המאמר הזה מיועד ובחינם, לכל בעל חברה או עסק שרוצה להגדיל את ההכנסות שלה.
הגדלת הכנסות בעסק שלכם תלויה בשילוב המדויק שבין שיווק למכירות. האיזון הדק והתיאום ההדוק בניהם, הם אלה שיביאו לכם את ההבדל.
השיווק בנוי על מותג ועל תוכן ופרסום. כן בדרך הזאת. היכולת לשווק מדויק לקהל היעד ולייצר לו ערך רלוונטי, תספק לכם את התוצאות.
מה שמיוחד כאן שאת כל היוזמות הללו אני ניסיתי בעצמי, באופן אישי, הוכחתי שהן מועילות ועובדות. אין כאן עוד רשימה סתמית שלא עובדת בפועל.
פודקאסט מצולם באיכות גבוהה – מנוע תוכן מרובה פלטפורמות
הגישה הכי עדכנית בעולמות השיווק היא פודקאסט כמנוע תוכן מרובה פלטפורמות. או לחילופין הגישה של מערך שיווק מבוסס פודקאסט שהולכת וצוברת יותר ויותר תאוצה.
כלומר, אתם כבעלי החברה מייצרים פעם אחת את התוכן מוקלט לפודקאסט ואז אתם מאפשרים לצרוך אותו בכל פלטפורמה אפשרית.
איך זה עובד אתם בטח שואלים?
הפודקאסט מצולם פעם אחת ולאחר מכאן, עולה כפודקאסט וידאו גם באפליקציות כמו ספוטיפי ויוטיוב. באפליקציות אחרות הוא זמין להאזנה בלבד.
מחלקים את הוידאו שלכם לקטעים, או סרטוני Reels ואז הם זמינים לטיקטוק, אינטסגרם ויוטיוב שורטס. הם יבנו לכם את חשבונות היוטיוב, הטיקטוק והאינסטגרם עם עוקבים ותוכן.
ככה בפעם אחת בניתם את כל מערך השיווק האורגני שלכם.
מאמרים באתר
אתם לא תאמינו כמה תוכן באתר שלכם, יכול לעזור בשיווק העסק.
אולי רק 10% מהעסקים מעלים תוכן קבוע לאתר האינטרנט שלהם, אז הם משאירים את זירת הקידום האורגני רק למעטים.
מעטים מאוד לוקחים את הקופה הזאת שנקראת חשיפה אורגנית בגוגל. אבל, לא כל מאמר באתר מביא ומניב ערך, עליכם לייצר תוכן ייחודי וערכי ככל שניתן. מאמרים מצ'אט ג'י פי טי, לא יניב לכם את התוצאה הרצויה והיא כניסות לאתר שלכם, אותם אתם תתרגמו להכנסות.
הרבה מאוד עסקים וחברות מזניחים את אתר האינטרנט שלהם. חלקם סבורים שזה לא חשוב.
הגישה הזאת בוודאי מוטעית, האתר שלכם, סוף המשפך השיווקי הוא מה שיביא אתכם לקצור את הפירות משאר המאמצים השיווקיים.
פניות אקטיביות ללקוחות
הגישה הזאת נחשבת לפעמים בקרב בעלי עסקים רבים, כלא נעימה. אף אחד מאיתנו לא אוהב לקבל דחייה.
השיטה של פנייה ישירה ללקוחות שאתם מעוניינים בהם מוכיחה את עצמה.
כלומר, כשבעל העסק פונה למשל לבעל עסק אחר ומציג את עצמו והיכולות שלו, ברוב המקרים לא תקבלו בדחייה אוטומטית, אלא יתנהל שיח ושאלות. מכאן נוציא את הפניות הגנריות והרובוטיות שמרגישות כמו ספאם ועל ספאם אנשים מדלגים.
אימייל מרקטינג – כשאתם רוצים להגיע באופן מדויק ללקוחות עסקיים
לקחתי מומחה אימייל מרקטינג בעלות של 1,500 שקל פלוס מע"מ לחודש.
אפשר לקבל דרך מעו"ף של משרד הכלכלה הקצאה של שעות לייעוץ עסקי ודרכה אתם יכולים לשכור בעל מקצוע.
אנשי המקצוע בתחום מצוידים ברשימת מיילים של אנשי מפתח בארגונים והם שולחים במיילים מוכנים מראש לקהלי היעד.
הצלחתי להביא משם כמה וכמה לידים רלוונטיים וחלקם כמעט ונסגרו. רק כדי לסבר את האוזן, אם הייתי צריך להגיע אל אותם האנשים במדויק בפרסום ממומן למשל, זה היה עולה אפילו פי 10. בפרסום ממומן קשה מאוד להגיע לקהל קטן וספציפי, הוא עובד יותר בקהלים גדולים.
לכן השיטה הזאת של אימייל מרקטינג יכולה לעבוד מצוין והיא לא על חשבון הזמן שלכם.
החיסרון הוא אכן עלות כספית, אבל אתם יכולים לשאת את העלות הזאת אם אתם חברה בע"מ לדוגמה.
פרסום ממומן – רק עם קופי מצוין
אל תתחילו פרסום ממומן, ללא קופי שעבד גם בצורה אורגנית. זה החוק הראשון.
עליכם לבנות קופי ייחודי ומדויק, כזה שמעביר את המסר שלכם או פונה אל הקהל ועדיף לא רק בדרך שבאה למכור.
הפרסום הממומן דורש היום הרבה יותר קשב ודיוק כדי להגיע ללקוחות, כמות המאוכזבים מפרסום ממומן עולה, ככל שהפלטפורמות האלה הופכות עמוסות.
אתם חייבים למדוד את הפרסום הממומן שלכם, להבין כמה כל שקל תרם בפועל במכירות.
סרטוני Reels בטיקטוק ואינסטגרם
כאן יש את הגישה היקרה, ואת הגישה הזולה.
הגישה היקרה והאיכותית יותר היא עבור מי שלא רוצים להתאמץ ולנהל את זה בעצמם.
הגישה היקרה – ימי צילום מרוכזים ומומחים שדואגים לכם לתוכן וכל ההפקה
בגישה הזאת אנחנו עובדים עם צלם ואיש תוכן. הם יחד מרכיבים אתכם את יום הצילומים שכולל נניח 18-25 סרטוני ערך שאתם הולכים להוציא בתקופה של חודשיים נניח. איכות הצילום וההפקה הן מעולות, כל עוד משתמשים ב-2 מצלמות איכותיות, תאורה וסאונד. העלויות צפויות להיות כמה אלפי שקלים טובים, כולל את הכל.
הערך הגדול הוא שיראו אתכם בצורה הכי מקצועית שיש.
החיסרון של הגישה הזאת הוא שתצטרכו לקבוע יום צילום מיוחד, ואובדן הספונטניות. היתרון הוא שאתם לא צריכים לעסוק בשיווק שלכם.
הגישה הזולה של צילום סרטונים – עשו זאת בעצמכם
כשאני הולך ויוצא לטיול עם הכלבה אני תמיד חושב על רעיון לסרטון שיכול לתת ערך לקהל היעד שלי.
הגישה הזאת היא הבסיס של עולם השיווק, אם אתם לא יודעים כבעלי עסקים וחברות לשווק בעצמכם, יהיה לכם הרבה יותר קשה להצליח.
בגישה הזאת אתם פשוט לוקחים את הטלפון הנייד שלכם ומייצרים סרטונים על נושאים שונים. כאן ההעלאה לפייסבוק, טיקטוק ואינסגטרם היא עצמאית.
הגישה דורשת משמעת עצמית. מצד אחד אתם לא משקיעים כסף, מצד שני האחריות על התוכן ואיכות התוכן, כמו גם על ההתמדה היא עליכם. אם יש לכם משמעת אז בהחלט התכנית הזאת היא עבורכם.
יחסי ציבור – בניית מותג מביאה להגדלת הכנסות בטווח הארוך
כתבתי באתר הזה רבות על החשיבות שבבניית מותג.
לצערי, רק לעסקים מעטים יש את היכולת להשקיע בזה. אפשר להבין את הגישה.
יחסי ציבור יהפכו אתכם למוכרים, הם יבנו לכם מותג, בניגוד ליוזמות אחרות.
חשיפה בכלי התקשורת תהפוך אתכם לנחשקים יותר בעיני הלקוחות וזה יהיה יישום של שיטת Pull בשיווק.
שימוש באוטוריטה חיצונית ככלי קידום – או שיווק משפיענים
מותג יגדיל לכם את ההכנסות בטווח הארוך, אבל לא תראו אותה מיד בשורה התחתונה.
ונמחיש את העוצמה של מותג בדוגמה המעניינת הבאה, שהתרחשה ממש זה עתה בשיחה עם אחד הלקוחות.
הגיע אלינו לקוח שביקש לצלם מספר סרטוני תדמית עם עיתונאי ותיק שפרש לפני 20 שנה. הוא עבד בערוץ מוביל מאוד והשם שלו עדיין מוכר לרבים.
אותו עיתונאי לשעבר ניהל משא ומתן עם הלקוח על העלות שמאחורי צילום הסרטונים ויום הצילומים.
אותו ידוען אמר ללקוח שלנו שזה לא ממש משנה אם זה שעתיים צילום, או שלוש שעות. לרגע נפל האסימון. החברה לא משלמת ממש על הדקות הספציפיות של הקלטת סרטונים עם אותו ידוען, אלא על המוניטין שלו והיכולת להשתמש בו כדמות מוכרת בעולם הטלוויזיה.