אופטימיזציה לתמונות באתר – לקידום ולמהירות האתר

תמונות הן מדיה בלתי נפרדת מהאתר שלנו, ברוב האתרים ברשת תמצא תמונות להמחשה, תמונות של מוצרים, תמונות של דוגמאות ועוד… אבל הבעיה העיקרית היא: איך נשתמש בתמונות באתר שלנו בתור כלי לקידום האתר? ואיך נגרום לאתר להעלות מהר יותר? הרי תמונות שוקלות הרבה ומכבידות על פתיחת עמודי האתר.

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אופטימיזציה לתמונות באתר – לקידום ולמהירות האתר

תמונות הן מדיה בלתי נפרדת מהאתר שלנו, ברוב האתרים ברשת תמצא תמונות להמחשה, תמונות של מוצרים, תמונות של דוגמאות ועוד… אבל הבעיה העיקרית היא: איך נשתמש בתמונות באתר שלנו בתור כלי לקידום האתר? ואיך נגרום לאתר להעלות מהר יותר? הרי תמונות שוקלות הרבה ומכבידות על פתיחת עמודי האתר.

את המאמר הזה אנחנו מחלקים לשני שלבים: בשלב הראשון נבין  נבין כיצד לכווץ את משקלי התמונות באתר לשיפור מהירותו, בחלק השני אנחנו נדבר על אופטימיזציית תמונות למטרות קידום.

שימוש לא נכון של תמונות באתר יכול גם לפגוע לנו בפעילות קידום האתר, לכן חשוב מאוד לבדוק את כל התמונות באתר לפי הכללים הבאים:

כיווץ משקלי תמונות לשיפור מהירות האתר

נתחיל מהמובן מאליו, אין אתר שמכבד את עצמו ואינו מכיל תמונות היום (אבוי לאלו שמרשים לעצמם). הפעולה הראשונה של כל גולש שמגיע לאתר היא לסרוק עם העיניים את התוכן שמופיע. מה שבולט לגולש בעניים אלו הן הכותרות הראשיות ובעיקר התמונות.

במאמר זה אסביר כיצד שומרים על חווית משתמש טובה באתר ובאותה נשימה, כיצד משפרים את מהירות האתר באמצעות כיווץ משקל התמונות. מהירות האתר היא קריטית להצלחתו. הן מבחינת הגולש (טעינה מהירה תשאיר אותו בפנים, בעוד טעינה איטית תגרום לו לברוח עוד לפני שהאתר יעלה), והן מבחינת קידום האתר (אם גוגל קורא את האתר ומבין שמדובר באתר מהיר, הדבר עוזר לו מבחינת קידום האתר במנועי החיפוש).

ממליץ לכם לקרוא את המאמר הזה שמסביר איך שיפרתי את מהירות האתר בבחירה נכונה של חברת אחסון.

לנתר אחר תמונות במשקל גבוה

screaming frog– תוכנה שעוזרת לנו לנתר תמונות באתר שמשקלם גבוה.

מכניסים את כתובת האתר לתוכנה ונותנים לצפרדע לסרוק את האתר. בסיום הסריקה נעבור לimages tab  ונבחר בפילטר over 100kb.

פעולה זו, מאפשרת לנו לדעת באילו לינקים באתר שלנו יש את התמונות בעלות המשקל הגבוה ביותר.

שימוש בבדיקת מהירות האתר של גוגל

זהו כלי שמקדמי אתרים רבים משתמשים בו. הכלי מבית היוצר של גוגל עוזר לבצע בדיקת מהירות ומספק הצעות נוספות לשיפור האתר. גוגל מסמנת רשימת ״ריג׳קטים״ שיש להתייחס עליהם, שכן, לפי הבדיקה של גוגל הם גורמים להאטה באתר.

לאחר ההבנה כי יש בעיית משקל לתמונות הגיע שלב ה"דיאטה". אנחנו צריכים לכווץ את התמונות, על מנת לשפר את המהירות. חשוב מאוד לעשות זאת, אם כי איננו רוצים לאבד מאיכות התמונה, אך כן רוצים ליהנות ממשקל נמוך יותר.
ככה עושים את זה:

3 דרכים לכיווץ תמונות בקלות.

קיימות אפשרויות רבות לכווץ את משקל התמונות. הנה הדרכים היעילות ביותר, אלו שישמרו על איכות התמונה ויקטינו את גודלה:

  1. שימוש בצייר ( כן כן, לא בצחוק) – פותחים את התמונה הרצויה בתוכנת הצייר, בוחרים ב"שינוי גודל", ועוברים לפיקסלים. שם נצמצם את מספר הפיקסלים, מה שיעזור לנו לצמצם את גודל התמונה. חשוב לשמור על יחס גובה-רוחב.
  2. שימוש ב tiny png – מדובר בתוכנת און ליין מעולה. אין צורך להוריד אותה למחשב. בתוך האתר נגרור את התמונה הרצויה והתוכנה עצמה מתחילה את מלאכת הכיווץ. לאחר הכיווץ ניתן להוריד אותה ישירות למחשב. (ניתן לכווץ עד 20 תמונות במקביל).

    לאלו מבינכם שמשתמשים בwordpress, יש תוסף מאוד נחמד של אותה תוכנה. התוסף לוורדפרס מאפשר בגירסתו החינמית לכווץ עד 500 תמונות בחודש.
  3. שימוש בפוטושופ – בתוכנת פוטושופ התהליך קצת יותר מורכב. שימו לב.* פותחים את התמונה בתוכנהלוחצים על file – save for web – ולאחר מכן תיפתח חלונית* בחלונית שתיפתח לחצו על optimized . משם נעבור לquality . עכשיו יש להוריד את הערך מ100, עד לערך הרצוי (יש לשים לב לגודל המשקל שמופיע בתחתית העמוד)


    השימוש בפוטושופ גורם לכיווץ המשקל מבלי לשנות את הרזולוציה. הפעולה מפחיתה רק את איכותה של התמונה, ולכן חשוב מאוד לשים לב לערך הquality בו בוחרים.

לסיכום:

לאחר ביצוע הכיווץ, כנסו שוב לכלי בדיקת המהירות של גוגל וצפו כיצד הציון משתפר.

במאמר אחר אפרט יותר על שיפור מהירותם של אתרי וורדפרס שונים, באמצעות שימוש בכל מיני טריקים פשוטים שלא גוזלים זמן ויחד עם זאת משפרים תוצאות בצורה מיידית.

אופטימיזציה לתמונות – בצד הטכני יותר

בחירת השם המתאים ביותר לתמונה

בחשיבה ראשונית, כאשר בונים אתר, נראה לנו טריוויאלי פשוט לזרוק את התמונה לתוך המיקום בו אנו רוצים שהיא תופיע באתר מבלי לשנות את השם שלה. החשיבה הזו מוטעית, כיוון ששם נכון ומדויק לתמונה שלכם יכול להגביר פלאים את כמות הכניסות לאתר שלכם.

כאשר באתר שלכם יש תמונה עם שם כמו 123.jpeg , כי ככה היה לכם נוח לסדר את התמונה על שולחן העבודה שלכם, גוגל לא יודע מה יש בתמונה, ולכן אותה תמונה מפספסת את הסיכוי להיות מוצגת בתוצאות חיפוש כאשר מחפשים תמונה לפי מילת מפתח.

במידה והאתר שלכם עוסק ברכבי מרצדס מסוג S500 ויש לכם אתר עם תמונה בשם מרצדס S500, קיימת סבירות גבוהה כי בתוצאות החיפוש התמונה שלכם תעלה וככה תוכלו ליהנות מכניסות נוספות לאתר דרך התמונה. מומלץ לכתוב לתמונה שם באנגלית עם מקפים אמצעיים. גוגל קורא בצורה טובה יותר מקפים אמצעיים. לדוגמא: Mercedes-s500 בתור שם קובץ לתמונה.

הוספת ALT  לתמונה

ALT (קיצר של alternative), מטרתו לתאר ולהסביר לגוגל מה מתרחש בתמונה. גוגל לא יכול לקרוא את התמונה (למרות שלפי דעתנו היום הוא כבר יודע לקרוא מה יש בתמונה), אבל הוא בהחלט יודע לקרוא את הטקסט האלטרנטיבי שמתאר מה מתרחש בתמונה, כמובן שכאן ניתן לשבץ מילות מפתח רלוונטיות, מה שבהחלט יכול לעזור לקידום האתר.

נקודה חשובה נוספת שיש לשים אליה לב, האתר, בעקבות כניסתו של חוק הנגשת האתרים בארץ, חייב להיות נגיש וקריא לבעלי מוגבלויות, לכן יש חשיבות מכרעת להוספת תגית ALT לתמונות ולתיאור המתרחש בתמונה.

**אזהרה – לא לדחוף לכל תמונה באתר את המילות מפתח לקידום שלכם, זה לא נראה טבעי וגוגל מזהה פעולות אלו, השתדלו לשים את המילת מפתח בצורה טבעית עם התיאור המלא של מה שמתרחש בתמונה.

תגיות טייטל לתמונה

אל תתבלבלו בין ALT לטייטל, מדובר בשני דברים שונים. את הטייטל של התמונה רואים במעבר על התמונה עם העכבר. הטייטלים למעשה מהווים עוד נדבך לרלוונטיות התמונה לאתר ולנושא הכללי. שימוש בטייטל נכון, יכול גם הוא לעזור לגוגל להבין על מה מדובר בתמונה. ניתן לתאר בטייטל מה רואים בתמונה ומה עומד להגיע לאחר שהגולש יבצע לחיצה על התמונה.

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין