מנהל שיווק חיצוני לעסק שלכם: כך תוכלו להגדיל את ההכנסות לאורך זמן

עבור עסקים רבים, גם כשהם גדולים, העסקת מנהל שיווק במשרה מלאה היא נושא יקר. כמה יקר? משכורת של מנהל שיווק מקצוען, בעל ניסיון מתחילה ב-15 אלף שקל בחודש ויכולה להגיע עד 30,000 אלף שקל בחודש. תוסיפו לכך את עלויות המעסיק ואתם מגיעים ל-20,000 עד 50,000 אלף שקל בחודש.

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

איש יחסי ציבור ושיווק בדיגיטל. הבעלים של חברת קריאייטיביטי פי אר המספקת שירותי יחסי ציבור ושיווק למותגים בעולמות המשפט, פיננסים וכלכלה. מנחה פודקאסט ציפור פיננסית.
שהם לוי הוא הבעלים של חברת קריאייטיביטי פי אר אשר מתמחה ביחסי ציבור ושיווק בדיגיטל. שהם, אשר החל את דרכו כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט", הינו בעל 15 שנים ניסיון בתחום. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות. שהם הפך בשנים האחרונות לאחד המומחים המרכזיים בישראל בהפקת ושיווק פודקאסטים לחברות ויחידים, כאמצעי להגדלת הפעילות העסקית ובניית מותג.

אם אתם רוצים לשווק את העסק שלכם בדיגיטל, לקבל לידים ולהגדיל את נפח העבודה, צרו קשר ונבצע שיחת ייעוץ.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מנהל שיווק חיצוני לעסק שלכם: כך תוכלו להגדיל את ההכנסות לאורך זמן

עבור עסקים רבים, גם כשהם גדולים, העסקת מנהל שיווק במשרה מלאה היא נושא יקר. כמה יקר? משכורת של מנהל שיווק מקצוען, בעל ניסיון מתחילה ב-15 אלף שקל בחודש ויכולה להגיע עד 30,000 אלף שקל בחודש. תוסיפו לכך את עלויות המעסיק ואתם מגיעים ל-20,000 עד 50,000 אלף שקל בחודש.

כל העלויות הללו לא כוללות עוד שקל אחד שהושקע בפרסום או בניהול של ספקים חיצוניים. הרי מנהלי שיווק שכיר בעסק, לא יוכל לעבוד ללא 4-5 ספקים שונים שהוא מנהל לפחות. המסקנה שאליה הגיעו הרבה מאוד בעלי עסקים, אפילו גדולים, היא שאין הצדקה אמיתית למנהל שיווק שכיר.

אבל זה לא רק הנושא הכספי, אלא המקצועיות ועוד הרבה מאוד פונקציות שמנהל שיווק שכיר לא מומחה בהם. מנהל שיווק חיצוני מעניק אסטרטגיית שיווק מתקדמת לעסקים קטנים ובינוניים. במאמר הזה אני אסביר על יתרונות השירות שאנחנו מעניקים כבר למספר רב של עסקים. אתם תוכלו להבין כאן איך שירות זה יכול להגדיל מכירות בפועל ואת הרווחים משמעותית ולשפר את הנוכחות הדיגיטלית שלכם!

העלות של מנהל שיווק חיצוני לעסק מתחילה ב-5,000 שקל פלוס מע"מ, ויכולה להגיע עד ל-10,000 ואף 12,000 אלף שקל פלוס מע"מ בחודש. לכאורה, נראה שרמת הזמינות של אותה חברה שתעניק שירותי ניהול שיווק חיצוניים תהיה נמוכה יותר. אבל לא כך הדבר, אותה חברה יכולה לשכור גם עובדים שכירים המומחים בתחומים שמנהל השיווק השכיר לא יכיר. אותה חברה יכולה להעניק גם שירותים מסוימים שיחליפו הוצאות על ספקים, וכל זה במסגרת התקציב של מנהל שיווק חיצוני.

איך מנהל שיווק חיצוני יכול לקדם את העסק שלכם ולמה צריך אותו?

שיווק היא אחת הפונקציות הכי חשובות בעסקים כיום, במיוחד עבור עסקים בעולמות השירותים: רואי חשבון, כלכלנים, שמאים, מתווכים, עורכי דין והרשימה ארוכה.

אבל אף בעל עסק לא קם בבוקר ואומר לעצמו: אני צריך מנהל שיווק כדי להתקדם במכירות וניהול הפונקציה החשובה בעסק.

ברגע שאתם לא מנהלים את השיווק בצורה מקצועית ורק לוקחים ספקים שמתפקדים כפונקציות שיווק, אין ראייה הוליסטית ולעתים ייתכן שאתם זורקים כסף לפח.

נאמר זאת כך: ייתכן שיש לכם את המקדם הממומן הטוב ביותר, חברת סושיאל מעולה ואולי גם חברת יחצ. אם הם לא עובדים ביחד בסינרגיה ולא מנוהלים אז המצב לא אופטימלי וברוב המקרים תקבלו רק חצי כוח ממקהלה ששרה יחד בסנכרון מושלם.

מעבר לכך, בעל העסק לא תמיד יכול לקבל החלטות חכמות ונכונות לגבי השקעות בשיווק. למשל – האם כדאי להשתתף בכנס מסוים? האם לתת חסות לארוע? הרבה מאוד החלטות שיווקיות ויום יומיות בעלי עסקים מקבלים, בלי חשיבה מעמיקה, אסטרטגיה או תכנית מסודרת. התוצאה היא שבדרך הזאת אי אפשר להגיע לתוצאות מקסימליות ובעל העסק מוציא כסף ולעתים גם זורק אותם לריק – כאן נוצר התסכול הגדול ביותר.

מה התפקיד של מנהל שיווק חיצוני?

בניית האסטרטגיה השיווקית

האסטרטגיה תקבע מאוד את מידת ההצלחה שבה יפעלו ספקים ונותני שירותים שבחרתם.

חברת קידום ממומן, חברה לקידום אורגני בגוגל, צלמים, עורכים ובמיוחד חברות יחסי ציבור, לא יוכלו לעבוד בדרך אופטימלית וחכמה, אם אין לכם אסטרטגיה.

הרבה פעמים חברות מגיעות לספקים שונים או מקבלות הצעות שיווקיות שונות, ואין להם בפועל את הידע והכלים לבחון האם ההצעה הזאת מתאימה לסוג העסק, ובכלל האם היא תואמת אסטרטגיה שיווקית כלשהי או שבפועל היא שליפה?

ניהול ספקי השיווק בחשיבה לטווח ארוך

הרבה פעמים הנטייה של חברות היא לחשוב לטווח קצר בלבד: האם אני מייצר הרבה לידים? למה הלידים לא סוגרים? כשהניהול הוא לטווח קצר, ובעלי החברה מנהל את השיווק בעצמו, הוא מתקשה לחשוב בבהירות תוך ניתוח הנתונים.

מנהל שיווק חיצוני מצטיין, מסייע לבעל החברה לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר לטווח ארוך לגבי הספקים והמותג.

בניית המותג הארגוני – אחת המשימות הכי חשובות למנהל שיווק במיקור חוץ

כולנו רוצים לקנות ממותגים. האם תקנו מוצר מזון שלא שייך לחברה גדולה במשק? אסם, תנובה ושטראוס נמצאות אצל כל אחד מאיתנו במקרר ובארונות. אין תחליף כיום למותגים ומנהל שיווק מצטיין חושב על כלים שבונים מותג ולא רק על פרסום זמני.

כמה עולה שירות של מנהל שיווק חיצוני?

מנהל שיווק חיצוני לחברה בע"מ קטנה עד 4 עובדים יעלה 5,000-10,000 שקל בחודש בתוספת מע"מ ובתוך השירות הזה נכללת גם כתיבת תוכן, ניהול אתר האינטרנט ויחסי ציבור.

מה שמשפיע על העבודה זה תחום העיסוק, מידת המעורבות היום יומית של מנהל השיווק וגם סוג העסק. האם לעסק יש דרישה יום יומית לתכנים? עיצובים? ניהול ספקי קידום ממומן?

מנהלת שיווק של חברה עם 10 עובדים יעלה לפחות 8,000 שקל פלוס מע"מ לחודש מהסיבה שעסקים גדולים יותר דורשים תשומת לב ותשומות גבוהות בהרבה. חברה עם 50 עובדים תשלם לפחות 15,000 פלוס מע"מ בחודש למנהל שיווק חיצוני (זו מחצית העלות של מנהל שיווק שכיר).

למשל מנהל שיווק שכיר במשרה מלאה לחברה עם 50 עובדים ישתכר באזור 23,000 שקל לחודש ובתוספת עוד עלויות מעביד, יעלה מעל 30,000 שקל בחודש. מנהל שיווק חיצוני הוא מחצית העלות לעומת מנהל שיווק שכיר. כך שאין פה בכלל התבלטות לעסקים האם לקחת מנהל שיווק חיצוני או שכיר.

היתרונות של מנהל שיווק חיצוני במיקור חוץ לעסק

  • ידע רחב והבנה בעולמות שונים וממשקים שונים.
  • ניסיון עם פתרון בעיות שיווקיות מורכבות ומגוונות מענפים שונים.
  • חיסכון כספי משמעותי – העלות היא כרבע ממנהל שיווק שכיר.
  • מדידה וערך ברורים – מנהל שיווק חיצוני מגדיל את המכירות בצורה מובהקת.
  • יעילות ושימוש בכלים לא סטנדרטיים – ראייה עסקית רחבה וכבעל עסק עצמאי, שלא כמו מנהל שיווק שכיר.
  • יכולת החלפה ללא תשלום פיצויי פיטורין ובגמישות רבה.
  • חשיבה ככלכלנים על מישור עלות תועלת – מנהל שיווק חיצוני מכיר בכל עלות נוספת ופועל על פי יעילות.

מתי כדאי לקחת מנהל שיווק לעסק במיקור חוץ

  • כשרוצים לשפר את מדדי ה-ROAS – כלומר את כל המדדים של השיווק והמכירות כדי לייצר אופטימיזציה.
  • הגדלת הכנסות: בעת רצון ממשי להגדיל את מספר הפניות ממספר ערוצי שיווק.
  • כשמדובר בתחום מקצועי ומורכב הדורש ידע רב: מנהל שיווק חיצוני יכול להביא צוות שלם מאחוריו ולהציע ערך חדש לעומת מנהל שיווק שכיר (יחיד).
  • כשיש צורך בפתרון בעיות שיווקיות הדורשות איש חוץ אבל עם יכולת להסתכל פנימה לארגון.
  • כשמעוניינים לבדוק אפקטיביות של מנהל שיווק ולא רוצים להתחייב לחוזה ארוך טווח של שכיר.
  • גמישות וסקיילינג – אפשר לעבוד לפי הצורך של העסק ולשנות היקף עבודה בהתאם. אם העסק גדל, אין צורך להגדיל את מחלקת השיווק, אלא רק את עלויות הספקים. הרווחיות בשיטה הזו גבוהה פי כמה לעסק לעומת מנהל שיווק שכיר שצריך להעסיק מחלקה שלמה של עובדים.

כיצד עובד מנהל שיווק שלא נכלל על עובדי הארגון שלך?

  1.  היכרות ולימוד מעמיק של החברה והמוצרים – נדרשת היכרות מעמיקה עם בעל העסק, המאפיינים שלו וגם סוגי הלקוחות. התהליך הזה לוקח לעתים חודש שלם ואף למעלה מכך, בהתאם לגודל הארגון. חשוב מאוד שלא לדלג על השלב הזה, בדיוק כפי שאם הייתם לוקחים מנהל שיווק שכיר הוא היה נקלט בחברה בהדרגה.
  2. הסתכלות רחבה ובלתי תלויה על הכלים השיווקיים האפשריים – מנהל השיווק החיצוני ממפה היטב את כל כלי השיווק האפשריים וחושב יחד אתכם על האופטימליים ביותר כדי להשיג את המטרות שאתם כבעלי עסקים הצבתם עבורם.
  3. הכנת תכנית עבודה – בהתאם לאתגרים ולצרכים, מנהל השיווק החיצוני לארגון מכין תכנית עבודה שתמקסם את העלות מול התועלת.
  4. קביעת תקציב – בחינה של תקציב השיווק הנדרש וחלוקה שלו בכל אחת מהפלטפורמות כמו פייסבוק, פרסום ממומן בגוגל, לינקדאין וכן באפיקים אורגניים כמו עדכון אתר האינטרנט, יצירת תוכן שוטף באתר האינטרנט, יחסי ציבור ועוד. מנהל השיווק החיצוני צריך ממש לנהל תקציב שיווק על אקסל.
  5. ביצוע ולמידה עקבית – מנהל השיווק בוחן את איכות הביצוע של ספקים חיצוניים אותם הוא מנהל ובוחן את כדאיות ההשקעה בכל אחד מהאפיקים.

מהם תחומי האחריות בפועל של מנהל השיווק החיצוני?

  1. בניית מותג – לפחות 50% מהמאמצים השיווקיים בעבודה נכונה צריכים לבנות עבורכם מותג.
  2. בניית משפכים שיווקיים חכמים – למשפך השיווקי וצורת הבנייה שלו בדרך שמחזקת עוד ועוד את האמון ככל שמתקדמים במשפך, יש השפעה דרמטית על הצלחת השיווק של חברה. ככל שלמנהל השיווק הבא שלכם יש יותר ידע בבניית משפכי שיווק מגוונים, כך הוא יצליח יותר.
  3. יצירת נכסים דיגיטליים ותחזוקתם – תחזוקת אתר אינטרנט, ניהול סושיאל, פודקאסט, העלאת תכנים ומאמרים לאתר וניהול ספקי פרסום ממומן, ועוד.
  4. ייזום פעילויות ושיתופי פעולה למטרת הגדלת ההכנסות שלכם – למשל שיתוף פעולה עם קבוצות פייסבוק.
  5. עריכת וובינרים בנושאים שונים כדי להגיע לקהלים חדשים.
  6. אחריות על משרד יחסי ציבור וניהול כל פעילות יחסי ציבור והחשיפה במדיה.
  7. ניהול ספקי הקידום הממומן והקידום האורגני בדרך אסטרטגית – מנהל השיווק חייב להבין במקצועות ובתחומים הללו גם ברמה הטכנית. מנהל שיווק שמנהל רק מלמעלה את הספקים ולא יורד לעומק, לא עושה את העבודה הנכונה עבורכם. לצערנו, מרבית מנהל השיווק החיצוני הם בעיקר מחלקי הוראות ולא פעילים בפועל בניהול השוטף.

שירותי ניהול שיווק חיצוניים לחברה שלכם שמעניקה הפינגווין

שירות של מנהל שיווק חיצוני הוא שירות פרימיום שאנחנו מעניקים בפינגווין. אנחנו עובדים עם משרדי עורכי דין מובילים, חברות בעולמות הפיננסים וההשקעות ובתי השקעות.

הוא כולל גם שילוב של כמה אלמנטים. החל מתחזוקה שוטפת של אתר האינטרנט ובניית תכנים לאתר האינטרנט (תוכלו למשל להתרשם מהשפע הגדול של תכנים באתר זה), הפקת פודקאסט ארגוני הכולל קונספט שהוא חלק מהמשפך השיווקי, יחסי ציבור בעיתונות עבור מי שזקוקים לחשיפה ארצית חכמה, בניית פרופילי לינקדאין ברשתות החברתיות ועוד.

אם אתם בעלי של עסק ומעוניינים לעבוד בצורה המקצועית ביותר, עם חשיבה אסטרטגית ולתת את המושכות למנהל שיווק חיצוני במיקור חוץ שחושב ממש כבעלים של העסק כמוכם, אז יש לנו כמה וכמה הוכחות שאפשר לעשות את זה.

יתרון בולט אנחנו יודעים לנהל את כל הספקים החיצוניים בתחום השיווק שאיתם עובד בעל העסק ולמקסם.

מנהל שיווק חיצוני מצוין יודע לחשוב על מהלכי יחסי ציבור ולשלב אותם עם לינקדאין ורשתות חברתיות בשביל אופטימיזציה מושלמת
היכולת של מנהל שיווק חיצוני לחשוב כאיש חוץ של הארגון עם הבנה פנימית יכולה להוביל למהלכים יצירתיים שמנהלי שיווק פנימיים לא מובילים. בשילוב של דיגיטל וקידום נוסף אתם מקבלים יתרונות יחודים וחוסכים כסף רב

איך לבחור מנהל שיווק חיצוני? מה הכי חשוב לבדוק?

ידע וניסיון

כדי לשמש כמנהל שיווק חיצוני לעסקים, נדרש ניסיון של שנים רבות בעולמות הדיגיטל או התקשורת. בחנו היטב בפרופיל הלינקדאין של מנהל השיווק החיצוני את הרזומה.

יכולות כתיבת תוכן ועריכה

מרבית מנהלי השיווק החיצוניים, שוכרים ספקים חיצוניים שאחראים על תהליך כתיבת התכנים. זו הרי טעות, כי אם מנהל השיווק החיצוני הוא לא איש תוכן בעולמות שלכם, אז ככל הנראה שהבחירה בו תהיה טעות.

מנהל השיווק במיקור חוץ חייב להכיר את עולם התוכן שלכם כחברה ולדבר אותו, בדיוק כפי שאם הייתם שוכרים מנהל שיווק פנימי הוא היה מכין עבורכם תכנים, מצגות ועוד תכנים שונים עבור החברה.

סוגי העסקים שעימם הם עבד

בדקו היטב מהם סוגי העסקים שלהם הוא העניק שירות? האם החברות הללו דוגמות לתחום העיסוק הספציפי שלכם? חשוב שתעבדו רק עם מנהל שיווק שעבד עם עסקים מהעולם שלכם.

למשל, מנהל שיווק חיצוני שעבד עם מותג קוסמטיקה גדול, לא יתאים למשרד עורכי דין בהתחדשות עירונית או לחברת ליווי משקיעים בנדל"ן.

ממליצים

אחד הדברים החשובים ביותר, במיוחד בשירות פרימיום כזה הם הממליצים. בלי שיש למנהל השיווק החיצוני ממליצים, אז קשה

ככל שיש יותר ממליצים וככל שבעל העסק מוכן שאתם תבחרו את זהות הממליצים מבין הלקוחות שלו, כך נראה שהוא בטוח בשירות שלו וכן יש לכם אפשרות לבדוק עליו מידע בצורה הרבה יותר אובייקטיבית.

אתם עומדים לשלם אלפי שקלים בכל חודש לפחות למנהל שיווק חיצוני, וגם להפקיד בידיו את האסטרטגיה של העסק שלכם בפועל, כלומר הוא הוא לנהל עבורכם את אחת הפונקציות הכי משמעותיות, לכן תרצו לדעת שבחרתם באיש המקצוע הנכון לפונקציה הזאת.

צוות המומחים שלנו

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

רוצים לדעת איך השגנו ללקוח שלנו כתבות בדה מרקר? צרו קשר לשמוע על מודל העבודה שלנו

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק את העסק שלכם ברשת בשנת 2025