לינקדאין הפכה במיוחד בשנים האחרונות, לאחד מכלי השיווק הכי יעילים. עד כמה יעילים? פוסטים יכולים להגיע לאלפים ואפילו עשרות אלפי בני אדם, שהם לא בהכרח ברשימת אנשי הקשר שלכם. אז אם אתם מחפשים לעשות יחסי ציבור בעולם הייטק, לינקדאין תהיה אחת מהפלטפורמות המרכזיות שלכם.
בנוסף, הדרך שלכם לאוזניים ולעיניים של בעלי תפקידים בכירים, מקבלי החלטות ואנשי רכש, אפקטיבית פי כמה בלינקדאין, מאשר פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק.
אבל זו רק הקדמה.
בלי פרופיל לינקדאין מושקע ומאורגן, לא חשוב איזה כותבי תוכן מוכשרים תהיו, כמות הפניות אליכם תהיה נמוכה דרמטית.
בניגוד לפרופיל פייסבוק או רשתות חברתיות אחרות, על פרופיל לינקדאין מקצועי אפשר לעבוד עשרות שעות. ובכלל העבודה על פרופיל לינקדאין של בעל עסק, נמשכת עם עדכונים בלתי פוסקים.
לפני הכל, כלל חשוב: כל תיאורי הפרופיל שלכם יתבצעו אך ורק בשפה האנגלית.
אפילו לא מילה אחת בעברית.
תשאלו בטח למה? בלינקדאין תהיה לינקדינאי ולינקדינאי מתאר את הפרופיל שלו אך ורק באנגלית.
והכלל השני הוא שאסור שיהיו לכם טעויות כתיב או תחביר בפרופיל האישי. ראיתי יותר מדי אנשים שכתבו את השם הפרטי בפרופיל בעברית, או שכתבו את השם באנגלית עם אותיות קטנות. זה בולט לעין, ומייצר רושם שלילי. הימנעו מכך.
יש הרבה מאוד מדריכים לבניית פרופיל לינקדאין עבור מחפשי עבודה.
אבל, המאמר הזה רלוונטי לשדרוג פרופיל הלינקדאין שלכם ובמיוחד גם רלוונטי לחברות ועסקים.
ולמה להשקיע בפרופיל אישי? כי כאשר תשלחו בקשות חברות לאנשים בכירים, הם יבחנו את הפרופיל שלכם לפני שיאשרו אותה. אם הפרופיל שלכם ייראה מושקע, זה יעיד עליכם כאנשי קשר שכדאי מאוד להתחבר איתם.
ראשית, מאחר ומרבית ההתמחות שלי היא בבניית תדמית לעסקים, ונוכחתי לדעתי שגם מנכ"לים בכירים מאוד, ובעלי תפקידים בכירים, לא מכירים את היכולות האדירות של לינקדאין ברמה העסקית. ישנם פיצ'רים רבים מאוד שתורמים מאוד לעסקים, אבל פחות רלוונטיים למחפשי עבודה.
ומי שעדיין לא מבין שלינקדאין זה הבסיס לטקטיקת שיווק מבוסס לקוח, אז פרופיל לינקדאין מושקע מאוד, הוא בכלל הבסיס שיתייחסו אליכם ברצינות.
בחירת Headline מושכת
תיאור הפרופיל שלכם הוא כרטיס הביקור הקצר והדיגיטלי שלכם.
כדאי מאוד לחשוב עליה, לחדד אותה, ולהשקיע בה. במיוחד חשוב להדגיש למשל את מרכיב הניסיון העיקרי שלכם, למשל More than 15 years of experience in PR.
הרבה מאוד בעלי עסקים וחברות, לא מוכנות לעבוד עם אנשים שאין להם שנות ניסיון רבות.
במפת התחרות שיש על כל תחום מקצועי, דגש מוגבר ומיקוד ניסיון, מהווים ממש נקודת מפתח עוצמתית במיוחד. אתם תופתעו עד כמה שזה קריטי.
אם יש לכם שנות ניסיון רבות בתחום מסוים, ואתם רוצים לקבל פניות בתחום זה, חשוב שתדגישו אותן.

היכן נמצאת כותרת ה-Headline בפרופיל האישי שלכם?
כותרת Headline תופיע לאנשים בקצרה כאשר הם רואים חיצונית את הפרופיל שלכם, משפט קצר וקונקרטי ותיאור מעניין של העשייה שלכם, יביא אליכם.

תמונת גג בלינקדאין (Background Photo)
איך יודעים אם בעל עסק מבין לינקדאין? אחד המדדים הוא השקעה בתמונת הקאבר.
בעוד שיש רשתות חברתיות ללא תמונת קאבר כמו באינסטגרם או טיקטוק, בלינקדאין תמונת הקאבר היא כרטיס הביקור שלכם.
נקודה נוספת היא המידות של תמונת הקאבר, אתם חייבים להשתמש כאן במעצב מקצועי שיעצב לכם קאבר בהתאם לצבעי המותג שלכם, בדיוק.
כדי להגיע ל-Background photo נכנסים מהעמוד הראשי של לינק הפרופיל, מקליקים עם העכבר על התמונה ומכניסים את התמונה בגודל המדויק בלבד!
תמונות שלא הותאמו במדויק לגודל תמונת פרופיל לינקדאין, ייראו מפוקסלות ולא מתאימות. זו דרך קלה מאוד להבין אם אתם מקצוענים, או חובבנים.
עסק שלא מוכן להשקיע בתמונת גג פרופיל, ככל הנראה הוא לא העסק לעבוד איתו.

אזור ה-About בפרופיל שלכם
חשוב להשקיע באזור הזה ולא סתם להדביק טקסט או לכתוב טקסט קצר מאוד. תחשבו איך הייתם מתייחסים למישהו שהשקיע מאוד כדי לתאר את הקריירה המקצועית שלו.
תיאור מפורט בחלק הזה, יש בו כדי להעיד עליכם גם כאנשי מקצוע מעולים. אם השקעתם בתיאור שלכם, אתם תשקיעו גם בעסקים שאיתם תעבדו.

השכלה ותעשייה אליה אתם משייכים את פרופיל הלינקדאין שלכם
בחירה בתעשייה אליה אתם משתייכים תקבע דברים רבים.
היא תקבע איזה הצעות חברות תקבלו כשתבחרו להגדיל את רשת הקשרים שלכם, כשתגדילו את מספר החברים בלינקדאין.
אני אישית בחרתי בתעשיית השיווק והפרסום אליה אני משתייך, אבל יכולתי גם לבחור בתעשיית ההייטק.
מרבית מלקוחותי הם מגיעים מתעשיית ההייטק ועיסוק מרכזי שלי הוא מיתוג אישי, יחסי ציבור וקידום פרסונות בתעשייה זו.
לכן, היה טבעי עבורי גם להשתייך להייטק וטכנולוגיה. במקרה כזה, הייתי מקבל הצעות להרבה יותר חברים בתעשייה וגם הפוסטים שלי היו נחשפים אליה יותר.

הבונוס של לינקדאין לבעלי חברות ואנשי מכירות – כפתור הנעה לפעולה, או תיאום פגישה
אם תסתכלו על רשתות חברתיות אחרות כמו למשל אינסטגרם או טיקטוק, היכולת שלכם לייצר שם לינקים חיצוניים היא תמיד בעייתית ומוגבלת.
בלינקדאין לעומת זאת, הרשת מוכנה בנדיבות מאוד לאפשר לכם להציג לינקים חיצוניים ואפשרויות ליצירת קשר.
האפשרות הבולטת שבהם היא ממש בחלק העליון של הפרופיל שלכם, כפי שנציג.

איך נראה בפועל כפתור הנעה לפעולה בלינקדאין?

עמוד השירותים שלכם כבעלי עסקים בלינקדאין – Service Page

מיומנויות (Skills)
ידוע בצורה מובהקת שלינקדאין נוטה לקדם יותר את החשיפה של פרופילים שהשקיעו בבחירת המיומנויות (Skills). שימו לב שלא מדובר כאן בקידום הפוסטים שהפרופילים האלה מעלים בהכרח, אלא בקידום החשיפה שלהם והצגת הפרופילים כחברים פוטנציאליים.
המשוואה היא פשוטה: יותר מיומנויות = יותר חשיפה בפני קהלי היעד הפוטנציאליים.
עליכם לבחור מתוך סל רחב של מיומנויות, כמה שיותר מאלה המאפיינות אתכם וכאלה שניחנתם בהם. זה גם יסייע לכם בהכל: מציאת עבודה במידה ותחפצו, הכרה בכם כמומחים בפני לקוחות פוטנציאליים או מי שתפגשו עימם עסקית ומקצועית.
בחירת Skills היא השקעה נבונה, לא דורשת מכם לכתוב כמעט, אלא לעיין מבין מגוון המיומנויות הקיימות.
המלצות בלינקדאין של לקוחות או מעסיקים
אפשר לראות באזור ההמלצות בסוף הפרופיל את הבחירה, אלו המלצות אתם רוצים להציג בפרופיל. תוכלו בהתאם להתפתחות הקריירה המקצועית שלכם וסוגי הלקוחות שאתם רוצים לגייס, אילו המלצות אתם רוצים שיוצגו ומתי.
תזכרו שכדי לבקש המלצות מחברות שעבדתם איתם בעבר, תצטרכו להיות מאוד אקטיביים. לרוב, אף חברה לא תנדב מיוזמתה המלצה.
מהם השלבים כדי לבקש המלצות בלינקדאין?
עליכם לרדת דרך המחשב בלבד, ממש לסוף הפרופיל שלכם כשאתם בתוך הפרופיל (הלינק לפרופיל מהעמוד הראשי כשאתם מחוברים ללינקדאין).
לאחר מכן עליכם ללחוץ עם העכבר על + ואז תיפתח החלונית המוצגת ועליכם לבחור באופציה Ask for a recommendation.

כאן נכנסת יכולת השכנוע שלכם כבעלי עסקים ובזכות פיצ'ר בקשה מיוחד בלינקדאין, אתם יכולים לבקש מפרופילים בלינקדאין לתת לכם המלצה.
אם נשנה את הכפתור מטה למצב Off ההמלצה לא תוצג בפרופיל שלנו.
דגש נוסף בנושא של המלצות, תבחרו אנשים שמוכנים להמליץ בצורה מפורטת ומושקעת. תיאורים קצרים מדי בהמלצות, שלא מעידים לעומק על ההחלטות שלכם, לא רלוונטיים. לעומק ההמלצה ולפירוט, יש משמעות גדולה על האמינות שלה בפני קהלים שקוראים עליכם.

האם לשדרג את הפרופיל גם במסגרת התכניות בתשלום ומה הן מעניקות?
התכניות בתשלום של לינקדאין מעניקות שורה של אפשרויות שיעזרו לכם להגיע בקלות ולייצר קשר עם אנשים.
הכנו מאמר שלם על הנושא של תכניות בתשלום בלינקדאין בלינק הזה.
בגדול, אם אתם עסק או עובדים בחברה ובתפקיד שלכם אתם אחראים על מכירות והגדלת ההזדמנויות והקשרים, אז מומלץ לעשות את זה ולרכוש פרופיל בתשלום.
הפרופיל שמתאים לכם במידה ואתם לא אנשי מכירות הוא פרופיל פרימיום. במסגרת פרופיל פרימיום תוכלו לראות מי צפה לכם בפרופיל וכך לדעת אלו עסקים או אנשי עסקים התעניינו בכם. התכניות האחרות מתאימות לאנשי מכירות ונקראות Sales Navigator.
אחרי שעברתם את כל הדרך הזאת ושדרגתם את הפרופיל – זה הזמן לתזמן פוסטים
פרופיל משודרג בלינקדאין הוא לא מספיק.
עליכם לייצר תוכן, ובעקביות. כדאי להפוך לחשבון יוצר, Creator Mode.
תזמון של פוסטים בלינקדאין נועד כדי להגביר את החשיפה לתכנים שלכם.
העלאה עקבית של פוסטים ותזמון פוסטים לשעות השיא, יביא אתכם לחשיפה מקסימלית של הפרופיל, למגייסים או עסקים שאתם הכי הייתם רוצים להכיר.