כשמגיע אליכם לקוח פוטנציאלי, יש לכם בראש בדרך כלל שני תסריטי שיחה.
תחשבו על אחד המשפטים הראשונים שאתם שואלים: איך הגעת אלינו? ברגע שהתשובה היא שאותו לקוח צרך את התוכן שלכם או קיבל המלצה חמה. כך השיחה משתנה.
ועכשיו בחזרה לתסריטי השיחה, הראשון, תסריט שיחה שבו אותו מתעניין פוטנציאלי מכיר אתכם, נחשף לתכנים שלכם, הוא מגיע ממש כמעריץ. במקרה כזה הוא האזין כמה פעמים לפודקאסט שלכם.
במקרה הזה בניתם לעצמכם מיתוג אישי, כלומר אתם דמות מקצועית שאנשים מעריכים, שסומכים על הדעה שלה.
התסריט השני, הלקוח לא שמע עליכם מעולם. כשהלקוח לא מכיר אתכם.
עכשיו, איש המכירות שלכם מתחיל להזיע. הוא מתאמץ מאוד.
לא משנה מה הוא יבחר ואיזה ניסיונות הוא יעשה, יהיה לו קשה לייצר אמון בצד השני.
מהו מיתוג אישי או מיתוג עצמי?
מיתוג אישי, או מיתוג עצמי הוא דרך ושיטה לבסס את עצמכם כמומחים ואוטוריטות בתחום מסוים.
הכלי העיקרי במיתוג אישי הוא יצירת תוכן, ידע וערך על גבי כמה וכמה פלטפורמות שונות.
נשמע פשוט? לא בטוח. המציאות הולכת ומסתבכת ולא ניתן כבר להשתמש באותו תוכן בכל הפלטפורמות.
תוכן שיעבוד לכם היטב בפייסבוק, לפעמים לא יעבוד בכלל בלינקדאין.
מי שמייצר סרטונים מעולים ומדבר בביטחון מול מצלמה, ירצה פחות לכתוב טקסטים כדי למתג את עצמו.
כדי למתג את עצמכם, עליכם לבחור בפלטפורמה הטובה ביותר כדי לייצר את התוכן שלכם.
אם אתם טובים בדיבור מול מצלמה, תבחרו בצילום סרטונים מהנייד או באמצעות מצלמה מקצועית.
במידה ואתם מעולים בדיבור, אבל פחות אוהבים את המצלמה, תוכלו להתמקד בכתיבה או דיבור באמצעות פודקאסט לא מצולם.
המשותף לכל המאמצים הללו הוא בנייה של הדמות האישית שלכם.
ברגע שאתם שוקדים על עקביות ויצירת תוכן מעולה, אתם ממתגים את עצמכם כמומחים בקרב קהל היעד.
הרבה מאוד עסקים מתבלטים בנושאי שיווק. הם מוציאים כספים כדי לרכוש ולהשיג את הלקוחות בקצה אבל בפועל אם יבססו את עצמם כמומחים, זה יהיה מנוע ההכנסות המשמעותי ביותר.
אמלק: טיפים מנצחים למיתוג אישי
- השקיעו ביצירת תוכן בעל ערך. אחרי שיהיה לכם אותו תצטרכו פלטפורמה כדי להביא אותו להמונים
- בנו פלטפורמות וממשקים עם הקהל שלכם, למשל פודקאסט
- מצאו תחום מבוקש ונדרש שאין בו הרבה אוטוריטות
- הקימו פודקאסט כדי להזמין אורחים חיצוניים ולהתארח בפודקאסטים שלהם
- השקיעו בפעילות יחסי ציבור כדי לקבל נוכחות תקשורתית
לפני הכל אנחנו ממליצים על מספר מדריכים קודמים שהיווה עבורכם את הבסיס כדי למתג את עצמכם
קידום אורגני לפוסטים ולמאמרים שהעליתם באתר שלכם
הקמת פודקאסט עצמאי שיאפשר לכם להעביר את הידע שלכם
פרופיל טיקטוק ואיך להשתמש ברשת החברתית כדי לבנות מיתוג אישי
שיווק ופרסום בלינקדאין ככלי למיתוג אישי
כיצד תקדמו את האתרים והבלוגים שלכם ע"י הופעה בעוד ועוד מקורות… ועל חלקם אפילו לא שמעתם.
אז העיקרון באינטרנט זה "תופיע כמה שיותר ובמקומות הנכונים". מה זה הנכונים? עליכם להופיע במקומות שבהם נמצא קהל היעד שלכם.
אם תייצרו תוכן במקומות שקהל היעד הפוטנציאלי לא מגיע אליו, זה יהיה כמו לדבר אל הקיר. על החשיבות של הגעה לקהל היעד הרחבנו בפרק 2 של הפודקאסט בית ספר לשיווק.
הפוסט הזה ידבר על החלק של תופיע כמה שיותר, במקומות הנכונים זה כבר טכניקות בפני עצמן. באינטרנט ובמיוחד בעולם ה- web 2.0 אין שום צורך לשלם על פרסום ואפר לקבל אלפי ועשות אלפי אזכורים בחינם ובהקשרים של העסק שלך.
אז קדימה… ניגש למקורות ולהסברים.
המפתח למיתוג אישי הוא יצירת אמון והערכה של קהל או קהילה
מה הופך אנשים מסוימים למותגים ואחרים לא? המפתח להצלחה הוא שאתם נדרשים לייצר אמון וביטחון, שזוהי התוצאה הכי קשה ומאתגרת בעולם השיווק.
קראתם עד לכאן את המאמר, כי אתם מאמינים לטקסט שכתוב ולניסיון שלי, שהם לוי, שהביא עשרות רבות של חברות ואנשים לתודעה.
באופן אישי בניתי מותגים אישיים רבים ומה שהיה משותף לכולם נמצא במאמר הזה.
קהילת פייסבוק יכולה להיות מקפצה גדולה בדרך למיתוג עצמי
אם מסתכלים על קהילות פייסבוק, אז יש הרבה יותר אנשים שהצליחו לבנות מותג באמצעות קהילה.
קהילה שמנוהלת על ידי מנהל קהילה מוביל, כזה שמייצר תוכן בעקביות, יכולה לבנות מותג אישי.
היתרון של קהילה, הוא יצירת קשר סינכרוני עם הקהל שלכם.
פוסטים שאתם מעלים ואנשים אחרים מגיבים, מעוררים שיח רציף, זה יאפשר לכם לשוחח עם הקהל ולבנות קשר אישי. ככל שיווצר בקהילה מצב של תהילת המנהל, ייבנה אותו אמון שדיברנו עליו קודם שהוא ייסוד חשוב בכל הנוגע למיתוג אישי.
אבל, הדרך לקהילה היא לא פשוטה בכלל. תעברו לרוב מכשולים רבים כמו צירוף חברים לקהילה, כי הרי יצטרפו רק לקהילה שמאמינים במנהיג שלה ובמנהל שלה.
אפשר לבנות את זה אבל ייקח לכם זמן.
אנחנו עוד נדבר על פודקאסט ככלי למיתוג ובכלל פודקאסט זה אחד הכלים שעובדים הכי טוב עם קהילה.
אפשר להגיד איזה חוק שפודקאסט וקהילה יחד, זו נוסחת הקסם שעובדת יחד בצורה מושלמת.
ניוזלטר שבועי או דו שבועי
ניוזלטר יכול להוות למעשה תחליף לקהילה, ככל שתגדילו אותו בעקביות תוכלו לבנות מותג אישי מוביל.
הדרך לשם עוברת קודם כל בתוכן ויצירתיות, תדרשו להפגין אותה ממש מדי שבוע, או פעם בחודש.
ובכלל, אחת הטעויות בניוזלטר היא דיוור של פרסום, במקום דיוור של תוכן בעל ערך.
בניוזלטר החוק הוא ש-80% מהדיוורים הם תוכן בעל ערך ורק 20% הם פרסומות. בדרך הזאת הקהל שלכם יעריך אתכם, ירצה ללמוד מכם וככה ייבנה אמון.
אם אתם אנשים של מילים, עומק, תוכן וחשיבה עמוקה, תוכלו דרכם להגיע אל הקהל שלכם ישירות אל המייל.
תשתיות נדרשות: שימוש בתמונות סטילס מקצועיות ובעקביות
הדמות שלכם ברשתות החברתיות צריכה להיות מתוחזקת היטב.
אם אתם מעוניינים כשיתייחסו אליכם באופן מכובד, חשוב מאוד להשקיע בתמונות ולהיראות בהם מתוקתקים היטב.
שימוש בתמונות סטילס של צלם או צלמת מקצועיים, תתרום רבות לתדמית שלכם.
גם העקביות שבשימוש בתמונות היא חשובה כדי שהתפיסה הדיגיטלית לגביכם תהיה זהה, שיוכלו לזהות אתכם.
תחשבו על תמונה זהה ברשתות החברתיות, בדיוק כמו לוגו אבל כזה שמתחברים אליו יותר כי הוא פשוט הפנים האישיות שלכם.
תתחילו מהפרופיל האישי הכי חזק שלכם
אין סיבה ללכת יש לכלים שאתם לא מכירים. תתחילו מפרופיל הפייסבוק שלכם.
לינקדאין כפלטפורמה מובילה ועוצמתית למיתוג אישי
מאחר והשקעה בקמפיין של יחסי ציבור היא יקרה מאוד עבור עסקים רבים, הם יצטרכו להשקיע את הזמן שלהם כדי לבנות מיתוג.
לינקדאין הוא כלי מצוין לבניית מיתוג אישי ויש לכך כמה וכמה סיבות.
הראשונה, היא שכל האנשים שמבקרים בפרופיל שלכם, יכולים לראות ולקרוא עליכם את כל הפרטים הכי חשובים לגביכם, במידה והסכמתם לשתף אותם. ניסיון תעסוקתי רחב, ותיאור מפורט של ההיסטוריה התעסוקתית שלכם בצורה שיווקית, מאפשרות לכם לעשות שימוש במיתוג האישי לצרכי מכירות והגדלת הכנסות.
הקמת בלוג ורישום לאינדקסים של RSS ואינדקסים של בלוגים
לכל בלוג (בטח אם הוא בנוי על וורדפרס) ישנו ערוץ RSS – האייקון שלו מופיע כך, לחצו על האייקון בבלוג שלכם, העתיקו את כתובת ה-URL והוסיפו אותו לאינדקסים שונים. יש כמה בארץ והמון בעולם. RSS למי שלא יודע הוא ערוץ שמושך כותרות מן הבלוג או אתר שלכם ומתעדכן באופן אוטומטי בכל פעם שאתם מעלים פוסט חדש.
בלוג בינלאומי מומלץ הוא מדיום, אנחנו מצאנו אפילו את נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, כותב שם. כמובן שאובמה זכה להיכלל בעמוד הראשי של האתר כמה פעמים. אבל הדוגמה הזו מוכיחה שלמיתוג אישי אין גבול ואין גיל. כולם רוצים לשמור ולבנות מותג.
תוכלו להצטרף למדיום ככותבים באנגלית כאן.

מה זה בעצם נותן לכם?
1. כל פעם שתעדכנו משהו חדש (למשל פוסט חדש בבלוג) הוא יתעדכן באופן אוטומטי בכל האינדקסים שתרשמו את הערוץ שלכם אליהם.
2. אתם גם מרוויחים קישורים, יש חלק מהאינדקסים שנותנים קישורי DOFOLLOW שנותנים לכם עוד קצת כוח בקידום בגוגל.
3. הפעולה הטכנית של הרישום לוקחת בדיוק 2-3 דקות והיא חד פעמית, אז מה יש לכם להפסיד?
לגבי אינדקסים של בלוגים ישראלים… לא חסר, פשוט תריצו גוגל, סחבק חסך לכם את ההקלדה לכו ישר לתוצאות החיפוש
מציאת פלטפורמות ליחסי ציבור או פתיחת בלוגים ואתרים בכל מיני מקורות חינמיים
יחסי ציבור הם הגביע הקדוש של מיתוג אישי. כאשר אתם מייצרים תוכן או נהנים מסיקור מאתרי חדשות מובילים, אתם מרימים את המותג שלכם. אתם נחשבים כמומחים בעיני רבים.
אפשרות נוספת מאחר ויחסי ציבור הם מאתגרים, היא למצוא בלוגים ואתרים עם תנועה רבה ושם לפרסם את המאמרים שלכם. גם כאן לא חסר מקורות ואתרים המציעים לפתוח בלוגים ואתרים (בסאב-דומיין) חינם, מה זה תורם לנו?
1. על כל כתבה שאתם מייצרים בבלוג (שלכם), תוכלו לשלוח עשרות תקצירים בבלוגים החינמיים עם קישור לכתבה המקורית (אצלכם), בכך תאנדקסו תחתיכם המון קישורים ואזכורים.
חשוב לתת כותרת אחרת לכל אזכור כדי שגוגל לא יזהה תוכן משוכפל, בהנחה כמובן שאתם הולכים להפיץ את זה עשרות פעמים. תוכן משוכפל יגרום לכם לדירוגים נמוכים בגוגל, תדאגו ותוודאו שבאתר האינטרנט שלכם, יהיה תוכן מקורי.
2. כשאתם מפרסמים בבלוגים של אחרים, פעמים רבות אתם יכולים לבנות אנקורים ולקבל קישורים לאתר שלכם. ואם כבר בגוגל עסקינאן… אז גם כאן אתם מקבלים עשרות קישורים והפעם לעמודים הפנימיים (פוסטים) באתר \ בלוג שלכם, וגוגל מאוד אוהב את זה…
בשורה התחתונה: מיתוג עצמי מצוין עובר באסטרטגיה ושורה של פלטפורמות
מה שמשותף לאנשים שהצליחו במיתוג אישי, לא היה רק השקעה כספית. כסף הוא לא ערובה למיתוג אישי מוצלח.
במיתוג אישי נדרשת השקעה של הזמן שלכם, לא יעזור כלום. לא תוכלו לקחת רק אנשים שיעשו עבורכם את כל המשימות, אם לא תביאו את עצמכם לתוך התהליך, הקהל ירגיש שיש פה משהו מזויף.
אתם כן יכולים להיעזר בצוות שיעזור לכם לערוך חומרים, או לארגן אותם עבור הקהלים שלכם.
השלב הראשון הוא גיבוש אסטרטגיה שתתכלל את כל הפלטרפורמות יחד ותתמקד באלה שבהם אתם יכולים להתמיד.
לאחר מכן, עליכם להתמיד יותר בפלטפורמות שבהם קהלי היעד שלכם נמצאים יותר מכל. אם קהל היעד שלכם הוא חברות למשל, אתם צריכים להיות בלינקדאין. אם קהל היעד שלכם הוא בעלי עסקים קטנים, ייתכן שאתם צריכים קהילת פייסבוק בשילוב של ניוזלטר.
נדרש תהליך של לימוד ולמידה. לא תמיד תוכלו לדייק את כל אלה ממש מההתחלה, נדרשת חשיבה ובחינה עמוקה.