איך להגדיל את החשיפה של סרטונים ביוטיוב?

שהם לוי | 12.04.2023

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איך להגדיל את החשיפה של סרטונים ביוטיוב?

שהם לוי | 12.04.2023

הרבה מאוד עסקים ובעלי חברות מתלבטים האם להשקיע ביוטיוב? העבודה ביוטיוב היא קצת מתסכלת, לעומת טיקטוק, אינסטגרם או רשתות חברתיות אחרות.

אבל, ברגע שיצרתם כבר סרטונים, פודקאסטים או כל מוצר וידאו אחר ואיכותי, את הדחיפה הראשונה אתם יכולים לתת למעשה דרך הרשתות החברתיות. השלב הראשון כדי לא להיות מתוסכלים מיוטיוב, היא לשתף סרטונים שעלו ליוטיוב ברשתות החברתיות: פייסבוק, לינקדאין. כדי להניע את הגלגל, תעזרו כבר בקהל יעד קיים שלכם ותגרמו לאלגוריתם של יוטיוב להבין שהסרטונים שלכם מעניינים וכדאי לו לדחוף אותם לצופים ומאזינים נוספים.

מהם האלמנטים הכי חשובים כדי שהסרטונים והערוץ שלכם יתקדם טוב יותר ביוטיוב?

איכות הוידאו של הסרטון

כלל חשוב מאוד באלגוריתם של יוטיוב, הוא הרצון לקדם סרטונים שהופקו בצורה איכותית.

אז די בגלוי אנחנו יודעים שסרטון באיכות 4K יתקדם הרבה יותר מהר מסרטון באיכות Full HD (שהיא 1080P) וסרטון באיכות כזאת יקודם הרבה יותר מסרטון באיכות וידאו רגילה.

מידת האטרקטיביות של התמונה הממוזערת

תחשבו על זה כך, מתי אתם כגולשים חיצוניים תרצו ללחוץ על קטע מסוים? כשאתם רואים שהוא אטרקטיבי מבחוץ מבין כל האפשרויות מסביב.

אם התמונה המקדימה נראית אטרקטיבית ומושכת, הרבה יותר גולשים ירצו ללחוץ ולצפות בסרטון שלכם.

תמונה טובה, תביא יותר צפיות בסרטון וזה מה שאתם רוצים למעשה. ככל שיש יותר צפיות ככה הערוץ שלכם יתקדם יותר מהר, כך גם סרטונים נוספים.

מדוע קשה יותר לקדם סרטונים ביוטיוב?

בניגוד לטיקטוק למשל, שחושפת אתכם לעוד ועוד אנשים בצורה אורגנית דרך מנגנון For You, וככה מאפשרת לסרטון שלכם להפוך לויראלי גם ללא עוקבים, ביוטיוב זה הרבה יותר קשה.

ראשית, חשבון יוטיוב לא מקושר ולא מקדם אתכם בקרב אנשי הקשר שלכם בנייד. בניגוד לאינסטגרם, טיקטוק ופייסבוק שמציעות אתכם כחברים או כענקבים בקרב האנשים שאתם מכירים וכך מאפשרת לכם לגדול הרבה יותר בקרב קהל הבייס שלכם.

אז לכאורה, כל הסיבות גורמות לנו שלא להשקיע ביוטיוב. אבל, מדובר בפלטפורמה מאוד עוצמתית. יוטיוב היא מנוע החיפוש השני בהיקפו בעולם, אחרי גוגל. המשמעות היא שכמעט כל דבר אנחנו מחפשים ביוטיוב, בעיקר איך לעשות דברים, או ללמוד תכנים חדשים, ככה שהתוצאה היא שהרבה אנשים ייחשפו לתוכן שלכם דרך חיפושים.

במאמר הנוכחי אנחנו נלמד איזה סרטונים המערכת של יוטיוב מקדמת ואיך היא חושבת ולומדת את הסרטונים שלכם, כדי שאתם תדעו כיצד להפיק ולעבוד בפלטפורמה בצורה המיטבית.

אילו סוגי סרטונים המערכת של YouTube מקדמת ואיך עובד האלגוריתם לקידום הסרטונים שלכם?

בניגוד למה שחושבים יוצרי תוכן רבים, במערכת של יוטיוב, אין חשיבות לסוגי הסרטונים שאתם יוצרים, והיא לא מקדמת פורמט מסוים.

הסרטונים מדורגים במנוע הקידום האורגני של יוטיוב על סמך הביצועים שלהם.

כלומר אם קהל הבייס שלכם והעוקבים אהבו סרטונים מסוימים, וסימנו אותם בלייקים, מערכת קידום התוכן האורגני של יוטיוב תשאף גם להציג אותם לקהלים רבים נוספים. בדיוק כמו טיקטוק, אינסטגרם ופלטפורמות אחרות, יוטיוב רוצה לקדם את התוכן האיכותי כדי להשאיר כמה שיותר קהלים בפלטפורמה שלה.

האלגוריתם עובד עוד על סמך התאמה אישית לצופים (הוא מכיר את ההעדפות שלהם וסוגי התוכן שבהם הם צופים), כולל היסטוריית הצפייה והיסטוריית החיפושים שלהם.

איך ההתאמה האישית של ההמלצות מתבצעת ב-YouTube?

המנגנונים של YouTube משתמשים בסימנים רבים שמתקבלים מהצופים, כולל הרגלי הצפייה שלהם והאם נשארו עד סוף הסרטונים או שצפו בפרקי זמן ארוכים מאותם הסרטונים, וההמלצות על סרטונים ניתנות על סמך:

  • הטכנולוגיה של יוטיוב בוחרת את הסרטונים שהצופים נהנו מהם בעבר. כך המערכת יכולה להמליץ על סרטונים שקרוב לוודאי שהצופים ייהנו מהם. בסופו של דבר האינטרס של יוטיוב הוא להשאיר את הצופים כמה שיותר זמן באותה הפלטפורמה.
  • הסרטונים שהצופים נוהגים לצפות בסמיכות זה לזה. כלומר אם דפוס הצפייה הוא נושא מסוים באופן עקבי ויש דפוס קבוע של האזנות וצפיות, כך המערכת עשויה לזהות סרטונים שיש סבירות גבוהה שהצופים יצפו בהם, אך הם עדיין לא נחשפו אליהם. היא תבקש להציע לכם סרטונים נוספים מאותו סוג שבו הם צופים כעת.
  • משך הזמן שהמשתמשים צופים בערוץ או בנושא מסוים. כך המערכת יכולה לזהות את סוגי התכנים שאפשר להמליץ עליהם לצופים.

איך נבדקים ביצועי הסרטונים במערכת של YouTube?

המערכות של יוטיוב בוחנות את הביצועים של הסרטון לאחר שהומלץ לצופים.

כלומר, אחרי שיוטיוב ראתה שהקהל שלכם אהב את הסרטון, היא לא לוקחת כמובן מאליו שקהל זר שלא מכיר אתכם יתנהג באופן דומה.

לדוגמה: אחרי ההמלצה על סרטון לצופים – האם הם בחרו לצפות בו, להתעלם ממנו או ללחוץ על 'לא מעניין אותי'?

לאחר מכן, ביוטיוב בודקים אם המשתמשים המשיכו לצפות.

המערכות של יוטיוב משתמשות בשני מדדים לקביעת הדירוג:

1. משך צפייה ממוצע בסרטון – ככל שזמן הצפייה הממוצע גבוה יותר, כך יוטיוב תרצה לקדם עוד ועוד את הסרטון שלכם בקרב קהל היעד. שוב מהסיבה שכך הסרטון שומר את המאזינים בפלטפורמה שלו.

2. והאחוז הממוצע שנצפה מתוך הסרטון – כלומר מה אחוז התוכן שהצופים השלימו כחלק מהצפייה. ככל שהאחוזים גבוהים יותר, יוטיוב מבינה שהסרטון הוא איכותי יותר.

