כמה פרקים לפרסם בפודקאסט שלכם ומה אורך מומלץ של פרק?

אחת השאלות הכי נפוצות של יחידים, ארגונים בעת יצירת פודקאסט היא כמה פרקים לייצר. השאלה השנייה היא מה האורך המומלץ לפרק.

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כמה פרקים לפרסם בפודקאסט שלכם ומה אורך מומלץ של פרק?

אחת השאלות הכי נפוצות של יחידים, ארגונים בעת יצירת פודקאסט היא כמה פרקים לייצר. השאלה השנייה היא מה האורך המומלץ לפרק.

אז מי שממש נמצאים במתח, אנחנו נענה שיש תשובה אחת קצרה לשתי השאלות.

כמה פרקים ליצור בפודקאסט שלכם?

יש גם תשובות ארוכות ומעמיקות שאתם צריכים לקרוא. התשובה של כמה פרקים לעשות היא פשוט כמה שיותר. השאלה מדוע כמה שיותר? כי רק כאשר אתם מגיעים למאות פרקים בפודקאסט, אתם מתחילים לגרד ולאתגר את עצמכם בהגעה לקצה גבול היכולת של הקהל הפוטנציאלי.

אז לפני הכל, חשוב מאוד להזכיר ולציין שהצלחה של פודקאסט תלויה באיכות התוכן. כשאנחנו מתכוונים שאיכות התוכן חשובה, אפשר להגיד שהיא תקבע 80% מההצלחה. גם אם אתם תהיו אנשי שיווק גרועים ולא תפיצו את הפרקים, לא תייצרו גם גרפיקה מיוחדת ולא תספרו לאף אחד שהפודקאסט שלכם קיים מלבד להעלות את הפרקים, אם התוכן הוא מעולה, ככל שיעבור הזמן עוד ועוד ימצאו אותו.

מה אורך פרק מומלץ בעת יצירת פודקאסט?

מה אורך של פרק מומלץ? הבטחנו שנענה. כנראה שלרובכם חצי שעה תגידו שהיא מספיקה, אבל מה חצי שעה לנושא כזה עמוק? מתברר שאם הפרק ייארך שעה או שעה וחצי בנושא שבו אפשר וצריך לצלול לעומק עבור הקהל שלכם, לא תמצו את הנושא. איפשהו בין שעה לשעה וחצי אם בניתם פרק מעמיק, זה זמן שבו מגיע אותו קהל עמוק ויורד אתכם למעמקים.

מה היתרונות של יצירת פרקים ארוכים בפודקאסט שלכם?

  • עומק למאזין – נושאים חשובים דורשים דיון ארוך
  • מסע לקוח – מאזינים נחשפים ליותר ערך מהמותג
  • תכנון מוקפד – פרקים ארוכים חייבים להיות מתוכננים יותר
  • צריכת מרבית הידע אצלנו ולא אצל המתחרים
  • חיזוק מפיק הפודקאסט כאוטוריטה

"רגע, מאות פרקים? אתה משוגע"

יצירת פודקאסט עוברת במחשבה לטווחים ארוכים מאוד.

אולי גם המדינאים הגדולים בעולם, ספורטאים ובעלי העסקים הכי מעולים לא מיד חשבו על הצלחה מטאורית.

אבל הם כן הבינו שעליהם לבנות יסודות נכונים כבר מההתחלה ולחשוב במיינדסט שלהם על ההצלחה. אם אתם רציניים לקראת יצירת פודקאסט, החשיבה הנכונה היא שהוא יצליח ושתגיעו למאות פרקים.

זה הדבר שבטח עולם לכם עכשיו לראש. בצדק. אחרים אומרים שזה בטח עולה מאות אלפי שקלים. אבל הדבר שבטוח עולה לכולם הוא שאין לכם תוכן לכל כך הרבה פרקים ושתתחילו לחזור על עצמכם. ייתכן בהחלט.

אף פעם זה לא מאוחר, אבל פודקאסט טוב צריך להיות מספיק ממוקד בנושא מסוים, למשל נדל"ן, אבל מספיק רחב כדי לדבר כמעט על כל סוגיה שנוגעת לאנשי נדל"ן, משקיעים ועוד.

פודקאסט הוא ריצה למרחקים ארוכים

פודקאסט הוא ריצה למרחקים ארוכים. נקודה.

מי שלא חושבים ככה, מפסידים למעשה את היכולת ליהנות מהערך הגדול של פודקאסט.

ככל שהוא צובר יותר ויותר מאזינים בקרב קהל היעד. ההתחלה של פודקאסט היא קשה, אתם מתמודדים עם תופעת הצרצרים, הפרקים שאתם מפרסמים זוכים לחשיפה לא מאוד משמעותית. פודקאסט מתחיל של גופים גדולים, זוכה למאות מאזינים לכל פרק, לעתים גם מדובר בעשרות מאזינים בלבד.

כשמנתחים את הדאטה של אפל פודקאסט, שכולל 2 מיליון פודאסטים שרשומים באפל, הנתונים מסקרנים.

הלכנו למאגר המידע Podcast Index שכולל את כל הפודקאסטים שפורסמו אי פעם בעולם ומכיל 4.2 מיליון פודקאסטים. ממנו עולה ש-26% מהם פרסמו אך ורק פרק אחד. כן, חלק גדול של יוצרי התוכן נוטשים את התחום רק בהתחלה.

הנתונים הללו מראים עד כמה אנשים התייאשו בדרך אל יצירת פודקאסט. כלומר, לכל הפחות 10 פרקים ויותר מכך.

לדעתנו פודקאסט זוהי ריצה למרחקים ארוכים וכולל לפחות עשרות פרקים. אם לא יותר מ-100 פרקים.

המשמעות היא שלפחות 25% מהפודקאסטים בכלל לא פעילים!

המספרים בפועל ככל הנראה עומדים על יותר מ-50% הם פודקאסטים שלא מפרסמים פרקים בצורה שוטפת!

כמה פודקאסטים יש בעולם
מעט מאוד פודקאסטים פעילים באופן שוטף. הרבה מאוד אנשים מתחילים פודקאסט אבל לא ממשיכים

אפשר לראות שמתוך 4.1 מיליון פודקאסטים שיש בעולם, רק 10% בערך הם בפועל פודקאסטים פעילים.

כלומר, כאלה שמפרסמים פרק אחד לפחות בשלושה חודשים. הנתונים האלה דווקא שופכים אור. הם מחזקים את התובנה שמי שמתמיד לאורך זמן בפודקאסט, יקצור את הערך הגדול בהמשך. הסיבה היא שלמרות שנשמע שיש הרבה פודקאסטים, רק מעטים הם פודקאסטים פעילים באופן שוטף.

אז כמה פודקאסטרים יש בעולם? כ-2 מיליון על הנייר. אבל לא ממש, רובם לא מפרסמים פרקים בעקביות ולכן הם לא באמת פודקאסטרים.

כמה פודקאסטים רשומים במערכות של אפל

רק 800 פרקים ליום בכל העולם עולים באפל פודקאסט

אם חשבתם שבישראל יש יותר מדי פודקאסטים, אז בחו"ל יש כמובן מיליוני פודקאסטים. כל נושא היצירה הוא לא כל כך פשוט היום. בכל העולם כולו, עולים לאפל פודקאסט 800 פרקים. בחרנו להתייחס דווקא לאפל פודקאסט כמדד בוחן לפודקאסטים רציניים מכמה סיבות שתכף גם נסביר אותם על גבי שורות אלה.

יהיה תמים לחשוב שמרבית הפודקאסטים הם נטולים מטרה עסקית. רובם וכמעט כולם, נולדו מתוך צורך כלשהו להרוויח כסף. בין אם באמצעות מכירת פרקים של פודקאסטים או בין אם זה דרך בניית מותג. פודקאסטים הם כלי שיווקי מבין הכי אפקטיביים שיש בעשור האחרון שהתחיל בשנת 2015. כי לפני כן הפודקאסטים היו הרבה יותר חלשים.

עכשיו לעיקר, נראה לנו לא הגיוני בעליל, שיהיה גוף עסקי שיהיה מוכן לוותר על הלקוחות הכי גדולים. הכי צרכניים… והכי… עשירים בעולם.

מי ידלג על פרסום הפרקים שלו באפל פודקאסט?

זה פשוט לא הגיוני, במיוחד שהחיבור של הפודקאסט לוקח בדיוק 2 דקות. אז מבחינתנו פודקאסט שלא מחובר לאפל פודקאסט הוא פשוט לא במשחק. אנחנו כמובן מדברים על פודקאסטים של העולם המערבי, נתעלם מכל מיני הנחות שיש פודקאסטים במדינות טוטאליטריות ולא דמוקרטיות שמחרימות את אפל. הם גם ככה לא בשיח שלנו.

הרי כל חברות הענק רוצות לסמן את המשתמשים של אפל ולמכור להם מוצרים כי הם יודעים שהם נמנים לרוב על העשירון העליון. אמריקאים מהעולם העשיר או העשירון העליון בישראל או באירופה. מי שקונה את המותגים של אפל, אני רוצה אותו כלקוח שלי גם. לכן אם אתם לא באפל כאילו שאתם לא קיימים.

כמה פרקים חדשים עולים כל יום לאפל פודקאסט ברחבי העולם
בתמונה אפשר לראות מדגמית כמה פרקים עולים ביום לפלטפורמות של אפל

מדוע לייצר פרקים ארוכים בפודקאסט שלכם ומתי זה מתאים?

אם אתם בעלי מקצוע שמעוניינים להקים פודקאסט כדי לתת ערך לקהל, 30 דקות זה יכול להיות מעט מאוד.

אלא אם אתם בוחרים להימרח מאוד ואז לאבד את הפוקוס ואת הצופה. אם באתם חדים, ממוקדים וחדורי מטרה, תצליחו להוביל את המאזינים שלכם במסע מנקודה A לנקודה B, תוך שהוא מקבל ממש את הידע והערך של כל מה שהוא צריך לדעת.

אם נרים את סקאלת הנטישה של פרקים, במרבית הפודקאסטים בעולם, נראה נטישה משמעותית ב-5 הדקות הראשונות.

הקטנת אובדן חיכוך מאזינים בפודקאסט שלכם

הנטישה הזאת כוללת אובדן חיכוך. כלומר הרבה אנשים שהתחילו פרק וחייבים עכשיו להפסיק להאזין ולא יחזרו.

אנשים שפשוט לא אהבו את ההתחלה ונטשו מיד וגם חוסר חיבור לנושא הפרק. בפועל איכות של פודקאסט נמדדת היטב בהפרשים שבין ה-Starts ל-Streams. ככל שההבדל בין כמות האנשים שלחצו על הפרק לאנשים שנספרו כמאזינים, כלומר האזינו לפחות לדקה הוא נמוך יותר, כך איכות הפרק גבוהה יותר.

נחזור לסוגיית אורך הפרקים. עליכם להיות ריאליים.

הדבר שמאזיני פודקאסט שונאים הוא מריחה. הדבר שהם הכי אוהבים הוא ערך, חוויה, בידור ובילוי.

אם עניתם על אחד מהערכים האלה בהארכת הפרק, הרי שהצלחתם לקבל את המאזינים שלכם לעוד חצי שעה רלוונטית. אם המטרה של ההארכה של הפרק היא למרוח, אז תעצרו בדיוק איפה שהתחלתם.

מה היסודות לפודקאסט מוצלח ומדוע ההתמדה חשובה?

איכות תוכן הפרקים היא המדד להצלחה

בישראל קיימים כיום אלפי פודקאסטים, מעטים מהם מואזנים ומוכרים. הסיבה היא שלייצר תוכן איכותי נדרשת חשיבה מעמיקה ומבט על המאזין בלבד ולא על עצמכם. הרבה פעמים פודקאסטים הופכים למסע לשיווק עצמי שמעייף את המאזין. טעות נוספת נפוצה היא נטייה לקשקש. כן, הרבה פודקאסטים מורחים ויוצרים זמן לדיונים מיותרים ולא מעניינים.

כשמדברים על איכות תוכן, העקרון הכי חשוב הוא "ערך מההתחלה", באנגלית היינו קוראים לזה Value First. כלומר, אתם באים נטו להביא ערך לקהל היעד וכל הדברים האחרים יגיעו בהמשך.

תוכן שמעניין דווקא את קהל היעד שלכם

יש מצבים שבהם אתם מייצרים תוכן מעולה, אבל הוא לא מעניין את קהל היעד שלכם.

תתפלאו זה יכול לקרות במצבים שבהם התוכן אינו מונגש מספיק לרמה של קהל היעד. ייתכן שתבחרו תחומים מאוד מקצועיים וברמה גבוהה מדי. או הטעות הקלאסית היא שתתחילו את הפודקאסט ממחשבה וידיעה שהקהל שלכם מבין אתכם. בעת יצירת פודקאסט חשוב מאוד שהפרקים הראשונים יתחילו מהגדרת המונחים הבסיסיים. מה שנקרא יישור קו מול קהל היעד.

גם אם חלק מהקהל שלכם כבר מכיר את המונחים ועלול להתשעמם, בהמשך הדרך כאשר תגיעו אל הנושאים הכבדים יותר והמעמיקים הם יצטרפו אליכם.

התמדה בעת יצירת פודקאסט

כמו שראיתם בנתונים, רק 10% מתמידים בעת יצירת הפודקאסט שלהם. מתמידים וזוכים בהפיכת הפודקאסט לפופולרי. פגשו אותי הרבה מאוד אנשים שהחמיאו לי על פודקאסטים שהפקתי עבור עסקים. הם היו כה נלהבים מהתוכן ומהערך, ממש דיברו בהתרגשות עצומה.

אז כמובן שאתם חייבים גם פידבקים מהקהל ולבחון עד כמה הקהל נשאר להאזין. אבל שזה לא יפגע בעוצמת ההתמדה והסיסטם. עליכם לייצר עוד ועוד פרקים רלוונטים, כאלה שעונים על שאלות מהותיות שמטרידות את קהל היעד שלכם. המטרה היא לתת ערך מבלי לצפות לקבל כל תמורה. אל תחביאו את הערך שלכם, תפזרו אותו על פני פרקים.

החשיבות של פוקוס בכל פרק שעולה בפודקאסט

אם יש משהו חשוב יותר מאורך הפרק או מספר הפרקים הוא פוקוס.

לבחור נושא ושאלה ופשוט לפרק אותם לגורמי גורמים. כל זה עד גבול הטעם הטוב, להבין מתי הפירוק הופך למריחה מיותרת וסתמית. אבל פוקוס משפיע מאוד על המאזין.

להתמקד ביצירת עוד ועוד ידע סביב הנושא ולהתמקד רק בו. לתקוף את הנושא מספיק עמוק כדי שמי שיוצא מהפרק, יהיה עם הידע הכי רלוונטי ומספק לפעולות בסיסיות שהוא מתכנן לעשות. נכון, לא תהיו מומחי מס, משפטנים או יועצי נדל"ן אבל תנסו לסייע לקהל שלכם לדעת את כל מה שהוא צריך.

דוגמה אקטיבית – פודקאסט בנושא פנסיה

לדוגמה, אם בחרנו לייצר פרק או סדרת פרקים בפודקאסט שעוסקת בפנסיה ובקרנות פנסיה.

הרי פנסיה כוללת עשרות של תתי נושאים שאפשר להרחיב ולספר עליהם בצורה אינפורמטיבית לגולש.

במקרה כזה הפרק הראשון יספר על מה זו קרן פנסיה ואיך התחילה הפנסיה? מעט היסטוריה וחיבור הגולש על הצורך בפנסיה. מה התפקיד של קרן פנסיה ומדוע הוא אישית צריך כזו.

בפרק הבא על פנסיה תדברו על סוגי קרנות פנסיה ותיקות וחדשות. מה ההבדלים מול קופות גמל, תאריכו על חשיבות דמי הניהול.

הפרק השלישי ידבר על חשיבות הביטוחים שמעניקה קרן הפנסיה ובאיזה מצבים היא מבטחת. בנושא זה תוכלו לייצר סדרת פרקים או פרק אחד מעמיק.

אם למשל תבחרו בפרק אחד, נראה שהגולשים יקבלו מעט מדי מידע על נושא מאוד רחב ועמוק. אם תבחרו בסדרת פרקים במקרה של פנסיה ואפילו תוכלו לייצר סביב פנסיה פודקאסט שלם, מאחר והיא כוללת אינספור סוגיות ומצבים.

הכותב הוא מראשוני הפודקאסטרים בישראל, מומחה ישראלי לפודקאסטים ויועץ לחברות בתחום 

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין