בניגוד לבניית אתרי תדמית, שבהם מותג בפני הגולש בעיקר מידע, תוכן, מאמרים ואינפורמציה. בניית אתרי מכירות, היא מורכבת לעילא ולעילא. מספר אלמנטים יקבעו מה פוטנציאל המכירות של האתר. בניית אתרי מכירות היא ממש מלאכת מחשבת מכל הבחינות: סדר הדברים הטכני, תפריטים, ממשק משתמש, חוויית UX\UI ויחד עם כל אלה, יצירת תשתית נכונה לקידום האתר במנועי החיפוש. המותג, ההכנסות וגם הרווחים שלכם מהאתר, יקבעו לפי ההצלחה של כל אלה.
אתר מכירות בעל אחוז המרה גבוה שהופך חלק נכבד מן הגולשים שמבקרים בו ללקוחות פוטנציאלים הוא החלום הרטוב של כל בעל עסק. אחרי הכול, רובינו לא רוצים לעבוד יום ולילה על השיווק של העסק, אלא להתרכז במה שאנחנו טובים בו באמת ולהקדיש את רוב הזמן העומד לשרותינו לטיפול בלקוחות עצמם. אבל הדרך לבניית אתר מכירות שבו תצטרכו רק לעסוק בהזמנת סחורה וטיפול רק בחבילות שלא הגיעו למועדן, הוא רחוק מאוד, אבל אפשרי, אם רק תיישמו את מרבית הדברים שעולים במדריך הזה.
אמלק: מהם העקרונות הכי חשובים בבניית אתר סחר מקוון?
- מחקר חכם ומקיף של מילות מפתח
- תמונות מקוריות ואטרקטיביות מאוד של המוצרים
- ייצור תוכן מתמיד סביב המוצרים והשימוש בהם
- מניעת נטישת עגלות – התהליכים תמיד יהיו פשוטים ומהירים
סידור המוצרים לפי קטגוריות חכמות – המפתח להצלחה של אתרי מכירות
אחד האתגרים של בניית אתרי מכירות, הוא קבלת החלטות במצב של אי וודאות. ככל שמדובר באתר מכירות חדש, אין לכם נתונים או מידע, איזה מוצרים יעדיפו לראות הצרכנים בהתחלה. אתם לא יודעים לאיזו חוויה הצרכנים מצפים בקטגוריה שלכם. כדי לתת מענה לשאלות האלה, תזכרו שאופטימיזציה של אתרי מכירות לוקחת זמן. נדרשת כאן עבודה רבה מאוד עם דאטה, גוגל אנליטיקס ובחינה של שיעור ההמרה באתר.
שימוש במילות מפתח בעת בניית אתרי מכירות
אחת השיטות הנוגעות לקידום אתרים אורגני, המסייעת גם באתרי מכירות, היא לבחון מה היקף מילות החיפוש לגבי כל מוצר ומוצר שאתם רוצים להציג. בעזרת כלי בדיקת נפחי חיפוש, תוכלו לדעת מה היקפי החיפושים הכולל סביב המוצר שאתם רוצים להציג. אותם כלי מילות מפתח יציגו לכם לא רק את נפחי החיפוש במילה הנוכחית שאתם בוחרים להציג, אלא בביטויים המקבילים.
תוכלו למשל להשתמש בכלי המצטיין Wordsream, בעזרתו תוכלו לדעת מה סך החיפושים סביב כל מוצר ומוצר.
הקביעה של איזה מוצרים יהיו באילו עמודים היא גם מהותית. המוצרים בעמוד הראשון של אתר הבית שלכם, אמורים להתחרות בקטגוריות שיש בהם הכי הרבה נפחי חיפוש, אבל גם כאלה שבהם יש לכם יתרון יחסי. מוצרים שאתם יודעים מבוקשים אצלכם ואהובים על ידי הצרכים, כדאי שיופיעו ממש בהתחלה. הצרכן לא אוהב לייצר הרבה מאוד קליקים ולחפש מוצרים ללא סוף.
אבל זה לא יהיה השיקול היחיד שלכם בבחירת המוצרים בתפריטים ובסדר שלהם. השיקול הנוסף והמכריע הוא שיקול רווחיות.
שיקולי רווחיות בסידור המוצרים באתר מכירות
בסופו של דבר, בכל עסק יש מוצרים שהם בעלי רווחיות גבוהה ומוצרים שהם בעלי רווחיות נמוכה יותר. המטרה של אתר הסחר שאתם בונים היא להביא למקסימום רווח ולא רק מקסימום מכירות. לכן, במקביל לבנייה וסידור המוצרים באתר, אתם צריכים להכין ולדרג את המוצרים שלכם לפי רמות הרווחיות.
הגדלת מכירות באמצעות מבצעים והנחות
בעת הבנייה עליכם לזכור כי תידרשו בעת העונות המשתנות, להציע גם מבצעים והנחות שיגדילו את המכירות וגם יביאו להגדלת משך זמן השהיה באתר. למשל, פופאפ קופץ המציע לגולשים מבצע מיוחד בעת הכניסה לאתר, ישפיע מאוד על זמן השהייה.
אם למשל מדובר באתר שמוכר בגדים והוא מציע מבצעי סוף עונה על מוצרים שהצרכן מתכנן לרכוש, אז הוא ישים אותם בעגלה שלו וימשיך הלאה למוצרים אחרים.
חיבור לאמצעי סליקה ותשלום
חיבור אמצעי הסליקה לכל מוצר ומוצר דורש גם ידע טכני וגם ממשקי API עם נותן השירות שלכם. היכולת להציע סליקה נוחה ומהירה, כזו שמאפשרת חיבור גם ל-PAYPAL, וגם Apple Pay יחד עם ארנקים אחרים, תאפשר לגולשים שלכם עוד מגוון רחב של אמצעי תשלום. ככל שאפשרויות התשלום תהיינה רבות יותר, המשמעות היא כמה שפחות נטישות בשלב התשלום.
זכרו כי נטישת עגלות במועד התשלום היא הנטישה היקרה ביותר. למעשה מדובר באנשים שכבר רצו לקנות באתר שלכם והתחרטו ברגע האחרון. מדובר למעשה באובדן מכירות ורווחים עתידי שאתם תוכלו למנוע.
אבטחת האתר והצפנת המידע והנתונים
אתר סחר ומכירות נדרש להיות מאובטח ברמה הגבוהה ביותר. מצב של זליגת נתונים, חלילה, אל האקרים או גורם צד שלישי, עלול לגרום לכם נזק תדמיתי אדיר. אפשר להגיד שפרסום על פרצת אבטחה באתר שלכם, עלול למנוע מכירות בהיקף מאוד משמעותי. לכן, עליכם לשכור מומחה אבטחה ועם הבנייה של האתר להבטיח שהוא מאובטח.
יהיה עליכם לעמוד בכללי GDPR, אחרת תהיו חשופים גם לתביעות רבות. אם חלילה אזרחי האיחוד האירופי ירכשו אצלכם באתר, והוא ייפרץ, אתם עלולים להיות חשופים לתביעות ממדינות זרות. יהיה עליכם להוכיח שעמדתם בכללים הללו. הרבה מאוד אתרים ישראלים לא שמים על כך דגש ונפגעים.
עיצוב האתר
בניגוד לעיצובים המורכבים והמתוחכמים במסגרת בניית חנות וירטואלית וכמובן בניית אתרי מכירה ואתרים תדמיתיים שהיו מקובלים בשנים הראשונות שלאחר התבססות האינטרנט המהיר בארץ ובעולם, היום הגישה הרווחת אומרת שרצוי שהעיצוב של האתר יהיה פשוט ואלגנטי, אך גם צבעוני ומושך. ממש כמו קטלוג שמזמין את הגולש לדפדף בו.
אם הגולש לא מוצא את מה שהוא מחפש תוך דקה אחת או שתיים, סביר להניח שהוא ינטוש את האתר ויעבור למתחרים.
הדבר נכון במיוחד לגבי דף הבית שלא יכול להיות עמוס מדי, אך עדיין צריך לכלול קישורים ברורים לכל החלקים החשובים באתר.
דגש נוסף שחשוב לשים עליו את הדעת הוא עיצוב אתרים בהתאמה לטלפונים סלולאריים: אתר שלא מותאם לטלפונים סלולאריים ידרוש במקרה הטוב שהמשתמש יגלול אותו לצדדים, ובמקרה הפחות טוב פשוט לא יהיה קריא. לכן, חשוב מאוד שהאתר יהיה קריא ונוח לקריאה ללא רשת לרזולוציה של המכשיר עליו הוא רץ. אתר שמתאים את עצמו לרזולוציה של המכשיר ולא ההפך, נקרא אתר רספונסיבי.
בניית אתרי אינטרנט לעסקים או מערכת ניהול תוכן אחרת (ראו את הסעיפים הבאים) מקלה על התאמת האתר לסלולר, אם כי ניתן להתאים גם אתר עצמאי שאינו מתבסס על מערכת ניהול תוכן קיימת לתצוגה סלולארית.
העברת המסר השיווק הנכון בצורה תמציתית
מעבר לעיצוב האתר, לא פחות חשוב להעביר את המסר השיווקי הנכון. לדוגמה, אם רוצים להציג לגולש מידע על אופניים חשמליות, אין שום סיבה לנצל חצי מהעמוד כדי לכתוב על פרופיל החברה או ההיסטוריה של האופניים החשמליות בחצי המאה האחרונה… במקום זאת, יש לתת רשימה קצרה של היתרונות של האופניים החשמליות וקנייתם דווקא בחברת XYZ, כמו גם רשימה של הדגמים השונים בצירוף ההבדלים ביניהם.
זוהי כמובן רק דוגמה בלבד, אך היכולת להבדיל בין עיקר לטפל הפכה להיות קריטית במיוחד בזמנים בהם יכולת הריכוז והסבלנות של הגולשים יורדות בצורה ניכרת.

מערכת ניהול התוכן
למרות שלמערכת ניהול התוכן אין השפעה ישירה על הגולש, יש לה השפעה עקיפה ומכרעת על ניהול האתר : בניית אתרים בוורדפרס או מערכת ניהול תוכן מודרנית אחרת, מאפשרת לבעל האתר לבצע בו שינויים במהירות, להזיז תפריטים, להוסיף קישורים ולהעלות סרטונים ותמונות תוך מספר שניות. תכונות אלו הינן קריטיות על מנת לשמור על האתר רענן ועדכני גם לאחר שנה או שנתיים מאז שנבנה לראשונה.
לסיכום, בניית אתרים מקצועית צריכה להתבצע תוך כדי תכנון מוקדם קפדני ותשומת לב לכל אחד משלושת האלמנטים שהוזכרו במאמר. לכן, לפני שפונים לחברת בניית אתרים כזו או אחרת, רצוי לבקש לראות את תיק העבודות שלה ולבדוק שהאתרים שלה הם אכן מעודכנים ועונים על הדרישות שלנו.
חיבור אתר המכירות לכלי מדידה ומעקב שוטפים
חיבור אתר סחר לגוגל סרצ' קונסול
אתר מכירות דורש כל הזמן כלי מעקב ובחינה באופן רציף. חשוב מהרגע הראשון לאחר הקמת האתר, לייצר קוד מעקב של Google Search Console על מנת להבין מגמות חיפוש בגוגל שבהם הדפים שלכם מופיעים וכן להבין איזה ביטויים הביאו את הקונים אל האתר. סרצ' קונסול גם יעזור לכם להבין כל מיני מגמות וכך להציע אולי עוד מוצרים בעקבות המגמות הללו.
למשל, אחד הלקוחות שלנו שמציע שירות של תא לחץ, הופתע מאוד מהגדלת נפחי חיפוש סביב המונח תא לחץ. התברר כי כתבה ששודרה באולפן שישי, של 12 דקות, הציגה שוב את היתרונות הרבים של תא לחץ בעצירת הזדקנות. כך קרה שביומיים נפח החיפוש סביב המונח זינק משמעותית.
ככל שמדובר באתרי מכירות, תוכלו בעזרת ניתוח המגמות של סרצ' קונסול להבין האם יש עלייה מתגברת של ביקוש למוצר.
יצירת תג Google Analytics
חיבור הסחר לגוגל אנליטיקס היא אחת הפעולות החשובות ביותר במעקב שלכם אחר מגמות. גוגל אנליטיקס יאפשר לכם לדעת ממש בכל הרמות, איזה עמודים היו הכי הרבה מעניינים את הגולשים, באיזה עמודים היו הכי הרבה מכירות וגם כמה זמן היה כל גולש בעמודים לפני שרכש.
למעשה, גוגל אנליטיקס הוא הבסיס הכי חשוב בקבלת החלטות עתידיות באתר שלכם. ללא קבלת החלטות מבוססת נתונים, אתם תישארו רק עם תחושות בטן, במקום לייצר קבלת החלטות של המאה ה-21. יש לכם הזדמנות להגדיל הכנסות, רווחים ומכירות בזכות טכנולוגיה, לכן עליכם להשתמש בה.
חיבור Tag Manager לגוגל אנליטיקס וספירת המרות של כל כפתור
השלב השני והמאוד מאוד מהותי, הוא חיבור כל כפתור באתר לגוגל אנליטיקס. במקרה של אתר סחר, יהיה מדובר בעבודה מאוד מורכבת שדורשת דיוק וסדר מופתי. ככל שמדובר במאות רבות של מוצרים, תרצו לדעת מי הגיעו לסוף שלב הקנייה ונטשו את העגלה, מי השלימו את התהליכים והיכן, מי נכשלו ממש בשלב הסליקה והעסקה שלהם לא התקבלה ועוד.
יהיה לכם גם הרבה מאוד מידע על בוטים וזחלנים שונים שמנסים לייצר עומס על האתר שלכם.
שימוש ב-Google Data Studio
גוגל דאטה סטודיו יאפשר לכם לבנות שורה של דשבורדים שונים, שיאפשרו לכם להבין בין עומס הדאטה מה באמת קורה באתר שלכם. אמנם הוא יהיה אפקטיבי רק אחרי שתצברו כמויות רבות של נתונים, אבל כדאי להתחיל לעבוד איתו כבר ממש מההתחלה. הבנת הכלי הזה היא מורכבת יחסית. בתחילה זה ייראה לכם כמיותר, אבל דאטה סטודיו, אם תתחילו להעמיק בו יאפשר לכם להסיק מסקנות כיצד להגדיל את המכירות של אתר הסחר שבניתם.
חיבור האתר למפת חום – יש גם מפות חום חינמיות
מפת חום מאפשרת לכם ממש להקליט את התנועה ומשך השהייה באתר של כל גולש וגולש. בהמשך היא גם תאפשר לכם לנתח את השימוש והתנועה של כל גולש ולהבין ממש היכן נטש ולמה.
זהו כלי מצוין כדי לדעת גם עד כמה כל עמוד הוא אופטימלי לגולש עצמו מהמשקפיים של הגולש. במידה ואם רואים למשל שכ
סוגים של מפות חום שאנחנו ממליצים עליהם Hotjar או Lucky Orange. אם אתם בקטע של לחסוך אז תוכלו להשתמש בכלי החינמי קליריטי של מיקרוסופט, כמובן זו חברה שאפשר לסמוך עליה מבחינת דאטה ושמירה על נתונים ופרטיות.