חוויית משתמש: כיצד להגדיל זמן שהייה באתר שלכם?

חוויית משתמש וזמן שהייה באתר הן שני דברים שהולכים יחד צמוד, ונוכל להוסיף אליהן את איכות התוכן, ושלושתם ישפיעו על זמן השהייה באתר שלכם.

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

חוויית משתמש: כיצד להגדיל זמן שהייה באתר שלכם?

חוויית משתמש וזמן שהייה באתר הן שני דברים שהולכים יחד צמוד, ונוכל להוסיף אליהן את איכות התוכן, ושלושתם ישפיעו על זמן השהייה באתר שלכם.

החשיבות של חוויית משתמש הולכת ועולה, ככל שהשימוש בדיגיטל והתלות בו עולה.


למה אני צריך להשקיע בחוויית משתמשים ובתוכן?

הסיבה הראשונה היא שבעידן הרשתות החברתיות כמו טיקטוק ואינסטגרם שמבוססות על תמונות, רמת הסבלנות הולכת ויורדת. המשתמשים נוטשים הרבה יותר מהר, אתרים שלא מספקים חוויית משתמש טובה.

תוכן גרוע מגביר נטישה ומעיד על חוסר רצינות. אם הגולש התחיל מעמוד שמציע תוכן גרוע, הוא לא ימשיך לעמודים אחרים. הגולש הזה בוודאי שלא ישאיר לכם פרטים.

גוגל גם הבין את זה. מנוע החיפוש של גוגל הולך יותר ויותר למקום של דירוג עמודים ואתרים שמעניקים חוויית גולשים מעולה.

מי הקהלים שמנסים לייצר חוויית גולש טובה?

  • הראשונה – אתם עוסקים בשיווק באינטרנט ונתקלתם בקשיים להסביר ללקוח למה הוא צריך תוכן איכותי באתר. הוא מצידו, לא מבין למה צריך להקצות משאבים לתוכן בומבסטי, כשהוא בסך הכל רוצה שיכנסו לאתר שלו, יבצעו רכישה וימשיכו הלאה.

  • השנייה – אתם לא אנשי מקצוע, אלא בעלי עסקים, שלא מבינים את חשיבות התוכן והערך שהוא נותן, גם לגולש וגם לאתר שלכם. כשאתם נכנסים לאתר, אתם רוצים לקנות וללכת, ואתם חושבים שהתנהגות כזאת היא נכונה גם ללקוחות שלכם.

אם אתם מהסוג הראשון של האנשים, מיד נעבור על כמה צעדים פרקטיים שיתרמו לכם להשאיר את הגולשים שלכם באתר. אבל אם אתם מהסוג השני של הגולשים, דעו את הדבר הבא. באינטרנט, לכל שבת יש מוצאי שבת. כלומר, כל פעולה שמתרחשת באתר שלכם, משפיעה עליו, גם אם באופן שאתם לא רואים באותו הרגע. מכירים את אפקט הפרפר, אז דבר דומה קורה כאשר גולש נכנס אליכם לאתר.

מדוע חוויית משתמש משפיעה על קידום האתר במנועי חיפוש?

אחת המטרות הגלויות של כל בעל עסק, היא שהאתר שלו יהיה ממוקם בצמרת התוצאות ובעמוד הראשון בתוצאות החיפוש הרלוונטיות בגוגל. יש עולם שלם של קידום אתרים וערימות של טכניקות ושיטות על מנת להשיג את התוצאה המבוקשת.

אחת מאותן שיטות, היא להשאיר את הגולשים באתר של העסק שלכם למשך זמן ממושך.

הסיבה היא לכך היא פשוטה. מי שבסופו של יום קובע את סדר התוצאות באתר, זה אלגוריתם החיפוש של גוגל.

האלגוריתם שמשתכלל כל הזמן, יודע לנתח ולקרוא את האתר שלכם, את הפעולות המבוצעות בו ואחד הסממנים לאינדיקציה האם האתר שלכם רלוונטי לשאילתת החיפוש שנעשתה, היא משך הזמן שגולשים שוהים באתר שלכם. כאשר גוגל מזהה שגולש נכנס לאתר ושוהה בו זמן רב, הוא מניח כי אותו גולש חווה עכשיו חוויית לקוח טובה, מעניינת, אינפורמטיבית, ולמעשה הבחירה להיכנס לאתר שלכם היתה נכונה.

כיצד קשור bounce rate לחוויית המשתמש? 

כשגוגל מזהה שבאופן שיטתי, לקוח מקליד בשורת החיפוש מילת מפתח הרלוונטית לעסק שלכם, רואה את האתר שלכם בתוצאות החיפוש, מקליק, נכנס ובורח מהר מאוד, הוא מבין כי האתר הזה לא מעניק חוויית משתמש טובה לגולש. או שהוא לא רלוונטי ואין בו עניין. המושג הזה נקרא בשפה המקצועית bounce rate.

ככל ש bounce rate שלכם נמוך יותר, ככה מבינים בגוגל שהאתר שלכם רלוונטי לתוצאות החיפוש שהוצגו. התוצאה העקיפה של זה, היא אחוז נטישה נמוך, אשר עוזר לאתר שלכם להתקדם עוד יותר בתוצאות החיפוש (כמובן כחלק ממכלול שלם של דברים שצריך לעשות).

יתרון נוסף ועיקרי, הוא שאם האתר שלכם הוא לא רק אתר אינפורמטיבי, אלא אתר שבנוי טוב ויש בו תכנים מעניינים, לקוח שנכנס לקנות אצלכם מוצר מסויים, אף על פי שהתכוון לרכוש רק x , יהנה מהאתר שלכם ומהתוכן העשיר שיש בתוכו ועל הדרך גם ירכוש את מוצר y . לכן, אם יש לעסק שלכם אתר באוויר, אתם חייבים להשקיע בתוכן שישאיר את הגולש באתר. זה שאתם אוהבים להיכנס לאתר, למצוא את מה שרלוונטי לכם ולהמשיך הלאה, נכון עבורכם בתור לקוחות, לא בתור בעלי אתר. האינטרס חייב להיות, תמיד, להשאיר את הגולש והלקוח הפוטנציאלי אצלכם באתר לכמה שיותר זמן.

כיצד להגביר את חוויית המשתמש וזמן השהייה באתר שלכם?

תוכן איכותי ובעל ערך מוסף

Bounce rate

אז אחרי שהסברנו מדוע כל כך חשוב להשאיר את הגולשים באתר, בואו נעבור לדבר על הדבר שיגרום להם לשהות אצלכם למשך זמן רב יותר. תוכן. מילת המפתח היא תוכן. לא תוכן מכירתי, שכל מטרתו היא למכור עוד ועוד מוצרים, אלא תוכן איכותי, מעמיק, עשיר, כזה שנותן ערך. תוכן שנוצר רק לשם תוכן, עם אג׳נדה ברורה למכור, עם מסרים של קנה עכשיו, חבל אל תלך, תוכן שמרגיש לא טבעי וכל מטרתו היא להעמיד מאמר באתר כדי שיהיה עמוס במילות מפתח שלא אומרות כלום, דינו להיכשל.

התוכן שאתם צריכים באתר, חייב להיות תוכן שירגיש טבעי, תוכן מושקע שיש בו מידע, אינפורמציה. תוכן מחנך ומלמד.

כשאנחנו מדברים על תוכן איכותי, חשובה לא פחות הצורה שבה הוא מוצג.

תוכן שנותן ערך אמיתי, יכול גם להיות וידאו, תמונות, אינפוגרפיקות, פודקאסטים. מה שנכון ספציפית לעסק שלכם.

לדוגמא – בואו נניח שהעסק שלכם הוא אולם אירועים. איזה תוכן יעניק יותר ערך לגולש, טקסט ארוך ומפורט שמסביר כמה האולם יפה, איך הוא נבנה, ואילו מנות יש לכם? או סרטון וידאו ערוך היטב שממחיש לאותו לקוח פוטנציאלי, איך נראה האולם בת'כלס?

כשאנחנו מדברים על תוכן שמעניק ערך לגולש, חשוב לזכור שהערך הוא דו כיווני.

הגולש מקבל ערך מוסף מכך שהוא לא צריך לקרוא טקסט מכירתי על האולם שלכם, אלא רואה את האולם בעיניים באמצעות סרטון. הוא מבסוט על מה שהוא רואה, ובמקרים רבים, הוא גם מחליט לשתף את הסרטון מהאתר שלכם ברשתות החברתיות שהוא חבר בהם. הערך שאתם מקבלים מזה, זה עוד לקוחות פוטנציאלים ועוד אנשים שיכנסו לאתר שלכם וישהו בו למשך זמן ארוך, כי גם הם ימצאו אצלכם ערך. מבינים? הכל עניין מעגלי. אתם יוצרים תוכן, מעניקים ערך לגולש, והוא מחזיר לכם כפליים.

כמובן שאין הדבר אומר שעכשיו כל אתר שרוצה שישהו אצלו הרבה זמן חייב להכין סרטונים, כי רק ככה נשארים באתר.

זמן שהייה ממושך יכול לבוא לידי ביטוי, גם אם יש לכם גלריית תמונות עשירה, או מאמרים אינפורמטיביים.

שוב, בסופו של יום, הכל שאלה של איזה אתר יש לכם, מה העסק שלכם וכיצד אתם יכולים ״להוציא״ אותו בצורה הטובה ביותר. ברגע שיש לכם את המידע הזה, אתם תוכלו לדעת איזה סוג של תוכן ליצור עבור אותו אתר ובכך תוכלו ״לשכנע״ את הגולשים שלכם להישאר כמה שיותר זמן באתר. (תוכלו למצוא במאמר הזה מידע על איך ליצור תוכן איכותי)

קישורים פנימיים ככלי שמשפר חוויית גולש

בניית קישורים

קישורים פנימיים בתוכן

קישורים פנימיים היא דרך נוספת בה אנחנו יכולים לגרום לגולשים שלנו להישאר באתר.

תופעה בעולם קידום אתרים אורגני שהיתה נפוצה יותר בעבר והיום לשמחתנו פחות, היא העמסת לינקים וקישורים בתוך המאמרים.

אפשר להגיד די בביטחון, שהימים בהם הייתם קוראים טקסט וכל צמד מילים היה מפנה למאמר אחר, חלפו. האלגוריתם של גוגל השתנה והמקדמים הבינו ששיטה אגרסיבית שכזאת, דווקא פוגעת באתר שלכם ולא מקדמת אותו. לכן היום נפוץ יותר להשתמש בפחות לינקים ולקשר אותם לאתרים רק כאשר החיבור הוא רלוונטי ביותר.

נניח ואתם מוכרים 2 מוצרים שונים באתר שלכם. הכנתם מאמר על מוצר A, המאמר אינפורמטיבי מאוד ואיכותי, הגולש מביע בו עניין וקורא אותו בשקיקה, אתם יכולים לכתוב משהו בסגנון "המוצר הזה הוא נפלא והוא משלים בהרמוניה מופלאה את מוצר B".

על מוצר B אתם תשימו קישור למאמר אינפורמטיבי ומועיל שקיים אצלכם באתר, ובכך תובילו את הגולש לקרוא עוד מאמר באתר שלכם, מה שיגדיל את זמן השהייה. גולש שקיבל עוד ערך בהמשך זכה לחווייה הרבה יותר טובה. סביר שהוא יזכור שהיה באתר שלכם. 

קישורים פנימיים בסיידבר

דרכים נוספות שאפשר להשתמש בהם בכל הקשור לקישורים, הן לקשר לסיידבאר.

אם הבלוג באתר שלכם או המאמרים, ממורכזים באמצע הדף ובצד שמאל או ימין החלטתם שאתם מוסיפים סיידבאר – אתם יכולים לעשות קטגוריה של פוסטים אחרונים. או המאמרים הפופולאריים ביותר באתר, ומשם לקשר למאמרים שאתם רוצים.

אם הגולש יקרא את המאמר שלכם ויקבל ממנו ערך, הסבירות שהוא יחפש עוד מאמרים בנושא היא גבוהה. ברגע שאתם עושים לו חיים קלים ופשוט מציגים לו עוד קישורים רלוונטיים, שלא מצריכים ממנו לבזבז זמן על חיפוש, הוא כבר יקליק עליהם ויכנס בעצמו.

תוסף "מרחבי הבלוג שלנו"

תוסף זה מאפשר להוסיף בתחתית עמוד הבית ותחתית כל עמוד באתר אזור של הבלוג.

בדרך כלל באותו אזור יוצגו המאמרים האחרונים או הפופולאריים ביותר, תלוי מה תבחרו.

ככה כל פעם שגולש יגיע לעמוד הבית שלכם, הוא תמיד יוכל לבחור איזשהו מאמר שמעניין אותו.  זאת שיטה שמבטיחה, שבכל לחיצה לעמוד הבית, תמיד יהיו אופציות קריאה נוספות עבור הגולש שלכם.

זכרו, המטרה שלנו היא להשאיר אותו כמה שיותר זמן אצלנו באתר, לכן יש להגיש לו על מגש של כסף את כל האופציות לקריאת מאמרים נוספים.

תמונות ואינפוגרפיקות לשיפור חוויית המשתמש באתר

אינפוגרפיקה
Layout for your options or steps. Abstract template for background.

האדם הוא ייצור ויזואלי. אנחנו אוהבים לראות דברים בעיניים, אנחנו יכולים לקרוא שעות, אבל תמיד נרצה לראות תמונות. מה גם שתמונות יכולות לשכנע אותנו אם בכלל להתחיל לקרוא מאמר מסויים. ליצירת מאמר קיימים מספר חוקים כמו קופי טוב, כותרת מושכת ותוכן כמובן איכותי ומעניין, אך יחד עם זאת כל מאמר טוב, צריך מספר תמונות שגם מספרות סיפור, גם מונעות מהעין להתעייף וגם גורמות לגולש לבהות בהן לכמה שניות ואף לשתף אותם במידה והוא מצא לנכון.

אינפוגרפיקות, אלו תמונות שבאות להמחיש לנו נתונים מסוימים.

הן מעבירות מסר בצורה אפקטיבית, פעמים רבות הן יכולות לחסוך לנו ביצירת מאמר ארוך, סזיפי ומשעמם.

למשל, במקום לכתוב נתונים על מוצר מסוים, אפשר פשוט להוסיף אותם לאינפוגרפיקה. מכיוון שהעין תתעייף משמעותית פחות מאשר קריאת טקסט ארוך, יבש ומלא במספרים.

אינפוגרפיקה שבנויה היטב, תעשה את העבודה, ובהחלט יכולה לגרום לקהל שלכם להישאר באתר למשך זמן רב יותר, מאשר קריאת מאמר, שבסריקה הראשונית העין האנושית נחרדת מכמות המילים, ממבנה הטקסט והמספרים. יתרון גדול נוסף באינפוגרפיקה, הוא שמאוד קל לשתף אותה. נכון, באתר שבנוי היטב, יהיו כפתורי שיתוף מתחת לכל מאמר ומוצר, אבל לנו כבני אדם קל יותר לעקל אינפוגרפיקה מאשר טקסט ארוך, שמספר בדיוק על אותו הדבר שאנחנו רואים בתמונה, לכן לאנשים קל יותר לשתף את אותה אינפוגרפיקה ולהפיץ אותה לקהל הרחב. המשמעות כמובן היא עוד חשיפה לעסק שלכם, ועוד אנשים שגם רואים את שם המותג שלכם, מצד אחד, וגם נכנסים פיזית לאתר שלכם לראות על מה מדובר, מצד שני.

הגברת מהירות אתר לשיפור חוויית הגולשים

מהירות אתר וזמני טעינה הם מהותיים, בכל הנוגע לחוויית משתמש. ידוע שחלק גדול מהגולשים נוטש ב-3 שניות ראשונות. אתרים שעולים באיטיות מראש מוותרים על 20% מהתנועה לפחות. מה גם שהגברת מהירות אתר היא הנושא שהכי קל וזול להשתפר בו. ניתן להגיע לציון מהירות ירוק באתר שלכם בקלות רבה מאוד.

תוכלו לקרוא עוד בנושא במדריך שלנו בנושא הדרכים להגברת מהירות אתר.

לסיכום

שהייה ממושכת באתר שלנו תביא אליכם לקוחות הרבה יותר רציניים ומבושלים. אם גוגל מזהה אחוז נטישה (bounce rate) גבוה אצלנו, דירוג האתר במנועי החיפוש יירד.

אנחנו נפסיד גם לקוחות פוטנציאליים שלא ימשיכו את חווית הקנייה שלהם אצלנו, וגם נאבד כח במאבק על צמרת תוצאות החיפוש בעמוד הראשון.

כפי שהסברתי, תוכן איכותי הוא לא רק המילה הכתובה.

תוכן איכותי הוא כל מה שרלוונטי לעסק שלכם ויכול לתת ערך לגולש. וידאו, תמונות, אינפוגרפיקות ועוד. תייצרו ממנו וכמה שיותר. ככל שיהיה באתר שלכם תוכן יותר איכותי, שמעניק ערך מוסף לגולש ולא רק מסרים של רכישה או קנייה או מבצע, או בוא עכשיו, אל תלך יש דיל מטורף, זמן השהייה באתר שלכם יגדל, ה bounce rate יפחת, האתר ייחשב יותר סמכותי בעיני האלגוריתם של גוגל ואתם תהנו גם מגולשים מרוצים וגם מאפשרות למיקום גבוה יותר.

והרי כולנו כבר יודעים, אתר שלא מופיע בעמוד הראשון, כאילו לא קיים. משך שהייה ארוך באתר של גולשים, הוא כלי עזר מצויין להתקדם בתוצאות החיפוש.

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין