הכל על CTR: כיצד להשיג שיעור לחיצה טוב יותר בקמפיינים ובמאמרים?

שיעור לחיצה, או CTR, הוא אחד המדדים הכי חשובים בדיגיטל. כלומר, כמה אנשים מתוך אלה שנשחשפו בתוצאות החיפוש לאתר שלכם, ילחצו עליו בפועל ויכנסו אליו. למעשה זהו הדובדבן שבקצפת. עשיתם את כל המסע, קידמתם את האתר שלכם, הגעתם גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל והגולש יקיש על אתר אחר. ייתכן שגם יקנה באתר אחר, כאן האובדן יהיה גדול מאוד. 

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

הכל על CTR: כיצד להשיג שיעור לחיצה טוב יותר בקמפיינים ובמאמרים?

שיעור לחיצה, או CTR, הוא אחד המדדים הכי חשובים בדיגיטל. כלומר, כמה אנשים מתוך אלה שנשחשפו בתוצאות החיפוש לאתר שלכם, ילחצו עליו בפועל ויכנסו אליו. למעשה זהו הדובדבן שבקצפת. עשיתם את כל המסע, קידמתם את האתר שלכם, הגעתם גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל והגולש יקיש על אתר אחר. ייתכן שגם יקנה באתר אחר, כאן האובדן יהיה גדול מאוד. 

שיעור לחיצה הוא לא נוגע רק לפוסטים אורגניים בגוגל, אלא גם למודעות פייסבוק. גם לתוכן אורגני בפייסבוק כשהמטרה שלנו היא להביא את הגולש אל סוף משפך המכירה. 

זהו בפועל המדד לעד כמה אתם מדויקים על קהל היעד שלכם, עד כמה הקמפיין שלכם והמסרים הם איכותיים ומתאימים לקהל. בפועל זה האומדן שלכם להאם המאמצים שאתם משקיעים בשיווק הם רלוונטיים ועד כמה אתם בכיוון הנכון, או לא.

כיצד לשפר את שיעור הלחיצה – CTR?

התשובה היא תלוי מאוד על איזה קמפיין מדברים. גם בקמפיין גוגל ממומן יחס ההמרה הוא מדד חשוב והאינדיקציה עד כמה התוכן שלכם היה רלוונטי. 

ראשית, הדרך הכי טובה שיכולה להיות היא תמיד לחשוב כמו המשתמש ולא לחשוב כמו המפרסם. כשאנחנו עם העיניים והחשיבה כיוזר, אנחנו מבינים מה הוא צריך. ככה אנחנו מכוונים את עצמנו כדי לענות על הצורך שלו.

ברגע שאתם חושבים כמו המשתמש ואיך לעזור לו, ככה אתם יכולים להניב לו ערך ולהיות רלוונטיים. הדרך הראשונה היא קודם כל להבין מה מניע את המשתמש ומה הוא מחפש. אתם רוצים לעזור למשתמשים שלכם כמה שניתן להגיע לתשובות הרלוונטיות. 

כיצד לשפר את שיעור הלחיצה בקמפיינים של גוגל אדס?

השלב הראשון לשיעור לחיצה גבוה הוא העלאת דירוג והציון במודעות גוגל. אחרי שהעליתם את הציון למקסימלי, גם תופיעו במקומות גבוהים יותר, שיפתרו את הצורך הראשון ויעלו את שיעור הלחיצה.

השלב השני, הוא מחקר שאלות חיפוש ולא רק מילות מפתח הוא חשוב בכל קמפיין גוגל ממומן. כשאתם שוכרים מומחה פרסום ממומן בגוגל, תדאגו לצייד אותו בהבנה ובשאילתות שהלקוחות מחפשים.

תבדקו מה הקהל שלכם מחפש כדי לפתור את הבעיה שלו. לעתים הוא כותב את הצורך שלו כשאלה ולא כמילת חיפוש בודדת. ברגע שהוא כותב אותו כשאלה, ככה תוכלו לענות עליו בסרטון, מאמר, או עמוד נחיתה. עמודים כאלה שיענו על השאלה של הגולש יביאו בהסתברות גבוהה יותר לשיעור לחיצה, CTR, גבוהים יותר.

שימוש במוזיקה ייחודית למטרת שיפור יחס המרה בקמפיינים דיגיטליים

הנושא הבא אולי חדש לחלקכם, אבל בהחלט חשוב להציג אותו. לא כולם יודעים זאת, אבל מנהל קמפיינים בשיווק דיגיטלי לפעמים צריך לדעת להשתמש בגוונים שונים של צלילים, אפקטים, שירים או מנגינות מסוימות ללא מילים (וגם עם מילים) כדי לפנות ללקוחות בקהלים שונים. 

על מנת לקבל את שיעור ההמרות הטוב ביותר, תמיד כדאי להכניס מנגינת רקע שתצליח להעביר הרגשה מסוימת אצל הצופה, אשר לפעמים יכולה להציף בו מחשבה לרכוש את המוצר או השירות המופיע בפרסומת בזכות הרגש. 

עם זאת, חשוב מאוד להמנע משימוש במוזיקה המוגנת בזכויות יוצרים, בין אם זה בפרסום החומרים שלכם באינטרנט, ועד אפילו למצגת בעבודה או שיחות ועידה עם עובדים. למה? התשובה היא פשוטה,בהמון מקרים הדבר יעלה כסף ויגרור קנסות בגין הפרת זכויות יוצרים.

לדוגמא, אם חברה משתמשת בעבודה של אמן ללא אישור, היא עשויה להיקנס בסכום של מעל 300,000 ש"ח לשיר בודד. כדי להימנע מטעויות יקרות כאלה, יש לוודא שכל קטעי האודיו המשמשים במהלך פגישות מגיעים ממקורות ללא תמלוגים, כגון סרטוני YouTube ברישיונות שונים שנקראים באנגלית Creative Commons.

מה היא מוזיקה ללא זכויות יוצרים?

מוזיקה ללא זכויות יוצרים היא טרנד המתפשט כמו אש ברחבי האינטרנט, של אמנים מרחבי העולם אשר מלחינים ויוצרים מוזיקה ומשתפים אותה בפלטפורמות המספקות רישיון שימוש חופשי ביצירות. מה שזה אומר, בפשטות, הוא שאתם כמשווקים או יוצרי וידאו יכולים היום ממש להוריד בחינם או לרכוש בסכום מאוד סימלי קטעי מוזיקה או צלילים מסוימים, לקבל עליהם רישיון שימוש (ממש כמו שאטרסטוק) ולהשתמש בהם באופן פרטי או מסחרי. כמובן, לפי רישיון השימוש שבבעלותכם.

כיצד מנהלי קמפיינים משפרים את יחס ההמרה שלהם באמצעות מוסיקה ללא זכויות יוצרים?

זו הייתה הכותרת של מצגת אחת בכנס שהתקיים לפני זמן מה. הדובר, סטיב קליפטון מקבוצת המנון המנון, שוחח עם המשתתפים על האופן שבו מוסיקה משפיעה על מצב הרוח וההתנהגות שלנו בדרכים שונות. 

הוא אמר כי מכיוון שאין חוק זכויות יוצרים הקובע איזה סוג של שיר ניתן להשתמש בו לפרסום מקוון או לפרסומות בטלוויזיה, הגיוני להשתמש במנגינה שאינה מוגנת בזכויות יוצרים כמוסיקת הרקע שלך בפלטפורמות אלה, מכיוון שאין השלכות משפטיות בעת השימוש אותם בדרך זו. 

מר קליפטון המשיך וסיפר על ניסיונו שלו עם סיפורי הצלחה כמו "הימים הגדולים" של קוקה קולה, קמפיין שהגדיל את המכירות שלהם ב -40% בזמנו, כל זאת בזכות בחירת מוזיקה נכונה לפרסומות שלהם.

השורה התחתונה

בין אם אתם משווקים דיגיטלית או פיזית, פונים ללקוחות בטלפון או בפלטפורמות שונות ברחבי האינטרנט, מדובר כאן ביסודות השיווק שנכתבו בספרי ההיסטוריה. תמיד כדאי להכנס לנעליים של הנחשפים לתוכן שלהם, ולחשוב כיצד מצב הרוח שלהם משפיע על מה שהם יחשבו על המוצר או השירות שאתם מוכרים.

שילוב מוזיקה ומנגינות המתאימות כמו כפפה בפרסומות שלכם יכול לגרום לעסק לקום או ליפול. כדאי תמיד לנסות לשלב חוויה מעבר לטקסט ומילים, ולשלב את שאר החושים כמו תמונות ויזואליות ומה שהמשתמש מקשיב לו במהלך החשיפה.

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין