Google Shopping – כיצד לנצל את הפלטפורמה מבלי להוציא שקל?

גוגל שופינג היא אחת ממוצרי שיווק רבים אותם גוגל מציעה על מנת לקדם את העסק. באמצעות הפלטפורמה ניתן לפרסם מוצרים ולכן היא רלוונטית רק לחנויות אינטרנטיות שבהן ניתן לבצע סליקה (כלומר לקנות באתר).

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Google Shopping – כיצד לנצל את הפלטפורמה מבלי להוציא שקל?

גוגל שופינג היא אחת ממוצרי שיווק רבים אותם גוגל מציעה על מנת לקדם את העסק. באמצעות הפלטפורמה ניתן לפרסם מוצרים ולכן היא רלוונטית רק לחנויות אינטרנטיות שבהן ניתן לבצע סליקה (כלומר לקנות באתר).

מודעות שופינג מוצגות במנוע החיפוש באופן הבא:

גוגל שופינג

יתרונן שהם ממוקמות בחלק העליון של הדף והן מציגות בנוסף תמונה ולכן הן יותר בולטות ממודעות רגילות.

חשוב לציין! הכתבה הזו אינה על מנת לשווק לכם את גוגל שופינג כמוצר פרסום מכיוון שעם הניסיון למדנו שרק מוצרים שהם יותר זולים בהרבה ממתחרים בשוק יכולים להיות משתלמים לפרסום בה.

אז אם לא משתלם לפרסם בה, איך היא יכולה לעזור לי?

גוגל שופינג הוא תת חלק ממשהו יותר גדול שנקרא Google Merchant Center (מרכז המסחר של גוגל). במרכז המסחר בעצם אנחנו מקימים את העסק שלנו (משהו שלוקח כ-10 דקות) ובו נזין את פרטי העסק, כתובת לשירות לקוחות, כתובת האתר, טלפון והכי חשוב –את המוצרים שלנו.

המוצרים הם בעצם מה שאנחנו מוכרים בתוך האתר. עליהם לעמוד במדיניות של גוגל ולאחר בדיקה של מספר ימים גוגל מאשרת אותם.

לאחר שאנחנו מקימים את מרכז המסחר אנחנו נשאלים היכן אנחנו רוצים לפרסם : Google Shopping או Free listing או גם וגם.

Free listing – הכלי שמשנה את כללי המשחק.

ה-Free lisitng הוא הגוגל שופינג החינמי. למעשה, הוא נמצא תחת קטגוריית שופינג והוא מציג שם מוצרים לא ממומנים.

Free listing

עכשיו אתם אומרים לעצמכם : "למה שווה לי להשקיע בזה, מי בעצם לוחץ על קטגוריית השופינג בגוגל?"

אז תתפלאו בדיוק כמו שאני התפלאתי ושאלתי את עצמי אותה השאלה – התשובה היא המון. בעברי קידמתי חנות רהיטים עם מוצרים שזוכים עד היום לאלפי חשיפות שהופכות לרכישות ולפניות, והעיקר הטראפיק לאתר מגיע מהגוגל שופינג.

היתרון האדיר שלה הוא שלא כולם מודעים לאפשרות הזו לפרסם באופן חינמי ואתם צריכים להכות בברזל בעודו חם.

פרסום ב-Free listing – המדריך המלא

כנסו ל- Google Merchant Center ולחצו על הרשמה.

התחילו למלא את פרטי העסק שלכם.

גוגל שופינג

תסמנו ב-V מה שרלוונטי לכם (חשוב לזכור – אם אין סליקה באתר גוגל לא יאשרו את הפרסום).

GOOGLE MERCHANT

לאחר לחיצה על כפתור "יצירת חשבון" יפתח לכם ה-Free Listing באופן אוטומטי ועל מנת לפרסם תצטרכו לסיים את מילוי כל השדות הנדרשים על ידי גוגל (תהליך שלוקח פחות מ-10 דקות).

בשלב הראשון תתבקשו להזין את כתובת העסק ומספר טלפון לאימות (זהו מספר לאימות רק של השלב וזה לא המספר שיוצג בשום מקום, זה על מנת לוודא שאתם לא רובוט לכן תשתמשו במספר טלפון שלכם). לאחר שהקשת את המספר לחצו על כפתור "אמת מספר"

כעת תצטרכו להזין את האתר ולתבוע עליו בעלות. אומנם ה"תביעת בעלות" הוא צמד מילים די דרמטי אך אין להתייחס אליהם כך. פשוט גוגל רוצים לוודא שיש קשר בינכם (מקימים חשבון הגוגל מרצנט) לבין בעלי האתר.

את תביעת הבעלות תצטרכו לעשות באחת הדרכים הבאות:

1.הכנסת קוד ל-HEADER האתר

2. באמצעות חשבון גוגל אנליטיקס.

שני הדרכים הללו הן הפשוטות ביותר ונדרש ידע טכני מאוד בסיסי כדי לתבוע בעלות באמצעותן. בתביעת בעלות באמצעות גוגל אנליטיקס כל שתצטרכו לעשות הוא שהמייל שאיתו פתחתם את החשבון מרצ'נט יהיה בעל הרשאה כלשהי בגוגל אנליטיקס.

באמצעות הכנסת קוד תצטרכו רק לעשות העתק לקוד שהם מציעים ולהדביק אותו ב-HEADER של האתר(אם אין לכם גישה לשרת ואתם גם לא רוצים להסתבך תוכלו לעשות זאת באמצעות תוסף Header and footer.

בשלב הבא תצטרכו להגדיר שיטת משלוחים. כלומר, תצטרכו לרשום את זמן האספקה והמחיר ותוכלו לשחק עם האפשרויות. כלומר, להציע משלוח חינם בקנייה מעל סכום מסוים, או תעריף שונה ל-X מוצרים או תעריף קבוע ואחיד לכולם.

שימו לב שגוגל קצת פחות טכנולוגית וכאן צריך למלא את המספרים מימין לשמאל ולא משמאל לימין מכיוון שזה לא יאושר.

בשלב הבא והאחרון תצטרכו להוסיף פיד מוצרים למרכז המסחר שלכם. אל דאגה, בעבר זה היה חלק שמצריך עבודה מתישה וקשה אבל היום ישנם תוספי וורדפרס שנותנים מענה וגם גוגל הוסיפו את האפשרות שהם יסרקו באופן עצמאי את האתר.

היתרון בהעלאה באמצעות תוסף הוא שאתם יכולים לבחור איזה מוצרים ואיזה לא ועם סריקה של גוגל הוא מעלה את כל המוצרים.

אז תחילה אנחנו מוודאים שיש V על היעד של כרטיסי מוצר חינמיים

בשלב הבא תצטרכו לתת שם לפיד – זה יכול להיות כל דבר וזה לא באמת משנה איך תקראו לו. לאחר מכן תבחרו "בסריקה האתר על ידי גוגל" לחצו על הבא וזהו, סיימתם. עכשיו נדרש לחכות מספר ימים עד שגוגל מאשרים (אל דאגה, הם שולחים הודעה למייל שזה מוכן) וזהו, אלפי חשיפות וכניסות לאתר בדרך אליכם מבלי שהוצאתם שקל.

לא הצלחתם להסתדר וצריכים עזרה? צרו איתנו קשר!

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין