השינויים בצורתו של העולם הדיגיטלי כפי שאנחנו מכירים אותו היום, דורשים הבנה רבה יותר לגבי החשיבות של חוויית משתמש.
חוויה זו הופכת לתכונה יותר ויותר פופולרית בנוף הדיגיטלי. הבעיה היא שלא תמיד יש למשווקים הדיגיטליים תמונה ברורה לגבי מהי חווית המשתמש ואיך היא משפיעה על העבודה שלהם.
מעצבי חווית המשתמש עובדים בדרך כלל באופן הדוק עם המשווקים הדיגיטליים. אמנם, התקציבים לשני סוגי תפקידים אלה מגיעים לעיתים תחת כותרת אחת – "כספי שיווק", אבל האחריות של כל אחד מהצדדים והתוצאות שהם מספקים שונים במידה ניכרת.
כמה מיסודות חוויית משתמש והשפעתה על עבודת המשווק הדיגיטלי:
לא עוסקת רק בממשקים
הטעות הגדולה ביותר לגבי חווית משתמש היא המחשבה שהיא עוסקת רק ביצירת ממשק יפהפה. אמנם, בניית אתר בממשק וורדפרס היא טובה והיא חלק מחווית המשתמש, אבל רק חלק קטן מתוך דיסציפלינות רחבות ומשמעותיות יותר.
עיצוב הממשק – בדרך כלל כשהוא מופיע על המסך – נקרא עיצוב ממשק משתמש, או עיצוב אינטראקציה והוא בעצם תת קבוצה של "חווית משתמש" ורק חלק מספקטרום רחב הרבה יותר של מיומנויות שקשורות לדיסציפלינה זו.
ביסודו של דבר, המהות של חוויית המשתמש מתמקדת במערכות היחסים בין האדם לטכנולוגיה. יותר מזה, היא נוגעת לזיהוי של קשרים אלה ולעיצובם. ככל שכמות הטכנולוגיה והפיצולים הדיגיטליים בעולם תעלה, כך היא גם תשפיע על טבען של מערכות יחסים אלה.
המציאות – שבה הפיצולים הולכים וגדלים כמו גם ה-Wearable Technologies (טכנולוגיה שנישאת על הגוף כמו שעון חכם או מצלמת גו פרו) והאינטרנט של הדברים (Internet of Things – IoT) הופכים יותר ויותר נפוצים – מאתגרת את התפיסה שחווית המשתמש קשורה רק למסכים.

חוויית משתמש נוגעת במוצר עצמו ולא רק בקידום שלו
קיים הבדל מהותי בין שיווק דיגיטלי לעיצוב חוויית המשתמש. ההבדל מסתכם בכך שהשיווק גורם לאנשים לרצות דברים ואילו העיצוב יוצר דברים שאנשים רוצים.
החוויה של המשתמש מונעת על ידי העיצוב. המשמעות היא שהעיצוב נוטה באופן טבעי לאופיו של המוצר עצמו.
מעצבי חוויית המשתמש נוהגים לשאול "למה" לגבי החלטות רבות שקשורות למוצר. זה יכול לפעמים להעמיד אותם מול צוות השיווק שלרוב מתמקד בשאלה "איך" להגדיל מכירות של מוצר מסוים שכבר נקבע? יחד עם זאת, המעצבים עובדים בד"כ בסמיכות לצוות שעוסק בשיווק דיגיטלי, ואחראים לעיתים קרובות לכמה מההחלטות שקשורות למסע הפרסום.
כשהמעצבים עושים זאת, הם יתחילו, באופן בלתי נמנע, לקרוא תיגר על כמה מהנחות המוצר תוך שהם מתבססים על הקרבה שלהם למשתמשים במוצר. זה יכול לעזור למשווקים הדיגיטליים, כי הם יכולים לקבל באופן יעיל, מידע רב ערך לגבי דרכי המכירה או מיקומו של המוצר.
חוויית משתמש מתרחשת ממילא, צריך רק להחליט אם לעצב אותה
החוויות שיוצרים המוצרים מתרחשות בלי קשר לשאלה אם הן נכללו בתוכנית השיווק. כלומר, ביצוע השיווק החשוב ביותר מתקיים בדרך כלל מחוץ לערוצי השיווק, והוא נקרא "חוויה". רוב השיווק הדיגיטלי מתמקד בערוצים שאליהם אפשר להגיע ללקוחות באמצעים כמו דפוס, דיגיטל ומובייל. אבל הבעיה היא שהלקוחות הם פשוט אנשים עם צרכים והמוצר מצליח לתת להם מענה. המשווקים שמשוחחים עם הלקוחות עושים שימוש במונחים שלקוחים מהלוגיקה העסקית במקום להתמקד בצרכים של הלקוחות.
לכן, כאשר מעצבי חוויית המשתמש הם חלק מצוות השיווק הדיגיטלי, אפשר לתקן מצב זה ולהגיע יותר בקלות ללב הלקוחות.