איך עושים יחסי ציבור בשנת 2024? התשובה לשאלה הזאת היא למעשה היכן נמצא קהל הקוראים שלכם.
במאמר הזה אנחנו נשתמש בנתונים ונציג היכן נמצא הקהל, וגם נסביר היכן יחסי הציבור הכי אפקטיביים מבין הפלטפורמות.
ביחסי ציבור לא מספיק שיש חשיפה, אתם רוצים שהיא תהיה האפקטיבית ביותר עבור המותג שלכם. חשיפה איכותית בונה את המותג העסקי, מייצרת סביבכם ערכים ובעיקר הילה כמומחים.
בעבר אחת המטרות של איש יחסי הציבור הייתה להכניס את הלקוחות שלו לעיתון. כיום זה השתנה מאוד. כמעט ואין מי שקוראים עיתונים, והופעה בעיתון כלל לא זוכה לתגובות.
יחצ בטלוויזיה: ערוץ 13 ממשיך להיחלש, ערוץ 14 מתחזק ו-12 שומר על כוחו
כשאנחנו מסתכלים על התופעות שהתרחשו במהלך מלחמת חרבות ברזל, עולה תמונה מאוד בולטת. למרות הזינוק האדיר במספר הצופים שנדבקו למסכים, נתוני ועדת המידרוג מצביעים על העובדה שערוץ 13 שמר על אותו מספר צופים ולעתים אפילו ירד.
למרות הביקורת שיש לעתים על ערוץ 14, הוא ממשיך להתחזק מבחינת רייטינג, במיוחד אחרי מלחמת חרבות ברזל שמחזקת את תחושת הלאומיות, הלאומנות והחיבור העמוק למסורת היהודית ולמדינת ישראל. ההערכה היא שהערוץ יוסיף להתחזק גם בשנים הבאות ויהוו אלטרנטיבה משמעותית לערוץ 12.
ערוץ 12 כבש במהלך מלחמת חרבות ברזל את ראש טבלאות הרייטינג, כשפרשנים כמו דני קושמרו בלטו בנאומים חוצבי לב. צופים רבים שנטשו את הערוץ חזרו להאמין בו. התוצאה היא שאם אתם מכוונים לטלוויזיה היעד הראשון שלכם הוא ערוץ 12, הרייטינג שלו הוא גבוה פי 3 מזה של 13. כלומר הופעות בערוץ 12 מגיעות להרבה יותר מקהל היעד שלכם ומייצרות אימפקט.
למרות האתגר – דגש מוגבר ביחסי הציבור שלכם על חשיפה בטלוויזיה
מחקרים, כמו זה שמוצג מטה, הצביעו באופן מובהק כי חשיפה בטלויזיה ובכלל יחסי ציבור היו אפקטיביים מאוד עבור מותגים. הנתונים מתבססים על המחקרים של Les Binet ו-Peter Field שהלכו וחקרו חברות לאורך שנים ארוכות. הם חיפשו מהם הכלים האפקטיביים ביותר שסייעו לבנות מותגים, והגיעו למסקנות מאוד ברורות. הראשונה היא שההחלטה שלכם להשקיע ביחסי ציבור, היא החלטה שבונה מותג.
על פי בינט ופילד, 60% מההשקעה של החברה צריכה להיות מוקדשת לבניית מותג ורק 40% מתקציב השיווק צריך להיות מוקדש לפרסום.
יחסי ציבור בעיתונות בונים את המותג שלכם ובמיוחד בונים אותו, כאשר מרבית המתחרים שלכם משקיעים את רוב התקציבים שלהם רק בדיגיטל ונמצאים במצב של אוקיינוס אדום. אסטרטגיה לעומתית של חשיפה תקשורתית מוגברת, עם מיקוד בטלויזיה, כפי שהסברנו, תניב לכם מותג חזק יותר ומכירות מוגברות יותר לטווח ארוך מאוד.

הטלויזיה יכולה להפוך אתכם למומחים ובאמצעות משרד יחסי ציבור מומחה, תוכלו להופיע ולהגיע לתכניות מרכזיים כמו למשל תכנית חיסכון, חדשות הבוקר של ניב רסקין (הפינה שיעור פרטי) או התכנית מאחורי הכסף עם דני רופ.
יחצ בפודקאסטים: כן, לא תצטרכו לשלם על הופעות בפרקים והאימפקט הוא אדיר
אפיק נוסף שהתחזק בשנים האחרונות הוא פודקאסטים. נולדו להם עשרות רבות של פודקאסטים בעולמות ההשקעות והפיננסים שזוכים לקהל משמעותי.
אפילו מותגים גדולים מקימים לעצמם פודקאסט, כך שגם המותגים הגדולים נמצאים בזירה הזאת, מתוך הבנה שקהל משמעותי מאוד נמצא שם.
חשיפה איכותית בפודקאסטים תורמת לבניית התדמית של בעל העסק ויכולת להתחבר לקהל.
בנוסף, הופעות בפודקאסטים הופכות לאפקטיביות בגלל היכולת להגיע לקהל שלא נחשף לכלי התקשורת המסורתיים.
פודקאסטים נתפסים כמדיה שאליה נחשפים דווקא אנשים צעירים יותר בגילי 22-35, זהו הקהל ברובו. ויתרון נוסף הוא שראיונות רבים בפודקאסטים נערכים גם בווידאו.
פודקאסטים הוא כלי מובהק שיאפשר לכם ליהנות מקהילת העוקבים של פודקאסט מסוים. הרי אתם לא יכולים ליהנות מקהילות עוקבים בפרופיל אינסטגרם, טיקטוק. אבל בפודקאסט, מפיקי הפודקאסט מעוניינים בתוכן של האורחים כדי למתג את עצמם.
ביכולתכם לספק תוכן איכותי לפודקאסטר וכך גם למתג את עצמכם בקרב קהלי יעד מאוד ספציפיים. למשל פודקאסט הקול של בן לביא, מביא בעיקר ראיונות עם צעירים שפרצו דרך. מרבית קהל המאזינים הוא צעיר, אז אם קהל היעד שלכם הוא צעירים, זו חשיפה מאוד מתאימה עבורכם.
בנו לעצמכם אסטרטגיה תקשורתית מובחרת – מרבית החברות לא עושות את זה
יחסי ציבור מעולים מתחילים בבניית אסטרטגיה תקשורתית.
כדי לבצע אסטרטגיה בצורה הטובה ביותר, לכו ותלמדו מהמצביאים הגדולים בהיסטוריה. אלכסנדר מוקדון הצליח להביס את הצבא הפרסי ניצחון מוחץ. אלכסנדר מוקדון הלך ולמד את החולשות של הצבא הפרסי אחת לאחת, בהתאם לאותן חולשות הוא התווה אסטרטגיית קרב שעבדה היטב. הוא ניצח את אותה אימפריה פרסית בזכות אסטרטגיה.
אז אחרי שהענקנו נאום חד לגבי חשיבותה של אסטרטגיה, ברור כי עליכם למפות את החשיפה התקשורתית של המתחרים שלכם. תמצאו כי מרבית החברות הקטנות והבינוניות לא משקיעות ביחסי ציבור כלל. הן נוהגות להשקיע רק בדיגיטל וברשתות החברתיות, כנראה מתוך אמונה כי זהו הכלי האפקטיבי ביותר.
אחרי שתגלו שהזירה התקשורתית פנויה ממרבית המתחרים שלכם, תוכלו לבנות מסלול ירוק למיתוג החברה והעסק שלכם.
אסטרטגיה תקשורתית טובה תבחר היטב את חוזקות המותג והחברה, תחומי העניין שלהם ואז להחליט על האפשרות לדבוק בהם. למשל, אם מדובר בחברה להשקעות נדל"ן, אז אחת הדרכים יכולה להיות דווקא הפיכה של בעלי החברה למומחים שמתראיינים בכלי התקשורת ולא דרך שיווק והצעת הפרויקט שלה בעיתונות.
חשיבות הסטוריטלינג ביחסי ציבור של שנת 2024
הדרך לספר את הסיפור שלכם, משנה מאוד את הדרך שבה אתם פונים לכלי התקשורת. הסטוריטלינג, חשיבותו עולה ועולה ובמיוחד השנה, הסיבה היא שהסף שעובר את התקשורת הולך ועולה כל הזמן. הסיפור האישי שלכם צריך להיות בנוי בצורה מרגשת ומרתקת, כדי שמישהו יסכים לקחת אותו ולהביא אותו לקהל רחב מאוד.
היכולת לפתח ולפתח מבחינה קריאייטיבית את הדרך שבה אתם מספרים סיפור לכלי התקשורת, היא זאת שתפתח עבורכם את הדרך לאייטם המיוחל.
גורם נוסף שישפיע מאוד על עוצמת הקריאייטיב הוא התזמון. ככל שתבחרו בתזמון נכון יותר, או בעיתוי תקשורתי מתאים יותר, אז הפוטנציאל להגיע לפלטפורמה משפיעה יותר עולה משמעותית.