אם אתם יוצרים תוכן שמשתמשים למשל בפייסבוק, אז האפשרויות שלכם די מוגבלות. אתם כמעט ולא יכולים לפנות בהודעות למי שלא נמצאים ברשימת החברים שלכם, ואם תפנו אליהם בצורה מאסיבית, אתם עלולים להסתכן בחסימות. מעבר לזה, פניה למאסה כזאת של לקוחות פוטנציאליים זה כנראה לא מקובל. פניות אישיות בפייסבוק נחשבות למשהו אישי מדי, פולשני ולא מקובל לעשות אותו, ולכן סיכויי ההצלחה שלו נמוכים מאוד.
מעבר לכך, בלינקדאין היכולת לייצר קונקשיינים, כלומר חברות אישית היא לא מוגבלת ל-5,000 חברים בלבד, אלא תוכלו להגיע ל-30,000. לינקדאין הבינה את הבעיה הזאת של פייסבוק, עוד מהשלבים הראשונים והחליטה לייצר משהו שונה דרך חשבונות הפרימיום שלה. לכן אם אתם מחפשים יחסי ציבור לחברות הייטק, אתם חייבים להכיר היטב את השימושים השונים בלינקדאין.
במידה ויש בבעלותכם עסק, או שאתם נושאים משרה בכירה ומעוניינים לפתח קשרים עסקיים באמצעות פייסבוק, האפשרויות שלכם לדעת מי האנשים שצפו לכם בפרופיל, או לייצר איתם קשר למשל במייל העסקי, די מוגבלות.
לינקדאין שהיא זירה הרבה יותר מתוחכמת לבעלי חברות ועסקים שונים וגם למגייסי עובדים, מעניקה ומאפשרת הרבה מאוד תכונות מתקדמות שיסייעו לכם עסקית להגיע ללקוחות ולייצר מכירות.
למרות שלינקדאין משקיעה בחידושים לכל המשתמשים, עדיין היא משאירה עבור מנויי הפרימיום ערך מוסף גבוה שאותו היא לא מתכוונת להעניק בחינם.
כלל נגיד שבאופן די מפתיע, התכנית הכי יקרה של לינקדאין שהיא Sales Navigator (עליה נרחיב בהמשך), עולה 250 שקל בחודש, אחרי חודש ראשון חינם. וזהו אחד הפתרונות המעולים לשיווק בחברות בתקופות של מיתון, או תקציבים מוגבלים.
הכלים שאנחנו הולכים להציג כאן, לא כוללים פרסום ממומן בלינקדאין, שמטרתו להביא לכם לידים באופן ישיר. פרופיל Sales Navigator מזכיר הכי הרבה פרסום ממומן בלינקדאין, היות והוא יכול להביא לכם לידים חמים, אם תעבדו איתו כמו שצריך.
מה מעניק הפרופיל החינמי והבסיסי של לינקדאין?
- עד 30,000 אלף חברים
- עד 100 בקשות חברות חדשות מדי שבוע – מתחדש שבועית (הדבר הכי אפקטיבי שיש ברשתות החברתיות ונסביר)
- לצבור עוקבים ללא הגבלה אם אתם יוצרי תוכן מעולים
- תוכלו לדעת על מספר מצומצם מאוד של אנשי שצפה לכם בפרופיל
- כמות מוגבלת של הודעות שתוכלו לשלוח לאנשי קשר – לינקדאין מגבילה אותן כדי שתרכשו תכניות פרימיום
- פרסום של פוסטים ללא הגבלה
- תזמון של פוסטים ללא הגבלה
- פרופיל Creator Mode שיחשוף אתכם להרבה עוקבים פוטנציאליים
איך להפוך את הלינקדאין החינמי ללינקדאין פרימיום?
הדרך לחשבונות התשלום של לינקדאין היא ממש פשוטה. אם החלטתם שזה מה שנחוץ לכם ויעזור לכם, אז אתם יכולים לבחור בין מנוי המתחדש חודשית, למנוי שנתי. חשוב לפני ההחלטה על מנוי שנתי שתקראו את המדריך הזה ותראו שאכן ההוצאה הזאת יכולה לשרת אתכם.
חשוב להפריד בין חשבונות הלינקדאין פרימיום לעסקים, לבין חשבונות הפרימיום למחפשי עבודה. המאפיינים שלהם שונים בתכלית. כדי לשלם על חשבונות הלינקדאין פרימיום לעסקים אתם יכולים להיכנס לכאן.
ככל שתהיו יותר חברתיים, מפרגנים ותגיבו על פוסטים, גם כאנשי מכירות תוכלו להיות הרבה יותר אקטיביים. אם אתם אנשי מכירות טובים בהייטק או בארגונים, אז כן יש לכם זמן להשקיע בלינקדאין, מאחר וזה המקום שיכול להביא לכם חלק נכבד מהעסקאות והלקוחות.
קבוצות מעורבות בלינקדאין שיביאו לכם חשיפה מיתוגית
החיסרון של כל חשבונות הפרימיום בלינקדאין הוא שהם לא מייצרים לכם גידול בחשיפה האישית לפוסטים והתוכן.
זה עלול להיות חיסרון משמעותי ועליכם לבצע צעדים שיגבירו את החשיפה בעצמכם, כל מנת להפוך את הלינקדאין פרימיום להרבה הרבה יותר אפקטיבי.
כאן מצטרפים לקבוצת מעורבות ראשונה בלינקדאין – אתם מפרסמים בקבוצה את הפוסטים שהעליתם והחברים מגיבים לכם על הפוסטים כדי להגדיל מעורבות.
זו קבוצת מעורבות שנייה בלינקדאין שתעזור לכם להגדיל את החשיפה לפוסטים ולבנות משפך מעולה.
תוכלו לייצר את מרבית התכונות של הפרימיום בעצמכם.
ניצול מגבלת בקשות החברות השבועית בלינקדאין
הממצאים מראים כי 99% מהמשתמשים בלינקדאין לא קרובים אפילו לנצל את מגבלת בקשות החברות השבועית.
אין חברה או עסק ששוחחתי איתו שאמר לי שהוא מנצל את מגבלת החברות השנתית. יתרה מכך, העסקים לא מנצלים אפילו את האפשרות לשלוח בכל חודש 250 בקשות מעקב אחר העמודים העסקיים שלינקדאין מעניקה וזה בחינם.
זה לגמרי לא מובן למה, אבל המשתמשים בלינקדאין לא מבינים שיש להם ביד, ובחינם, את הכלי הכי חזק בעולם ליצירת קהילה. אתם יכולים להגיע עד ל-30,000 חברים שהם קהל היעד שלכם. נוסיף על זה שכל מי שיהפוך לחבר שלכם בלינקדאין, תוכלו לשלוח אליו הודעות אישיות ללא מגבלה. אתם לא צריכים דווקא עכשיו לשלוח אליו הודעה מיידית כדי למכור לו, תייצרו עכשיו את הקשר, תחממו אותו באמצעות תוכן ובהמשך הדרך תוכלו לדוור לו פוסטים אליהם הם ייחשף.
המגבלה היחידה שלא תוכלו לעקוף היא אי היכולת לראות למעשה מי צפה לכם בפרופיל. לעתים, יש לומר, יש כאן חיסרון משמעותי. תחשבו שאתם לא יודעים שמישהו שמתעניין בשירות שלכם צפה בפרופיל, הוא היה מאוד עסוק באותו הרגע ולא פנה אליכם. הוא שכח והלך לפנות אל המתחרה, לפעמים יש כאן אובדן משמעותי של לקוחות פוטנציאליים.
עם זאת, גם על המצב הזה יכולים להתגבר יוצרי תוכן מעולים. יוצרים התוכן יכולים לראות מי הגיב או עשה לייק לתוכן שהם יצרו. בדרך כלל המשתמשים שניתן להמיר מהם עסקאות, יהיו אנשים שיצרו מעורבות כלשהי עם התוכן שלכם בלינקדאין. הדרך היא להגביר את המעורבות באמצעות קבוצות ווטסאפ למעורבות.
פתרון לחיסרון של מי צפה לכם בפרופיל
אחד היתרונות הבולטים מאוד של חשבון הפרימיום הבסיסי של לינקדאין, הוא האפשרות לדעת בדיוק מי האנשים שצפו לכם בפרופיל.
אם אתם מחפשי עבודה, או שאתם חברות, היכולת לדעת מי התעניין בפרופיל שלכם, שווה במקרים רבים הרבה מאוד כסף.
לעתים מי שצפו לכם בפרופיל, חשבו אולי לפנות אליכם או לייצר אינטרקציה, אבל מסיבה כלשהי לא שלחו הודעה אישית או לא יכלו לשלוח הודעה אישית (למשל במקרה שהם ניצלו את מכסת ההודעות האישיות ואין להם עוד קרדיטים).
רק ל-5% מהחשבונות בלינקדאין יש מנוי פרימיום, במיוחד בישראל, אז ההסתברות שיהיה להם קל לפנות אליכם למרות הצפייה בפרופיל היא נמוכה מאוד. הם גם לא תמיד ישלחו אליכם מיד בקשות חברות, לכן כמעט כל הקשרים והשיחות הפוטנציאליות בלינקדאין למעשה מתפספסות וכשזה קורה אז מתפספסות הזדמנויות מכירה או גיוס עובדים. זה נשמע די מפתיע אבל זו בדיוק המציאות.
פוסט שבועי שאליו תוגבר מאוד המעורבות האקטיבית, ייצור לכם אינטרקציות חדשות. אנחנו נרחיב בהמשך הפוסט על החשיבות של תוכן מתמיד וקבוצות מעורבות.
פרופיל LinkedIN Premium למי הוא מתאים בכל זאת ומה היתרונות שלו?
לפני הכל, כאן תוכלו להצטרף לפרופיל לינקדאין פרימיום. הם מעניקים את החודש הראשון בחינם.
אחרי הכל לינקדאין היא רשת חברתית למחפשי עבודה וגם לעסקים המעוניינים לפגוש עסקים אחרים ולדון על סוגיות מקצועיות שונות ורחבות.
אנחנו מדגישים את זה כדי להבין את השורשים והצעת הערך של לינקדאין למשתמשים בתשלום.
המסלול הראשון שיש בתשלום בלינקדאין הוא LinkedIN Premium והוא יאפשר לכם לראות מי צפה לכם בפרופיל עד 90 יום אחורה. ברמת העיקרון זה אמור די להספיק לכם, כי מי שצפה לפני הרבה יותר זמן, כנראה ששכח מכם ולא זוכר אתכם.
בפרופיל מסוג LinkedIN Premium Business אתם יכולים לראות 365 ימים אחורה מי צפה לכם בפרופיל. מעבר לכך, יש לכם גם אפשרות לשלב את זה עם דאטה שתאספו בעצמכם. אם הצופים בפרופיל שלכם חזרו על זה כמה פעמים, הגיבו לתוכן שאתם מפרסמים וביצעו עוד פעולות, הסיכוי להמיר מאותם קהלים הולך ועולה.
היתרונות של פרופילים מסוג Premium Career או Premium Business?
- יצירת קשר יזום עם מגייסים או עסקים שהתעניינו בשירותים שלכם – אתם יודעים מי צפה והתעניין בכם ויכולים ליזום פנייה אליו.
- מיתוג ויוקרה – בראש הפרופיל שלכם יראו שהשקעתם בפרופיל פרימיום, זה יציג אתכם כרציניים וממותגים יותר
- תוספת האפשרות לעוד פניות קרות לאנשים שהם לא חברים שלכם
כיצד לשלב בין שיווק מבוסס לקוח לפיצ'ר של מי צפה לי בפרופיל שנמצא בתכניות לינקדאין פרימיום?
אחת משיטות השיווק החכמות ביותר, הן Pull בשילוב של ABM (שיווק מבוסס לקוח).
המשמעות שלה היא בחירת החברים והמשתמשים הספציפיים מאוד שאתם משווקים אליהם, מי שאתם יוצרים איתם קשר אישי דרך בקשות חברות.
לכן הדבר הראשון שאנחנו רוצים לדעת הוא שקהל היעד שלנו נמשך לפרופיל שלנו וצופה בו מעת לעת. אם הקהל הפוטנציאלי צופה לנו בפרופיל, אנחנו יודעים שהוא נחשף לפרופיל שלנו ולכן הרבה יותר קל לנו להציע לו את השירותים שלנו. או שאפשר להגיד שזו הזדמנות מכירה עם פוטנציאל הרבה הרבה יותר גבוה, מאשר ליד קר שלא מכיר אותנו בכלל.
אבל צפיות בפרופיל זה לא הכל, החלק הארי בהצלחה עם פרופיל פרימיום, וזה לא משנה אם מדובר במנהלת HR, עובד שמחפש עבודה ובמיוחד עסקים, היא תוכ מתמיד.
בלי תוכן רציף, והעלאת רמת העניין בפרופיל שלכם, מעטים מאוד יגיעו אליו ויצפו בו. לכן הפוסטים והתוכן נועדו כדי להביא אנשים לצפות לכם בפרופיל וחשבונות הפרימיום שמאפשרים לדעת מי צפה לכם בפרופיל, נועדו כדי לאפשר לכם לדעת מי האנשים שהתעניינו בכם ולאפשר לכם עם תעוזה ורצון לפנות אליהם בצורה אקטיבית.
ייצור מתמיד של תוכן בשילוב של לינקדאין פרימיום
כלומר, אתם תייצרו דרך הפרופיל שלכם כל הזמן תוכן, תעדכנו בסטטוס שלכם, משרדים חדשים, גיוסי עובדים ועוד.
אנשים רבים ייחשפו אל הפרופיל שלכם וייצפו בו, רובם לא ישלחו אליכם אפילו הודעה, אלא יגלו אינטרקציות מסוימות.
אבל ברגע שתדעו מי האנשים שהולכים וצופים שוב ושוב בפרופיל שלכם, כך תוכלו לייצר קשר עם אנשים שמתעניינים בכם ובמוצר שלכם.
השילוב הזה בין הגדלת מספר החברים, תוכן מתמיד ומעניין בקיר שלכם בלינקדאין יחד עם שילוב הפיצ'ר של מי צפה לי בפרופיל כדי לדעת מי נכנס להתעניין בנו, הוא השילוב המנצח בדרך להפיק משהו מחשבונות הפרימיום.
כמה כסף זה בטח שווה והאם זה מתאים לכם? זה מאוד תלוי באופי שלכם. אם יש לכם את הכוח היזמי והיוזמה, השיטה הזאת תעבוד מעולה.
מדוע? כי אתם תפנו לאנשים שיצרו אינטרקציה מסוימת וכבר מכירים אתכם במידה כזו או אחרת. בניגוד לפניות קרות של אנשים שלא נחשפו אליכם מעולם.
איך משדרגים את הפרופיל שלכם לפרופיל תשלום בלינקדאין? שלב אחר שלב
אפשרות ראשונה ומהירה היא פשוט להיכנס ללינק הבא, בהנחה שהמחשב שלכם מחובר אוטומטית ללינקדאין תוכלו פשוט להיכנס ישירות.
- לחצו על שם הפרופיל שלכם שנמצא בצד ימין בראש העמוד של הפרופיל.
- לכו אל האזור Setting&Privacy לאחר שתגללו את העכבר עד למטה.
- בחרו ב-Account preferences בצד השמאלי.
- תחת Subscriptions & Payments תבחרו באפשרות Premium Subscription.
- בוחרים בתכנית שמתאימה לכם על פי המדריך שאנחנו מפרטים כאן.
שיפור הפרופיל האישי באמצעות AI – התכונות החדשות של לינקדאין פרימיום
החל מהחודשים האחרונים, לינקדאין מציעה לבעלי פרופילי פרימיום את האפשרות להשתמש ב-AI כדי לשפר את הפרופיל האישי שלהם ולהגיע לקהל רחב יותר.
ארבע תכניות הפרימיום של לינקדאין והיתרונות שלהם בקצרה
ההבדלים בין תכניות הפרימיום השונות של לינקדאין – טבלה מרכזת באנגלית
פרופיל העל של לינקדאין: מה זה Sales Navigator וכיצד עסקים יכולים להשתמש בו בחוכמה?
פרופיל מסוג Sales Navigator מיועד לעסקים המעוניינים לשווק באמצעות פניות ישירות לעסקים אחרים בלינקדאין.
הרעיון מאחורי הפרופיל הזה, הוא לאפשר לכם לפנות בצורה ישירה, לאנשים שהם לא נכללים ברשימת אנשי הקשר שלכם.
לכאורה, יטענו רבים למה הם צריכים את הפרופיל המיוחד הזה, כשהם יכולים לשלוח בקשת חברות ואז ליצור קשר עם בעל העסק.
רק שלינקדאין מגבילה את האפשרות הזאת וגם תחסום אתכם מלבצע את זה, אם תייצרו הרבה מאוד פניות לאנשים.
גם פרופיל Sales Navigator עצמו נחלק לשתי אפשרויות: הראשונה Sales Navigator Core והשני Sales Navigator Advanced.
איזה יכולות מביא פרופיל מסוג סיילס נביגטור של לינקדאין?
יכולות חיפוש מיוחדות – אתם תוכלו באמצעות הפרופיל לחפש סוגי תפקידים מאוד מסוימים בקלות מאוד וגם לשמור אותם כלידים שצריך לחזור אליהם.
השמירה של לידים מתעניינים ושמירה של חיפושים לפי סיווגים מסוימים היא תהיה לכם קריטית מאוד אם אתם אנשי מכירות שרוצים לדעת גם את גודל השוק הפוטנציאל בתחום שלכם.
זה יכול לשמש אפילו חברות הייטק למחקר שוק למעשה, אם אתם מניחים למשל שיש 30,000 סמנכ"לי פיתוח בחברות הייטק ברחבי העולם ועל זה אתם בונים את גודל השוק שלכם למוצר, המספרים יהיו מאוד מאוד קריטיים לפעמים.
כפי שאפשר לראות בתמונה, אתם תוכלו בתפריט של סיילס נביגטור, לבחור בעלי תפקידים מאוד מסוימים, באזורים ספציפיים ולפנות רק אליהם.
כאמור, אנחנו ממליצים לעשות את הפעולות האלה, בעיקר עבור אנשים שנחשפו לתכנים שלכם.
האסטרטגיה הנכונה לעבודה עם סיילס נביגטור היא שילוב: כלומר להציע למשל חברות לפרופילים מסוימים שעולים מהסיילס נביגטור, לאחר שהם כבר נחשפו לתכנים שיצרתם ברמה האורגנית, תוכלו רק אז ליצור קשר איתם.
אנחנו ממליצים לעבוד בדרך כזאת של השבחת הפרופיל האורגני שלכם ויצירת תוכן שוטף, יחד עם פניות אקטיביות. מרבית סוכנויות הלינקדאין מבצעות פניות קרות לחלוטין, לאנשים שהם לא חברים בכלל של הפרופיל. לדעתנו זו טעות.

הפילוח של סיילס נביגטור הוא כל כך מדויק, ככה שאתם יכולים לבחור באמצעתו גם את גודל החברות שאליהם תפנו.
שהרי כך תוכלו לבחור לקוחות שהם בגודל של לקוחות אחרים ולחבר את מאמצי המכירה האקטיביים למאמצי השיווק הספציפיים. שהרי לא תפנו אל אפל וגוגל, אם אתם לא עובדים עם חברות ענק, הם לא יעניינו אתכם.

איך לא להשתמש בפרופיל מסוג Sales Navigator?
אל תשלחו לאנשים הודעות גנריות וטיפשיות מבלי להכיר אותו בכלל.
הרבה מאוד חברות שיווק מספימות אנשים בהודעות גנריות וגרועות כדי לעבוד לפי שיטת המספרים הגדולים.
ההודעות הללו גורמות הרבה פעמים יותר נזק מאשר תועלת.
חשוב להתחיל את השיחה עם הגורם שאליו אתם פונים עם פנייה אישית ולא גנרית. למשל, תתייחסו לאחד הפוסטים האחרונים שהוא העלה ותדברו על התובנות שעלו מאותו פוסט.
עליכם ליצור מקרב עם אדם לא מוכר, כדי למנוע את האינסטינקט הרגיל של דחייה או אי התייחסות לפנייה שלכם.
טיפ נוסף וחשוב הוא לא לשלוח הודעה מיד אחרי בקשת החברות. ככל שתנסו למכור לאותו גורם בארגון מיד אחרי אישור החברות בלינקדאין, כך הוא יבין שכל המטרה שלכם היא רק למכור ורגשות ההתנגדות יתגברו.
בשורה התחתונה: איך תפיקו את היטב מחשבונות הפרימיום של לינקדאין?
הבסיס כדי להפיק את המקסימום מהחשבונות הוא להיות קודם משתמש אגרסיבי יותר בלינקדאין. זה נשמע אולי בסיסי, אבל החשבונות הללו לא יעבדו בלי המעורבות והאנושיות שלכם. אם אתם לא משתמשים בכלל בלינקדאין, אז חשבונות פרימיום של לינקדאין הם בכלל לא בשבילכם.
כלל נוסף הוא ייצור תוכן. בלי ייצור מתמיד של תוכן שמקדים דווקא את התשלום על חשבונות פרימיום, הם יהיו כמעט חסרי משמעות. זה אומר שעליכם להפוך ליצרני תוכן, וזה לא תמיד משהו מובן מאליו.
הכלל השלישי הוא ניצול מתמיד של בקשות חברות – בכל שבוע עליכם לנצל את המכסה המקסימלית של בקשות החברות כדי לבנות את הקשרים שלכם.