שיווק דיגיטלי לעסקים – המדריך המלא כדי לשווק את העסק שלכם טוב יותר

בחרנו ממש להלחין עם צוות השיווק הדיגיטלי של הפינגווין מדריך הכי הכי מפורט שקיים באינטרנט על שיווק דיגיטלי לעסקים שהוא בבחינת גזור ושמור. נתחיל מהעובדה שתחום השיווק הדיגיטלי עבר ועובר עוד מספר תהפוכות ומהפכות משמעותיות. העלייה החדה של כלי AI ובינה מלאכותית הופכים את השיווק למהיר יותר, אך דורש הרבה יותר אסטרטגיה על פני טקטיקות. 

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שיווק דיגיטלי לעסקים – המדריך המלא כדי לשווק את העסק שלכם טוב יותר

בחרנו ממש להלחין עם צוות השיווק הדיגיטלי של הפינגווין מדריך הכי הכי מפורט שקיים באינטרנט על שיווק דיגיטלי לעסקים שהוא בבחינת גזור ושמור. נתחיל מהעובדה שתחום השיווק הדיגיטלי עבר ועובר עוד מספר תהפוכות ומהפכות משמעותיות. העלייה החדה של כלי AI ובינה מלאכותית הופכים את השיווק למהיר יותר, אך דורש הרבה יותר אסטרטגיה על פני טקטיקות. 

שיווק דיגיטלי לבעלי חברות מתחיל דווקא קודם מבעל החברה או מהיזמים. ככל שהיזמים יודעים בעצמם להגדיר את המטרות והם שותפים לאסטרטגיה הכוללת שמאחוריה יבנה ממש מערך השיווק, כך ההצלחה תהיה יותר גדולה. בשיווק צריכים לפחות שניים לטנגו. מבינים בעצמם בעולמות השיווק

כל בעל עסק, מכל תחום כמעט יכול להשתמש במאמר הזה ולשווק טוב יותר את העסק שלו. מי שיבחרו גם להשקיע כספים נוספים, יוכלו בוודאי להגיע לתוצאות טובות הרבה יותר. 

עולם השיווק נמצא בעיצומה של מהפכה. השיווק המסורתי, כמו פרסום בטלוויזיה, רדיו, עיתונים ואפילו פלאיירים, לאט לאט נדחק לשוליים, בעוד שיווק הניו מדיה, השיווק הדיגיטלי נמצא במרכז הבמה. יחד עם זאת, העולם לא הופך פשוט יותר, אלא דווקא מורכב יותר. אם פעם האמצעים המסורתיים היו הדרך היחידה לשיווק העסק שלכם, עם עולם הדיגיטל צצו להם עשרות פלטרפורמות שונות למטרת פרסום עסקים ושיווק עסקים. כל זה קורה כשהתקציב של העסקים לשיווק הוא די מוגבל.

מה זה בכלל שיווק דיגיטלי לעסקים?


שיווק דיגיטלי לעסקים הוא למעשה העברה של פרקטיקות השיווק והפרסום שלפני שנים רבות ועוד משחר ההיסטוריה, היו רק בעולם הפיזי, אל עולמות הדיגיטל בעיקר. לא הרבה זוכרים, אבל לפני 30 שנה בערך, עם תחילת עידן האינטרנט, מרבית השיווק של חברות היה בעיתונים, שלטי חוץ. השיווק הדיגיטלי מתמקד אך ורק בכל הכלים הדיגיטליים, אלה שאפשר למדוד אותם בלבד. כל מה שלא ניתן למדוד הוא לא כלי שיווק דיגיטלי.

המהפכה הגדולה באמת של השיווק הגיע עם השקת האייפון בשנת 2008 ועם הפיכת גוגל למנוע חיפוש ופרסום, במקביל אליה גם יצאה הרשת החברתית פייסבוק לאוויר העולם. פייסבוק הוקמה ב-2004, והחל לזנק בפועל עם תחילת עידן הסמארטפונים. 

לאחר כניסת השימוש של סמארטפונים בהיקף משמעותי בשנים 2011-2012 נוצרו מאות מיליוני יוזרים חדשים ברחבי העולם, או אנשים שחברות יכלו לשווק להם בצורה מטורגטת וספציפית, בדרך פרטנית ואישית, מפולחת ואפקטיבית.

איך מתחילים בכלל לשווק בדיגיטל? ממפים את הסביבה התחרותית

השאלה הראשונה בכלל לפני שאנחנו יוצאים לשווק משהו, בין אם זה בדיגיטל, או בכל דרך אחרת, היא מי המתחרים שלנו.

נבקש לשאול את עצמנו לפני מהלכי הדיגיטל, מי העסקים והגורמים שמפרסמים כיום בשוק, איזה מהלכים הם מבצעים ובאיזה פלטפורמות הם משווקים.

כל בעל עסק כמעט, יודע להגיד מהי רמת התחרות בענף שלו. לשאלה הבסיסית הזו יש הרבה מאוד השלכות על האסטרטגיה השיווקית. למשל, שיווק דיגיטלי לעסקים שאין להם מתחרים רבים, נניח יבואן בלעדי של מוצר מסוים, ייבנה כדי ליצור ביקושים. כלומר להעלות את המודעות למוצר בקרב קהל היעד ולא רק למכור ישירות, מתוך ידיעה והבנה שכל הביקושים שאנחנו בונים, הולכים ישירות אלינו כבעלים של עסק.

אבל, ברוב המקרים זה לא המצב. עבור מרבית העסקים רמת התחרות כיום גבוהה מאוד. בכל תחום שתוכלו לחשוב עליו רמת התחרות עולה, אבל הבשורות הטובות הן שפחות ופחות עסקים משקיעים במותג שלהם.

לכן, המדריך הזה הולך בעיקר להתמקד באסטרטגיות שלא רק יסייעו לכם להביא לידים, אלא גם יעזרו לכם לבנות מותג. לפני זה אנחנו נשאל עוד כמה שאלות כדי שתוכלו לאפיין בעצמכם את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר. 

האם העסק הוא מקומי או ארצי?

במידה והעסק הוא מקומי, אז חשוב לאפיין ולהבין את קהל היעד הפוטנציאלי. האם אנחנו עסק של תיווך בראשון לציון? אז ברור שתושבי השכונות שבהם אנחנו פועלים הם קהל היעד לשיווק הדירות. אבל ברור שמגיעים גם קונים לדירות, מחוץ לראשון לציון, בדרך כלל הם תושבי הערים הסמוכות. חשוב לנו מאוד לאפיין ולהכיר את הקהל שלנו ובמה הקהל שלנו אוהב או מתעניין.

איך תדעו במה הקהל מתעניין? תוכלו ראשית לשאול תוך מפגשים עם הקהל. אפשרות נוספת היא ביצוע של סקר בפייסבוק דרך הפרופיל הפרטי שלכם.

מה תקציב השיווק שלנו בכלל בדיגיטל?

מאחר ויש מנעד רחב מאוד של גדלים של עסקים, אז ההוצאה על שיווק בין עסק לעסק היא משתנה מאוד. ההוצאה על שיווק גם תלויה מאוד ברמת הרווחיות ושיעורי הרווחיות של העסק. ככל שהעסק רווחי יותר, כך הרבה יותר משתלם להשקיע בשיווק, כך ככלל אצבע ראשון.

הסיבה היא שכלל שהרווחיות גבוהה יותר, כך חשוב לייצר מומחיות ובידול ככלי אסטרטגי ראשון במעלה ולבדל את עצמכם עוד יותר מול המתחרים שלכם.

עסקים קטנים מאוד, אותם נגדיר כעוסקים פטורים, נאלצים ברוב המקרים להשקיע זמן במקום כסף כדי לצמוח.

פשוט אין להם מתמטיקה אחרת, מאחר והכנסות של עוסק פטור בקושי מאפשרות לעסק להתקיים. עבורם שיווק דיגיטלי לעסק, משמעו לייצר הרבה מאוד תוכן ברשתות החברתיות. יצירת סרטונים בטיקטוק, אינסטגרם, כתיבת פוסטים בפייסבוק, לינקדאין ורשתות חברתיות אחרות, הם מנוע מצוין למיתוג וגם לפניות של לקוחות מתעניינים. 

ברשותכם, נעבור ישר למרבית העסקים שהם עוסקים מורשים או חברות בע"מ. בעולמות הללו יש כבר הרבה יותר בשר להשקיע בשיווק, היות ויש הכנסות שתומכות כל הזמן בעסק. 

לדעתנו נכון להשקיע לפחות 3% ממחזור המכירות השנתי בשיווק וככל שרמת התחרות גבוהה יותר, תידרשו להשקיע עד 10% ואפילו 15% מהמחזור כל שנה. ההוצאה הזו כוללת את מנהלי השיווק, מחלקת השיווק והוצאות הפרסום והספקים החיצוניים.

בתוך סכום ההוצאה שלכם על שיווק, אנחנו ממליצים לייעד סכום של 15% מסך תקציב השיווק למטרות של גילוי ואיתור פלטפורמות שיווק חדשות וקהלי יעד חדשים. 


פרקי הפודקאסט בית ספר לשיווק כמדריך שיווק לעסקים


את מה שבעולם כבר הבינו מזמן, אנחנו מבינים היום שחל שינוי בתקציב עוגת הפרסום של עסקים שונים. כל אותם אנשי שיווק ציניקנים, שלא האמינו ביכולות האינטרנט לדחוף עסקים קדימה, וחשבו שפייסבוק זה רק מקום לראות בו את חברים מהתיכון, מוצאים את עצמם היום במרדף בשביל להשלים פערים.

בעוד אותם אנשי שיווק שורפים שעות במטרה להשלים את הפערים שנוצרו בענף, קיים זן חדש של אנשי שיווק – אנשי שיווק דיגיטליים.

אותם אנשי שיווק, פחות מכוונים לפרסומות בטלוויזיה או ברדיו. גם לא כל כך מרגש אותם לראות את המודעה של העסק שהם משווקים, זרוקה בפח בבניין המדרגות. אותם אנשי שיווק חדשים, חיים את עולם הדיגיטלי ואצלם הצלחה זה לראות בזמן אמת את הגולשים מקליקים על מודעה מתוך קמפיין חכם שהם יצרו.

מודעה שמניבה תנועה רבה לאתר שהם משווקים, או פוסט ויראלי, שבעזרת תחכום ושנינות מגדיל את מכירות העסק מבלי להיגרר להוצאות כספיות גבוהות.

האמצעים הדיגיטליים מאפשרים כיום לעסקים גדולים להשיג את אותה רמת חשיפה, שפעם היו יכולים רק עסקים גדולים שמפרסמים בטלויזיה ובעיתונות. אפילו שיהיו שימעיטו בכוח המהפכה הזו, היא בלתי נתפסת. מכאן גם מגיעה ההזדמנות כיום שבהקמת עסקים. קל הרבה יותר לפתוח עסק ולהצליח כי השיווק אמנם נעשה מעט מורכב וכולל יותר פלטפורמות, אבל המחיר שלו הוזל משמעותית.

תוכן תוכן ועוד תוכן – המפתח לכל מהלך אפקטיבי

בעולם האינטרנט אי אפשר לנצח על ידי מעשה קסמים. נדרשת בניית מותג עקבית ורציפה, יצירה של תוכן בלתי פוסק כדי שהקהל שלכם יבין שאם אתם מייצרים את התוכן הטוב ביותר, כנראה שגם אתם הטובים ביותר. 

יש נוסחה אחת שלפיה צריך לעבוד, והיא יצירת תוכן איכותי לגולש, למאזין או לצופה.

גולש שיראה מול העיניים שלו תוכן שהוא לא רלוונטי ולא מעניין, ימשיך לאתר, או לפוסט, או למודעה הבאה וכל זה בלחיצת קטנה עם האצבע על הסמארטפון.

לשדר עוצמה ולקנות מודעת 2 עמודים באחד מהעיתונים הנחשבים, כבר לא עושה רושם על אף אחד.

אם בעבר הלא רחוק, קוראי העיתון היו מתעכבים על אותה מודעה, הרי שהיום מרבית האנשים גם ככה קוראים את התכנים שלהם בעיתונים הדיגיטליים ובאתרי החדשות כמו ynet  ו-walla, ולכן, את הפרסומות יש להגיש להם בצורה שתעניין אותם מספיק, על מנת להתעכב עליהם לעוד דקה או שתיים.

בעולם השיווק באינטרנט ניתן לקדם עסקים בשלל פלטפורמות. הפוקוס בכל מאמצי השיווק צריך להיות מושקע בבניית מותג. 

קידום אתרים אורגני, קידום אתרים ממומן, קמפיינים בפייסבוק, פעילויות, תחרויות ועוד שלל אפשרויות של פרסום ברשת. אחת מהדרכים שאני הכי מאמין בה, היא קידום אתרים באינטרנט באמצעות תוכן. אני לא מדבר על מודעה שבסיומה אני רושם "הקליקו כאן לפרטים נוספים" (למרות שבמקרים רבים ולצרכים מסוימים זה בהחלט מה שנדרש), אלא אני מדבר בשימוש באתרים הגדולים.

הכוונה לשווק ולפרסם עסקים באמצעות תוכן שמעורר עניין, שגורם לגולש להיכנס למילים, ובסיום הקריאה לבצע לפחות אחד משני הדברים הבאים: שיתוף התוכן לחברים שלו (מה שמאפשר לי חשיפה לעסקים שאני משווק בחינם), או מעבר לטופס הרכישה/ אתר/ דף צור קשר. הכל תלוי לאן אני רוצה להביא את הקורא בסיום תהליך הקריאה.

איך לשווק תוכן עסקים בדיגיטל ובאינטרנט נכון?

בקטגוריה של פרסום עסקים נכנסת גם יצירת תוכן.

קודם כל, לפני הכל הנושא צריך להיות מעניין. אבל לא רק, כפי שכתבנו, הנושאים צריכים להיות רלוונטים לקהל היעד, כאלה שמביאים לו ערך ברור. 

אף גולש לא אוהב לקרוא תוכן שיווקי, הוא אוהב לקרוא תוכן שיש לו ערך מוסף. את התוכן הרלוונטי לאותו עסק, אני בונה בצורה שתגרום לאותו קורא לסיים את הכתבה, מבלי לקבל את התחושה שעכשיו הוא סיים מספר דקות בלקרוא מאמר שכל מטרתו היא למכור לו את שירותיו של העסק, לו אני עושה יחסי ציבור.

המאמרים תמיד יהיו איכותיים, כמה שיותר אינפורמטיביים וכמה שפחות שיווקיים. ברגע שהצלחנו ליצור לגולש את אלמנט ההנאה וההבנה במאמר לגבי המוצר או לגבי העסק, הוא כבר יגיד בעצמו "העסק הזה יודע על מה הוא מדבר, כדאי לפנות אליהם".

לאחר שיש לנו מאמר איכותי ביד, נתחיל לפנות לאתרים גדולים שיש להם תנועת גולשים גדולה ונציע לו לפרסם את המאמר שלנו באתר שלו. נכון, יהיו אתרים שיבקשו תשלום עבור התוכן שנכתב  (ובמקרים מסוימים גם יהיה כדאי להיפרד מכמה שקלים עבור חשיפה רחבה), אבל יהיו גם המון אתרים שישמחו לפרסם את המאמר במידה והוא איכותי. מהסיבה הפשוטה שכל אתר תמיד צריך תוכן. ואם מדובר בתוכן טוב שיעניין את הגולשים של אותו אתר, אז למה לא?

שיווק עסקים באינטרנט דרך הפצת תכנים באתרים רבים (אנו קוראים לזה יחסי ציבור באינטרנט), יכול להביא לחשיפה רבה, למתג את העסק שלכם כמוביל בתחומו ובסופו של תהליך להמיר את הגולשים מקוראים ללקוחות.

 

איזה כלים אפקטיביים קיימים כדי להפיץ את התוכן שלכם?



פרופיל אישי בלינקדאין ככלי להגברת חשיפה אורגנית

בחרנו דווקא ברשת לינקדאין, מאחר וזו רשת שמקובל להעלות בה פוסטים בנושאים מקצועיים. אם תבחרו להעלות כל הזמן פוסטים מקצועיים או עסקיים בפייסבוק, תדרשו לרמת יצירתיות וקופי גבוהה מאוד. זה אפשרי, אבל אנחנו בוחרים להפנות אתכם למאמר שלנו על שיווק ופרסום בלינקדאין, כדי שתוכלו ללמוד על הרשת החברתית הזאת. עבור מי שרוצים להעמיק במיוחד, אנחנו מפנים אתכם לקריאה נוספת במדריך שלנו על פרסום בלינקדאין ושיווק בלינקדאין.

אז מה צריך כדי להתחיל? כמובן להקים פרופיל לינקדאין במידה ואין לכם. בניגוד לפרופיל פייסבוק, בפרופיל לינקדאין תידרשו להשקיע בפירוט ארוך של מהלך הקריירה שלכם. אתם נדרשים לפרט על תחומי עיסוק, קורסים שעשיתם ותארים אקדמאיים. ההשקעה הזו משתלמת, מאחר ורבים מביטים בלינקדאין ובוחנים את היכולות המקצועיות שלכם. 

הקמת פודקאסט ככלי שיווק דיגיטלי לעסקים

אחת הדרכים האפקטיביות והאטרקטיביות ביותר לשווק את העסק שלכם, יכולה לעבור בהקמת פודקאסט. השאלה הראשונה תהיה – למי זה מתאים? שיטת השיווק הזו מתאימה בעיקר למוצרים עם חיי מדף ארוכים, או מוצרים שהם שירותי ובעיקר בריטיינר. היכן שנדרשת רמת אמון גבוהה מאוד שלכם. פודקאסט הוא כלי מצוין למיתוג אישי ובניית אוטוריטה. 

נכון, לא תבנו פודקאסט ביום אחד, וכפי שכתבנו בהתחלה, תידרשו לייצר תוכן עניינים. עדיף להתחיל מלאפיין את הפרקים, לאחר מכן לרכוש ציוד הקלטה איכותי, כאשר ניתן לרכוש ציוד בעלות של עד 2,000 שקל שיכול לשמש אתכם שנים. כשתרצו לחבר את הפודקאסט שלכם לאפליקציות הפודקאסטים, תוכלו להיעזר במדריך הבא.

אם אתם מאוד מתעניינים בהקמת פודקאסט לעסק, אז בנינו גם מדריך הפצה וקידום הפודקאסט שלכם

בשורה התחתונה שיווק דיגיטלי לעסקים עובר דרך אסטרטגיה, תכנון וביצוע

בשורה התחתונה, שיווק דיגיטלי לעסקים מתחיל באסטרטגיה, עובר בתכנית פעולה מותאמת וייחודית שבאה לממש את הפוטנציאל של העסק שלכם.

חשוב כבעלי עסקים, לא פחות להיות מעורבים בכל תהליכי פרסום העסק שלכם בפלטפורמות השונות. גם אם אתם בעלים של חברה גדולה, תידרשו להיות מעורבים כדי להשיג תוצאות. 

זה לא משנה ששכרתם אנשי מקצוע לשיווק העסק שלכם בדיגיטל, אתם צריכים לנהל אותם. עליכם להיות מעורבים ולבדוק את יחסי העלות מול תועלת. כבעלי חברות, יש לכם את האפשרות וההזדמנות לייצר מכפיל כוח אורגני לכל מאמצי הפרסום הדיגיטלי. נכון אתם הבעלים של החברה, אבל יש ביכולתכם לכתוב מאמרים לאתר שלכם ותוכן ייעודי ומותאם. נכון, יש לכם עסק לנהל, אבל צרו מכפיל כוח במאמצי הדיגיטל שלכם, רק תרוויחו מכך. 

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין