שימוש בעמוד תודה ובעמוד 404 להגדלת המכירות

הנה הגולש מוצא מוצר שמוצא חן בעיניו, הנה הוא מוסיף אותו לעגלת הקניות, עכשיו הוא שוקל לבצע תשלום או להמשיך לקנות? כיף כאן. יש אווירה טובה, הצבעים מזמינים והקטגוריות ברורות, יאללה, נמשיך לשוטט בחנות, אולי נמצא עוד דברים מעניינים. סך הכל סבבה בחנות הזאת, יש כאן מוצרים מעניינים. הנה עוד מוצר שבא לו- נוסף לעגלה- והנה עוד אחד, מוסיף גם אותו, והנה מוצר שמצלצל מוכר, לחיצה קטנה על המוצר, מעבר לדף עצמו לקבלת פרטים מלאים והופ. 404! הדף לא קיים. איזה סרט רע. מה עושים עכשיו? 2 אופציות.

הראשונה היא שהלקוח כבר מספיק מבין את זירת האינטרנט כדי ללחוץ על העכבר קליק אחד אחורה במטרה להגיע לעמוד שממנו הוא נכנס לדף השגיאה, או האופציה השנייה והנוראית יותר עבור בעל עסק, הוא מתעצבן, סוגר את החלון וממשיך לאתר הבא. והמוצרים שיש לו בעגלת קניות? שישארו שם, בטח אפשר יהיה למצוא אותם גם באתר של המתחרים. הנה הלכה לה מכירה שיכלה להעשיר את חשבון הבנק של בעל האתר בעוד כמה לירות. כמה חבל. אם רק היתה דרך להימנע מזה…

דפי 404: קווים לדמותם ואיך לנצל אותם.

קודם כל בואו נבין מה זה דף שגיאה 404. כאשר אתם גולשים באתר מסויים, לוחצים על קישור ומגיעים לדף שגיאה שכזה, למעשה אתם נכנסים לכתובת שלא קיימת באתר יותר. יכול להיות שבעבר אותו קישור הפנה לדף שהכתובת שלו שונתה או שבעלי האתר החליטו שאין יותר צורך בדף, אבל השורה התחתונה היא זהה. קישור מתוך האתר שמפנה לדף 404 מפנה למעשה לכתובת שכבר לא קיימת או קשורה יותר באתר. התוצאה של דפי 404 היא כמובן נטישת האתר.

על מנת לתקוף את התופעה הזאת, בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר אתרים שמקדימים תרופה למכה ומעצבים מראש דפי 404 לכל צרה שלא תגיע. העיצוב של אותם דפים מאפשר לנו לשלוט על התוכן שלהם ובכך לנסות להציל עסקה רגע לפני שהיא הולכת לאבדון.

כמו שבוודאי כבר הבנתם, גולשים רבים יכולים לבלות זמן מכובד באתר שלכם, אבל ברגע שהם יגיעו לדף שגיאה 404, משעמם, גנרי וכזה שלא עושה כלום חוץ מלזרות מלח על הפצעים של הגולש – הם יגידו לכם תודה, שלום ולא בטוח שלהתראות. העקשנים מביניהם ינסו לרפרש את הדף ואולי לחזור לעגלה ולסיים את הרכישה עם המוצרים שאגרו בה עד כה, אבל במקרים רבים הם פשוט ידפדפו הלאה.

הפתרון הוא, כאמור, להכין התקפת נגד. לבעלי אתרים יש את האפשרות לעצב דפי 404 מראש, שיעלו ברגע שהגולש יגיע לדף לא נכון. בתוך אותו דף 404, אפשר לבנות עולם עשיר שמשאיר את הגולשים רגועים, לא כועסים על האתר ועל השגיאה ובעיקר מכוונים אותם בשלווה לחוף מבטחים. דף 404 שנבנה בצורה חכמה, יכול להיות כלי שיווקי מצוין ומשעשע ולגרום לגולש לחייך ולהמשיך בגלישתו באתר כאילו לא קרה כלום (ככה גם לא נפגע בזמן שהייה באתר כמו שכתבתי במאמר הזה לשיפור זמן השהייה). לדוגמא:

שימו לב לדף השגיאה המעולה. כל מי שמגיע אליו, במקום לראות את שלושת הספרות המאיימות 404, מקבל סרטון קצר של עז צורחת ומעיקה. הטקסט כתוב בצורה שנונה שמעלה חיוך וגורמת לגולש ליהנות אפילו מהשגיאה שהוא קיבל. גם ההפניה שם היא ברורה מאוד: ״אתם יכולים לחזור לעמוד הבית, או להישאר כאן ולהקשיב לעז צורחת״ מה אתם חושבים שהגולשים יבחרו לעשות? (כדאי לכם ללחוץ על הקישור הזה ולראות בעצמכם את הדף 404 המדהים שלהם)

דוגמא מצויינת נוספת לשימוש נכון בדף שגיאה היא כמו בעמוד 404 של  blue fountain media. הכותרת ברורה מאוד. אופס! זה לא הדף שלשמו התכנסנו. במקום זה, שואלים את הגולש שאלה: האם זה הדף שאתה מחפש? ואז ניתן לראות שירותים שונים שהחברה מספקת.

404 מוצלח נוסף הוא של css ninja לצד הנינג׳ה הקטנה יש טקסט שכמובן מסביר שנעשתה שגיאה ואז שתי אפשרויות. אפשרות ראשונה היא לחיצה על קישור שיחזיר את הגולש צעד אחד אחורה, ולחיצה שניה קישור שייקח את הגולש חזרה לעמוד הבית. לא משנה מה, משאירים אותו באתר ולא נותנים לו לעבור לאתר אחר.

כשאתם בונים אתר, קחו בחשבון שעם הזמן יוכלו גם אצלכם להופיע שגיאות מהסוג הזה. מספיק שהגולש כתב את כתובת האתר שלכם בצורה לא נכונה, והוא יכול למצוא את עצמו בעמוד שכזה. תכננו מראש, הוסיפו קישורים לפעולות רלוונטיות שאתם רוצים שהגולש יבצע ויספקו לו תחושה מהנה. דפי ה- 404 שעובדים הכי טוב הם אלו שלא לוקחים את עצמם ברצינות, מעלים חיוך אצל הגולש, מספקים לו בדיחה קטנה ובעיקר ממשיכים לתקשר איתו גם ברגע המרגיז ביותר שקורה כשרוצים להכנס לאתר מסויים. שגיאת 404 היא לא סוף העולם, ובעזרת עיצוב נכון אפשר להפוך את החיסרון ליתרון. כל מה שצריך זה להשקיע מעט מחשבה, לכתוב טקסט קולע ולהפנות את הגולש לדרכו.

עמוד 404

תודה נשמח שתקנה אצלנו שוב… ממש בזה הרגע.

גם שימוש נכון בדפי התודה יכול לגרום לרומן והאינטראקציה בין הגולש שלנו לאתר להימשך עוד זמן (דבר המשפיע בצורה טובה על הקידום האורגני). אתרים רבים מבצעים את הטעות של הכנת דף תודה שטחי שאין בו יותר מדי חוץ… מלהגיד תודה ללקוח. כל כך חבל. תחשבו על זה ככה. בכל עמוד באתר האיקומרס שלכם אתם רוצים שיהיה לכם סיכוי למכור מוצר. בכל עמוד. לכן, גם דף התודה יכול להיות מגנט לא קטן ל- upsale ולשדרוג מכירות.

הנה דוגמא מעולה לשדרוג דף התודה והפיכתו לכלי שמייצר גם מכירות בעצמו ולא רק סופר המרות או אומר "שלום שלום" לגולשים. בדוגמא של jigsaw ניתן לראות כיצד לאחר שגולש סיים לבצע הזמנה והגיע לדף התודה שמאשר לי שההזמנה שלו בוצעה בהצלחה, הוא מקבל התראה באותו עמוד, ולמעשה נחשף לדיל מיוחד שיש לו 10 דקות עכשיו להחליט אם הוא רוצה לחטוף את ההצעה או שהוא מוותר. כמובן גם שהאתר מאוד נדיב והוא אומר לגולש שהוא לא צריך לעשות שום דבר, אם הוא רק יאשר, החברה כבר תדאג לצרף את המוצר יחד עם מה שהוא הזמין מראש. הוא לא צריך להתעסק יותר מדי, רק להגיד: כן, קחו עוד מהכסף שלי.

דוגמא נוספת שיכולה להגדיל את המכירות באתר שלכם, היא הדוגמא מאתר roboform. ברגע שהגולש הנרגש מגיע לדף התודה, הוא מתקבל בעמוד בברכה ומוצעת לו האופציה לשתף את החברים שלו בכמה שהוא מגניב ויותר מזה, אם הוא יפנה חברים שגם הם יבצעו את הפעולה הנכספת ויגיעו לדף התודה, אותו גולש שהפנה אותם יהנה מכל מיני הטבות.

אתם רק יכולים לראות ולהבין איך הדברים הקטנים האלו יכולים לעזור להגדיל את היקף המכירות באתר איקומרס. אנשים שרוכשים מוצרים, במיוחד אם הם בדילים טובים, אוהבים לספר על זה לכל העולם. אם יש לכם אתר איקומרס, אל תחכו שהם אולי יכתבו עליכם פוסט בפייסבוק בו יספרו לכל החברים שלהם שהם קנו אצלכם, אלא תעשו להם חיים קלים ותאפשרו להם גישה מהירה. גולש מגיע לדף תודה? תנו לו את האופציה לשתף איזה מוצרים הוא רכש והיכן בלחיצת כפתור אחת. החברים שלו יראו את זה ואם המוצרים שלכם רלוונטיים גם עבורם, מהר מאוד הם יגיעו לאתר שלכם בעצמם כדי לבדוק מה אפשר לצוד שם.

דוגמא נוספת לעמוד 404

כמובן שגם הוספת דילים כמו בדוגמא הראשונה שראינו היא טקטיקה מעולה. אם אתם יכולים לאפשר לכם אפילו מספר מוצרים שלא נמצאים באתר ואתם יכולים למכור אותם רק כאפסייל, זאת אסטרטגיה שיכולה לעבוד מעולה. נניח ויש לכם מוצר שלא מופיע באתר, ואתם מציעים אותו רק בדף התודה, אתם יכולים להגיד לגולש משהו בסגנון של שמחים שרכשת אצלנו, עכשיו שאתה כאן, יש לך אפשרות ייחודית שלא תחזור. רכוש עכשיו את המוצר הזה והזה במחיר כזה וכזה. קח בחשבון שהמוצר מוגש אך ורק כמבצע במעמד הרכישה ולכן אם תסגור את החלון הזה, לא תוכל לרכוש את המוצר בשום מקום אחר. אם אותו מוצר ידבר אל הגולש, סבירות גבוהה שהוא בהחלט ירכוש אותו ואתם תיהנו מ- up sale נוסף.

כפי שאתם יכולים לראות, כאשר בונים אתר ואתר איקומרס במיוחד, לכל שורה שנכתבת ולכל עמוד, גם הזניח ביותר לכאורה, יש תפקיד חשוב. שימוש נכון בדפי תודה או דפי שגיאה, עיצובם בצורה משעשעת ומגרה, יכולים בהחלט להוות אפיק מכירתי נוסף, שבמקום שאנשים יגיעו לעמודים הגנריים האלו כמו באלפי אתרים אחרים, אצלכם הם ימצאו עוד סיבה ליצור אינטראקציה ולבצע רכישה נוספת.

לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית
בהתאמה אישית השאירו פרטים!