למה לשכור מומחה פרסום בגוגל וכיצד הוא יכול להגדיל לכם את הרווחים?

במאמר זה נציג את היתרונות הבולטים של פרסום קמפיין בקישורים הממומנים של Google Ads שנכתבו על ידי צוות פינגוין שהוא מומחה פרסום בגוגל. מאמר זה נכתב על ידי מומחה פרסום בגוגל

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה לשכור מומחה פרסום בגוגל וכיצד הוא יכול להגדיל לכם את הרווחים?

במאמר זה נציג את היתרונות הבולטים של פרסום קמפיין בקישורים הממומנים של Google Ads שנכתבו על ידי צוות פינגוין שהוא מומחה פרסום בגוגל. מאמר זה נכתב על ידי מומחה פרסום בגוגל

ראשית, "מקצוען מוסמך פרסום" זהו תואר הניתן לאדם פרטי או לחברה המתמחה בשירותי פרסום בגוגל אדס. על מנת לקבל תואר זה על המקצוען להיות בעל ניסיון בפרסום בקישורים הממומנים, לנהל תקציבים מעל סכום מסוים ולעבור בחינה של גוגל. הבחינה של גוגל לא קלה בכלל וישנם מקצוענים רבים שנבחנו מספר פעמים עד שהצליחו לעבור את המבחן. לימודי המבחן נעשים באינטרנט על ידי מרכז הדרכה אינטרקטיבי שגוגל פיתחו עבורינו ובו תוכן לימודי רב על מערכת הפרסום של אדס. 

מהו בכלל פרסום ממומן וכיצד הוא שונה מחשיפה אורגנית?

פרסום ממומן הוא פרקטיקה שבמסגרתה אנחנו מוציאים כסף כדי לקדם את עמודי הנחיתה או כתבות שיווקיות כדי שיופיעו בראש תוצאות החיפוש. ככל שמדובר למשל בפייסבוק, הפרסום הממומן תכליתו להציג עד כמה שיותר מדויק לקהל היעד את המודעות הנכונות, במטרה לייצר מקסימום המרות והצלחות.

הפרסום האורגני לעומת זאת, הוא בדרך כלל תוכן או פרסום שלא עולה לנו כסף, חשיפה שאנחנו רוצים להשיג ברשת ואנשים יגיעו אליה באמצעות חיפושים. אפשרות אחרת היא לשתף תוכן אורגני או את התוכן שלנו ועמודי האתר במסגרת פוסטים בפייסבוק כדי לייצר לידים והרשמות. הכוח שלו מוגבל והוא דורש יצירתיות גבוהה ויכולת יצירה עמוקה של תוכן. מאחר וזו משימה מאתגרת, אחד הפתרונות וכאלה שנועדו לייצר סקייל הוא להוציא כסף כדי לקדם את השיווק ולהגביר חשיפה לעוד אלפי ועשרות אלפי אנשים מתוך קהל היעד הפוטנציאלי. 

מדוע כדאי להשתמש במומחה פרסום בגוגל?

פרסום בגוגל בלי ניסיון עבר הוא אופטימלי הרבה פחות, בהשוואה למי שלוקחים חברה מקצועית. עד כמה ההבדל משמעותי? למרות שעלות של מומחים היא לעתים אלפי ואף עשרות אלפי שקלים בחודש, הערך שהם יביאו על כל שקל שתשקיעו יחזירו פי כמה את עלות הריטיינר בהכנסות עודפות, ואף הרבה למעלה מזה.

במקרים מסוימים שכיחים קמפיין שלא נבנה כשורה יוגדר כקמפיין המפסיד סכומים רבים ללא החזר השקעה. כלומר, פעמים רבות בעלי עסקים מחליטים להשקיע בקמפיין גוגל, מגיעים למסקנה כי הוא אינו מגדיל להם את הרווחים, ומייצר להם הוצאות. לכן הם בוחרים לעתים לנטוש את הפלטפורמה הזו לעולמי עולמים – וחבל.

מקצוען מוסמך פרסום בגוגל ידע לבנות קמפיין המחולק בצורה נכונה, לבחור את מילות המפתח הממירות ביותר לפניות על פי ניסיון עבר ולתת תקציבים מדויקים עבור מילות המפתח השונות. פרסום בגוגל הוא תחום מקצועי הנכלל בענף של קידום אתרים ועל ידי מקצוען ברוב המקרים יניב קמפיין בעל אחוזי המרה גבוהים יותר, ציון איכות למילות מפתח גבוה יותר ולבסוף החזר גבוה יותר על ההשקעה.

מה היתרונות של פרסום ממומן בגוגל בהשוואה לפייסבוק ופלטפורמות אחרות?

גוגל אדס הוא הכתובת עבור בעלי עסקים שמעוניינים בפניות מהרגע להרגע. יש לך תקציב פנוי ואתם מעוניינים להתחיל להריץ מודעות כבר עכשיו? אין שום בעיה, קחו מקצוען שאתם סומכים עליו ותתחילו להריץ את הקמפיין. זה נכון שצריך הכנה מוקדמת כמו מחקר מילים, דף נחיתה, הקמת הקמפיין וכו', אבל אם זאת, בניגוד לקידום אתרים אורגני לתוצאות לא לוקחות מספר חודשים להגיע, הן מגיעות באותו הרגע.

פוגשים את הלקוחות ברגע קבלת ההחלטה

בניגוד לפרסום בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ורשתות חברתיות אחרות המתבצע בשיטת ה-Push, כלומר פרסום בדחיפה של מוצרים. הפרסום בגוגל היא פרסום מבוסס ביקושים. כלומר ללקוחות יש בעיה או צורך כלשהו כיום והם מחפשים עליו מענה בגוגל. רמת המוכנות והנכונות לקנייה בעת חיפוש בגוגל היא בדרך כלל גבוהה מאוד.

הרבה מאוד עסקים שוקלים את נושא הפרסום בגוגל. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם ובעל 70% חשיפה בין משתמשי האינטרנט השונים בעולם מידי יום. הטעות הנפוצה ביותר היא פרסום בגוגל אדס ללא ניסיון.

קמפיינים של רימרקטינג ללקוחות מוכווני קנייה

בגוגל תוכלו לבצע קמפיין מסוג "מקסימום המרות". כלומר, תוכלו להשתמש במידע שיש אצל גוגל לגבי לקוחות שעברו מסעות חיפוש, ולפגוש רק את הלקוחות שמבצעים חיפוש חוזר או שהתעניינו בעבר במילת המפתח שאתם הגדרתם. תחשבו על זה ככה: אתם פוגשים את הלקוחות שלכם כבר בקצה התחתון של המשפך השיווקי, קרוב מאוד לרגע קבלת ההחלטה. לעתים מדובר גם על החלטה על נושאים משמעותיים מאוד. למשל החלטה על רכישת דירה חדשה מקבלן, החלטה על איזו חברת השקעות עלי לפגוש כדי לנהל תיק השקעות, רכישת רכב חדש ועוד. 

היתרון באסטרטגיה הזאת הוא ייעול מקסימלי של התקציב השיווקי כדי להביא למקסימום מכירות ולהוכיח את ההשקעה בגוגל כבר מהרגע הראשון.

לאיזה עסקים הפרסום בגוגל יכול להניב ערך רב?

חברות עם שירותים או מוצרים בריטיינר חודשי – נותני שירותים כמו רואי חשבון, חברות ייעוץ, עורכי דין, כלכלנים ונותני שירותים אחרים לעסקים, יכולים להגדיל רווחים בצורה מאוד יעילה ומדידה בזכות פרסום בגוגל. אחד הקשיים של אותם העסקים, היא לפגוש את אותם לקוחות לפני שהם מחליטים על ספק שירות, ברגע קבלת ההחלטות או קרוב מאוד אל רגע קבלת ההחלטות. במקרה של ריטיינרים, העלות מול התועלת צפויה להיות גבוהה מאוד. חשבו כי גם אם תוציאו בחודש אחד סכום של 3,000 שקל על פרסום בגוגל, בנוסף לריטיינר של ניהול הפרסום עצמו, במידה ותגייסו באותו חודש רק לקוח המשלם נניח סכום של 3,000 שקל בחודש לאורך שנה או מספר שנים, הכדאיות היא ברורה מאוד.

מוצרים בעלי רווחיות גבוהה – אם אתם מוכרים מוצרים עם שולי רווח גבוהים מאוד, עלויות הפרסום בגוגל מתגמדות לעומת היקפי המכירות שתוכלו להשיג באמצעות גוגל. למשל, בכל עולם הרכב, ביטוח, מטבחים, עיצוב הבית ועוד.

Google Partenrs

 

השוואת קמפיינים – בואו נדבר מספרים (כמה ערך מביא מומחה פרסום ממומן בגוגל?)

ניקח דוגמא לקמפיין פרסומי בגוגל שעולה לנו 100 שקל ליום, כלומר 3000 שקל בממוצע לחודש. הקמפיין נבנה על ידי אדם לא ממוקצע וללא ניסיון עבר. ציון האיכות הכללי של הקמפיין הוא 6 והעלות הממוצעת 5 שקלים לכל קליק. חשוב לציין שדירוג של מודעה נמדד על פי ציון איכות כפול עלות ממוצעת כלומר דירוג המודעה בגוגל יהיה 5*6=30.

על פי 5 שקלים לכל קליק, המקסימום שנוכל לקבל עבור כל יום בו אנחנו מפרסמים הוא 20 קליקים מלקוחות פוטנציאליים.

במידה וניתן למקצוען פרסום מוסמך של גוגל לבנות לנו את הקמפיין בצורה נכונה על ידי חלוקה הררכית והגדרת תקציבים מדוייקת, ככל הנראה שנקבל אחוזי הקלקות גבוהים יותר ממה שניתן לקבל ללא עזרת המקצוען. אחוזי הקלקות גבוהים יותר יגרמו לציון איכות גבוה יותר לכל מילת מפתח.

בדוגמא השנייה שלנו ניקח את אותו הקמפיין מהדוגמא הראשונה רק שכאן הקמפיין נבנה על ידי מקצוען הפרסום שלנו. ציון איכות הממוצע הוא 9 (במקום 6 מהדוגמא הראשונה) ולכן על מנת להגיע לדירוג המקסימלי (30) נחלק את המספר 30 ב- 9 = 3.33 ש"ח בממוצע לכל קליק במקום 5 שקלים לקליק. כלומר, ביום נוכל לקבל 100\3.33 = 30 קליקים במקום 20 מהסעיף הראשון – פי 1.5 יותר קליקים בכל יום !! בחישוב חודשי מדובר על 300 קליקים נוספים באותו תקציב הפרסום בדיוק !!!

הדוגמאות הנ"ל אמיתיות לחלוטין ונלקחות מתוך המציאות היום יומית שאני חווה.
לכן אני ממליץ לך כן להשקיע כמה שצריך בשכירת שירותיו של מומחה פרסום בגוגל שיבנה ויתחזק את הקמפיין שלך בצורה הטובה ביותר!

טבלת השוואה בין פרסום בגוגל אדס לפלטפורמות הפרסום האחרות: מי מתאימה ומתי?

קריטריון השוואה גוגל אדס פייסבוק ממומן טאבולה כתבות תוכן שיווק בעיתונות
רמת הקופי והקריאייטיב הנדרשת הקופי יכול להיות בסיסי מאוד ומטרתו להיות קצר, קולע ולענות במדויק על הצורך של המחפש דרוש הרבה יותר תחכום בקופי. כשמציגים לאנשים מודעות בדחיפה נדרשת יצירתיות רבה. מדובר בכתיבה ארוכה ומעמיקה של תוכן מצוין. ככל שרמת התוכן מקצועית וקולעת יותר, כך ההמרות איכותיות יותר. מדובר ברמת הקופי הגבוהה ביותר, אבל גם בעלת פוטנציאל לייצר תדמית מעולה לחברה.
הוצאה ועלויות עלות נמוכה-בינונית – אפשר לבחור גם ביטויים זולים עלות בינונית – עלויות לליד התייקרו עם השנים עלות גבוהה עלות גבוהה מאוד – כדאי בדרך כלל למוצרים עם ערך גבוה
רווחיות גבוהה (בהנחת דף נחיתה מעולה). הסיבה היא שנעשה בפרסום במשיכה ולא בדחיפה) רווחיות מאתגרת ולעתים גבוהה – נדרשת מקצוענות גבוהה מאוד מאתגרת יותר מפייסבוק – כשמדובר בהשקעות נדל"ן, עורכי דין ותחומי רייטיינר (הרווחיות גבוהה לרוב יותר מגוגל) נמדדת בשיפור המותג ובטווח הארוך משפיעה על הרווחיות יותר מכל האפשרויות האחרות
עלויות הריטיינר אלפי שקלים בחודש אלפי שקלים בחודש אלפי שקלים בחודש  בהתאם לתוכן שנכתב (לרוב יהיו יקרות יותר לעומת כל השאר בגלל עלויות מדיה). ריטיינר של יח"צ אורגני יעלה 10,000 בחודש פלוס מע"מ.

קייס סטאדי (מקרה מבחן) של פרסום ממומן מוצלח בגוגל

מפעל נירוסטה גדול הגיע אלינו וסיפר שכיום הוא עובד ב-50% תפוקה. כלומר, המשמעות היא המפעל שלו לא ממצה את מלוא כושר הייצור. זוהי נקודה קריטית מאוד. היתרון של צוות פינגוין הוא גם בהבנה כלכלית עמוקה ככלכלנים, לכן ברור שכל הגדלה בהכנסות וניצול כושר ייצור, הולכים ישירות לשורה התחתונה של העסק. אם המפעל יעבוד גם ב-60% תפוקה ועלויות הפרסום יהיו סבירות ויניבו רווח תפעולי, הוא יירד לשורה התחתונה ויגדיל את הרווחים. וכך בדיוק היה. 

אותו מפעל נירוסטה עבד בעיקר עם לקוחות מוסדיים גדולים כמו בזק, חברת חשמל, בתי חולים, מוסדות ועוד. הביטויים של פרסום ממומן בגוגל שעליהם התחרה היו עם מספר חיפושים נמוך באופן יחסי, אבל הדבר המעניין הוא שכל פנייה שתגיע דרך האתר מלקוח מוסדי גדול, אם תהפוך לעסקה של ממש, תכניס למפעל עשרות עד מאות אלפי שקלים. לא זו בלבד, לקוחות אלה הם לרוב לקוחות חוזרים המבצעים עוד ועוד הזמנות.

משרדי פרסום רבים היו אומרים לאותו מפעל כי עליו לייצר קודם קמפיין פייסבוק על מנת לדחוף את המוצרים ללקוחות פוטנציאליים. בפייסבוק הקושי הוא לטרגט בדיוק את המודעות למקבלי ההחלטות. לכן בשלב הראשון פסלנו בתחילה את השימוש בפייסבוק כדי לתעל את התקציבים רק למקומות האפקטיביים ביותר.

כאן עשינו מספר פעולות, שהן פרקטיקה הנובעת מניסיון ומומחיות בפרסום ממומן בגוגל:

  1. תכנית עבודה, אסטרטגיה וחשיבה – לפני שרצים מיד לפרסם את העסק ולהביא תוצאות, חשוב מאוד לבחור אסטרטגיה שתביא להגדלה מקסימלית של המכירותו ולהחזר השקעה מקסימלי של הפרסום. 
  2. טיוב אתר האינטרנט – דאגנו שבאתר האינטרנט כפתורי ווטסאפ וטלפון יהיו נגישים וזמינים מאוד. ידענו גם שבעל אותו עסק, זמין מאוד ללקוחות שלו ומוכן לקבל את הפניות שלהם אונליין ולחזור אליהם. מאחר וזמינות היא יתרון ענק בעידן הדיגיטלי הסופר אינטנסיבי, היא ברור כי המודל הזה מתאים מאוד ללקוח ושהפרסום יתורגם היטב למכירות. זה עבד מצוין, 2-6 פניות ביום בטלפונים וגם ווטסאפ, תורמו מיידית להצעת מחיר מטעם הלקוח וחלקם הפכו לעסקאות של מאות אלפי שקלים. 
  3. בחינה ובדיקה כי כל המוצרים ומילות המפתח שלהם מופיעות באתר – העלינו אל האתר את כל המוצרים שמהפעל מוכר וערכנו טקסטים מפורטים על כל מוצר ומוצר. הסיבה היא שיש מוצרים עם נפח חיפוש נמוך, אבל מצד שני אין תחרות. בחלק מהמוצרים המפעל הוא בין הספקים היחידים בישראל, משמע החיפוש האורגני יביא לסגירות והזמנות גדולות מאוד. אלה פעולות שנוגעות יותר לקידום האורגני, אבל קמפיין גוגל שבנינו גם מבצע רימקטינג ללקוחות מתענייני חיפוש אורגני, ולכן היה חשוב לבצע צליפה.
  4. הגדרנו מודעות עם מילות מפתח תחרותיות – המודעות שבחרנו היו במונחים כמו מוצרי נירוסטה. המטרה היא שבמוצרים שיש עליהם חיפושים רבים נפנה את מרבית התקציב כדי להופיע ראשונים במודעות בגוגל. אמנם היה ברור שחלק מהתקציב מתבזבז כמו בכל קמפיין על הקלקות שלא מביאות תועלת. אבל גיבנו את הקמפיין הזה בקמפיין רימקרטינג שדאג להציג מודעות גוגל לאותו לקוח פוטנציאלי בעת הגלישה שלו ברשת.
  5. אופטימיזציה בלתי פוסקת – היינו מוכנים לאתגר את עצמנו בתשלום על מילות חיפוש נוספות שכל ליד שיגיע מהן, יכול להביא הזמנות של עשרות ואף מאות אלפי שקלים. נכון, זה לא טריוויאלי ולכן אנחנו מעידים שאנחנו נמצאים כל הזמן במעבדת ניסויים בלתי פוסקת.

    מומחיות בפרסום ממומן בגוגל היא לא הכל – מדוע חייבים שיתוף פעולה של הלקוחות?

    ללא העזרה של הלקוחות, גם המומחה הטוב ביותר לא יצליח. ללא הבנה מדויקת, אפילו ברמה היומית לגבי איכות הלידים, הטלפונים והווטסאפים שהגיעה, יהיה למומחים קשה מאוד לדעת מה נכון בשביל העסק. זה לא מספיק לראות שהגיעו לידים באנליטיקס, אלא יש צורך בלהבין ולחקור כמה מהלידים הפכו להכנסות בפועל והאם המהלכים היו רווחיים. יש הרבה מאוד בעלי עסקים בעולמות הפרסום הממומן שלא מעוניינים לבדוק את הדברים הללו עם הלקוחות שלהם ושני הצדדים נפגעים. גם בעל המקצוע לא יודע אם הוא מועיל ללקוח וגם הלקוח מטיל ספק באיכות העבודה ובמקצועיות. 

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין