בניית אתרים מותאמים לקידום אתרים

רבים נוהרים לחברות בניית אתרים באינטרנט במטרה להקים לעצמם אתר. פעמים רבות הנהירה איננה מלווה במחשבה ובחינה מספקת של הדברים, אלא במטרה יחידה, להעלות אתר לאוויר ומהר. דבר זה עלול לגרום לתהליך פיתוח אתר לא איכותי העלול לגרום נזק הן מבחינת מיתוג העסק ותדמיתו והן מבחינת קידום האתרים במנועי החיפוש של גוגל ובכלל.

בניית אתרים באינטרנט זהו עולם שלם. מאות אנשים מבקשים לפרסם את עצמם, את העסק שלהם או סתם לפרסם איזה שהוא נושא ולחשוף אותו לעולם משתמשים ברשת האינטרנט. לכן תעשיית בניית האתרים באינטרנט הפכה לעולם כה גדול ומפותח והיא מוסיפה להתפתח מדי יום ביומו.

עקב כך רבים נוהרים לחברות בניית אתרים באינטרנט במטרה להקים לעצמם אתר. פעמים רבות הנהירה איננה מלווה במחשבה ובחינה מספקת של הדברים, אלא במטרה יחידה, להעלות אתר לאוויר ומהר. דבר זה עלול לגרום לתהליך פיתוח אתר לא איכותי העלול לגרום נזק הן מבחינת מיתוג העסק ותדמיתו והן מבחינת קידום האתרים במנועי החיפוש של גוגל ובכלל.

במאמר זה ננסה לגעת בשני נושאים חשובים שיסייעו לכם להבחין היכן לתת את הדגשים לחברת בניית האתרים שבחרתם, ולחברת ניהול התוכן והתחזוקה של האתר.

דגשים בבניית אתרים לטובת קידומם:

כתיבת נכונה של תוכן

פסקה זאת אינה נוגעת לבעלי חברות בניית אתרים אלא לכם עצמכם או לחברות ניהול תוכן ותחזוקת אתרים. את הטקסט באתר שלכם חשוב מאוד שאתם, בעלי האתר תכתבו או לפחות תהיו מעורבים מאוד בכתיבתו, אחרי הכול אתם מכירים בצורה הטובה ביותר את משמעות האתר ומטרותיו. לכן הנה כמה דגשים שיעזרו לכם לכתוב טקסט טוב שיסייע לכם בתהליך קידום האתר באינטרנט.

מילות מפתח באתרים


הקפידו על כתיבת תוכן הכולל את מלות המפתח אותן אתם מעוניינים לקדם במנועי החיפוש. אם למשל האתר שלכם עוסק בקידום אתרים נסו שהביטוי "קידום אתרים" יופיע פעם או פעמיים בכל פסקה שאתם כותבים. זכרו כי אזכור מועט מדי של הביטוי לא יהיה אפקטיבי אך אזכור רב מדי שלו, עלול להיחשב ספאם ולהזיק תחת להועיל לקידום.

כמות התוכן באתר

אין צורך להעמיס על הקורא תכנים רבים מדי בדף הראשי, עם זאת כתבו לפחות 500 מילים, בכדי לתת למנועי החיפוש להבין שכאן מדובר על בניית אתרים ותחזוקת אתרים איכותיות והאתר טוב ורלוונטי.

תוכן מעניין


השתדלו לכתוב תוכן נכון, רלוונטי ומעניין לגולשים. קהל היעד הוא השיקול הראשון בקביעת אופי התכנים כמובן, אתרים לגיל הזהב יכללו תכנים שונים מאשר אתרים לבני נוער ואלו יכללו תכנים אחרים מאשר אתרים לחרדים. אם תרבו לכתוב תוכן המותאם למנועי החיפוש מבלי לדאוג כי יענה על צורכי המשתמשים רק תזיקו לאתר שלכם.

אסרטגיית תוכן
Content Strategy timeline, business concept

אחרי הכל אם כל תהליך בניית אתרים באינטרנט, יעשה לשם קידום האתר ולא לשם עזרה למשתמש, הרי שהגולשים יכנסו לאתר אך גם יצאו ממנו במהירות. בנוסף לכך אם תשתמשו בתוכן איכותי גם מנועי החיפוש יעריכו אתכם וידרגו אתכם גבוה יותר משום שמנועי החיפוש מנתחים ומעריכים את התנהגות הגולשים. אתר בעל תעבורה יפה, הגדלה והולכת, ובעל אחוזי נטישה נמוכים נתפס בעיני המנועים כחשוב ורלוונטי.

אפקט ארגז החול

חברות בניית אתרים רבות שאין להן ניסיון בקידום אתרים, לא מודעות לפעמים לאפקט ארגז החול. אפקט ארגז החול הוא תופעה בה אתר חדש מדורג במקומות נמוכים ולפעמים לא הגיוניים במנוע החיפוש של גוגל. לאחר תקופה אם גוגל מוצא לנכון, הוא מתחיל לקדם את האתר החדש בתוצאותיו. בייחוד כשמדובר על בניית אתרים לחברות ולעסקים חשוב לנסות ולהימנע מאפקט זה. ניתן לנקוט בכמה תהליכים במסגרת בניית האתר ולמנוע את אפקט ארגז החול. החשוב ביותר מתמקד בעובדה שאפקט ארגז החול פועל על אתרים חדשים וכמו כן על כתובות אינטרנט חדשות.

השתדלו עוד בתהליך בניית אתרים באינטרנט להעלות את האתר שלכם לאינטרנט, הכינו דף "בקרוב" שיהיה כתוב בו למשל "האתר בתהליך בניית אתרים חזרו מאוחר יותר בכדי להתעדכן" ככה בעצם תצברו אצל גוגל וותק ואפקט ארגז החול ישפיע פחות או כלל לא.

לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית
בהתאמה אישית השאירו פרטים!