מחקר מילות מפתח – איך עושים את זה נכון ובצורה אסטרטגית?

מחקר מילות מפתח זו אחת הפעולות הכי חשובות בתהליך כולו של שיווק אתרים וקידום אתרים אורגני. ללא מחקר מילות מפתח לא נוכל לדעת מה הקהל שלנו מחפש, באיזו תדירות ובאילו היקפים. קידום שמתבצע ללא מחקר מדויק של מילות מפתח הוא מאמץ שנזרק לפח. 

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מחקר מילות מפתח – איך עושים את זה נכון ובצורה אסטרטגית?

מחקר מילות מפתח זו אחת הפעולות הכי חשובות בתהליך כולו של שיווק אתרים וקידום אתרים אורגני. ללא מחקר מילות מפתח לא נוכל לדעת מה הקהל שלנו מחפש, באיזו תדירות ובאילו היקפים. קידום שמתבצע ללא מחקר מדויק של מילות מפתח הוא מאמץ שנזרק לפח. 

אבל לא רק מחקר מילות מפתח נדרש, אלא גם אסטרטגיה. מחקר מילות מפתח, ללא אסטרטגיה מוסדרת, יירד לטמיון.

תוכלו לבחור במילות המפתח הטובות ביותר והאתר שלכם לא יתקדם לשום מקום. הסיבה היא שיש מילות מפתח שהתחרות עליהם תדרוש מכם להוציא גם עשרות אלפי שקלים כדי להיות מדורגים בהם. עבור הרוב הגדול של העסקים, זוהי הוצאה שהם לא יחזירו. 

מדוע חייבים לבצע מחקר מילות מפתח לפני שבונים אתר אינטרנט?

כי ללא מחקר מילות מפתח, יגיעו הרבה פחות גולשים לאתר שלכם. נקודה.

מספיק בחרתם בצורה נכונה את מילות המפתח הנכונות ביותר לעמודים הראשיים, רק הבחירה הזו תייצר לכם הרבה יותר תנועה.

תחשבו על זה ככה, אתר עם מחקר מילות מפתח זו כמו דירה שאתם יכולים לשפץ ולקבל עליה שכירות גבוהה יותר. אבל נניח שהשיפוץ הזה נמצא במסגרת היכולות האישיות שלכם ושיש לכם את הזמן.

עלות מול תועלת בעת מחקר מילות מפתח

אנחנו לא אומרים שצריך לוותר על מילים בעלות נפח חיפוש של מעל ל-1,000 פעמים בחודש. לא בהכרח. הכל כתלות ברמת התחרות.

אבל, בדרך כלל רמת התחרות על מילות המפתח הפופולריות היא גבוהה, בשעה שאלה אינן מילות הכסף של האתר. 

על מנת שנוכל לבצע מחקר מילות מפתח מקצועי אנו חייבים להבין את צרכי העסק.

השלב הראשון הוא להבין במה הכי חשוב לעסק למכור. מה הם השירותים או המוצרים הכי נמכרים שלו? כך נוכל להשקיע במילים הכי נכונות במחקר מילים.

לעתים ייתכן מצב שבו ישנן מילות מפתח שאין עליהן תחרות גבוהה, והן דווקא ביטויי הכסף של האתר שלכם. לכן, ייתכן מאוד שכדאי להתחיל מהן ולהשקיע במילות המפתח הללו את מירב המאמצים שלכם. 

יש משהו שחשוב להבהיר, מחקר מילות מפתח אינו מתבצע פעם אחת בלבד, אלא לאורך כל הפרויקט, כדאי שתקציבו זמנים להוספת ביטויים לקידום האתר (על זה נרחיב בפוסטים הבאים).

אלו השאלות שאנחנו תמיד שואלים את הלקוחות שלנו לפני מחקר מילות מפתח:

  • מה התחום עיסוק? 
  • מה השירותים / המוצרים הכי נמכרים שלך?
  • מה השירותים / המוצרים הכי חשובים לך שימכרו?
  • האם יש ביטויים שאתה מודע להם שחשובים לך לקידום?
  • מי הם המתחרים הבולטים שלך?

עוד קצת לפני הפרקטיקה של מחקר מילות מפתח

המטרה הראשונה שלכם כבעלי עסקים, היא להגדיר איזה ביטויים לדעתכם הם החשובים ביותר.

איזה ביטויים יכולים להביא לכם את הלקוחות שייצרו לכם את מירב הפרנסה. למשל, משרד עורכי דין בתחום של ליווי יזמים וקבלנים בתחום הנדל"ן, ירצה להתחרות על מילת מפתח כמו ליווי קבלנים. הוא מגיע למסקנה שקבלנים שמחפשים ליווי משפטי לאורך שנים מחפשים אותה.

נניח ונפח החיפוש של אותה מילה הוא נמוך, אבל כל פגיעה וליד שנכנס בעקבותיה יכול להיות שווה למשרד גם אלפי ואף עשרות אלפי שקלים של ריטיינר בחודש. כמה שווה לשלם על קידום המילה הזו לעמוד הראשון בגוגל? לפעמים גם אלפי שקלים. כדאי להקדיש למילה כזו מאמר ארוך ומפורט, או ממש עמוד מרכזי באתר שלכם בערוץ השירותים. 

כוונו את עצמכם לביטויים החשובים ביותר

עליכם לכוון אותו בצורה הטובה ביותר לביטויים החשובים ביותר לקידום שלו.

לא פעם קרה לי שלקוחות, משום מה, החליטו שהם רוצים לקדם ביטויים שלא כל כך מדברים על העיסוק שלהם אלה יותר תת עיסוק שלהם.

לכן חשוב מאוד שתבינו את תחום הלקוח. תכירו את המתחרים. וכך תוכלו להוציא מחקר מילים טוב לאתרי לקוחות שלכם. במאמר הזה נעבוד עם מספר כלים כמו: מתכנן מילות המפתח של גוגל, SemRush.

לצורך דוגמאות החלטתי לבחור בתחום "אדריכלות ועיצוב הפנים".

כל נפחי חיפוש אשר מוצגים לכם על פי מתכנן מילות המפתח של גוגל הינם כאשר ישנו פרסום ממומן על הביטויים האלו! ישנם ביטויים שנפחי חיפוש שלהם יהיה 0 מכיוון שלא מבצעים עליהם פרסום ממומן. הכי טוב לבדוק בגוגל אם יש AUTO COMPLETE לביטויי שאתם רוצים. אם כן זאת אומרת שיש נפחי חיפוש אך כנראה שמעט.

מה הדברים הכי חשובים במחקר מילות מפתח

  • מילים נרדפות – האם יש מילים או ביטויים נרדפים שנצטרך להזכיר?
  • חשיבה כמשתמש – מה מטריד אותו? מה הוא מבצע לפני שרוכש?
  • ביטויי כסף – איזה ביטויים מחפשים לפני שרוכשים מוצר?
  • אוקיינוסים כחולים – האם יש ביטויים לא תחרותיים שיש בהם ערך רב?
  • איך להעניק ערך ליוזר ולא רק איך למכור!

יש לי אתר ישן ולא ביצעתי מעולם מחקר מילות מפתח, האם כדאי?

כן. היופי במחקר מילות מפתח שאפשר לבצע אותו תמיד. כדאי ליישם אותו בכל שלב של העסק. יתרה מכך, מי שמעט ישקיעו זמן יוכלו גם להשיג מעט תובנות שיווקיות.

אז שנתחיל? פרקטיקה עם דוגמאות

בדיקת האתר

לפני הכל תכירו את האתר, תבדקו אילו עמודים יש באתר. תקראו קצת תוכן באתר ותנסו להבין עוד קצת את התחום. (פעולה שלא אמורה לקחת יותר מ-15 דקות). באמצעות עמודים באתר נוכל לדעת גם איזה ביטויים נרצה לטרגט על כל עמוד (אבל זה יגיע בשלב מאוחר יותר).

מחקר ביטויים של מתחרים

לצורך זה אני אישית משתמש בכלי SemRush. הכלי הזה בתשלום, אך יש לו גירסה חינמית שמציגה עד 10 ביטויים מקודמים של מתחרים. כך נוכל לדעת מה הם הביטויים הכי מקודמים של המתחרים שלנו ובנוסף לבדוק איזה ביטויים נרצה לאסוף. ראו דוגמא לפי תצלום המסך.

אפשרות נוספות למתקדמים, שהיא יעילה ומומלצת מאוד היא לרכוש חבילה של פלטפורמת הקידום של ZEFO. כל האינפורמציה שם היא בעברית, ברורה, פשוטה וגם שירות הלקוחות שלהם זמין כל הזמן בשפה העברית.

אנחנו מאוד ממליצים לבעלי עסקים ואתרים לעבוד עם ZEFO. בשל התמיכה הטכנית הנוחה שלהם וכי הפלטפורמה מעניקה לבעלי עסקים גם יכולות SEO נוספות.

פלטפורמת ZEFO מאפשרת לכם ממש לבדוק בלחיצת כפתור. הוא מציג לכם איזה מילות מפתח מקדמים האתרים המתחרים שלכם, ללא מאמץ.

איתור מילים של אתרים מתחרים דרך פלטפורמת ZEFO
בדיקת מילות המפתח של האתרים המתחרים שלכם דרך ZEFO היא קלה ופשוטה ותחסוך לכם זמן בתור בעלי עסקים.

מחקר מילים בשבילנו

עכשיו בתהליך הזה אני נכנס למתכנן מילות המפתח של גוגל, ומכניס את 2 הנושאים המרכזיים שלי.

ולוחץ קבל רעיונות, לאחר מכן תעברו לעמור שבו תוכלו בקלות למצוא ביטויים נוספים בתחום ולסמן את הביטויים החשובים לכם לקידום, אחרי כל הפעולה הזאת נוריד לקובץ אקסל את כל הביטויים.

כלי מחקר מילות מפתח הטובים ביותר שאנחנו מכירים

טירגוט הביטויים לפי עמודים קיימים

אנחנו בוחרים להכניס את מילות המפתח שהגדרנו ובוחרים במילת מפתח עיקרית לכל עמוד. דואגים שלא לחזור על מילות המפתח.

לאחר שביצענו מחקר מילות מפתח והורדנו את קובץ האקסל של כל הביטויים שבחרנו, רצוי לעשות סינון ולהתמקד בביטויים החשובים ביותר. כל פרויקט שונה מהאחר אז שימו לב. זכרו שאנחנו בוחרים במילים שהן מילות הכסף שלנו בתור התחלה, רווחיות היא מוקד העבודה שלנו. 

הפעולה הזאת מאוד פשוטה:

  1. יש עמוד קיים שאפשר לבצע לו אופטימיזציה לביטויים מסוימים? מצויין! מסמנים אילו ביטויים אנחנו רוצים לקדם על אותו עמוד.
  2. לא קיים עמוד המתאים לביטויים מסוימים? אז פותחים עמוד מתאים לביטויים האלו.

איתור מילות מפתח זהות לכל עמוד

ישנם מקדמים רבים אשר פותחים עמוד לכל ביטוי לקידום, פעולה זה כבר לא נכונה בקידום אתרים של היום.

שימו לב שאתם יכולים לבצע אופטימיזציה לעמודים עם ביטויים נרדפים/ביטויים. חשוב לייצר הטיות שונות למשל: "מעצב פנים" "עיצוב פנים". דוגמא נוספת: עמוד ראשי של האתר שמדבר על עיצוב פנים ואדריכלות, נוכל לטרגט עליו את הביטויים הבאים: "עיצוב פנים", "מעצב פנים", "אדריכלות", "אדריכל" וכ'ו.

היום גוגל הפך להיות חכם הרבה יותר באמצעות העדכון RankBrain שבוצע לו כמו שתוכלו לקרוא במאמר הזה. לכן, תבדקו בגוגל באמצעות חיפוש של ביטויים שאתם רוצים לקדם האם הוא קולט מילים נרדפות או ביטויים דומים. למשל: אם אני מחפש בגוגל "אדריכלות", אפשר לראות שהוא מסמן ב-BOLD באחד התוצאות גם את הביטוי "אדריכל". זאת אומרת שהיום יותר מתמיד גוגל מזהה מילים דומות, אז קחו את זה בחשבון.

כתיבת תוכן תואם מילות מפתח

מעוניינים שנעשה עבורך את מחקר מילות המפתח ונקדם עבורכם את האתר? לחצו כאן!

אנחנו נבצע כתיבת תוכן עבור מילות המפתח שאין להם כיום עמודים מתאימים באתר שלכם.

במידה והתוכן באתר שלכם לא תואם אף אחד ממילות המפתח, תידרשו לכתוב מאמרים ארוכים, מפורטים ובעלי ערך כדי שהגולשים הפוטנציאליים יגיעו לאתר שלכם.

אנחנו יודעים שכתיבת תוכן לוקחת המון זמן מבעל העסק. אבל ללא תוכן מתאים למילת המפתח שבחרתם, לא תצליחו לקדם את הביטויים וכל העבודה תרד לטמיון.

הקושי הוא שתדרשו גם לייצר תוכן איכותי מאוד. בעלי עסקים ברוב המקרים, לא מעוניינים להיות מעורבים בכתיבת התוכן. לדעתנו זו טעות. ברור שחברה של 10 עובדים ומעלה לא צריכה להיות מוקדשת לכתיבת מאמרים. אבל לכל הפחות, מנהלת השיווק היא זו שצריכה להיות על הפרויקט ולייצר תוכן לאתר. 

מעקב, ביצוע ותגמול על מחקר מילות מפתח וקידום האתר שלכם

אחד הדברים המתסכלים ביותר, הם עבודה רציפה והיעדר תוצאות. תזכרו שמהרגע שבחרתם מילות מפתח ועד שיישמתם אותם באופן מדויק באתר שלכם, תוך עבודה למשל עם כלי כמו SEO Yoast, יכול במקרים רבים לעבור זמן רב.

אין זבנג וגמרנו, כל עבודת קידום אתר אינטרנט ובחירת מילות מפתח למיקוד, לוקחת לפחות כמה חודשים.

במחקר מילות מפתח ויצירת תוכן וקידום אתר אינטרנט אסור להתייאש. אתם חייבים להתמיד כל הזמן ולייצר עוד ועוד תוכן מדויק. כזה שמניב כמה שיותר ערך לאתר שלכם. התמדה ועקביות תביא אתכם בסבירות גבוהה, להישג כלשהו. התנועה לאתר שלכם צפויה לגדול ולגדול ככל שתרחיבו ותגדילו את כמות התוכן באתר שלכם. כל עוד ביצעתם את מחקר מילות מפתח בצורה נכונה ואסטרטגית.

אחרי ההצלחה, איתנו עליכם להמשיך בבחירת מילות מפתח נוספות והולכים גם להתחרות על ביטויים תחרותיים יותר. 

מחקר מילות מפתח זוהי פעולה שלא מסתיימת לעולם. אסור לנוח על זרי הדפנה. העולם ממשיך להשתנות, חידושים וחדשנות נכנסת. לכן גם המחקר שלכם צריך להימשך כדי להביא אליכם את הגולשים.

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין