איך להגדיל את זמן השהייה באתר שלכם?

זמן שהייה באתר, או משך השהות של גולשים באתר האינטרנט שבניתם, הוא אחד מהנושאים הכי משפיעים בקידום אתרים.

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איך להגדיל את זמן השהייה באתר שלכם?

זמן שהייה באתר, או משך השהות של גולשים באתר האינטרנט שבניתם, הוא אחד מהנושאים הכי משפיעים בקידום אתרים.

מה זה בכלל זמן שהייה (Dwell Time)?

Dwell Time, זהו משך הזמן שעובד מהרגע שהגולש נספר כמי שהגיע לאתר לאחר הקלדה על תוצאות החיפוש של גוגל ועד שהוא בחר לצאת מאתר האינטרנט שלכם בחזרה לעמוד תוצאות החיפוש. אם הוא חיפש שוב מונח דומה או זהה, גוגל מבין כי לא קיבל תשובה למה שחיפש באתר שלכם.

אם הוא בחר להישאר באתר שלכם, גוגל מבין שהגולש קיבל מענה לשאלה שלו בעמוד תוצאות החיפוש.

אבל רק אם הוא חזר לעמוד תוצאות החיפוש גוגל מבין שמשך זמן השהייה שלו היה קצר. זה משמעותי מאוד.

משך זמן שהייה גבוה, מורה למנועי החיפוש ובמיוחד לגוגל, שהגולשים קיבלו ערך גבוה מקריאת הטקסט באתר שלכם. כך שזהו אחד המדדים הכי חשובים לקביעת מה מידת האיכות של התוכן באתר.

ככל שגוגל מבין שהתוכן באתר איכותי יותר, הוא רוצה להפנות אליו יותר גולשים.

הרי המטרה של גוגל היא לספק לגולשים את הערך הרב ביותר. לכן, אם הוא יבין איזה אתרים שמרו על "הלקוחות שלהם", שהם למעשה הגולשים, למשך זמן רב יותר, הוא יעדיף להציג אותם כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש.

המגמה בעדכונים האחרונים של גוגל, היא להעניק כמה שיותר משקל לאיכות התוכן. באחד העדכונים האחרונים שערך בשנת 2022, נפגעו אתרים רבים שהשתמשו יותר מדי ב-SEO טכני ופחות במתן ערך לגולשים.

איכות התוכן תקבע במידת מה את זמן השהייה וגוגל הולך להעניק לכך משקל הולך וגובר בדירוג האתר שלכם במנוע החיפוש שלו.

זמן שהייה אינו שיעור הנטישה שמודד גוגל אנליטיקס (Dwell Time הוא לא Bounce Rate)

המונח Bounce Rate מתייחס למשך הזמן שגולש היה באתר שלכם וסגר את החלון מסיבה כלשהי.

זהו מדד שנבדק על ידי החיבור שביצעתם לגוגל אנליטיקס. כלומר החיבור שיצרתם כדי למדוד את התנהגות הגולשים באתר שלכם.

למה להגדיל את זמן השהייה באתר?

  • התעמקות בתכנים ומעורבות גבוהה מביאה לנאמנות של לקוחות.
  • התוכן הוא חלק מהמוצר שלכם, זמן שהייה גבוה משמעותו שהלקוחות מקבלים עוד ערך מוסף.
  • זמן שהייה גבוה הוכח בצורה חד משמעית כמגדיל את שיעור ההמרות.
  • זמן שהייה באתר שווה כסף – הלקוחות בחנות שלכם ולא אצל המתחרים.

בקצרה: איך להגדיל את זמן השהות של גולשים באתר האינטרנט שלכם?

  • הגדלת שימוש בווידאו במקום רלוונטים ורבים ככל האפשר.
  • הגברת השימוש באודיו שמוטמע: פונקציות של הקראת טקסט בהפעלה, הטמעת פודקאסט.
  • קריאות גבוהה של מאמרים – התחילו כל מאמר עם ראשי פרקים קצרים.
  • שימוש בכותרות ביניים באופן ענייני ותמציתי.
  • תפריטים ותתי תפריטים לחלוקת תוכן נכונה.

תוספים ותוספות שיאפשרו פורמט של האזנה

ההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות מאפשרות הטמעת תוספי אתר שמקריאים טקסט. מאחר ועבור משתמשים רבים פעולת קריאה ממושכת היא די מעייפת, האפשרות להאזין לטקסט במקום להקריא אותו, משפיעה באופן מובהק על זמן השהייה.

תחשבו על זה, כמחצית מהמשתמשים שמתעניינים בטקסט, לא יקראו אותו כי מדובר בפעולה שדורשת ריכוז ומיקוד. בעולם טכנולוגי של הפרעות והסחות דעת, אפשרות להאזנה לתוכן, תביא את חלקם ללחוץ על האזנה.

הטמעת הפודקאסט שלכם בעמוד הבית של האתר

הטמעה של הפודקאסט שלכם בעמוד הבית תסייע לכם בהשגה של שלוש מטרות: הגדלת משך השהייה באתר, הגדלת מספר ההאזנות לפודקאסט ומיתוג כמומחים.

הסיכוי שמבקרים שהאזינו לפרק מהפודקאסט שהופיע בעמוד הבית, גם ירצה ליצור אתכם קשר ולהשאיר פרטים הוא גבוה.

חיבור סרטוני יוטיוב רלוונטיים למאמרים באתר

תחשבו על מצב שבו אתם קוראים מאמר, וחושבים, נו אז שיסביר לי בפועל איך עושים את זה.

חלק מהנושאים מאתגר לתאר בצורת טקסט, הגולשים מעוניינים לראות אותם בלייב, בסרטון.

לכן, וידאו הוא עוד דרך כדי לצרוך תוכן שבאמת אנחנו רוצים ומאפשר לנו "לברוח" מקריאה שהיא מעייפת לעתים. וידאו ישאיר אצלכם את הגולשים שרוצים הדגמה חיה.

תדאגו לפחות למספר סרטוני וידאו בעמוד הבית שלכם. עדיף שתהיה קרוסלה של וידאו אחת לפחות, כזו שתעניק ערך ולא רק תמכור משהו.

וידאו מגדיל זמן שהייה כי הוא גם מאפשר להתרשם מכם בצורה מוחשית יותר. כך התקרבתם עוד כמה צעדים משמעותיים למכירה, לקוח שראה וידאו באתר מרגיש כאילו את הפגישה הראשונה הוא כבר ערך עמכם.

תוכן איכותי ובלעדי משפיע מאוד על זמן שהייה באתר

הסטטיסטיקה מראה ש-90% מהמאמרים באינטרנט, הם גרסאות משוכתבות של מאמרים שכבר נכתבו. מעט מאוד מהתוכן באינטרנט הוא חדש ומחדש.

לכן, ביצירת תוכן באתר שלכם האתגר הוא גבוה: ערך, חדשנות ובלעדיות.

תוכן אינפורמטיבי ואיכותי מגביר את הסיכויים שהגולש יקבל את התשובה למה שחיפש באתר שלכם.

אם תלכו לפי שלושת הכללי המנחים האלה וחלק גדול מהתוכן שלכם יהיה בלעדי ומקורי, גם זמן השהייה של גולשים יעלה.

מספר הגולשים החוזרים באתר שלכם גם יעלה, מאחר והגולשים שנהנו מתוכן איכותי, ירצו לחזור ולהתעדכן בתוכן נוסף.

יצירת חווית משתמש איכותית ככל האפשר

ככל שחוויית המשתמש והגולש תהיה טובה יותר, כך הגולש יקבל את הערך והתמורה למה שחיפש.

עיצוב נעים לעין וטקסטים שקלים לקריאה, יגדילו את הסיכויים שהגולשים יגיעו לנושאים שחיפשו.

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין