השבוע הייתה לי שיחה עם אחד הלקוחות שהתחיל לפני כחצי שנה בהפקת פודקאסט עסקי, הוא לקח אותנו כמומחים וכיועצי הפודקאסט שלו.
הם משקיעים בכך משאבים רבים. מקליטים באולפן איכותי מאוד, דואגים לעריכה, מכינים את הנושא, השאלות, המבנה וממוקדים במתן ערך לקהל היעד. לא מובן מאליו בכלל.
"הייתי מצפה שיהיו כבר מאות האזנות לכל פרק", אמר אחד המנהלים הבכירים תוך שהוא שחושב בטח על העלויות המשמעותיות שמאחורי כל התהליך.
מצד שני הוא אמר: "אני לא מצפה שזה יביא לי לידים".
אני השבתי ותיקנתי אותו: "הפודקאסט כן ייצור לכם הזדמנויות מכירה, הלקוחות שיגיעו בעקבותיו, יהיו כל כך מבושלים וכאלה שמכירים היטב את הדמויות שמתראיינות".
כמעט כל מי שהתמיד בפודקאסט, נהנה מהשפעה כלשהי על המותג שלו. אלה שנמצאים באחוזונים העליונים, נהנו מפניות של לקוחות המעוניינים לסגור עסקאות של ממש, מדי יום ביומו. הצלחתי לשמוע את זה מעשרות רבות של עסקים שהקימו פודקאסטים.
"אין סיבה שזה יהיה שונה בפודקאסט שלכם", השבתי לו. "במיוחד כשיש לכם כבר מותג שהוא מוכר ומאחוריו יש אמון", אני הוספתי והדגשתי.
אבל, הפצרתי בהם בתוקף – עליכם להמשיך ולייצר פרקים המעניקים תובנות וערך רב למאזינים, בתדירות של פעם בשבועיים לפחות. הרצון לראות תוצאות בטווח הקצר הוא משותף כמעט לכל יוזמה שיווקית.
הוא גם זה שדורש מענה מאיש המקצוע, או מהאנשים במחלקת השיווק. הם צריכים להציג להנהלה ולבעלים, את האינדיקציות המובהקות, האם אנחנו בכיוון הנכון או לא? זוהי שאלה מכרעת כי כל דולר ושקל בתקציב השיווק יכול להיות משמעותי גם לפעילויות אחרות.
רבים מכירים בחשיבות של התמדה ועקביות, אבל משום מה מתייאשים בדרך להגשים אותה. החשש הגדול שתמיד מקנן בכולם, הוא האפשרות שאנחנו זורקים כסף לפח.
אז הלכתי איתם ביחד למספרים, כדי לוודא עם עצמי שאני לא טועה בהנחות. בעיקר כדי להציג להם את ההתקדמות שנבנית עקב בצד אגודל. צעד אחד צעד.
בפודקאסטים קל מאוד לראות האם אנחנו בכיוון או לא.
במדיה הזו נתונים חשובים מאוד נמדדים והם מעידים על הכיוון: כמות האזנות, זמן שימור מאזינים, כמות העוקבים (אחד המדדים הכי קריטיים, העוקבים זה הפודקאסט, משפט שאני תמיד אומר). הלקוחות גם השקיעו בכל מה שקשור בהפצת הפודקאסט, העלו פוסטים ברשתות החברתיות, השקיעו בפרקטיקות של קידום ממומן.
אפשר להגיד שממש כל מחלקת השיווק של העסק הקדישה זמן ומשאבים לכל נושא הפצת הפודקאסט.
אז הם נוכחו לדעת שהפרק הראשון שעלה לפני חצי שנה, מתקרב ל-1,000 הורדות. מהם 800 הפכו למאזינים בפועל. התשובה שלי הייתה שקצב כזה הוא ברבעון העליון של הפודקאסטים מתחום התוכן שלהם.
בהתחשב בקצב יצירת הפרקים שבו הם יכלו לעמוד, מדובר היה בהתקדמות מרשימה והאינדיקציות הראו שהכיוון הוא נכון.
הם ראו גם את אפקט הזנב הארוך: כל פרק שעולה, מביא עימו מאזינים ועוקבים חדשים. אלה שאהבו את התוכן, הולכים ומאזינים לפרקים וותיקים יותר ומייצרים את אפקט הבינג' על פרקים שהם בוחרים.
זהו סימן נוסף ומהותי מאוד שאתם בכיוון הנכון, נוצרה פעולה אקטיבית של מאזינים, שבוחרים מיוזמתם להאזין לתוכן שלכם (זהו דגש מאוד משמעותי בכלל בפעולות שיווק, רצון חופשי לצרוך משהו).
לפתע כאילו נדלק האור בחדר, וחשיבות ההתמדה והעקביות, נראו כמשתלמות.
האפקט של עומק התוכן והצריכה העקבית של תכנים נוספים ולתקופות זמן ארוכות מאוד, כמעט ולא קיים באף מדיום של תוכן.
מדוע? אין עוד מדיום שמביא אליכם מאזינים וצופים של חצי שעה ואפילו שעה שלמה.
קחו את כל הסופרסטארים של טיקטוק, אינסטגרם ושאר רשתות חברתיות. גם העוקבים הכי מעריצים שנוצרו בפלטפורמות הללו, יצפו בסך הכל בשנה שלמה, לא יותר מ-30 דקות במצטבר בתכנים שלהם.
זאת, בעוד שהעוקבים של פודקאסט מצוין, יאזינו 5-6 שעות בממוצע בשנה. אפילו הרבה יותר מזה.
האפקט שהלקוחות הפוטנציאליים יחוו, בגלל עומק התוכן והנושאים, יהיה עוצמתי פי כמה וכמה. כך גם תיבנה הסמכות המקצועית שלכם מול קהלי היעד.
יתרחש עוד דבר שהם לא חשבו עליו: המאזינים ירגישו שהם מכירים את הדמויות שהתראיינו וייתנו בהם אמון, מאחר ויכירו את היכולות המקצועיות שלהם.
הנתונים העולמיים מצביעים כי 90% מהפודקאסטים שנוצרו לא עברו את פרק מספר 10. רוב האנשים נוטשים בדיוק בגלל הבעיות והאתגרים שציינתי מעלה. גם גופים שיש בידם את האפשרות, מתקשים להבין ולדמיין את הטווח הארוך בגלל אי שביעות רצון מתוצאות הטווח הקצר.
שפת מיקרוקופי שתחבר אליכם את מאזיני הפודקאסט שיצרתם
אחת הדרכים שתפתחו עם הזמן היא שפת מיקרוקופי משלכם.
השפה הזאת יכולה להיות בכל מוצרי התוכן שלכם, החל מפודקאסטים ובהרבה מאוד מוצרי תוכן שתפיקו ותייצרו.
קשה לכם להתמיד ביצירת תוכן? פנו אלינו בפינגווין ונשמח לסייע
סוכנות פינגווין מסוגלת לבנות עבורכם את כל התהליך של יצירת תוכן מא' ועד ת'. אנחנו נוכל להתאים עבורכם את הפלטפורמות הנכונות בשבילכם.
נסייע לכם לנהל גאנט תוכן מלא, לרשתות החברתיות, לטיקטוק, ליחסי ציבור ולעוד שורה ארוכה מאוד של מקורות.
המטרה של יצירה עקבית של תוכן, תביא לכם עוד ועוד תנועה וגולשים לאתר שלכם, ולשאר הנכסים הדיגיטליים.
אנחנו נוכל לנהל עבורכם גם פודקאסט מצליח ועקבי ועוד ועוד מוצרים של תוכן.
הרי, מעטים הם בעלי העסקים שאנחנו מכירים ויודעים להתמיד ועוד ועוד ביצירה של תוכן ובשיווק העצמאי. כל בעל עסק מעוניין קודם להתמקד בלקוחות שלו ולכן אנחנו כאן בדיוק. זהו התפקיד שלנו לסייע ביצירת התוכן והפקה שלו.
שחרור חסמים כאלה של יצירת תוכן, מייצרים לכן גם פניות עתידיות שלא נפסקות מלקוחות, גם אם החלטתם להפסיק את הריטיינר וההתקשרות איתנו.