לעתים, פוסטים מצוינים ועדכניים שנכתבו בקריאייטיב מבריק, יצירתיות ומחשבה, זוכים רק לעשירית מהחשיפה הפוטנציאלית שלהם.
תתפלאו, זה מפח נפש של ממש. עד כדי כך, שהוא גורם ליוצרי תוכן מעולים, לאבד אמון בפלטפורמות נחשקות.
בלינקדאין זה עלול לקרות לכם. אם אתם עסק משמעותי שמחפש עסקים אחרים, אז לינקדאין עבורכם היא כלי שיווק משמעותי ואתם חייבים לדעת איך להשתמש בתזמון של פוסטים.
המאמר הזה ידריך אתכם איך לפרסם פוסטים בצורה אפקטיבית, ראשית דרך שימוש בכלי התזמון ובסוף המאמר נסביר כיצד אפשר להגביר את החשיפה של פוסטים ופוטנציאל החשיפה שלהם עוד יותר.
אפילו אפשר לשים כלל אצבע, כל פוסט מצליח בלינקדאין, הוא בעל ערך גבוה פי 3-4, מפוסט מצליח בפייסבוק, במיוחד אם אתם בעלי עסקים.
אם אתם בעלי עסקים שמעוניינים למכור לעסקים אחרים, כל הגברה של חשיפה בפוסטים, מגבירה את הפוטנציאל שלכם לקהל נוסף פי כמה. וכל זה בסוף מתורגם להרבה מאוד ערך, מיתוג אישי וקהלי יעד מדויקים מאוד.
איך מתחילים את התהליך של תזמון פוסט בלינקדאין?
הפלטפורמה היחידה שמאפשרת לתזמן כיום פוסטים מפרופיל פרטי ולא עסקי היא לינקדאין.
יש לך משמעות אדירה בשיווק שלכם.
תארו לכם שאתם יושבים עכשיו בשעת לילה מאוחרת ורוצים לכתוב פוסט, עולים לכם הרעיונות הכי חדים וטובים.
אבל, אם תלחצו על פרסם באותו הרגע, החשיפה תעמוד רק על 10% בלבד, מאשר שעות השיא באזור הגיאוגרפי שבו אתם נמצאים.
כן, בדיוק לצורך הזה נועד תזמון הפוסטים בלינקדאין, אתם יכולים לבחור את השעה שבה החשיפה תהיה האפקטיבית ביותר.
לעומת זאת, תחשבו שאתם חברת סטארטאפ טכנולוגית, בדיוק סיימתם סבב גיוס, או שיש לכם הכרזה מדהימה לקהל שנמצא בחוף המערבי.
אבל, אתם לא רוצים לקום עכשיו ב-2:00 בלילה שעון ישראל כדי ללחוץ על פרסום הפוסט. הצוות שלכם בארה"ב יכול להגיב על הפוסט ולהגביר את החשיפה שלו, עד שתקומו בשעה 6:00 שעון ישראל.
אז במקום להעלות את הפוסט בשעה לא אפקטיבית, או להישאר ערים עד שעה מאוחרת, אתם פשוט מתזמנים אותו ללילה.
איך להשתמש בתזמון פוסטים בלינקדאין דרך המחשב
שלב 1 – אתם ניגשים למסך הבית עם הפרופיל האישי שלכם
במסך הבית כל מה שתצטרכו לעשות זה להקליק עם העכבר על Start a post. האפשרות או השעון שמופיע לתזמון הפוסט נמצא רק אחרי שלחצתם והוא לא מופיע בתפריט הרגיל.

שלב 2 – נפתח לכם מסך כזה: לאחר הקלקה עם העכבר על חלון הפוסטים, אתם מקבלים את החלון הבא
במסך הזה אתם יכולים גם לכתוב את הפוסט שלכם בצורה מלאה וחופשית יותר ובסופו למטה מופיעה האפשרות לתזמן את הפוסט לשעה שנוחה לכם.
אחרי שסיימתם לכתוב אתם בוחרים את השעה המדויקת ולוחצים על השעון שמופיע למטה (אפשר לראות בסימון של צילום המסך היכן נמצא התזמון).

שלב שלישי – בחירת השעה הנוחה עבורכם לפרסום
שימו לב שהממשק של לינקדאין הוא במקורו באנגלית עם תרגום לעברית. לכן כשאתם רוצים לפרסם פוסט לינקדאין עלולה להציע לכם שעות לא רלוונטיות או מאוחרות מאוד.
כפי שאתם רואים בתמונה, אין כל טעם לתזמן פוסט בלינקדאין לשעה 22:00 בלילה (שזה כפי שמופיע במסך 10:00PM) אם אתם בשעון ישראל.
המצב האופטימלי הוא לתזמן פוסטים בלינקדאין לטווח השעות 9:00AM ל-8:00PM, כאשר שעות הערב פחות מומלצות.

שימוש בקבוצות פנימיות להגברת החשיפה
לינקדאין, כמו גם רשתות חברתיות אחרות, עובדת על מומנטום.
האינטרס של הרשת החברתית, כמו של רשתות אחרות, הוא להחזיק אתכם כמה שיותר זמן קרוב קרוב לפלטפורמה.
כלומר, היא מעניקה ציון לפוסט שלכם בשעה הראשונה לאחר שנכתב לראשונה. הציון הזה מורכב בעיקר מהפרמטרים הבאים:
- כמות הלייקים לסוגיהם: לייק רגיל, שמח, כפיים ואחרים.
- כמות התגובות והדיון שהפוסט עורר.
- היקף השיתופים של הפוסט על ידי אנשים שונים ולא על ידי בנאדם אחד.
- ככל שהתגובות מבוזרות יותר ומגיעות מאנשים שדווקא אין בניהם קשרים חזקים, ככה הציון עוד עולה ועולה. כי לינקדאין מבינה שהוא מעניין סוגים רבים של אנשים, מערים שונות, ומקומות שונים בעולם.
הדרך להגביר את החשיפה שלכם בלינקדאין אחרי שכבר למדתם לתזמן את הפוסטים, יכולה לעבור גם בשימוש ברשתות חברתיות אחרות.
למשל, אחרת הדרכים היא להקים קבוצת ווסטאפ ייעודית של חברים, מכרים או עובדים באותה חברה.
ברגע שאחד החברים מפרסם פוסט, הוא מעלה את הלינק לפוסט הזה באותה קבוצת ווטסאפ, והחברים האחרים עושים לייק, מגיבים, או משתפים.
בדרך הזאת אתם יכולים להגביר מאוד את החשיפה שלכם דרך שימוש בקבוצות ייעודיות להגברת החשיפה.
אם נשתמש בקבוצות האלה מה צפוי לקרות? מספיק שתהיה תגובה אחת על הפוסט, כבר הצלחתם להעלות את דירוג הפוסט בעיני לינקדאין.
נניח ויש כמה תגובות ולייקים בשעה הראשונה? פוטנציאל החשיפה של הפוסט עלה פלאים, מעבר לזה, החברתיות תביא עוד ועוד אנשים לעשות לייק או להגיב כי הם יבינו שהם לא הבודדים שאוהבים את הפוסט. התוצאה תהיה שכל פוסט שלכם יגיע להרבה יותר אנשים.