שיווק עורכי דין המדריך המלא: באילו פלטפורמות ורשתות חברתיות עו"ד צריכים להופיע?

עורכי דין, מצד אחד הם מבין הענפים שרוויים בתחרות, מאידך כעוצמת התחרות כך גודל ההזדמנויות. שיווק עורכי דין שיתבצע בצורה נכונה, תוך בניית מותג, יביא ערך אדיר.

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שיווק עורכי דין המדריך המלא: באילו פלטפורמות ורשתות חברתיות עו"ד צריכים להופיע?

עורכי דין, מצד אחד הם מבין הענפים שרוויים בתחרות, מאידך כעוצמת התחרות כך גודל ההזדמנויות. שיווק עורכי דין שיתבצע בצורה נכונה, תוך בניית מותג, יביא ערך אדיר.

כיום, החשיבות של השיווק לעורכי דין עלתה ועוד עולה מדרגה משמעותית. זה קורה בגלל הזינוק של הרשתות החברתיות ושעות החשיפה המרובות למדיה דיגיטלית שרק הולכות וגדלות.

עם זאת, למרות החשיפה המוגברת למדיה הדיגיטלית, עורכי דין רבים עושים טעויות משמעותיות בדרך להשגת המטה.

הקושי והאתגר של עורכי דין רבים, היא באיזו פלטפורמה או פלטפורמות עליהם לשווק את עצמם. המגוון וההיצע הוא אדיר, פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, אתר אינטרנט, יוטיוב, סרטוני וידאו ומה לא. שיווק אורגני, ממומן ועוד – ההיצע אדיר וגם משרד עורכי דין בינוני של 10 עד 50 עובדים, זקוק למיקוד.

סיפור הצלחה

עו”ד ישראל ישראלי

סמנכ”ל תפעול, ישראלי יזמות בע”מ

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית הועניב היושבב שערש שמחויט – שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק.

קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט – לפתיעם ברשג – ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט מוסן מנת. גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

רוצים לשמוע על
ההצלחות שלנו בשיווק משרדי עורכי דין? צרו קשר

אמלק: 8 טיפים מנצחים לשיווק עורכי דין בתקציבים גבוהים

  • תוכן – חשבו על הנושאים הכי מעניינים לפוסטים ברשתות החברתיות, תוכלו להיעזר גם בעזרי AI כמו CHAT GPT.
  • השקיעו בפרופיל לינקדאין מצוין – גם אם אתם בתחומי הפלילים והתחבורה ולא בעסקי.
  • תוכן בלינקדאין – בתחומי נישה מסוימים יש מעט מאוד מומחים והרבה מאוד חשיפה יחסית.
  • פודקאסט – אם יש לכם תקציב, צרו פודקאסט שכולל לפחות עשרות פרקים, לא פחות.
  • השתמשו בפרופילים הפרטיים פייסבוק, לינקדאין ושאר הרשתות כדי להציג הישגים.
  • הקימו בלוג באתר האינטרנט שלכם – למדו את מילות המפתח המשמעותיות שיביאו את הקהל.
  • צילום סרטונים קבוע למומחים מול המצלמה – אתם ייצוגיים ועומדים כל היום מול לקוחות וקהל, מצלמה היא החלק הקל, נצלו זאת.
  • ייצוגיות ואותנטיות – בכל פוסט, צילום או תמונה הציגו את עצמכם עם הלבוש שאיתו אתם מגיעים לעבודה.


השלב הראשון: הגדרת המטרות

שאלת השאלות היא מה המטרה שלכם בקמפיין השיווקי? מה המטרה בהוצאות השיווק? בלי מטרות שאתם רוצים להשיג, בוודאי תלכו לאיבוד כי אין לכם גם כל מדד להצלחה.

מטרה מאתגרת מאוד יכולה להיות הגדלת ההכנסות כבר בחודשים הקרובים, כתוצאה ממאמצי השיווק שלכם. אך חשוב להיות כנים עם עצמכם, המטרות צריכות להיות ברות השגה וריאליות.

תוכלו להגדיל את ההכנסות מהעבודה שלכם לאחר כשנה או יותר של עבודה, תוך בחינה של נתונים ובדיקה שלהם מול הפלטפורמות הדיגיטליות.

מה נדרש כדי לשווק עורכי דין ברשת?

כל עו"ד פוגש לקוחות מסוגים שנים לאורך הזמן. לגבי חלק מסוים מהלקוחות, חל חיסיון מוחלט. אבל לא תמיד כך הדבר – חלק מההליכים והמקרים הם פומביים ואפילו תקשורתיים.

השלב הראשון מבחינת שיווק משרד עורכי הדין, הוא לבצע מיפוי התיקים והמקרים שניתן לתקשר החוצה באחד מהכלים הרבים שיש ברשותנו. תתפלאו, מרבית עורכי הדין לא עושים את זה כלל ומאבדים כלי חשיפה משמעותי מאוד, שתורם למיתוג וגם לכניסת לקוחות.


אין לכם מקרים עם לקוחות? נתחו פסקי דין ברשת שיש להם השפעה ציבורית

לפני שנצלול לתוך יצירת תוכן ברשתות החברתיות, רצינו להיות פרקטיים. לכל עורך דין יש גישה למאגרי פסקי דין. בכל שבוע כמעט, מגיח לאוויר פסק דין משמעותי שיש לו השלכות על הציבור הרחב. ברגע שמדובר בפסק דין בתחום שלכם, חלה עליכם גם ככה החובה המקצועית לקרוא אותו. אבל אם כבר השקעתם בקריאת אותו פסק דין, לא תשתפו את המסקנות עם הקהל שלכם? אכן, אין פוסט או מאמר מושלם. אבל היכולת להעניק ערך לקהל היעד שלכם, תסייע מאוד לבניית המותג וליכולת של אנשים לסמוך עליכם.

אחת האפשרויות היא להשתמש במאגר פסקי דין כמו תקדין. שם תוכלו למצוא פסקי דין שונים ולעתים גם ישנים, שיש להם גם קשר אקטואלי. להביא לתודעת הכלל, פסק דין ישן, שיש לו קשר למתרחש כיום, יכול להפוך אתכם לרלוונטיים. הפגנת ידע והתמצאות מסייעים לכם לבנות עצמכם בתור מומחים. למשל תוכלו לאתר פסקי דין למטרות שיווק בלינק הבא.

חיפוש פסקי דין באתר תקדין, יכול לסייע לעורכי דין למצוא נושאים ליצירת פוסטים ושיווק ברשתות החברתיות

קבלו הצעת מחיר לשיווק משרד עורכי הדין שלכם תוך יממה

איך תבחרו את חברת השיווק המתאימה לכם כעורכי דין?

  • הידע המקצועי בתחום שבו אתם מתמחים כעורכי דין – ככל שהחברה שתעבדו בה מתמחה בשיווק משרד עורכי דין, ככה היא תכיר יותר לעומק את התחום המקצועי שלכם, וכך היכולת שלה לייצר עבורכם תוכן מקצועי ואפקטיבי בתחום שלכם, תהיה רבה יותר.
  • הניסיון הספציפי של חברת השיווק עם התחום הספציפי שלכם – למשל, אם אתם עורכי דין המומחים בהתחדשות עירונית, תחפשו חברת שיווק שיש לצוות המנהל את הלקוח, את הידע והכלים בשיווק של תחום ההתחדשות העירונית.
  • ראייה אסטרטגית ולטווח ארוך – אחת הטעויות בתחום נותני השירותים באופן כללי היא חשיבה לטווח קצר. כלומר, החשיבה לעתים היא איך להביא כמה שיותר תנועה ועבודה היום, על חשבון הקרבת העתיד. האם עדיף לי כמשרד עורכי דין להכניס כמה שיותר תיקים כדי לשרוד, או שעדיף לי לגייס דווקא את הלקוחות האסטרטגיים? החשיבה היא צריכה להיות של צמיחת המשרד בטווח הארוך ולא בטווח הקצר מאוד.

יצירת תוכן ברשתות החברתיות

עורכי דין הם חיות ציבוריות. שיווק עורכי דין, צריך לעבור תמיד ביצירת תוכן ברשתות החברתיות. בין אם אתם אנשים של מצלמה וצילום עצמי – אז העלאת סרטונים לטיקטוק ואינסטגרם, זו פעולה שאתם חייבים לעשות. זה לא משנה אם יש לכם משרד עורכי דין גדול, או קטן. כשרואים אתכם ברשתות החברתיות, יודעים על תחום העיסוק והפעילות שלכם, זהו מקור הכנסה מצוין.

מחסום הצילום העצמי ביצירת תוכן

בתור עורכי דין אתם מופיעים מול לקוחות, חלקכם ליטיגטורים ומופיעים בבתי המשפט. לעתים מופיעים יום יום בבתי המשפט. מי שמופיעים בכנסים, בתי משפט ועוד מקומות, כבר התגברו על מחסום ההצגה העצמית וההופעה. עבורם, לא אמורה להיות בעיה לייצר סרטונים שונים. לגבי התוכן, תזכרו שאין מושלם, צריך להתחיל ממשהו.

יצירת סרטונים בטיקטוק לפרסום עורכי דין

  • החיסרון של השיטה: מיתוג זול לטווח הקצר
  • למי זה לא מתאים: לעורכי דין שעובדים עם חברות ועסקים
  • למי זה מתאים: עורכי דין שעובדים עם קהל רחב מאוד ומגוון

אם התגברתם מזמן על מחסום הצילום העצמי, טיקטוק זה המקום בשבילכם. בתחילה, אכן אתם מתמודדים עם תופעת הצרצרים. כלומר, כשתתחילו לייצר תוכן מעטים יחשפו אליו. אבל ככל שתתמידו ותייצרו סרטונים רלוונטיים, יותר ויותר אנשים יגיעו אליהם.

תהיה לכם ההזדמנות גם להגיע לקהלים חדשים כל הזמן. טיקטוק מתגמלת יוצרי תוכן עקביים ומנסה להגדיל להם את החשיפה האורגנית.


יחסי ציבור בעיתונות – כלי קלאסי אבל גם יקר לשיווק עורכי דין

אם אתם משרד עורכי דין שמייצר כמה וכמה תיקים משמעותיים בשנה, שעוברים בבתי המשפט, יש לכם חדשות. לא רק – אתם מכונת חדשות שעיתונאים יאהבו לסקר. כמעט בכל תביעה משמעותית נגד חברה, או גוף ציבורי יש עניין לציבור הרחב.

נכון, כעורכי דין לא תוכלו לקדם כל תביעה של לקוח שלכם, לא תמיד גם תזכו בה. אבל היכולת להעלות תביעה שהגשתם אל סדר היום הציבורי ולקדם את האינטרסים של לקוחות וגם לקבל על כך פרסום, זה כלי שאין להרבה בעלי מקצוע.

יחסי ציבור יכולים לבנות עורכי דין אפילו מאפס. גם עורך הדין הזוטר ביותר יכול לשכור משרד יחסי ציבור, או להחליט להשיג פרטי קשר ולפנות לעיתונאים בעצמו.

אם התיק התקשורתי מאוד חזק, עורך הדין יוכל גם להסתדר לבד ולייצר לעצמו חשיפה. האמנם, משרד יחסי ציבור שמומחה בטיפול בתיקים של עורכי דין, יוכל למקסם את החשיפה. נניח שיש תיק חזק, משרד יחסי ציבור יוכל לסגור אותו קודם בבלעדיות למהדורת החדשות של ערוץ 12 ואחר כך יוכל למקסם אותה באמצעים אחרים.


בניית מותג נחשק: עבור איזה תחומים, יחסי ציבור הם כלי השיווק הטוב ביותר לעורכי דין?

אנחנו נמצאים בשנת 2025. אלפי עורכי דין עצמאים עובדים בישראל ועל רובם איש לא שמע וגם לא ישמע.

גם אלה שמתפרסמים ברשתות החברתיות, לא מקבלים את ההכרה הראויה מהציבור ובמקרים רבים תחומי עיסוק של עורכי דין לא מתאימים לטיקטוק, אינסטגרם ואפילו לא לפרסום בפייסבוק.

מיסוי

בתחום המיסוי, מרבית הסוגיות נוגעות לצדדים מקצועיים יותר ויעניינו יותר מדיות עסקיות. לכן, מטבעם, נושאים כאלה הרבה פחות יצליחו בפרסום של סרטונים ובוודאי פוסטים ברשתות החברתיות.

אם אתם כעורכי דין רוצה למקסם את החשיפה שלכם, תידרשו לעבור דרך משרד יחסי ציבור שיסייע לכם להביא את התוכן המדויק ביותר והתביעות המעניינות לתקשורת.

לגיטיגציה אזרחית
דיני חברות
שוק ההון

תביעות ייצוגיות

אם יש משהו שכתבי הצרכנות מחכים לו יותר מכל, אלה אותן תביעות שאושרו כייצוגיות וכנגד הגופים הגדולים. כל תביעה כזאת מקבלת סיקור אדיר, בכמה וכמה אפיקים שונים. החל מעיתונות כתובה ואינטרנט, רדיו ולפעמים גם שיחת היום בטלוויזיה. ככל שהנושא הוא יותר מקומם מבחינם צרכנית, כך תקבלו אינספור כתבות.

התביעות הייצוגיות הן הלחם והחמאה של העיתונים והאתרים הכלכליים ודרכם עורכי דין יכולים לקבל חשיפה מאוד משמעותית. לעתים הפרסום הזה כשלעצמו, מביא לעורכי הדין את התביעות הייצוגיות הבאות של אותם מי שמעוניינים למקסם את הכוח שלהם כנגד גופי הענק.

פלילי

הצד הפלילי, מטבעו, מעורר עניין רב בתקשורת, בשל הנגיעה הציבורית המשמעותית שיש לו.

אם אתם עורכי דין בעולמות הפלילים, נופל לידכם פעם ב.. תיק עם סיפור מעניין ששווה לפחות תכנית בוקר, אם לא מהדורה מרכזית בחדשות.

מרבית עורכי הדין הפליליים התפרסמו והגיעו לגדולות בזכות חשיפה תקשורתית משמעותית ועקבית. לכן אם אתם בעולמות הפלילים, יחסי ציבור יכולים להקפיץ את המותג שלכם לשמיים ולהוות כאחת ההשקעות הכי משמעותיות שעשיתם אי פעם בשיווק.


הקמת פודקאסט ככלי פרסום עורכי דין

עורכי דין זה מקצוע של מילים. שיח. גישור. מי שמומחים בלשוחח עם אנשים ולהגיע להסכמים, אז פלטפורמה כמו פודקאסט היא אוקיינוס כחול עבורם. תתפלאו, פחות מ-1% מעורכי הדין בישראל משווקים באמצעות פודקאסט. מי שכן עושים את זה יותר, הם משרדי עורכי הדין הגדולים.

מלבד ממותג בעל שם, למשרדי עורכי הדין הגדולים מאוד, אין כל יתרון יחסי בתחום של הפקת פודקאסט. כמו גם ביצירת תוכן. לכן אתם, בתור משרד עורכי דין של עד 100 עובדים, או שותפים, יכולים לנצח במשחק הזה. תחשבו בכמה משחקים תחרותיים אתם לא יכולים לנצח מול המשרדים הגדולים. ככל שמדובר בהפקת פודקאסט תצטרכו מעט מאוד דברים כדי שהוא יצליח.

היסודות להקמת פודקאסט מצליח לעורכי דין


לינקדאין כלחם וחמאה להבאת עסקאות מוצלחות לעורכי דין

אם אתם עורכי דין שמוכרים שירותים לעסקים, או בעיקר לעסקים מכל סוג שהוא. אתם חייבים להיות אתמול בלינקדאין.

נתחיל מהתסכול הפופולרי: כעורך דין, או כמשרד עורכי דין, אני מייצר תוכן ברשת, אבל לא רואה משם פניות אקטיביות. אבל תחשבו מהצד השני על המשמעות שבחוסר חשיפה מוחלט: אף אחד לא יידע על מה שאתם עושים. אנשים יתחילו לשאול שאלות. יצירת תוכן בלינקדאין היא הגרוש ללירה לסגירת עסקה. אם אתם פעילים ברשת החברתית, הלקוחות הקיימים שלכם יודעים על זה. אבל לא רק, גם הלקוחות העתידיים שלכם, כאלה שיבדקו את הנוכחות שלכם, ייחשפו אליו. כשהלקוחות יחשפו לתוכן למומחיות שלכם, הביטחון שלהם והמכירה רק תתחזק ולא תיחלש.

אז איך לפעול בלינקדאין כעורכי דין בצורה חכמה למטרות פרסום ושיווק חכם?

הגדלת מספר החברים – בלינקדאין אין לכם כמעט מגבלה על שליחת בקשות חברות. אתם יכולים להגיע עד ל-30,000 חברים עד שתגיעו למגבלה. באופן אישי, אני שולח 100 בקשות חברות בשבוע (שזו המגבלה של לינקדאין). תחשבו בשנה זה אומר שאתם יכולים לשלוח עד 5,200 בקשות חברות, ייקח לכם 8-9 שנים כדי למלא את המכסה. למה 8-9 שנים? כי לא כל החברים מאשרים את הבקשות שלכם. מצד שני, שלחו בקשות חברות ללקוחות פוטנציאליים וללקוחות עסקיים ללא הגבלה, אבל רק לקהל היעד בלבד. אל תשלחו בקשות חברות לאנשים לא רלוונטיים. אחרי בקשת החברות, פוטנציאל גבוה שאתם אנשים יחשפו לתוכן שלכם.

יצירת תוכן עקבית בלינקדאין

הקפידו לייצר תוכן עקבי. נכון, לא תמיד כל הפוסטים יהיו סופר ויראליים. אבל תדאגו שיהיה בהם ערך תמיד לקהל היעד שלכם. תוכלו בלינקדאין לדבר על הדרכים שבהם עסקים גדולים יכולים להגן על עצמם משפטית. למשל: השיקולים בהפיכה לחברה בע"מ לעומת הישארות כעוסק מורשה? לא, הנושא אינו נדוש גם ב-2022, הרבה מאוד עסקים קטנים כמו מסעדות ונותני שירותים קטנים כלל לא מודעים אליו. מעבר לעובדה שניתן לחסוך במס.

אם אתם מכוונים ללקוחות הרבה יותר גדולים, גם כאן, התוכן לעסקים הוא אוקיינוס כחול. למה זה ככה? כי רוב האנשים רוצים למכור ומעטים רוצים להעניק ערך. מהם היסודות החשובים בעריכת חוזה העסקה ב-2022 כשכל השיח סביב עבודה מהבית שריר וקיים? מה מידת האחריות של מעסיק בזמן העבודה מהבית? ועוד אינספור נושאים שנוגעים לאלפי ואפילו עשרות אלפי בעלי עסקים במדינת ישראל. לינקדאין היא הספירה הנכונה כדי להציג את התוכן הזה.


פרסום ממומן לעורכי דין: האתגר הקשה ביותר לפיצוח

נחשוב על זה כך: מרבית השירותים שיש לעורכי דין להציע, הם בכלל לא כאלה שנמכרים בדחיפה. זה לא מובן לנו מאליו, אבל אף אחד לא קם בבוקר ואומר לעצמו אני צריך חוזה מסוים, או שהולך לתבוע בבית משפט.

בתחום עריכת הדין, במיוחד בישראל, אנחנו נדרשים לעורר ולהעיר את הצורך. ישנם תחומים שלמים שבהם פרסום ממומן בדחיפה, לא יהיה אפקטיבי, כמו למשל תעבורה, נזיקין, גירושין וייצוג בבתי משפט. אבל אם נייצר קמפיין ממומן בגוגל למשל לתחומים הללו, אז נמצא אותו הרבה פעמים כאפקטיבי מאוד.
במרבית התחומים בעריכת דין, הצורך נוצר תלוי סיטואציה ולכן אחד מכלי השיווק החשובים ביותר יהיה קידום אורגני, בדיוק כפי שהגעתם לקרוא את המדריך הזה כאן באתר הזה ממש. המדריך הזה קודם דרך קידום אורגני שכל עורכי דין חייב לעשות באתר שלו. הקידום האורגני חשוב למרבית התחומים של עורכי הדין.


פרסום ושיווק שעומדים בכללי האתיקה המחמירים ביותר

אחד החששות של עורכי דין מובילים, הוא להיות שיווקיים מדי. לעורכי דין בישראל ובעולם יש כללי אתיקה מחמירים ביותר. אם השיווק לא עומד בכללי האתיקה, היושרה המקצועית של עורך הדין נפגעת והוא עלול לאבד לקוחות.

המפתח הוא לא לעשות את השיווק בצורה ישירה ו"זולה", אלא לבנות מותג עם סמכות מקצועית.

למשל, בארצות הברית, פרסום ושיווק שירותים משפטיים כפופים לכללי אתיקה מחמירים, המשתנים בין המדינות השונות. לדוגמה, במדינות כמו אוהיו וקרוליינה הצפונית, השימוש במילות מפתח המתייחסות לשמות של עורכי דין או משרדי עורכי דין מתחרים בפרסומות גוגל נחשב כבלתי אתי, בשל הפוטנציאל להטעות את הציבור. מנגד, מדינות כמו ניו ג'רזי וטקסס מתירות פרקטיקה זו, בתנאי שהפרסומות מסומנות בבירור כמודעות. מחלוקות אלו מדגישות את הצורך בהיכרות מעמיקה עם הרגולציות המקומיות בכל מדינה ומדינה.​

גם השיווק של עורכי דין ברשת, גם במאמרים באתרים הוא לעתים בעייתי. למשל, סוגיית השימוש במילות מפתח בפרסומות גוגל העלתה דיונים משפטיים ואתיים. במקרים מסוימים, חיפושים אחר עורך דין מסוים מובילים למודעות של עורכי דין מתחרים, מה שגרם לתביעות משפטיות בין משרדי עורכי דין. לדוגמה, שמענו באופן אישי על מקרה שבו משרד עורכי תבע מתחרים בטענה להפרת הסכמים ופרסום מטעה. מקרים אלו מדגישים את הצורך בהבנה מעמיקה של ההשלכות המשפטיות והאתיות של אסטרטגיות שיווק דיגיטלי בתחום המשפטי.​

כדי להבטיח שקיפות ואמינות בפעולות השיווק, עורכי דין בישראל, במיוחד אלה שאנחנו עובדים איתם באופן אישי, נדרשים לעמוד בסטנדרטים אתיים מחמירים. לדוגמה, על פי כללי האתיקה, פרסומות חייבות להיות אמתיות ולא מטעות, והן צריכות לכלול גילויים נדרשים, כגון זיהוי המשרד האחראי על הפרסום. אנחנו תמיד לא נזדהה כמי שמובילים את השיווק של משרד עורכי הדין עימו אנחנו עובידם.

בנוסף, ישנן הגבלות על סוגי הפרסומות המותרות ואופי הפרסום המותר. למשל מקרים של שידול הם פסולים ולא אפשריים. במיוחד בכל הנוגע להבטחות לתוצאות מסוימות או השוואות ישירות למתחרים. הבנה ויישום של כללים אלו חיוניים לשמירה על אמון הציבור ולמניעת סנקציות אתיות. מטעם לשכת עורכי הדין בישראל, המודעת היטב לסוגי הפרסום של עורכי הדין.


בשורה התחתונה: מדידת ביצועים עקבית גם לתוכן ולאיכותו

במיוחד במקצוע כמו עריכת דין, כל צורת המדידה של העבודה היא מאוד מאתגרת. למשל, ייתכן משרד יחסי ציבור שעושה עבודה מצוינת לעורך דין בעולם הנדל"ן, מייצר לו כתבה עם חשיבה גבוהה, אך אין לה ביטוי מספרי. או שעורך דין אחר שעבד בשיווק זמן רב, בנה אלפי עוקבים בלינקדאין, אך נראה שלא עסקה אחת לפחות. המדידה היא מורכבת ומאתגרת עבור הלקוחות שלנו.

עם זאת, אפשרי שמשרדי עורכי דין ישראלים, ימדדו בצורה יעילה את ביצועי מאמצי השיווק הדיגיטלי שלהם.

חברות השיווק הדיגיטלי וההמלצה שלנו שגם עורכי דין עצמם יעזרו בכלי ניתוח נתונים מתקדמים, כמו Google Analytics 4 (GA4), אשר מאפשר מעקב אחר תנועת גולשים, מקורות התנועה, ואינטראקציות באתר.

בשלב הראשון בשיווק עו"ד, אנחנו ממליצים להגדיר מטרות (Goals) רלוונטיים, כגון השארת פרטי קשר, תיאום פגישות או הורדת מסמכים משפטיים, ולמדוד את שיעור ההמרות (Conversion Rate) של כל אחד מהם. אתרי האינטרנט של עורכי דין הם בעלי תפקיד חשוב מאוד בכך. מספיק למדוד את הכניסות לאתר כדי להבין עד כמה הוא אפקטיבי או לא. התנועה לאתר במשרדי עורכי דין היא מהותית, כשרבים מודדים למשל רק את האינסטגרם. לאתר האינטרנט יגיע לרוב הלקוחות הכי רציניים ויש הרבה כאלה.

בנוסף, מומלץ לעקוב אחרי מדדי מעורבות (Engagement Metrics) כמו זמן שהייה ממוצע בעמוד, אחוזי נטישה (Bounce Rate) וכמות הדפים שנצפים בכל ביקור, כדי להבין אילו תכנים מייצרים עניין בקרב המבקרים.

מעבר לכך, אנחנו ממליצים לכל עורכי הדין שעובדים איתנו להגדיר (KPIs) מותאמים לתחום המשפטי, שיכללו נתונים כמו מספר הפניות איכותיות (Qualified Leads), עלות לרכישת לקוח (Cost per Acquisition – CPA) ושיעור סגירת עסקאות (Closing Rate). כל אלו יסייעו למדוד את היעילות הכלכלית של הקמפיינים השונים. לשם כך, ניתן לשלב את Google Analytics עם פלטפורמות נוספות, כמו Google Ads ו-Facebook Ads Manager, כדי לעקוב אחרי ביצועי קמפיינים ממומנים.

לבסוף, חשוב לבצע ניתוחים חודשיים של הנתונים ולהשתמש בדוחות מותאמים אישית, שיאפשרו לכם את דפוסי התנהגות הלקוחות הפוטנציאליים. לדוגמה, אם רוב ההמרות מתבצעות במכשירים ניידים, כדאי לשקול חיזוק האופטימיזציה למובייל. ניתוח ממוקד כזה יאפשר לעורכי הדין לשפר את אסטרטגיית השיווק שלהם, להגדיל את החזר ההשקעה (ROI) ולחזק את נוכחותם הדיגיטלית בשוק תחרותי.

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין