בעידן הנוכחי, אין להרבה עסקים תשובה טובה לשאלה: מה ההבדל בינכם למתחרים? או מה היתרונות הממשיים שלכם?
תשובות כמו אצלנו תקבלו שירות טוב ואישי, או אנחנו עם 10 שנות ניסיון, במקום 5 אצל המתחרים, לא ממש מזיזות את המחט של הלקוחות אל קופת ההכנסות שלכם.
אפילו ניסיון של שנים רבות בעולם יחסי הציבור, לא הביאו אותי למסקנה על מידת חשיבות ההשקעה בשיווק…
אבל בדרך התרחשו כל מיני תהליכים בעולמות החדשנות והטכנולוגיה שיצרו מציאות חדשה.
ריבוי הפלטפורמות הדיגיטליות רק מדגיש את חשיבות ההשקעה בשיווק להצלחה
הדיגיטל, פשוט הופך את חשיבות השיווק בהצלחה, לדרמטית.
זה הולך להתעצם עוד ועוד. הסיבה להתעצמות חשיבות השיווק היא עלייה והתפתחות של אמצעי התקשורת ואמצעי השיווק הדיגיטליים. בעשור האחרון חל זינוק בהשפעת הרשתות החברתיות ודווקא ירידה בהיקף החשיפה של אמצעי השיווק המסורתיים שבעבר היו שמורים רק לבעלי ההון.
אמצעי תקשורת כמו טלוויזיה, עיתונים, אתרי חדשות, רדיו ועוד, ירדו מהחשיפה וההשפעה שלהם. ועם זאת, מי שהולכות ועולות הן הרשתות החברתיות, פלטפורמות פודקאסט, יוטיוב, ווטסאפ, טלגרם וקבוצות שונות בפייסבוק ובשאר הפלטפורמות. היכולת של עוד ועוד עסקים שהתמידו בכך להתקרב לקהל שלהם ולשמור איתו על קשר יום יומי רק עולה ועולה.


עליית הרשתות החברתיות הייתה גורם דרמטי בהגדלת ההשקעות של עסקים בשיווק והוזלת ההוצאות של עסקים וגורמים בהגעה לקהלי היעד

כיצד אתם מגדילים את ההשקעה שלכם בשיווק?
העקרונות של עסקים שהצליחו בזכות מיקוד והגדלת ההשקעה בשיווק:
כיצד חברות יכולות להתגבר על מחסום היקף ההשקעה בשיווק כדי לייצר צמיחה?
כמה עלינו להשקיע בשיווק כדי להצליח להביא תוצאות?
כצפוי, אתם מבינים שאין לכך תשובה חד משמעית. אתם יכולים להשקיע בשיווק כבעלים של חברה בע"מ או עסק בכל גודל החל משעה בשבוע ועד ממש לכל הזמן הפנוי שלכם.
ככל שאתם עסק גדול יותר, שיש לו יותר עובדים, ספקים ומי שיכולים לבצע את העבודות השוטפות, ככה אתם יכולים להשקיע יותר זמן ומשאבים בשיווק שלכם.
בעסקים גדולים מאוד, ההנהלה מבינה יותר ויותר את חשיבות ההשקעה בשיווק. אבל החיסרון הוא שהחלטות מהותיות מתקבלות לבד ואין את ההבנה שיש להכניס עוד ועוד תקציבים ומשאבים למגרש הניסויים של עולם השיווק ולמדוד אותו.
כך למשל, הרבה מאוד עסקים ואנשים מגלים באיחור את החשיבות של נוכחות בטיקטוק ויצירת תוכן בטיקטוק.
ההנחה אומרת ש-10%-20% מההכנסות שלכם צריכות להיות מושקעות בשיווק העסק. במילים אחרות שיווק הוא צמיחה.
מתי אנחנו צריכים לקחת יועץ שיווק לחברה?
כשאתם רואים שאתם ממצים את האפיקים והאפשרויות הקיימות ואת ההון האנושי והיכולות הקיימות, או שאתם מסתובבים בין ספקים שונים מתחומים ואינכם רואים את ההשפעה. זהו השלב שבו עליכם לחשוב מחוץ לקופסה בעולם השיווק.
שום הנחה ושום ניסיון אינו לחינם.
מצב נוסף הוא כאשר אתם משקיעים באפיק שיווק מסוים ויש לכם אינדיקציות שהוא כבר לא עובד כמו בעבר. למשל, מתווכים רבים יודעים לספר ששנים ארוכות הם היו משקיעים עוד ועוד במודעות בעיתונים מקומיים. הם היו משקיעים גם בשלטי חוץ וחשיפה מקומית.
אבל לפתע, העלויות הגבוהות מאוד של חשיפה קבועה בעיתון המקומי, הפסיקה בשלב כלשהו להשתלם. כשאנחנו מדברים על עלויות גבוהות, אז מתווכים טובים מוציאים גם 100,000 שקל בשנה על פרסום בעיתונות המקומית. הפרסום הזה הביא עימו גם מיתוג, אבל רבים מהם הבינו שהוא כבר לא אפקטיבי יותר.
כשהאזורים שהיו נוחים ומוכרים לכם בעבר כבר לא נותנים את התמורה ולא מייצרים עבורכם את ההכנסות, עליכם לשכור יועץ שיווק שיביא את הידע והניסיון שלו ויוביל אתכם.
איזה כלים חדשים לעסק יכול להביא לפניכם יועץ שיווק?
בניית פודקאסט לעסק – פודקאסטים הפכו לכלי שיווק אפקטיבי מאוד לבעלי עסקים וחברות. פודקאסט מצוין בונה לכם את התדמית וגם מביא חשיפה משמעותית ואורגנית לעסק, בקרב קהלי היעד.
השקעה בתוכן באתר האינטרנט – הנה הגעתם עד לכאן ואתם קוראים בשקיקה את המילים הללו. לא הייתם קוראים את המאמר הזה שמכיל כמעט 2,000 מילים, אם אנחנו בפינגוין לא היינו משקיעים הרבה בתוכן וגם ב-SEO.
הוצאת אנשי מפתח של הארגון מאזור הנוחות – בפירמות גדולות ועסקים גדולים, מתרחש לעתים תהליך ותחושה של מחלקות השיווק יעסקו בשיווק ואילו חלקים מסוימים בהנהלה לא צריכים להירתם למאמץ המלחמתי. הסברה היא שאין צורך בשיווק פרסונלי שלהם את העסק ושהם יכולים להמשיך ולעסוק בתחומים שלהם. ובכן, ברור שזוהי תחושה מוטעית מאוד. כיום גישת השיווק כולל גם מיתוג אישי ועצמי וסיוע של כל חלקי הארגון בשיווק אורגני ומיתוג הארגון. התפקיד של יועץ שיווק הוא "לנער" גישות מוטעות ושגויות של הנהלות או עובדים ולרשותם אותם למאמצי השיווק.
תיעול וסיוע במצבים של מיתון דרך פתרונות שיווק בתקופות של מיתון – כשהעסק צומח וישנה פריחה עקבית, אז הגישה הרגילה היא שאין צורך לייעל את ההשקעה בשיווק. יש תחושה של כל מטאטא יורה והנכונות לבדוק ולבחון כל גרם ופסיק בהתנהלות השיווק – יורדת. אבל בתקופות של מיתון, אתם נדרשים לבדוק חיצונית כיצד כל מחלקה ומחלקה תורמת לכם אפקטיבית למערך השיווק.