופיעה בRSS) ומיד ישלח אליכם מייל לאימות. תיגשו אל המייל שלכם ושם תוכלו לאשר את הבעלות וזהו הפודקאסט שלכם בקאסטבוקס. לאפליקציה יש 260 מיליון משתמשים ברחבי העולם ויש ישראלים שמעדיפים אותה. לצערנו אין לנו מספרים מדויקים עד כמה מעדיפים.

פוקט קאסט (Pocket cast)

הכניסה למאגר שלהם היא פשוטה מאוד. תוכלו לעשות זאת באמצעות הלינק הזה

העתיקו את ככתובת ה-RSS שלכם כמו קודם. תקבלו די מיד אישור ולינק לפודקאסט שלכם מאונדקס בפוקט קאסט.

איי הירט רדיו (iHeartRadio)

להרשמה לחצו על הלינק הזה

פנדורה (Pandora)

אל דאגה זו לא תיבת פנדורה. כדי לרשום את הפודקאסט שלכם לפנדורה, כנסו אל הלינק הזה

טיון-אין (TuneIn)

כנסו ללינק הזה

אי- קאסט (Acast)

כנסו ללינק הזה

בלברי (blubrry)

כנסו ללינק הזה

רדיו פאבליק (Radio Public)

כנסו ללינק הזה

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין