בתקופות משבר כמו קורונה, או מלחמה קשה כמו חרבות ברזל, בעלי עסקים קטנים מוצאים את עצמם מתמודדים עם הכאוס המתחולל במישורים רבים: אובדן של לקוחות, בעיות אספקה, קשיי ייצור, היעדר עובדים ועשויים בעקבות כך, נוטים להזניח נושא השיווק.
עם זאת, לחברות רבות אין מגנוני שיווק מובנים ועוגנים, שמאפשרים להם לקבל פניות רציפות, גם כשאין כל הוצאה נוספת על שיווק. למשל, השקעה רציפה בקידום האתר שלכם, יצירת תוכן בצורה סיסטמטית ועקבית באתר שלכם, תביא בסופו של דבר לעלייה בכמות הכניסות האורגניות אליו. נפח כניסות גבוה לאתר, יתורגם בסופו של דבר למתעניינים במוצר ובשירות שלכם ולפניות שיתורגמו לכסף. ככה שהמנגנון הזה יעבוד טוב יותר ורציף יותר, ככה תצליחו לייצר הכנסה גם בתקופות של משבר או מלחמה.
עסקים קטנים מתקשים לשלם באופן שוטף על שיווק ולכן צריכים להתמקד בקידום אורגני
הבעיה היא שהשיווק הוא הדלק והחמצן של כל עסק ובמיוחד של עסקים קטנים, שלעיתים צריכים להיאבק מול חברות גדולות שמסתערות על השוק עם תקציבי ענק.
לכן, גם בעיצומה של מלחמת "חרבות ברזל", כאשר התקציב מצומצם והמשאבים מוגבלים, חשוב מאוד לא לוותר על קידום העסק.
קידום אורגני של העסק במנועי החיפוש מתמקד בעיקר במנועי החיפוש דוגמת גוגל כאשר המטרה היא להעלות את האתר בביטויי מפתח רלבנטיים, זאת על מנת להישאר בתודעה של הלקוחות, למשוך לקוחות חדשים דרך להגדלת התנועה לאתר. אותה תנועה מתורגמת בסופו של דבר לפניות אקטיביות לבית העסק, אותן פניות הופכות בקצה המשפך גם למכירות.
קידום אתר דורש הכרות עם היסודות החשובים להעלאת החשיפה של האתר במנוע החיפוש של גוגל ועל אף שתמיד טוב להפקיד את העבודה בידיהם של אנשי מקצוע ומומחים, שמיומנים בקידום אתרים לעסקים קטנים, יש פעולות שאפשר לבצע בשוטף בכוחות עצמכם כדי להניע את האתר בכיוון הנכון – למעלה בדירוג.
לפניכם מספר דוגמאות לדרכים לקידום שתוכלו לבצע כדי לשדרג את הדירוג והמיקומים והנראות של אתר האינטרנט שלכם:
סוד האופטימיזציה – קידום אתר שכל חברה יכולה ליישם בעצמה
התאמת האתר שלכם לדרישות העדכניות של מנוע החיפוש היא קריטית כדי לשפר את החשיפה. ישנם פעולות בסיסיות שכל בעל חברה או מחלקת שיווק בחברה יכולים לבצע. כלומר, לא דרוש ידע עמוק כדי לבצע את הפעולות הבסיסיות הללו, שיביאו לקידום האתר שלכם במנועי החיפוש.
בין היתר, מומלץ לבצע חקר מילות מפתח למשל בכלי מבית היוצר של גוגל "google keword" וכן לשבץ ביטויי מפתח ביצירת תכנים עשירים בעלי ערך מוסף.
שנית, מומלץ להוסיף לכל תוכן כותרת ותגיות ומטא תיאורים המתארים היטב את העמוד.
חשוב לוודא שהאתר נטען מהר ואם לא, לשפר את המהירות שלו כשיש כל מני תוספים שמאפשרים כיווץ של תמונות והתאמת האתר בעיצוב רספונסיבי כך שיעלה היטב במובייל. וודאו שאתם אכן מבצעים אופטימיזציה נכון, כולל הטמעת תגי מטא ושימוש בתוספים שיכולים לקצר תהליכים במיוחד לאתרים מסוג wordpress.
לקדם מבחוץ כלפי פנים
על מנת שתיווצר יותר תנועה לאתר, אפשר לייצר גם קישורים חיצוניים לאתר מאינדקסים למיניהם ואתרי תוכן תמורת קרדיט או קישור פעיל בביטויי מפתח בו תרצו להתקדם. ישנן קבוצות בפייסבוק ופורומים אינטרנטיים שונים המציעים את האפשרות לשווק מאמרים ותכנים תמורת קרדיט או תמורת קישורים ואם מדובר באתרים איכותיים – הלינק שיצא מהם אליכם יכול לעשות הבדל משמעותי בדחיפת האתר שלכם במנוע החיפוש כלפי מעלה.
ניתוח נתונים וניטור תנועת גולשים
חשוב שתבינו מה קורה באתר שלכם מבחינת אחוזי נטישה, דפים נצפים, משך זמן גלישה וצפייה וכדי לעשות זאת, אפשר להשתמש בכלי Google Analytics ועל פיו לנתח את ביצועי האתר ולהבין על פי הנתונים השונים מה כדאי לשנות ומה לשפר.
לדוגמא – להוסיף הצעות מכר אטרקטיביות בדפים נצפים במיוחד או להוסיף תוכן ונפח לדפים מהם יש נטישה גבוהה על מנת להפחית אחוזי נטישה.
נוכחות חברתית במדיה
הפלטפורמות החברתיות השונות כגון לינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט וטיק טוק אף הן יכולות לסייע לכם בקידום האתר באמצעות קישורים שיפנו לאתר בתכנים השונים שעולים לפלטפורמה החברתית. נסו לחזק את הנוכחות שלכם בערוצים אלה ולא לשכוח לחבר ולממשק לדפים חשובים באתר שלכם מהסטורי באינסטגרם ובפייסבוק, מפוסטים נבחרים ואם בחרתם לחזק בקמפיין ממומן – קמפיין מסוג תנועה יוכל לשפר ולהעלות כניסות מהמדיה החברתית לאתר שלכם.
מדריכי קידום אורגני שמאפשרים לכם לקדם את העסק שלכם
מוזמנים להיכנס לאתר אתרים שעשיר במדריכים פרקטיים הכוללים כלים רבים כיצד לקדם את האתר במנועי החיפוש כולל כל החידושים והעדכונים ששווה להכיר על מנת לשפר ביצועים במינימום תקציב ובמקסימום הצלחה ותוצאות.
סרטוני יוטיוב יהיו מאוד משמעותיים בכל הנוגע ללימוד תחום קידום האתרים. באופן אישי, אני ממליץ למקד את הלימוד בסרטוני יוטיוב באנגלית ולא באנגלית. למשל, בסרטון שצירפנו, ישנו סינון של האסטרטגיות באמת עובדות כיום ב-SEO.