חווית משתמש וחשיבותה לשיווק הדיגיטלי

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

איש יחסי ציבור ושיווק בדיגיטל. הבעלים של חברת קריאייטיביטי פי אר המספקת שירותי יחסי ציבור ושיווק למותגים בעולמות המשפט, פיננסים וכלכלה. מנחה פודקאסט ציפור פיננסית.
שהם לוי הוא הבעלים של חברת קריאייטיביטי פי אר אשר מתמחה ביחסי ציבור ושיווק בדיגיטל. שהם, אשר החל את דרכו כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט", הינו בעל 15 שנים ניסיון בתחום. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות. שהם הפך בשנים האחרונות לאחד המומחים המרכזיים בישראל בהפקת ושיווק פודקאסטים לחברות ויחידים, כאמצעי להגדלת הפעילות העסקית ובניית מותג.

אם אתם רוצים לשווק את העסק שלכם בדיגיטל, לקבל לידים ולהגדיל את נפח העבודה, צרו קשר ונבצע שיחת ייעוץ.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

חווית משתמש וחשיבותה לשיווק הדיגיטלי

השינויים בצורתו של העולם הדיגיטלי כפי שאנחנו מכירים אותו היום, דורשים הבנה רבה יותר לגבי החשיבות של חוויית משתמש.

חוויה זו הופכת לתכונה יותר ויותר פופולרית בנוף הדיגיטלי. הבעיה היא שלא תמיד יש למשווקים הדיגיטליים תמונה ברורה לגבי מהי חווית המשתמש ואיך היא משפיעה על העבודה שלהם.
מעצבי חווית המשתמש עובדים בדרך כלל באופן הדוק עם המשווקים הדיגיטליים. אמנם, התקציבים לשני סוגי תפקידים אלה מגיעים לעיתים תחת כותרת אחת – "כספי שיווק", אבל האחריות של כל אחד מהצדדים והתוצאות שהם מספקים שונים במידה ניכרת.


כמה מיסודות חוויית משתמש והשפעתה על עבודת המשווק הדיגיטלי:

לא עוסקת רק בממשקים

הטעות הגדולה ביותר לגבי חווית משתמש היא המחשבה שהיא עוסקת רק ביצירת ממשק יפהפה. אמנם, בניית אתר בממשק וורדפרס היא טובה והיא חלק מחווית המשתמש, אבל רק חלק קטן מתוך דיסציפלינות רחבות ומשמעותיות יותר.
עיצוב הממשק – בדרך כלל כשהוא מופיע על המסך – נקרא עיצוב ממשק משתמש, או עיצוב אינטראקציה והוא בעצם תת קבוצה של "חווית משתמש" ורק חלק מספקטרום רחב הרבה יותר של מיומנויות שקשורות לדיסציפלינה זו.

ביסודו של דבר, המהות של חוויית המשתמש מתמקדת במערכות היחסים בין האדם לטכנולוגיה. יותר מזה, היא נוגעת לזיהוי של קשרים אלה ולעיצובם. ככל שכמות הטכנולוגיה והפיצולים הדיגיטליים בעולם תעלה, כך היא גם תשפיע על טבען של מערכות יחסים אלה.
המציאות – שבה הפיצולים הולכים וגדלים כמו גם ה-Wearable Technologies (טכנולוגיה שנישאת על הגוף כמו שעון חכם או מצלמת גו פרו) והאינטרנט של הדברים (Internet of Things – IoT) הופכים יותר ויותר נפוצים – מאתגרת את התפיסה שחווית המשתמש קשורה רק למסכים.

SEO-UX

חוויית משתמש נוגעת במוצר עצמו ולא רק בקידום שלו

קיים הבדל מהותי בין שיווק דיגיטלי לעיצוב חוויית המשתמש. ההבדל מסתכם בכך שהשיווק גורם לאנשים לרצות דברים ואילו העיצוב יוצר דברים שאנשים רוצים.
החוויה של המשתמש מונעת על ידי העיצוב. המשמעות היא שהעיצוב נוטה באופן טבעי לאופיו של המוצר עצמו.

מעצבי חוויית המשתמש נוהגים לשאול "למה" לגבי החלטות רבות שקשורות למוצר. זה יכול לפעמים להעמיד אותם מול צוות השיווק שלרוב מתמקד בשאלה "איך" להגדיל מכירות של מוצר מסוים שכבר נקבע? יחד עם זאת, המעצבים עובדים בד"כ בסמיכות לצוות שעוסק בשיווק דיגיטלי, ואחראים לעיתים קרובות לכמה מההחלטות שקשורות למסע הפרסום.
כשהמעצבים עושים זאת, הם יתחילו, באופן בלתי נמנע, לקרוא תיגר על כמה מהנחות המוצר תוך שהם מתבססים על הקרבה שלהם למשתמשים במוצר. זה יכול לעזור למשווקים הדיגיטליים, כי הם יכולים לקבל באופן יעיל, מידע רב ערך לגבי דרכי המכירה או מיקומו של המוצר.

חוויית משתמש מתרחשת ממילא, צריך רק להחליט אם לעצב אותה

החוויות שיוצרים המוצרים מתרחשות בלי קשר לשאלה אם הן נכללו בתוכנית השיווק. כלומר, ביצוע השיווק החשוב ביותר מתקיים בדרך כלל מחוץ לערוצי השיווק, והוא נקרא "חוויה". רוב השיווק הדיגיטלי מתמקד בערוצים שאליהם אפשר להגיע ללקוחות באמצעים כמו דפוס, דיגיטל ומובייל. אבל הבעיה היא שהלקוחות הם פשוט אנשים עם צרכים והמוצר מצליח לתת להם מענה. המשווקים שמשוחחים עם הלקוחות עושים שימוש במונחים שלקוחים מהלוגיקה העסקית במקום להתמקד בצרכים של הלקוחות.

לכן, כאשר מעצבי חוויית המשתמש הם חלק מצוות השיווק הדיגיטלי, אפשר לתקן מצב זה ולהגיע יותר בקלות ללב הלקוחות.

צוות המומחים שלנו

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

רוצים לדעת איך השגנו ללקוח שלנו כתבות בדה מרקר? צרו קשר לשמוע על מודל העבודה שלנו

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק את העסק שלכם ברשת בשנת 2025