אז אתם רוצים לתת פוש על השיווק באינטרנט וכבר יודעים שהרשתות החברתיות ובראשן פייסבוק זה הדבר החם היום. רק בישראל יש מיליונים שמחוברים ורובם גולשים על בסיס יומיומי בפייסבוק, אז ברור שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם שלא להיות שם. אחד הצעדים הראשונים לכל בעל עסק הוא לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק, כדי להגיע לכמה שיותר קהלי יעד.
פייסבוק הינה הרשת החברתית המובילה בעולם וגם האתר הנצפה ביותר בישראל (במאבק צמוד עם גוגל נכון לשנת 2022).
בכל יום ישראלים צורכים שם מידע, מעלים סטטוסים מצחיקים, מלייקקים, מתייעצים ובכלל.. יש כאלו המנהלים חיים (וירטואלים) שלמים סביב הפייסבוק. זהו קהל עצום ש… יכול להיחשף לעסק שלך. יתרון נוסף הוא שעמוד העסק שלך בפייסבוק יעלה בדרך ככלל בחיפושים בגוגל.
כדי להשיג את היעדים השיווקיים לעסק שלך הדרך היא עוד ארוכה.
איך בכלל פותחים דף עסקי בפייסבוק? צפו בסרטון הבא
מה צריך לדעת עוד לפני שפותחים דף עסקי בפייסבוק?
כשאתם פותחים דף בפייסבוק הוא לא באמת שייך לכם – הוא שייך לפייסבוק!
אתם בסך הכל המנהלים שלו, כמובן שזה יכול לתרום המון לעסק שלכם, זו פלטפורמה להעביר את המסר, את המידע ואת המוצרים שלכם לקהל יעד עצום.
פייסבוק יכולה בכל רגע להסיר לכם את העמוד הכל סיבה שהיא תראה לנכון, ישנן לא מעט מגבלות בפייסבוק וגם צריך לעדכן את העמוד באופן תמידי (ולא לכולם יש זמן) על מנת לקפוץ בפיד למעלה לאנשים שעשו לכם לייק לעמוד, מה לעשות ככה האלגוריתם החדשותי של פייסבוק עובד… הם מעודדים שיח פעיל (ובצדק) ומתווים את הגולשים לנהוד כך, מי שלא משחק לפי החוקים – יהיה לו קשה יותר לייצר פעילות בפייסבוק.
מתקפת ריפורטים על העמוד? אכלתם אותה – גם כאן, גולרמים זדוניים יכולים לדווח בהמוניהם על העמוד שלכם, מה שלא פעם ולא פעמיים הוביל לסגירת עמודים, סתם ככה כי הם "לא באו טוב" לקבוצה של אנשים שהתארגנו ביחד למתקפת ריפורטים (דיווחים על שימוש לרעה או תוכן בלתי הולם) משותפת.
זה לא יכול לקרות באתר אינטרנט – שם אתה הבעלים ואתה קובע את החוקים, כל תוכן הוא רלוונטי ואף אחד לא יוכל להוריד לך את האתר מהאוויר ע"י ממתקפת ריפורטים (האקינג זה כבר משהו אחר, אבל לא כל אחד יכול לעשות את זה).
תחרויות לייקים כדי לייצר פעילות ראשונית? תשכחו מזה, גם אם העמוד שלכם חדש ואתם צריכים לתת לו את הפוש הראשוני ע"י תחרות מסויימת – זה יהיה די מורכב, על הקיר אבור לכם לעשות פעילות של תחרות לייקים ותצתרכו לעשות זאת ע"י אפליקציה יעודית (וכמובן לשלם על זה) על מנת להתחיל לדחוף את העמוד ולגרום לאנשים להכיר אותו.
ממשק משתמש – עדיף שאתה זה שתקבע את החוקים
בכל הקשור לממשק משתמש, אתם נתונים לחסדי פייסבוק. הרבה מאוד עדכונים, שינוי גדלים, מוריד ומעלה רוחב וגובה של אלמנטים שונים, משנה עיצוב, ואתם… אתם צריכים להתאים את עצמכם לפייסבוק ולא פייסבוק אליכם. כבעלי עסק, שמנהלים עמוד עסקי בפייסבוק, זה אומר גם לשלם כל הזמן לגרפיקאים כדי שייצרו עבורכם תוכן מותאם.
דבר מאוד חשוב בעמוד פייסבוק זה לעשות לו קסטומיזציה בסיסית, כמו למשל: לשים עמוד יעודי שדרכו גולשים יוכלו ליצור עמכם קשר ישירות מהפייסבוק, אתם צריכים למקם אותו במיקום טוב ולפעמים אף לעודד אנשים להגיע אליו ע"י קישור ישיר לטאב הספציפי. ולמה? הרבה אנשים מפספסים בעין את חלק האפליקציות מכיוון שהם הולכים ישר לחלק התוכן והשיח כדי לבחור דיונים\תמונות\קישורים חדשים, ומפספסים ע"י כך את העמודים השיווקיים שלכם.
דבר שהוא די חבל מכיוון שמאז שפייסבוק הכניסה את אפשרות ה-IFRAME – ניתן לשלב כל דבר בעצם בתוך הטאבים השונם בעמוד הפייסבוק שלך ועוד דבר קטן וחשוב – את הטאבים הללו גם אי אפשר לראות במובייל, דבר שהוא אפילו עוד יותר חבל. המוני ישראלים משתמשים במובייל בכל יום ומפספסים את זה.
הרוח הגבית של האתר
אז כמו שהבנתם מהפסקאות הקודמות – אתם חייבים פלטפורמה משלכם, כזאת שתהיה בבעלותכם המלאה, שבא אתם תקבעו את החוקים ואת ממשק המשתמש, את הגרפיקה..
ובעצם את הכל! בטח לא מעט שמעתם על "הכוונה לפעולה", אתם מתכננים ומנתבים את הגולשים באתר שלכם לאן שתרצו, יכולים להדגיש מסרים חשובים, להדגיש מוצרים/שירותים/מבצעים חמים. היתרון של אתר, הוא שיש לכם יכולת לעצב את האתר כך שיקלע לחזון העסק וישדר את הקווים והשפה המיתוגית שלו. טפסים דינאמיים? קידום התארים. כאן הכל הרבה יותר פשוט.
כיצד לשחק על 2 הפלטרפורמות גוגל ופייסבוק?
לשחק על 2 הפלטפורמות: הפלטפורמות החזקות ביותר כיום לשיווק באינטרנט הינן גוגל ופייסבוק, אין מה להשוות לאופן צריכת המידע בין פייסבוק לגוגל, הנקודה היא שקהל היעד נמצא שם, ואתר אינטרנט – אשר מהווה את ספינת האם שלך – הוא היחיד שיכול לשחק על 2 הפלטפורמות הנ"ל.
האתר (כמובן אם הוא בנוי נכון) גם יוכל להתקדם טוב בגוגל, וגם להינות משיתוף וויראליות של הפייסבוק ע"י הטמעת כלים חברתיים ושילובם במקומות הנכונים באתר, וכבר אמרנו שעל הפלטפורמה שלכם אתם יכוליםם לשלב מה שאתם רוצים ואיפה שאתה רוצים.
סנכרון בין עמוד פייסבוק עסקי לאתר אינטרנט – העמוד צריך לייצר תנועה לאתר שלכם
כל מערכת לניהול אתרים כיום מגיעה עם ערוץ RSS מובנה, ערוץ זה מאפשר לשלוף ולשתף את המידע שלכם גם מחוץ לאתר ובאופן אוטומטי, למשל בלוג בניית אתרים שלנו משתלב עם הטוויטר באופן אוטומטי, אנחנו חושבים שלא שווה להשקיע זמן בשיווק בטוויטר, אבל אם זה אוטומטי – אז מה יש להפסיד? ערוץ הרסס משתלב כיום כמעט עם כל פלטפורמה ורשת חברתית ומה שאתם צריכים לעשות (לאחר שהגדרתם הכל באופן חד פעמי) הוא פשוט לכתוב את הפוסט – שיסתנכרן אוטומטית עם הרשתות החברתיות.
לגבי פייסבוק ספציפית – לא מומלץ לשתף באופן אוטומטי, אלא להדביק את הלינק ידנית על הקיר של העמוד שלכם ולצרף לו כיתוב, ואפילו לשים את הלינק בתור דיסקריפשן לתמונה – דבר שמושך את העין וגורם ליותר גולשים בפייסבוק להגיע אליכם.
אופן צריכת המידע בפייסבוק לא תמיד מותאם לעסק שלך
נפתח את הפסקה הזו עם שאלה, אם הפוסט הזה היה כתוב בתור NOTE בפייסבוק, האם היתתם קוראים אותו? גם המידע מאוד מעניין אתכם, האם הייתם מגיעים עד לכאן? (אתם כרגע במילה ה 966 של פוסט זה, סתם שתדעו ). זה מביא אותנו לנקודה הבאה – אופן צריכת המידע בפייסבוק מול אופן צריכת המידע באתרים יעודיים.
עכשיו נתייחס לאופן הפעילות, אופן צריכת המידע ומתווה השיח בפייסבוק.
פייסבוק היא פלטפורמה מהירה, רוב מוחלט אוהבים את המידע מהיר וזורם, ללחוץ לייק ולעבור לדבר הטוב הבא (בפיד). פוסטים ארוכים בפייסבוק, למעט אולי אלו הנוגעים לנושאים חברתיים, לא זוכים להרבה התייחסות.
כשהם נמצאים על הפלטפורמה של פייסבוק, תשאלו את עצמכם – האם הייתם קוראים פוסט (מאוד מקצועי) של 1500 מילים בנושא דיני משפחה בתוך הפייסבוק?
גם אם הוא נכתב ע"י עו"ד מאוד בכיר? האם הייתם קוראים סיפור קצר (3,000-4,000 מילים) מהז'אנר שאתם אוהבים בתוך NOTE בפייסבוק? האם הייתם קוראים את הפוסט הזה מתחילתו ועד סופו אם היה התוך NOTE בפייסבוק? כנראה שהתשובה היא לא.
באתר שלכם אתם מתווים את איפי הפעילות, וקובעים האיזה אופן יצרכו את המידע, ע"י התכנים כמובן ובשילוב של ממשק משתמש מתאים לצורך כך, ומותאם לקהל שלכם.
במקרה זה כמובן שדף הפייסבוק העסקי יוכל להוות עבורכם פלטפורמה נהדרת למינוף התכנים שלכם, מעין טיזר למה שהולכים לקרוא בפוסט, שם זה יהיה 2-3 שורות מתמצות אשר ממחישות לגולש למה כדאי לו לקרוא את הפסוט – ובד"כ מה שעובד כאן זה הפאן של הסקרנות שגורם ללחוץ על הקישור. מעין טיזר לפוסט שלכם שיגרום לאנשים להגיע מהפייסבוק ולקרוא.
ספינת האם באוקיינוס המידע של האינטרנט
אתר האינטרנט שלכם מהווה את ספינת האם. את כל המידע והטראפיק אתם צריכים לרכז שם – כאשר הפעילות של קישום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות אמור לנתב בשורה התחתונה לאתר שלכם ולגרום לגולשים להתעניין במידע שבו. דף הפייסבוק זה כמובן דבר נפלא הן לשיווק והן ולהגברת השיח ולמיתוג סביב העסק שלכם, ליצור קשרים עסקיים ולחשוף יותר ויותר אנשים לפעילות העסקית שלכם – אך לכל עסק צריך להיות בית, והבית הזה הוא האתר שלכם! את זה אסור לכם לשכוח!
גם אתם מגדירים עצמכם "כבלוגרים" ואוהבים לכתוב על כל נושא שבעולם או אפילו להריץ "ממים" ודברים מצחיקים – תוכלו להתאים את האתר שלכם לאופי פעילות זו ואף למנף את הפעילות ע"י אתר אינטרנט יעודי שממנף עבורכם את התוכן על כל הפלטפורמות.