לסיום, ביוטיוב בודקים אם הצופים נהנו מהסרטון וסימנו לייקים או דיסלייקים, ואפילו יוטיוב מסמנת סקרים שונים לאחר הצפייה, כך שאיכות התוכן בקרב קהל היעד היא קריטית מאוד לאלגוריתם.

אילו גורמים חיצוניים משפיעים על מספר האנשים שצופים בסרטונים?

יש שלושה גורמים עיקריים שמסבירים מאיפה מגיע הקהל שתצברו במסגרת החשיפה של התכנים שלכם ביוטיוב:

  • מידת התעניינות של הקהל האורגני והפוטנציאלי בנושא
    • התעניינות בנושא מתייחסת למספר האנשים בעיקר על אדמת ישראל (בהנחה שאתם מעלים תכנים בעברית) שמתעניינים בסרטונים שעוסקים בנושא הספציפי שלכם.
    • יהיו לנו נושאים ותחומים שיעוררו יותר עניין מנושאים אחרים. זה תלוי במידת מה עד כמה תצליחו לחדש ולהעניק ערך רב.
  • מידת התחרות מול יוצרי תוכן נוספים בעולמות שלכם 
    • המערכות של YouTube מדרגות סרטונים מכל הערוצים שהמשתמשים עשויים לצפות בה – אבל תזכרו שאתם מתחרים כל הזמן במנוע האורגני של יוטיוב, עם יוצרי תוכן אחרים. התחרות היא גם על איכות התוכן, איכות הצילום, העברת המסרים ועוד ועוד.
    • התחרות ביוטיוב היא גורם משמעותי מאוד – גם אם יש לסרטון שלכם מדדים טובים, יכול להיות שתקבלו פחות חשיפות אם לסרטונים של ערוצים אחרים יש ביצועים טובים יותר.
  • עונתיות
    • תנועת המשתמשים ב-YouTube יכולה להשתנות בהתאם להתרחשויות שונות ואקטואליות. למשל, עלייה בריבית והשקעות במצב של עליית ריבית, תגרור עלייה בצפיות ובחיפושים סביב הנושא, במידה והשקעתם בסרטון כזה בעבר.
    • תתמקדו גם בערך ונושאים שמביאים תועלות לקהל הצופים שלכם, בהתאם לתחום העיסוק הספציפית שלכם. אם אתם מעלים תוכן בנושא של קידום אתרים, תתמקדו בסרטונים הנוגעים לקידום אתרים בישראל למשל. מה מאפיין את גוגל ישראל והתחרות בישראל ואל תייצרו סרטונים גנריים שנוגעים לקידום אתרים ברחבי העולם.

אילו גורמים משפיעים על האופן שבו המערכת ממליצה על סרטונים?

כדי לעזור לצופים למצוא את התוכן שלכם, המערכות של YouTube מסתמכות על היסטוריית הצפייה של הצופים ועל מדדים שקשורים לביצועים של הסרטונים ולהתעניינות בהם, ומביאות בחשבון גורמים חיצוניים.

מהם ההמלצות הכי פרקטיות כדי לקדם סרטונים ביוטיוב בצורה הכי אפקטיבית ולצבור קהל?

  • התמקדו במה שהקהל אוהב – תוכלו לגלות את זה אחרי שתעלו תכנים שיקבלו לייקים ותגובות מירביות. אם תעשו את זה ואנשים יצפו בתוכן שלכם, ההמלצות של מנוע הקידום ביוטיוב יגיעו בהתאם ויחשפו אתכם לעוד ועוד קהלים.
  • תשאלו את עצמכם, אילו סרטונים הקהל שלכם הכי אוהב? באיזו תדירות הם נוהגים לצפות בערוץ? אחרי שתהיו עקביים ביצירת התוכן ותצברו עוד ועוד עוקבים, תבינו את זה הרבה יותר טוב ובצורה יעילה.

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין