בין אם נרצה בכך ובין אם לא, לאיכות של בניית דף נחיתה יש חשיבות מכרעת על הצלחת הקמפיין הממומן שלנו. גם אם יש לנו קמפיין מצוין בעל אחוז לחיצות גבוה, לא נקבל הרבה פניות או לידים, אם הדף שלנו לא יהיה מזמין ויגרום לגולש להתעניין במה שאנחנו מוכרים לו. דף נחיתה מוצלח יוכל להוריד משמעותית את תקציב השיווק שלנו. כי ככל כניסה לדף המקצועי והממוקד מביאה לכם משמעותית יותר לידים מכל דף אחר באתר שלכם,
מסיבה זו רצוי לבנות את דף הנחיתה אצל חברת בניית אתרים מקצועית ובעלת ניסיון בתחום השיווק והמיתוג ברשת, אפילו אם למעשה לא מדובר באתר שלם.
מהם המדדים לקביעת מידת האיכות של דף נחיתה?
אחוזי המרה מדף הנחיתה
אחוז ההמרה, שהוא למעשה חלוקת הלידים והפניות המתקבלות מתוך סך הגולשים שנספרו בדף הנחיתה, הוא המדד הראשוני והברור לאיכות הדף. ככל שאחוז ההמרה מדף הנחיתה גבוה יותר, כך הדף נחשב ליעיל יותר.
שיעור הלידים שהפכו ללקוחות משלמים
המדד הכי נכון וברור ליעילות של קמפיין פרסום ממומן, הוא לבחון כמה כסף נכנס כיום וכמה כסף ייכנס בעתיד. מאחר ולא כל העסקים מעניקים שירות זהה, אז אנחנו מפרידים בין עסקים שגובים ריטיינרים או שנהנים מתקבולים עתידיים. למשל בעולם הביטוח או בעולם התקשורת מדובר במנויים המשלמים סכומי כסף לאורך שנים, בהם אפשר לקבוע מדדי הכנסות ורווחיות שונים.
לעומת זאת, באתרים המוכרים מוצרים חד פעמיים, קל יותר לדעת מה האפקטיביות של הקמפיין בשל היכולת לדעת במדויק כמה כסף נכנס וכמה כסף יצא והושקע בשיווק.
כל עסק צריך לסמן ולצבוע בסוף החודש, כמה כסף נכנס מפעולות השיווק לעומת מהם סכומים הכסף שהושקעו בפעילות השיווקית.
בתוך כל אלה, חשוב גם לזכור שסכום מסוים מפעילות השיווק הושקע למען בניית מותג. חשוב גם שמהלכי פרסום יהיו בוני מותג וכאלה המייצרים מסרים נכונים.
יעילות קמפיין הרימרקטינג
מאחר ואחוזי המרה של 15% ומעלה הם די נדירים בעולם השיווק, ברור כי רוב התנועה לתוך דף הנחיתה לא תתבטא בלידים. אחוזי המרה גבוהים קיימים בעיקר בדפים יעילים, בקהל מטרה מדויק להפליא ובתחומים שאין בהם כמעט תחרות. ברור כי לקוחות רבים נוספים יגיעו מקמפיין שיווק חוזר, או רימרקטינג. קמפיין כזה בנוי למעשה על שימוש בקוד מעקב שהושתל בעמוד או בכל האתר, כדי לרדוף אחרי קהל שנחשף לדף הנחיתה באמצעי שיווק אחרים. למשל דרך מודעות גוגל שיופיעו באתרי אינטרנט או באמצעות קידום ממומן בפייסבוק.
ככל שקמפיין הרימרקטינג יניב תוצאות טובות יותר, כך נוכל לקבל אינדיקציה שדף הנחיתה שלנו היה אפקטיבי. הרי זה לא מובן מאליו בכלל לצפות שבמוצרים או שירותים מורכבים, כמו למשל רכישת דירה, רכישת ביטוח, השקעת נדל"ן, מציאת משרד עורכי דין, נוטריון או כל שירות משמעותי, אנשים יקבלו החלטה מהירה. במקרים כאלה לא יהיה אפשר למדוד את דף הנחיתה עם המרות מיידיות וייתכן ששיעור ההמרה יהיה נמוך.
מדידת ROI והחזר ההשקעה בדף הנחיתה
אחת הפרקטיקות המקובלות היא לצבוע את כל הכספים המושקעים בבניית דף הנחיתה, כסף שיוצא על פרסום ממומן של הדף ולחשב את התשואה על ההשקעה. חלוקת ההכנסות הנובעות מעבודות והזמנות שנכנסו מדף הנחיתה, חלקי העלויות, יניבו את החזר ההשקעה. מקובל כי כל שקל שמושקע בפרסום יביא לפחות 2 שקלים בהכנסות. הרי ישנן עוד עלויות ולא כל ההכנסות יורדות לשורה התחתונה.
כיצד לשפר את אחוזי ההמרה בדף נחיתה?
על מנת להפוך את דף הנחיתה לכמה שיותר ממיר, יש להקפיד על מסר שיווקי ברור ותמציתי ככל הניתן : דף נחיתה אינו אתר אינטרנט והמשתמש לא אמור לשהות בו למשך יותר מדקה או שתיים. כמו כן, המשתמש חייב להבין מה הוא חייב לבצע על מנת ליצור עימנו קשר, בין אם מדובר על שליחת טופס, התקשרות למספר טלפון או אפילו הצטרפות לרשימת תפוצה או דף בפייסבוק. לכן , נהוג להבליט את החלק הזה בדף הנחיתה ולכנות אותו בשם קריאה לפעולה (Call to Action).
לצורך העניין, יש להבין כי כל שינוי בצבע או הזזה של כפתור במספר סנטימטרים יכולה לשנות את ההתרשמות הכללית מהדף ולכן גם את אחוזי ההמרה. ישנם גם מקרים בהם קופירייטרים יושבים במשך שעות רק על מנת למצוא כיצד ניתן להעביר למשתמש את חווית השימוש במוצר בדגש על הרגשות החיובים שהיא מעוררת אצלו (ראו לדוגמה כמעט כל פרסומת של קוקה קולה). למעשה, כיום יש בשוק חברות שכל תפקידן הוא לקחת עמודי נחיתה קיימים ולהגדיל את אחוזי ההמרה בהם (אחרי הכול, תמיד אפשר להשתפר).
השפעה עקיפה של איכות הדף על התקציב
כיצד למדוד איכות של דף נחיתה בעזרת Google Ads?
רבים לא יודעים שגם האלגוריתם של Google Ads מודד את איכות דף הנחיתה ומאפשר לנו לשלם פחות על דפים איכותיים יותר על ידי העלאת ציון האיכות של המודעות. במהלך הבדיקות הללו נבדקת רמת הבהירות של המסר, קלות הניווט והתמצאות בעמוד ורמת השקיפות של הדף (האם מובן מי המפרסם והאם הוא מספק פרטי יצירת קשר).
מכיוון שאיכות המודעות נקבעת גם לפי ההיסטוריה הכוללת של חשבון ה – Ads, הרי שמתקבל אפקט של איזון חוזר חיובי, ולכן כדאי להשקיע החל מדף הנחיתה הראשון שלנו…
מנגד, מערכת Ads יכולה לקבוע שחווית דף הנחיתה היא מתחת לממוצע לעומת דפי נחיתה קודמים, מה שיוריד את איכות המודעה, יפגע במיקומים שלה, ובסופו של דבר יגרום לכך שנשלם יותר על כל לחיצה ונצטרך להגדיל את תקציב השיווק שלנו.
לסיכום, אם אתם מתכוונים לבסס את הקמפיין שלכם על קידום ממומן, זכרו שאיכות דף הנחיתה קודמת לכל, וכפי שכתבנו בתחילה, רצוי לפנות אל חברה שההתמחות שלה היא בניית אתרים ודפי נחיתה. מי שבונה דף נחיתה במהירות ולא משקיע בו, עלול לגלות שאי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה…