לניהול לידים אפקטיבי, חלק גדול בהצלחתו של ארגון. ליד (מאנגלית: sales lead) הוא סוג של "תעודת זהות" המכילה פרטים של לקוח פוטנציאלי המתעניין בשירות או במוצר מסוים של החברה. פרטי ליד כוללים פרטי יצירת קשר עם הלקוח הפוטנציאלי וכל מידע נוסף על הלקוח, שעשוי להועיל לנציג השירות להגיש שירות יעיל וממוקד יותר.
מטרת מקבל הליד היא לרוב ביצוע מכירה – המרת הליד ללקוח בפועל. מערכת CRM לניהול לקוחות מכסה גם את נושא ניהול הלידים – שכה חשוב להצלחת העסק.
כיצד מסייעת מערכת CRM בניהול לידים אפקטיבי?
ארגון שעובד נכון, הוא ארגון ש"עובד מעצמו". משמעות הדבר היא, שהארגון מנוהל בצורה כזו, שכל חלק בו יודע מהו תפקידו, מהי מסגרת הזמן שמוקצת למילוי תפקיד זה, ומהו תפקידו של כל חלק אחר בארגון. ניהול נכון הוא המפתח להצלחה של כל עסק.
זה יכול להיות כל מערכת CRM כזו או אחרת. כיום Monday היא המערכת הפופולרית ביותר. יש חברות שמציעות שירותים של הטמעת Monday לעסקים כך שיוכלו לשפר את היעילות של האופן בו הם עובדים. במאמר הזה נפרט את היתרונות של מערכת CRM.
סדר ותיאום בין חלקי הארגון השונים – הוא הכרחי על מנת שתהליך העבודה יהיה יעיל ורווחי. סדר ותיאום שכזה מתאפשר בעזרת ניהול ארגוני נכון. כיום, עומדות לרשות בעלי עסקים טכנולוגיות מתקדמות, אשר מאפשרות ייעול משמעותי של תהליך העבודה – והפקת מקסימום תפוקה במינימום זמן ומאמץ.
מערכת CRM היא פתרון מתקדם ויעיל ביותר לניהול קשרי לקוחות וניהול תהליך עבודה פנים-ארגוני אפקטיבי. לאחר שהושגו לידים (תהליך גיוס לקוחות הוא תהליך מורכב מאוד בפני עצמו, אשר דורש ידע וניסיון מקצועי) – יש לנהל אותם בצורה הטובה ביותר. המשמעות של טיפול לא יעיל בלידים – היא הפסד עבור הארגון שלכם.

היתרונות של מערכת CRM בניהול לידים
כל עסק אשר מעוניין להגדיל את הרווחיות שלו, חייב להיות עסק יעיל. כל עסק המעוניין להתייעל, חייב לדאוג לנושא של ניהול לידים באופן אפקטיבי. מערכת CRM למעשה עוזרת לרכז את כל המידע החשוב על הלקוח במקום אחד:
- פרטי התקשרות
- יומן משימות לביצוע במסגרת ההתקשרות העסקית עם הלקוח
- תיעוד פגישות והתקדמות
- היסטורית רכישת מוצרים\שירותים, ועוד.
היתרון העיקרי של ריכוז המידע בצורה מסודרת וברורה, הוא שבכל פעם שנציג הארגון יוצר קשר עם הלקוח – המידע הרלוונטי כבר זמין ומוכן. כאשר הנציג מטפל בליד, כשבידיו מידע מקדים על הלקוח הפוטנציאלי – סיכויי הסגירה עולים, זמן המכירה מתקצר והעסק שלכם – מרוויח.
כיצד עובדת מערכת ניהול לידים?
לידים – אותם פרטי מידע אודות לקוחות פוטנציאלים – מגיעים אל מערכת ה-CRM לניהול לידים, דרך מקורות פרסום שונים ומאגרי מידע.
המערכת "מאכלסת" את אותם הפרטים, ומאפשרת ניהול מסודר ופשוט יותר של מאגר הלקוחות הפוטנציאלים והקיימים, מה שהופך את הטיפול בפניות ליעיל יותר.
מערכת ניהול לידים משמשת את נציגי המכירות מהרגע שבו נקלטו הלידים אל המערכת – דרך שלב המכירה ועד לתהליך ניהול קשרי הלקוחות השוטף. המערכת CRM גם מודדת את אפקטיביות התהליכים והפעולות שבוצעו – ומציגה תמונה ברורה של החזר ההשקעה של הארגון.
מערכת CRM לניהול לידים מסייעת לעסק:
- בריכוז ושמירת רשימות לידים.
- בניהול רשימות הלידים.
- בניהול לידים שהומרו ללקוחות – ניהול קשרי לקוחות פשוט ויעיל.
- אומדן מדיוק של ביצועי החברה בעבר ובהווה, עם תצפית אל העתיד.
- איתור מוקדם של סטיות אפשריות מן התחזית המקורית – ומתן תגובה יעילה בזמן.