כשביצעתם חיפוש בגוגל, בוודאי נתקלתם (כפי שתוכלו לראות מיד בתמונה מטה), גם בעמודים עסקיים שאינם קשורים לאף אתר אינטרנט. העמודים האלה נקראים בשפה המקצועית Google My Business או Google Business Profile.
גוגל, שהוא מנוע חיפוש גם חברתי במידה מסוימת, החליט לעזור לבעלי עסקים ללא כל תמורה. הוא מאפשר להם להקים לעצמם כרטיס עסק ולקבל המלצות.
לפני הכל, נספר למטיבי לכת שקוראים אנגלית ברמה גבוהה, לקרוא גם את המדריך המפורט הזה מאתר SEMRUSH.
על מנת שאנשים יוכלו להתרשם באמת מאיכות העסק וגם לכתוב ביקורות שונות, ועל מנת לתקף את המימד החברתי, הוא איפשר כתיבת ביקורות. כדי שאנשים יוכלו לקבל החלטות שונות, האם לרכוש אצל אותו בעל עסק.
אז כאן יש דילמה, האם כל בעל עסק צריך כרטיס עסק בגוגל? לדעתנו התשובה החד משמעית – כן. כדי להקל על הקריאה של המאמר הארוך, אחרי ההקדמה בנינו אותו כך שתוכלו מיד בהמשך לקרוא את הדברים החשובים ביותר.

בקצרה – מה היתרונות של כרטיס עסק בגוגל?
- נכס דיגיטלי מניב וחינמי שעולה לכם 0 שקלים בשנה.
- מיתוג – כשלקוחות נתקלים בכרטיס העסק שלכם בגוגל הם מבינים שמדובר בעסק רציני.
- חשיפה חינמית לקהל ענק – תחשבו כמה עולה חשיפה של מודעות גוגל (מאות שקלים בחודש לפחות).
- לקוחות ולידים זורמים – כשכרטיס העסק שלכם יהנה מהמלצות, לקוחות גם יתקשרו.
- הגדלת הכניסות האורגניות לאתר שלכם דרך הפניות מכרטיס העסק.
מדריך וידאו – איך להוסיף את כרטיס העסק שלכם בגוגל?
מה חשוב לכתוב בכותרת שם העסק בעת פתיחת כרטיס עסק?
כדאי מאוד שכותרת העסק שלכם תכיל מילות מפתח שיש להם נפחי חיפוש גבוהים. כל בעל עסק יודע פחות או יותר מהן המילים שקהל היעד שלו מחפש בגוגל. למשל אם אתם עורכי דין בתחום הנדל"ן, בוודאי אתם יכולים לשער שאנשים מחפשים עורך דין חוזים, או עורך דין נדל"ן.
איך להגדיר כתובת בכרטיס עסק בגוגל ומה היתרון בהצגה של 2 כתובות?
צריך להבין שלכרטיס עסק בגוגל יש גם מימדים לוקאליים. כלומר, גוגל נוטה להציג את כרטיס העסק שלכם יותר, בעת חיפושים באזור שבו אתם גרים. לנושא הזה יש חיסרון במידה והמיקום הגיאוגרפי שלכם לא נמצא למשל בתל אביב. כן, כידוע בתל אביב מתבצעים הרבה יותר חיפושים עסקיים וחיפושים של עסקים. לכן אם אתם לא ממוקמים בתל אביב והכתובת שלכם היא למשל בראשון לציון או ביבנה כמו בדוגמה למעלה, אתם עלולים לסבול מנחיתות מסוימת.
במקרה הזה, נמליץ לכם להגדיר עוד כתובת נוספת בכרטיס העסק שלכם בגוגל. למשל, תוכלו להגדיר כתובת נוספת שהיא חלל עבודה משותף בעיר תל אביב. אפילו אם זה חלל עבודה שאתם שוכרים לפי שעות.
מה החשיבות של תמונות אותנטיות בכרטיס עסק בגוגל?
תמונות מקוריות ואותנטיות חשובות ממש כמו באתר האינטרנט שלכם. כלומר הן חשובות מאוד. ככל שהעסק משתמש ומציג את התמונות שלו, כך קהל היעד סבור כי מדובר בעסק אמיתי עם פנים, משרדים ואנשים.
בהיעדר כל היכרות אחרות, או הכירות, התמונות משדרות לעתים גם אלף מילים והן אלה שמשקפות את העשייה שלכם וכיצד אתם נראים.
למה להשקיע בתיאור העסק ובמילות מפתח עד כמה שניתן?
הפירוט של תיאור העסק, הוא עוד אחד הפרמטרים שגוגל לוקחת בחשבון כשהיא מחליטה היכן למקם אתכם בתוצאות החיפוש.
ככל שתשקיעו יותר בפירוט ההיסטוריה של העסק, שנות הניסיון, תוך שימוש במילות מפתח שעולות בחיפושים, כך הסיכויים שתופיעו יותר פעמים ותיהנו מחשיפות, יילך ויעלה.
שלבו מילות מפתח חשובות גם בתיאור העסק שלכם, כך גוגל יבין באיזה מילות חיפוש להציג את העסק שלכם.
מה חשיבות הביקורות בעת פתיחת כרטיס עסק בגוגל?
ביקורות שנכתבות בכרטיס עסק בגוגל, שקולות להמלצה על העסק, עבור מבקרים חיצוניים.
ככל שכבעלי עסק תדאגו לעודד לקוחות מרוצים לכתיבת ביקורת, כך תוכלו להעלות את ממוצע הדירוג של כרטיס העסק.
כרטיס עסק המדורג עם ציונים גבוהים, יופיע הרבה יותר בחיפושים של עסקים בתחום בגוגל. המשמעות של הופעה בחיפושים היא גם מיתוג. עוד אנשים נחשפים לעסק שלכם במסע השיווקי שלהם. אם למשל מדובר במסעדות או בעסקים בתחום הבילוי שלקוחות הולכים וחוזרים אליהם, יש לכך השפעה מכרעת לאותן ההופעות.
כיצד לנהל ביקורות שליליות בכרטיס עסק בגוגל במידה וניתנו?
אחת האסטרטגיות להתמודדות עם ביקורות שליליות, היא לפנות בצורה אקטיבית לאותם לקוחות מאוכזבים ולהציע להם פיצוי ולהשביע את רצונם, ובתמורה הם יתקנו את הביקורת השלילית. לכאורה, ייצא כל בעל עסק ויגיד שזה לא משתלם. האמנם? אנחנו שוללים את הסברה הזו מכל וכל.
ראשית, עסקים עם ביקורות טובות, יופיעו גבוה בדירוגים של גוגל בעת חיפוש בגוגל. הופעה בין כרטיסי העסק הראשונים בגלל ביקורות חיוביות, שווה לכם הון. תהיו בטוחים, העסקים שמופיעים ראשונים, מקבלים כל יום מספר פניות. אם מדובר במילת חיפוש פופולרית אז מדובר בעשרות פניות ביום שהן מתורגמות לקופה רושמת של אלפי ואולי עשרות אלפי שקלים.
אם אתם בתחום עסקי שבו כל לקוח שווה לכם אלפי שקלים ובמיוחד אם אתם בתחום השירותים, כלומר עורכי דין, רואי חשבון, אנשי יחסי ציבור, מיתוג שיווק דיגיטלי, תוכנה ועוד – אין בכלל התלבטות. כל ביקורת שלילית בגוגל פוגעת לכם בעסק, כל ביקורת חיובית יש להם פוטנציאל להביא אליכם עוד לקוחות.
מה לא לעשות בעת קבלת ביקורות שליליות בכרטיס העסק?
חשוב כי בתור בעלי עסק, לא תענו בצורה שאינה מכבדת למי שכתבו עליכם ביקורות שליליות, על גבי כרטיס העסק. במידה והביקורת אינה מוצדקת, תוכלו להשיב כי תשמחו לשוחח איתם באופן פרטי כדי לדעת ממה הם לא היו מרוצים. כל גישה אחרת או גישה שהיא מתנגחת ולוחמנית, תפגע בכם ותביא את הקהל להסיק שלא אכפת לכם ממשוב שקיבלתם, או שאתם פוסלים אותו ואינכם מעוניינים להשתפר. כלומר התנהגויות כאלה יעידו כי אתם לא בעלי העסק שהם היו רוצים לפנות אליהם.
כיצד משתלב כרטיס עסק עם אתר אינטרנט ושאר הנכסים הדיגיטליים שלכם?
כרטיס עסק בגוגל שעולה בחיפוש לצד אתר האינטרנט שלכם, הופך את שני הנכסים הדיגיטליים שלכם לכלים שלובים. כלומר כששניהם מתקיימים יחד ולקוחות מתלבטים מגיעים לאתר האינטרנט ואל הכרטיס, הם מבינים שלא מדובר באתר לידים, אלא בעסק אמיתי.
מעבר לכך, הסיכויים שלקוחות שחוקרים ובודקים אתכם היטב, לפני קבלת החלטה, ישאירו פרטים אם נגלים לעניהם גם כרטיס עסק שכולל ביקורות, הם גבוהים פי כמה. אחוזי ההמרה שלכם באתר צפויים לעלות במידה ויהיה קיים כרטיס עסק ותיק ועם ביקורות טובות. כל לקוח פוטנציאלי כזה שווה לכם הרבה מאוד כסף ולכן השקעה של תשומת לב תסייע לכם בוודאי בשיווק.