01/03/2025 | שהם לוי
למה צריך יועץ פרפורמנס? זה מה שהרבה מאוד חברות, גדולות וקטנות שואלות אותנו. יזמים, בעלי חברות ועסקים רצים במקרים רבים מאוד לבצע קמפיינים של שיווק דיגיטלי, מבלי שיש להם אסטרטגיה ברורה. במקום שבו אין אסטרטגיה ודרך מוגדרת, מתחילות כל הבעיות. לייצר מודעה בודדת, ללא משפך שיווקי, ללא כלים בוני אמון, לא יסייע לעסק להגשים את המטרות שלו. ייתכן ואותו עסק יזרוק את התקציבים הגדולים שהוא מתכנן להשקיע ממש לפח, כי כל האסטרטגיה שלו בשיווק ממומן היא שונה.
קמפיינרים מתחילים, לעתים עובדים הרבה עם עסקים קטנים מאוד ועסקים בעולמות האיקומרס, או הסחר המקוון, הם ניגשים ישר לכל הנושאים הטקטיים.
בעידן של הצפה ברשתות החברתיות, אחת המחלות הכי גדולות של חברות ועסקים היא מיקוד בתוצאות קצרות טווח. כולם רוצים להעלות קמפיינים של פרסום ממומן, שמטרתם היא אחד: לידים, לידים, לידים. כולם מדברים בלידים ואף אחד לא מדבר על בניית מותג.
למה אני צריך יועץ פרפורמנס במקביל לקמפיינר שלי?
בכלל, הבעיה של סוכנויות הדיגיטל ועצמם קיומן, היא דווקא הפרפורמנס. מחקרים מוכיחים שאין משמעות לפרפורמנס, במידה ואין כל מותג. הרי ברור שאם ייבנה מותג עם ערכים, כזה שמשקף איכות ומקצועיות, אז רבים יותר ירצו לרכוש ממנו. הכלל הזה תקף במיוחד בעולם של נותני שירותים,
טיקטוק, אינסטגרם ועוד פלטפורמות להעברת מסרים מהירים וקצרים, אמנם מצליחות לחשוף אתכם להמונים. מאידך, אתם מפסידים את הקהל שלא מצליח להבין מה הערך המוסף שלכם בתור בעלי עסקים. לפני שיוצאים בכלל למהלך שיווק דיגיטלי, דרושה אסטרטגייה ארוכת טווח, כלומר לחשוב מעכשיו מה המטרות השיווקיות שלכם לטווח ארוך ולא רק המטרות לטווח קצר.
מתבסס על מחקרים: מהו מודל האמון לייעוץ פרפורמנס?
קל מאוד לטעון למודל או שיטה, מבלי להוכיח אותה ברמה המחקרית. אחת הטעויות בעולמות הפרפורמנס היא היעדר עקביות והיעדר חשיבה הבונה מותג.
בינט ופילד, שני חוקרים מוכשרים שבחנו מה הוביל מותגים כדי לצמוח ולשגשג על פני שנים על גבי שנים. הם השתמשו במודלים כלכליים, ובעיקר התבססו על כמה שיותר נתוני אמת ולא רק על הערכות. הם מצאו שהתמהיל שהביא חברות לבניית מותג וגדילה, היה השקעה של 60% מתקציב השיווק שלהם במותג ורק 40% בפרפורמנס כדי להביא מכירות.
חברות משקיעות כיום את מרבית תקציב השיווק בקידום ממומן ולכן נכשלות. האם הייתם קונים מאדם שאתם לא מכירים? נדרשת בנייה עקבית של מותג, לאורך שנים ובמיוחד עליכם לבנות אמון, בלי אמון לא יסכימו לרכוש מכם.

אפשר לראות מהגרף כי מותגים שמשקיעים רק בקמפיינים פרסומיים קצרי טווח, מעלים את המכירות שלהם לתקופה ואחר כך הן יורדות. לעומת זאת, מי שמשקיעים במותג שלהם בצורה רציפה ועקבית, מצליחים לייצר מכירות שהולכות ועולות לאורך זמן.
כיצד להשקיע במותג שלכם כדי שייצמח לאורך שנים?
הגרף הבא שנלקח מאותו מחקר מדובר של (Les Binet) ופיטר פילד (Peter Field) מדגים מה מוביל מותגים לצמיחה. מה שמאפשר להם לגדול הוא אותו רעש שהם מייצרים. אם הנוכחות של המותגים גבוהה מזו של המתחרים, אז אותם מותגים יצמחו ויגדלו במכירות לאורך זמן.
כדי לבנות את המותג שלכם, עליכם להשקיע לאורך זמן בשיווק דיגיטלי. אם נרצה ליישם את המחקרים של בינט ופילד בשטח, עלינו לייצר אמון מתמשך לאורך זמן, להביא את הקהל שלנו להכיר אותנו.

כמה אתם משקיעים בפרסום ממומן לסוגיו לעומת האפיקים האחרים? זו שאלת השאלות
אם תקציב השיווק שלכם הולך ברובו על פרסום ממומן, כדאי לכם מאוד לשנות את התמהיל שלכם. כדאי להקדיש את מרבית תקציב השיווק לפעולות ליצירת תוכן. אחד הכלים שאנחנו ממליצים עליהם יותר מכולם הוא פודקאסט. פודקאסט הוא מצולם, יכול להניב לכם הרבה מאוד ערך.
כלומר, בתוך החשיבה הזאת של שינוי התמהיל ויצירת תמהיל מאוזן יותר, אתם תצליחו להפיק הרבה יותר מקמפיין הפרפורמנס שלכם. בדיוק כאן נגלית החשיבות של ייעוץ פרפורמנס שיווקי שמסתכל יותר רוחבית על כלי השיווק ומנסה להבין יותר לעומק.
ראשית, פודקאסט מאפשר לקהל היעד, להתרשם מכם בצורה הטובה ביותר, בזמן שאתם מעניקים ידע וערך. ככל שהפודקאסט יהיה מעניין יותר להאזנה, כך תצליחו להדביק אליכם יותר את הקהל הפוטנציאלי, כזה שיקשיב לכם יותר ויותר. הנה, בדרך כזו אתם בונים את המותג שלכם.
פודקאסט מאפשר לכם להרוויח מהאפקט של חשיפות מותג: כלומר, מי שמאזינים באפליקציות הפודקאסטים נחשפים לתמונת המותג שלכם על גבי הפודקאסט ובכך אתם כבעלי עסקים מצליחים להגיע לקהלים רחבים יותר.
איך עוד כדאי להשקיע כדי להרים את המותג שלכם ב-2024?
בינט ופילד חקרו ומצאו עוד שהופעות בטלוויזיה, הן כלי שבונה את המותג שלכם בצורה היעילה והאפקטיבית ביותר מבין כל האפשרויות האחרות.
חשיפה בטלויזיה הצליחה להקפיץ את תדמית החברות לליגה של הגדולים. כיום ניתן להשיג אותה גם באמצעות יחסי ציבור ולא בהכרח כפרסום. למשל, הופעה של הבעלים של החברה כמומחה בתכנית כלכלית או תכנית בוקר, יכולה להיות עוצמתית מאוד.
אם ניישם את זה בעולם הפרפורמנס, ייתכן שכדאי לכם בקמפיינים הממומנים שלכם, לייצר אייטם אחד בטלוויזיה שיש מי שרואים אותו לאורך זמן.