אחד הטרנדים החמים ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי בשנים האחרונות הוא פרסום בטיקטוק.
אנחנו דווקא מדברים על היכולות האורגניות של הפלטפורמה והן הגעה לעד מיליוני ישראלים. הפלטפורמה שונה מרשתות חברתיות ומאפשרת בעזרת יצירת תוכן מצחיק, שנון, מיוחד או כזה שעונה על צורך וידע, להגיע לקהל רחב.
קצת מידע על טיקטוק ואפשרויות הפרסום בה
סביר להניח שגם אתם מכירים כיום את האפליקציה שהפכה כבר מזמן לרשת חברתית (לקהל הצעיר בעיקר) לשיתוף תכנים ותגובות לסרטונים של אחרים, יצירה והשתתפות באתגרים שונים ויצירת סרטונים בשאיפה שיהפכו לויראליים.
כיום האפליקציה מונה מעל מיליארד משתמשים כאשר מיליונים מהם הינם ישראלים, רבים מהם פעילים בה מדי יום.
היתרון הגדול של טיקטוק הוא שהתוכן בה יכול להפוך לויראלי, גם אם אין לכם הרבה עוקבים. האפליקציה מקדמת תוכן בצורה אורגנית, בין משתמשים, ובוחנת את זמני הצפייה והתגובות. ברגע שהאלגוריתם מזהה תוכן אורגני, הוא מבין שהתוכן ישאיר את הצופים בפלטפורמה ולכן מקדם אותו.
למעשה היתרון הגדול של טיקטוק הוא קידום של יוצרי תוכן יצירתיים במיוחד. טיקטוק מצליחה והצליחה להפוך רבים מאלמונים לחלוטין, לכוכבי רשת בתקופה מאוד קצרה.
יתרונות הפרסום בטיקטוק
- חשיפה אורגנית עוצמתית ובחינם
- זול מאוד – כל ילד יכול לייצר תוכן מהסמארטפון
- פספוסים וטעויות מקובלים ומצחיקים
- ניתן לייצר תנועה לאתר שלכם
- קל ופשוט מאוד לתפעול
- מיתוג אישי משמעותי – טיקטוקרים עקביים הפכו למפורסמים מאוד
- מגיעים לקהלי יעד משמעותיים
מעט על ההיסטוריה של טיקטוק ואיך הכול התחיל
אפליקציית TIKTOK הומצאה לא מזמן יחסית אי שם בשנת 2016 ונקראה Douyin.
האפליקציה הופקה על ידי חברה סינית לקהל הסיני בתחילה ואפשרה למשתמשים לייצר סרטונים קצרים עד 15 שניות ולשתף אותם.
כמו כן, יכלו אותם משתמשים גם להגיב לסרטונים אחרים ולעקוב אחר הסרטונים של יוצריהם.
חברת האם של האפליקציה הנקראת ByteDance רכשה את אפליקציית מיוזיקלי שהייתה פופולרית מאוד בזמנו והחליטה למזג את שתי האפליקציה לאפליקציה אחת. כך נולדה TikTok, הלוגו שונה ונוספו גם הפילטרים ואופציות חדשות לעריכת הסרטונים. בשנת 2018 החל טיקטוק לצמוח במהירות והפכה לאפליקציה עם מספר ההורדות הכי גבוה בארה"ב.
בתוך שנתיים הפכה טיקטוק לאימפריה עולמית במעל 150 מדינות ולמעלה מ-75 שפות. יש בה מיליארד משתמשים וממוצע של מעל 50 דקות זמן השהייה ממוצעת למשתמש באפליקציה.
המהפך הגדול של טיקטוק התרחש דווקא בתקופת הקורונה. כשמיליארדי בני אדם היו סגורים בבתים, פעם אחר פעם, הם חיפשו תוכן ויראלי ברשתות החברתיות. הגיעו איכשהו אל טיקטוק ונשארו בפלטפורמה עד עצם היום הזה.
איך לפתוח חשבון בטיקטוק?
מה היתרון של פרסום בטיקטוק ויצירת תוכן ברשת החברתית על פני רשתות אחרות?
אם נשווה את טיקטוק דווקא לפייסבוק, אז ברור שסרטון מעולה, מרתק או מצחיק שתעלו לפייסבוק, יכול להיקבר ממש באי-המתים, ללא כל תגובה או הגעה לקהלים גדולים.
זאת בעוד שבטיקטוק אין למעשה מגבלה לכמות האנשים שהתוכן שלכם יכול להגיע אליהם, ללא תלות באזור גיאוגרפי, מדינה או מיקום. כמובן שיש העדפה מסוימת של האלגוריתם לאזור גיאוגרפי, אבל היכולת של תוכן להפוך לויראלי היא משמעותית טובה לעומת שאר הרשתות החברתיות.
היעדר תחרות עם מותגים אחרים בפרסום בטיקטוק
כיום אין כמעט מותגים ישראלים שנמצאים בטיקטוק. לכן זו הזדמנות גדולה מאוד עבור חברות, עסקים ושאר מותגים להגיע לקהל יעד משמעותי, ללא כל השקעה בפרסום ממומן.
כמובן שמי שכן משקיעים בפרסום ממומן בטיקטוק, נהנים מזירה כמעט נטולת מתחרים בפרסום. זאת בניגוד לפיד של פייסבוק שעמוס לעייפה בפרסומות של אינספור חברות. פרסום בטיקטוק הוא אוקיינוס כחול עבור חברות ומותגים.
מדוע הפכה Tiktok להצלחה כל כך מסחררת?
היתרון המשמעותי ביותר של טיקטוק על פני רשתות חברתיות אחרות, אתרי ווידיאו ואפליקציות דומות אחרות כרוכה במספר פרמטרים:
- פשטות – עריכת הסרטונים קלה ופשוטה בדרך שכל ילד יכול להבין. הפשטות היא לעתים האופציה המועדפת על רוב האנשים. במיוחד בקרב הקהל הצעיר, לכן היא צברה פופולריות רבה.
- מוסיקה – אולי הכוח המשמעותי ביותר של טיקטוק. העובדה שהיא מאפשרת למשתמשים שלה לבחור מוסיקת רקע לסרטונים מתוך ספרייה עשירה של שירים מוכרים במגוון ז'אנרים.
- פילטרים ואפשרויות עריכה – כמובן האפשרות להוסיף פילטרים, גליטרים ומגוון אפשרויות עריכה מדליקות לסרטונים בלחיצת כפתור מתוך האפליקציה. הלה מוסיפים משמעותית לחוויית המשתמש.
ה"פיד" של טיקטוק
את אזור הפיד אנו מכירים מהפייסבוק בדרך כלל אולם בטיקטוק יש אזור דומה הנקרא for you או בשבילך בעברית.
אזור זה הוא דף הבית המוצג לכם כאשר אתם מתחברים לאפליקציה ובו אתם נחשפים לסרטונים חדשים הרלוונטיים לתחומי העניין שלכם.
האלגוריתם של טיקטוק בנוי בצורה כזו שהוא אוסף מידע אודות תחומי העניין של הצופים. הוא עושה את זה לפי לייקים, תגובות, שיתופים ולעתים גם לפי הסרטונים שאתם מעלים.
אם לדוגמה אתם צופים בהרבה סרטונים של מקומות יפים בחו"ל טיקטוק תציג לכם סרטונים כאלה בדף הבית שלכם בתדירות גבוהה יותר. אם אתם אוהבים לצפות בבעלי חיים סביר להניח שרוב הסרטונים שתראו בפיד שלכם יהיו של בעלי חיים.
אלגוריתם For You שחושף אתכם אורגנית לקהל פוטנציאלי של אלפים
אחד היתרונות הגדולים של הפרסום בטיקטוק היא היכולת להגיע אורגנית לקהל פוטנציאלי של אלפים.
במקרים שבהם תהיו מאוד ויראליים תגידו לקהלים של עשרות רבות של אלפי אנשים ותצברו גם עוקבים חדשים וקהלים שיגיעו אליכם.
הפרסום בטיקטוק בדרך הזאת מאפשר גם חשיפה וגם מיתוג של בעל העסק.
האלגוריתם שחושף אתכם למיליוני אנשים, נקרא For You והוא פועל די בדומה למגנונים של נטפליקס ואחרים, כך שהמנוע של האפליקציה מזהה את התוכן שאתה אוהב וכדי לשמור עליך באפליקציה הוא מציג לך עוד ועוד תכנים מאותם הסוגים בדיוק.
נכון לרגע כתיבת שורות אלה זה עובד מצוין. גם אם אין לכם בכלל עוקבים, המנגנון הזה יביא אתכם לקהלים גדולים וחדשים.
הטיקטוקרים הגדולים ביותר, היו בכלל אנשים אלמונים לפני שקמה טיקטוק. הכירו אותם רק במעגלים הקרובים בלבד.
הדבר שדחף אותם יותר מכך, הוא האלגוריתם של טיקטוק. ברגע שהאלגוריתם מבין שקהל יעד מסוים מתעניין בסרטון שלכם וצופה בו עד הסוף, הוא מבין שהסרטון הזה מעניין ושכדאי לו להציע אותו עוד ועוד לקהלים דומים שמתעניינים בתכנים דומים.
לכן, גם באמצעות סרטון די פשוט, ולפעמים גם טיפשי, תוכלו להגיע לקהלים אדירים של ממש, מבלי להשקיע אפילו שקל אחד בפרסום.
חשיבות המיקרוקופי בפרסום וחשיפה בטיקטוק
על פי מחקר של הטיקטוקרים המובילים בישראל ובעולם, הדבר שהשפיע יותר מכל על החשיפה שלהם, הוא שפת מיקרוקופי. כן כן, מספיק להסתכל על אחד הטיקטוקרים המוכרים "הגלגל של שדרדר" שהצליח להקים עסק שווארמה משגשג מאוד רק בזכות טיקטוק.
הגלגל של שרדר זכה לחשיפה עצומה ומשמעותית וכולו היה בצורה אורגנית לחלוטין דרך פרסום בטיקטוק.
כל זה קרה בזכות ביטויים שגורים שנאמרו בצורה שהקהל מאוד התחבר אליהם כמו: צמרמורמות, צמרמורות, "גמרתם עלי", "שיפקה קטנה לפתיחת התיאבון".
אז אתם יכולים להיכנס למגרש הניסויים העצמאי שלכם ולחשוב איזה ביטויים שגורים ומשמעותיים יכולים לאפיין אתכם ואת הסרטונים שלכם.
פרסום בטיקטוק: ההזדמנות של בעלי עסקים
בתחילת המשתמשים באפליקציה היו בני נוער בלבד.
אך לאורך השנים החלו להצטרך אנשים רבים בגילאים שונים.
כיום עדיין מרבית המשתמשים בטיקטוק הינם קהל צעיר שבגיל 12 עד 30.
אולם, יש גם אחוז הולך וגדל של משתמשים בגילאים מבוגרים יותר. מה שגרם למשיכה של בעלי עסקים רבים שהחלו לראות ב-TIKTOK כרשת חברתית נוספת שכדאי לפרסם בה את העסק. ניתן לעשות זאת במגוון דרכים.
אנחנו שומעים על יותר ויותר עסקים שהולכים ונכנסים לטיקטוק בגלל שהיא עדיין פלטפורמה שרק 20% מהעסקים כבשו אותה, בעוד שהקהלים הם מאוד גדולים ומשמעותיים.
הקהלים של טיקטוק הם יותר ויותר "מכורים" לתוכן שעובד עליהם בצורה מדהימה ואפילו שמעוררת פליאה.
אם אתם עסק קטן ובינוני, לא משנה מאיזה תחום, טיקטוק היא כיום אחת ההזדמנויות הכי גדולות שלכם.
נכון, עבור עסקים רבים זה נראה משהו ילדותי ולא מתאים, אבל אין עוד הרבה פלטפורמות שמאפשרות חשיפה אורגנית משמעותית גם בחינם.
אפשרויות פרסום בטיקטוק
- קידום פרופיל עסקי – יצירה והעלאת סרטונים בשאיפה ליצור סרטונים ויראליים, לייצר קהל עוקבים הולך וגדל ולהגביר את החשיפה למותג בדרך זו.
- טיקטורים – אושיות טיקטוק עם הרבה מאוד עוקבים שמקבלים הרבה מאוד כסף מעסקים שונים על מנת לפרסם מוצרים שלהם ולשלב אותם בסרטונים שלהם.
- מערכת הפרסום הממומן של טיקטוק – דומה למערכת גוגל אדס של גוגל אולם מערכת פשוטה יותר לפרסום בטיקטוק, המאפשרת לקדם סרטונים קצרים של כמה שניות (או תמונות) בעלות של כמה סנטים בודדים ללחיצה בדרך כלל. המערכת הרבה יותר זולה מחלופות ממומנות אחרות כמובן ולכן כדאי מאוד לנצל תקופה זו לפני שהתחרות תגדל בשנים הקרובות ותגרום לעלייה במחירים גם כן.
למה אתם צריכים לייצר תוכן ולפרסם בטיקטוק?
פרסום באפליקציית TikTok מאפשר כיום לעסקים רבים בכל סדר גודל להגיע אל קהל נרחב.
המחירים ב-Tiktok מוזלים ולעתים אפילו בחינם, באמצעות יצירה ושיתוף סרטונים מטעם העסק.
היתרון הגדול בטיקטוק הוא שאין צורך בייצור של סרטונים באולפנים יקרים, עם תאורה מפוצצת או בתנאים מיוחדים. אתם פשוט צריכים להיות טבעיים מאוד ולשקף את עצמכם. טעויות שונות אפילו מתקבלות בברכה מאחר והן מעידות אל אותנטיות, במיוחד פספוסים שונים.
ניתן להעלות סרטונים קצרים של עד 30 דקות (עודכן לאחרונה על ידי טיקטוק). אפשרות נוספת היא לקדם פרסומות קצרות באמצעות מערכת הפרסום הממומן.
רוצים לקדם את העסק שלכם בטיקטוק? להגביר את החשיפה למותג באפליקציה המדוברת ביותר בעולם כיום? צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!
מה צריך באמת כדי להצליח בפרסום בטיקטוק?
עקביות והתמדה.
בהתחלה יהיה לכם אפקט של צרצרים. כלומר אף אחד כמעט לא יגיעו ולא יראה את התוכן שלכם.
מעבר לכך, האלגוריתם של טיקטוק, אינסטגרם וכל רשת חברתית, בנוי ככה בדרך כזו שהוא רוצה לעודד עוד ועוד את יוצרי התוכן.
הרי כל פלטפורמה כזו חיה רק בזכות יוצרי התוכן, בזמן שהם לא מקבלים תשלום, התגמול האמיתי שלהם הוא על החשיפה.
לכן, כדי להצליח באמת בטיקטוק, אתם נדרשים לנכונות ורצון לייצר עוד ועוד סרטונים.
גם אם הסרטונים הראשונים שלכם לא הצליחו ולא הפכו לויראליים, תמשיכו להתמיד וגם תכניסו עוד אפשרויות למגרש הניסויים.
איזה תוכן יכול לעבוד בטיקטוק ולקדם את העסק שלכם?
כבעלי עסקים שרוצים להתקדם בטיקטוק, עליכם לעמוד במשימה של מתן ערך רב ככל שניתן. כדאי לשלב את זה בצורה הומוריסטית או כזו שקהל היעד יבחין בכם.
הצגות, תמונות מעוררות עניין וצילום עצמי בסיטואציות מיוחדות, ישלבו בין בידור לבין העברת מסר שיש לו ערך.
למשל בתחום הביטוח והפיננסי יש רבים המדברים על הדוח השנתי שקיבלו מקרן הפנסיה.
בתחום הפיננסים למשל תוכלו לדבר על מתי חשוב לכם לבדוק לגבי מחזור משכנתה ולספר על הסרטון שיכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים.
איך להוזיל את דמי הניהול בפנסיה שלכם ועוד מגוון רחב של אינספור רעיונות, שתוכלו להציג בצורה מצחיקה ומעוררת עניין רב.
התוכן הוא המלך ועליכם להביא דרכים שונות לצלם ולהציג אותו כדי לחדור את קהל היעד שלכם.