איך קובעים אם ליד הוא איכותי

מהו בעצם ליד, איך נדע מתי קיבלנו כזה? כל התשובות ועוד במאמר הבא!

הזדמנויות מכירה הכוללות את פרטי הלקוח לאחר שזה הביע התעניינות לרכישתו של שירות או מוצר מסוים מוכרות בשם לידים. מטרתם של הלידים ושל ניהול לידים היא להוביל את אנשי המכירה אל תהליך מכירה קל יחסית ולהעלות את אחוזי ההמרה של הלקוחות הפוטנציאלים ללקוחות אשר מבצעים רכישה.

כיצד ניתן להשיג לידים?

בעולם השיווק של היום ובהתרחבותו האדירה אל עבר תחום האון ליין ישנן מגוון רחב של דרכים להשגת לידים. למעשה, האפשרות הישנה והמוכרת של העברת ליד מכירה על ידי נציגי שירות לקוחות פרונטאליים או טלפונים אל אנשי המכירות של החברה קיבלה שדרוג משמעותי וכבר אינה הדרך היחידה ליצירת לידים.
כיום, אתר האינטרנט של החברה ונציגויותיה השונות ברשת האינטרנט יכולות לשמש כמאגר שימושי ליצירת לידים איכותיים. שילוב טפסים אלקטרוניים ליצירת קשר עם הספק באתר האינטרנט של החברה או בעמוד הפייסבוק יוכלו ליצור עבור החברה מאגר לידים שיסייע לאנשי המכירות ובכך להגדיל את אחוז סגירת העסקאות שלהם מול הלקוחות.
אפשרות נוספות הקיימת ברשת האינטרנט היא שימוש בשיטת שיווק שותפים בה המשווקים אינם עובדי החברה אך פועלים מטעמה. באפשרות זו המשווקים מרוויחים מכל ליד תקין שיעבירו ולכן חשוב לשקול שימוש גם באפשרות זו.

איך ניתן לקבוע אם ליד הוא ליד איכותי?

כפי שציינו תפקידו של הליד הוא להעביר את המידע הרלוונטי מהלקוח אשר התעניין במוצר או שירות מסוים אל איש המכירות. ליד שאינו מצליח לסייע בסגירת המכירה יחשב כליד שאינו איכותי היות ואינו ממלא את תפקידו.
לידים איכותיים הם לידים אשר התקבלו לאחר הבעת העניין של הלקוח ובהסכמתו והוא הגורם אשר סיפק את פרטי ההתקשרות. פרמטר נוסף הוא כמובן אמיתות המידע וטווח הזמן שעבר מרגע העברת הליד ועד לשיחת המכירה של אנשי המכירות.

לידים לא איכותיים?

בתוך מאגרי הלידים של העסק תוכלו לגלות גם כמות לא מבוטלת של לידים לא איכותיים שלמעשה, אף השקעתכם בהשגתם לא יניבו לכם דבר. ליד לא איכותי הוא ליד שבו פרטי ההתקשרות של הלקוח מולאו בידי גורם אחר בעוד הלקוח כלל אינו מעוניין לקבל פרטים על מוצר או שירות זה.
אפשרות נוספת היא מילוי פרטים שגויים באופן שאינו מאפשר ליצור קשר עם הלקוח או מקרה בו עבר זמן רב מהתאריך בו הביע הלקוח התעניינות ועד לפניית נציגי השירות אליו. חשוב לציין בשלב זה כי במידה ובחרתם בתוכנית שותפים בה המשווק מקבל תשלום בעבור כמות הלידים שהועברו ללא בדיקתם יתכן ותדרשו לכם בעבור לידים שכלל לא יסייעו להגדיל את מחזור העסקאות שלכם.

איך משיגים לידים איכותיים?

השאלה המתבקשת כעת היא כמובן כיצד ניתן להשיג לידים איכותיים? התשובה לכך אינה מורכבת אך היא מחייבת מערך בדיקה ותגמול הולם. הקפידו לתגמל רק נציגים אשר העבירו ליד איכותי מלקוח, קבעו לכך קריטריונים הולמים והגדירו מראש מהו יעד החזרה ללקוחות אלו על ידי אנשי המכירות.
במידה ואתם בוחרים באפשרות של שיווק דיגיטלי כגון קידום אתרים בחרו במשווקים איכותיים ופזרו את מאמצי השיווק שלכם בין פלטפורמות שונות. בנוסף, הקפידו להגדיר מראש כי התשלום יתבצע רק בעבור לידים תקינים לאחר יצירת הקשר עם הלקוח ובתנאי שלא מדובר בליד כפול.
חשוב מאד להגדיר מראש את יעדי המכירה שלכם בעת השימוש בלידים ולהשתמש בתגמול מתאים, כזה שיסייע לאנשי השירות בחברה ומחוצה לה לספק לכם לידים איכותיים. אך, לא כאלה שיובילו אתכם להפסדים.

לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית
בהתאמה אישית השאירו פרטים!