טוויטר היא הרשת החברתית החמישית או השישית בפופולריות שלה ברחבי העולם. יש בה מאות מיליוני משתמשים, אבל אלה לא הסיבות מדוע אתם כבעלי עסקים מעוניינים לצייץ ולהופיע שם. טוויטר היא מבין הרשתות החברתיות הבודדות שמצליחות לייצר טרנדים אמיתיים להשפיע על מגמות.
לא בכדי, חלק גדול מהשיח בטוויטר מגיע מעיתונאים וכלי תקשורת. העובדה שבטוויטר אפשר להביע דעות קצרות ומעניינות, הופך אותה לזירה מעניינת להתגוששויות ושיח בין אנשים.
איך הוקמה טוויטר ומה ההיסטוריה שלה? הכל בסרטון הקצר הבא
עד כמה טוויטר יכול לתרום לקידום בגוגל?
לפני כשנתיים גוגל התחיל לאנדקס "צויצים" (עדכוני סטטוס בטוויטר) והרשת החברתית הולכת ומתעצמת, ונשאלה השאלה – עד כמה תורמים לינקים מהציוץ בטוויטר לקידם בגוגל?
אז התשובה הישירה לכך היא: תרומה אפסית, וזאת ע"י מתמטיקה פשוטה וידע בסיסי ב-SEO, וזאת יוצג בפוסט זה.
באופן עקיף: טוויטר ושיווק באזז בכלל יכול לתרום תרומה משמעותית לקידום אתר בגוגל.
אז למה לטוויטר יש תרומה נמוכה בכל הנוגע לקידום בגוגל?
א. כמות קישורים – בהתחשב בעובדה שבישראל יש רק 5% מהגולשים שמחוברים לטוויטר – נעשה חישוב פשוט: 4.5 מיליון גולשים בישראל, 5 אחוזים = 225,000 גולשים מחוברים לערך לשירות. עכשיו בואו נלך על תחזית מאוד אופטימית שעשרה אחוזים מכלל המשתמשים נחשפו לאותו ציוץ פופולארי = 22,500, וגם בצעד הבא נלך על תחזית אופטימית שאחוז מהם החליטו גם ללנקק = 225 (לינקים מפייג'ראנק אפס), שזה מביא אותנו לנקודה הבאה….
ב. איכות הקישורים – קישור מציוץ בגוגל ערכו אפס (פייג'ראנק אפס) כך שאם אתם רוצים לקדם בגוגל – עדיף שתרשמו את האתר ל-200 אינדקסים עם פייג'ראנק מסויים, וכאן אתם גם הולכים על בטוח (לא צריכים לחכות לבאזז) וגם הלינקים בעלי ערך יותר גבוה.
מעבר לכך הלינקים המגיעים מטוויטר עוברים דרך שירותי קיצור כתובות כגון TinyURL וכו'… כך שלא מחזקים את האתר עצמו אלא רק מפנים אליו, שזה נחמד בשביל מדד ה-TR אבל קידום טוב זה לא יעשה…
ג. חוסר יכולת להתשמש בטכניקות בסיסיות בקידום אתרים – בטוויטר אין אפשרות לערוך בצורה HTMLית, מה שאומר שאתם יכולים להשאיר את ה-URL בלבד מבלי לסמן מילת עוגן, והרי זה ידוע שאם תרצו לקדם את אתרכם למשל בביטוי "צימרים" – אתם צריכים כמה שיותר לינקים עם טקסט עוגן עבור המילה "צימרים" ומאתרים עם תוכן שהוא כמה שיותר רלוונטי לביטוי "צימרים" (כמדומני זה לא הנושא שטוויטר עוסק בו)
ד. וכאן תוטל הפצצה (וזאת במידה ונשארתם ספקנים עד עכשיו) – מבחינה של קוד המקור של טוויטר מתגלה שהלינקים המגיעים ממנו בכלל מסומנים בתגית rel=nofollow, ובעברית זכה – אל תעקוב אחרי הלינק! (בשפתו של הבוט של גוגל כמובן).
עכשיו למי שעדיין לא הבין – נמחיש את זה בשפה מציאותית יותר. לקדם אתר ע"י לינקים שהם nofollow זה כמו לדחוף רכב שנגמר לו המצבר מבאר שבע ולקוות להגיע לת"א לפני אאודי TT חדשה מהניילונים.
אז עד כמה טוויטר תורם בצורה ישירה לקידום כבר הבנתם.
בכל זאת ע"י כמה צעדים מושכלים וטקטיקה נכונה אפשר לקדם אתר ע"י באזז (שזה לא אומר אך ורק טוויטר).