כתיבת תוכן שיווקי היא אומנות.
השארנו את המשפט הזה למעלה כפסקה בודדת כדי להמחיש עד כמה המשפט הזה עומד לבדו. כי הוא באמת עומד לבדו, זו העובדה הכי חשובה במאמר הזה. למרות שיש מי שנוטים לזלזל במקצוע ורוכשים מאמרים זולים ואפילו תוכן AI שלעתים לא מייצר שום ערך לגולש, הגישה שלנו בפינגווין היא שתוכן הוא מוצר פרימיום.
אנחנו בסוכנות שיווק פינגוין מתייחסים לתוכן כמוצר פרימיום עבור הלקוחות שלנו. חושבים טרם כתיבת תוכן כמוצר פרימיום שעליו להיות הטוב ביותר. החשיבה הזו מגיעה אחרי עבודה של יותר מ-15 שנה של מייסד החברה, שהם לוי, כיועץ תקשורת ואסטרטגיה. הכתיבה לכלי התקשורת עבור הלקוחות שלנו, חייב שתתבצע בצורה האיכותית ביותר, שם התחרות היא מול עשרות רבות של משרדי יחסי ציבור.
הבאנו את גישת התוכן המעולה, גם לעולמות הדיגיטל ואנחנו מאמינים שהשקעה מרובה בתוכן, היא המפתח להצלחה של כל פעולות השיווק. אין זה משנה אם תייצרו את העיצובים הטובים ביותר, ותעבדו עם המוחות החכמים ביותר, ללא קופי מדויק ותוכן מצוין, יהיה קשה מאוד להצליח.
אז בראשית מאמר זה, נסביר שהבסיס של תוכן, הוא השקעה, חשיבה ואסטרטגיה.
מדוע ככל שנרצה למכור פחות, ככה נמכור יותר?
אחת הדרכים שרבים מכותבי התוכן השיווקי משתמשים בהן, היא מכירה. הם בטוחים שביכולתם להוביל את הלקוחות לתוך משפך מאוד מסודר שבסופו ימכרו לו מוצר ושירות. שמקבל הלידים, יסגור מיידית בשיחת טלפון. מתברר שזה לא עובד ככה, בדיוק כמו שמרבית הקוראים של המאמר הזה, לא ישאירו כנראה את הפרטים שלהם, כדי לקבל מאיתנו הצעה לכתיבת תוכן שיווקי.
מגנון השכנוע במוח שלנו הוא פסיכולוגי. במיוחד היום, אחרי הרבה מאוד שנים של מכירות. אנשים פשוט שונאים מכירות ואוהבים ביטחון. מה שמניע את הטבע האנושי הוא הביטחון. אם אנחנו כמוכרים נייצר עבור הגולש את הביטחון המקסימלי במוצר שלנו, נספר לו על הסיכונים, פוטנציאל ההפסד ועוד, הסיכויים שהוא ישתכנע ויאמין רק יעלו.
בפועל מה עושים מרבית כותבי התוכן השיווק? הם דווקא מסתירים את החסרונות, לא מספרים את כל האמת וככה יוצרים חששות במקום ביטחון.
כיצד תוכן מדויק יכול להגדיל את משך השהייה באתר שלכם?
זכרו את המשפט הבא: תוכן מעניין יותר > זמן שהייה גבוה יותר באתר > לידים ומכירות רבים יותר. זוהי הנוסחה. אנחנו רוצים לעניין את הגולש שמגיע אלינו לאתר.
כתיבת תוכן שיווקי עלתה בשנים האחרונות לתודעת הציבור, יחד עם ההבנה של התועלת העצומה הגלומה בה. כתיבה שיווקית נכונה יכולה לגרום לגולשים לשהות באתר זמן רב יותר, ויחד עם זאת להניע אותו לפעולה ולהפוך אותו ללקוח של האתר בצורה טבעית וקלילה.
החוכמה העיקרית נעוצה ביכולת לכתוב בגובה העיניים של הגולש, לספק לו מידע רלוונטי ולאפשר לו לבחור בצורה חופשית.
כתיבה קלילה ששמה את הגולש במרכז, ולא נותנת לו תחושה שמנסים למכור לו משהו – זוהי כתיבת תוכן שיווקי נכונה. כתיבה מסוג זה מניעה את הגולש בצורה טבעית ונינוחה להפוך להיות לקוח מרוצה של המוצר, מבלי להרגיש שדחפו אותו לשם אלא מתוך בחירה אובייקטיבית וחופשית שלו.

כיצד לכתוב תוכן שיווקי לאתר בצורה הטובה ביותר?
ישנם מספר קווים מנחים חשובים. מאחר ואין נוסחה קבועה מראש כדי לייצר תוכן, נדגיש בפניכם את העקרונות שאנחנו חושבים שצריכים להוביל כל כתיבת תוכן. אבל כפי שתיארנו, תוכן הוא אומנות. אין נוסחה לאומנות. היא יכולה להגיע לעתים ככתיבה חופשית וזו תהיה הנכונה והמתאימה ביותר.
חקר מעמיק טרם כתיבת תוכן שיווקי
לא משנה באיזה נושא אתם כותבים, עליכם להיות המקצוענים ביותר בתחום. זה לא אומר שתכתבו בשפה המקצועית ביותר, אבל עליכם להימנע ממצב של טעויות משמעותיות בעובדות. כתיבה נכונה מתחילה במחקר סביב הנושא, תוכלו תמיד לבצע מחקר מעמיק לפני, ישנם הררי מידע בעברית ובאנגלית. זו לא בושה לבדוק ולבחון, לצלול לנתונים.
כתיבה בגובה העיניים – תנו לגולש להרגיש שהוא מבין ושהנושא נגיש
יש לוודא שהכתיבה נעשית בגובה העיניים של הגולשים. אין צורך להכניס למאמר מילים מקצועיות מרובות או לספק מידע שאינו רלוונטי לנושא, חשוב לשמור על כתיבה עניינית וקלילה שתספק לגולש את כל המידע הנחוץ לו בנושא מסוים. כפי שהזכרנו קודם את נושא המכירה, כאן נזכיר כי מומלץ לא לכתוב בצורה שדוחפת את הגולש לרכוש מוצר מסוים, היות וכתיבה זו אינה יעילה ורק גורמת לתחושה לא נעימה בקרב הגולשים.
אף אחד אינו מעוניין שידחפו לו מוצרים.
עדיף לספק את כל המידע הרלוונטי ולתת לגולשים להסיק את המסקנות לבד. כמובן שיש צורך לספר על כל היתרונות של המוצר ולתרגם אותם לתועלת האישית של הגולש. למשל, מוצר המשמש לעידוד הרזייה בדרך כלל יכיל רמות גבוהות של קפאין.
חשוב לציין מדוע הקפאין מעודד הרזייה על מנת לאפשר לגולש להבין מה התועלת במינון גבוה של קפאין במוצר המדובר. כמו כן, חשוב להקפיד על עיצוב טקסט שיהיה נעים לעין ויעודד את הגולשים להמשיך לקרוא. מומלץ להימנע מפסקאות ארוכות מידי, להוסיף יותר כותרות משנה ולהקפיד על גודל גופן סביר עם מרווחים מספקים בין השורות.
אז מה חשוב לזכור לפני כתיבת תוכן שיווקי?
איכות התוכן שיש לכם באתר, תקבע מאוד את הצלחת האתר שלכם.
במידה ואתם מעוניינים באתר תדמית מצליח ומחזור מכירות גבוה יותר – תוכן הוא המלך עבורכם.
חשוב להקפיד על כתיבה איכותית, שמוגשת בצורה מושכת ומעודדת המשך קריאה. אנשים נוטים לתפוס את הסיטואציה באמצעות החושים שלהם, לכן חשוב שהכתיבה השיווקית תפעיל את החושים האלו.
הכתיבה צריכה לעורר בגולש את היכולת לראות את התמונה המדוברת, להריח את הריחות המתוארים, לשמוע ולהרגיש את כל הפרטים הקטנים שמסופרים במאמר. תמונה חיה של המאמר תיצור אוטומטית הזדהות וקירבה בקרב הגולשים, דבר שיבטיח את המשך הקריאה ורצון לרכוש את המוצר הנמכר.
נקודה חשובה נוספת, היא להקפיד להסביר בכל מאמר מדוע חשוב לרכוש את המוצר, חשוב שהגולשים יבינו 'מה יוצא להם מזה?. לכן יש צורך להקפיד על כתיבה קלילה ובגובה העיניים, כדי שתהיה מובנת לכל.