אחרי שכבר דיברנו על שיווק מבוסס לקוח, שהיא שיטה שמתאימה בעיקר לחברות שיש להן קהל יעד מצומצם מאוד ומדויק מאוד, בואו נדבר על מרבית החברות – שיש להן קהל יעד פוטנציאלי רחב מאוד. לכן, לסוג הקהל הזה יתאימו כלים אחרים ובמאמר הזה נלמד על בניית מערך שיווק מבוסס פודקאסט. הפקת פודקאסט הפכה היום לשיטת שיווק מאוד פופולארית שמצליחה להביא לידים איכותיים.
הרבה מאוד מנהלי שיווק חושבים מה יהיה הבסיס של מערך השיווק שלהם? רעיונות שונים עולים להם באוויר, כל אחד מחברי ההנהלה מציג ודורש דרישות, בפועל הרשתות החברתיות והתקדמות הטכנולוגיה היא זאת שמכתיבה לנו את הטקטיקה. מערך שיווק מבוסס פודקאסט הוא שיטה חדשה שנולדה בשנים האחרונות.
במסגרת שיטת מערך שיווק מבוסס פודקאסט, החברה מקדישה את מירב המאמצים שלה לייצר את התוכן המושקע ביותר לפודקאסט השבועי.
בתמורה, החברה לא מקבלת ערך בטווח הקצר. ההתחלה די מאכזבת ואנחנו אומרים את זה מראש. מה, אז למה לעשות את זה?
ההמשך הוא המתגמל, עקביות והתמדה, יביאו עם הזמן אמון בקהל, אותו לא ניתן למדוד לפחות בהתחלה.
השיטה מייתרת את הצורך לבנות משפך שיווקי מלאכותי, אלא המשפך נוצר אמנם בהובלה שלכם בפודקאסט, אבל מאמצי רימרקטינג הופכים כמעט למיותרים.
איך עובדת השיטה?
הגישה מבוססת על ההנחה שבית העסק או החברה ירכזו משאבים משמעותיים בהקמה, יצירת התכנים והנושאים והפצה של פודקאסט.
אותם תכנים מצולמים וערוכים, יחולקו גם לרשתות החברתיות – פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק. הטקסטים של הפרקים ישמשו בסיס למאמרים באתר האינטרנט של החברה.
מה המודל של מערך שיווק מבוסס פודקאסט למעשה?
הוא קודם כל מודל המציע שעיקר הפוקוס השיווקי יהיה ביצירת תוכן וערך.
הגישה הזו שונה מ-90% מזו של אנשי הפרסום והשיווק, המקדשים את הפרסום ככלי להגעה לקהל היעד.
בנייה של מערך שיווק שלם מבוסס פודקאסט, מציעה כי רוב מאמצי השיווק והפרסום יתועלו לפודקאסט.
זמן הקלטת הפודקאסט הוא קדוש ליצירת תוכן ויהפוך גם להכי יעיל מהבחינה הזו, היות ואותו תוכן משמש את כל הפלטפורמות הכי עוצמתיות שאליהן העסק פונה.
כל המאמצים הללו יתועלו היטב כדי להגיע אל קהל היעד שלכם, הגישה היא שבפעם הראשונה הקהל יפגוש אתכם בפודקאסט.
כמה זה עולה בפועל לבסס מערך שיווק על פודקאסט?
השאלה הזאת מאוד תלויה בתקציב שלכם ובנכונות שלכם לקחת אנשי מקצוע.
יהיו מי שישקיעו במהלך אלפי שקלים לפרק כולל הוצאות פרסום.
אחרים יחליטו לקנות את הציוד ולעשות את כל המהלך לבדם.
אנחנו מעריכים את ההוצאה המינימלית ההגיונית ב-500 שקל לפרק ומאמינים שלרוב החברות העלויות יסתכמו באלפי שקלים לפרק, כולל קידום והפצה.
למה לנתב את המפגש הראשון של הלקוחות אתכם לפודקאסט אתם שואלים?
כשחברות מנסות להגיע אל לקוחות, הם פוגשים בפעם הראשונה פרסומת של החברה, כשהם לא מכירים אותה כלל.
תחשבו רגע על עצמכם.
האם כאשר אתם רואים פרסומת שבה המסרים הם כמה אנחנו או המוצר שלנו הכי טוב, האם זה משכנע אתכם ב-2024 לקנות משהו?
עולם הפרסום משנה מקצה לקצה – אנחנו כבר לא מאמינים לפרסומות ריקות בפייסבוק. המפרסמים בערוצי הטלויזיה פשוט ממשיכים באינרציה לעשות עוד מאותו הדבר, מבלי שהם יודעים שההשפעה של הפרסום הזה כבר לא אפקטיבית כמו פעם.
מה אנחנו צריכים לעשות בשביל גישת מערך שיווק מבוסס פודקאסט?
- סבלנות ואורך רוח – מערך שיווק כזה לוקח זמן
- התמדה בהעלאת פרקי פודקאסט
- צילום כל פרקי הפודקאסט במצלמות איכותיות
- תוכן איכותי ומבדל
- ערך משמעותי לקהל שיש לו אלטרנטיבות רבות
אבל אני לא מפרסם בעצם, אני לא מאבד את התקציבים שלי?
לא. הכסף לא הולך לאיבוד, הוא מושקע בבניית אמון וזו בדיוק האסטרטגיה של מערך שיווק מבוסס פודקאסט.
אתם משקיעים בבניית המותג שלכם.
בהתחלה, מעטים רואים את הערך והדרך שבקצה.
בפודקאסט, הבנייה הזאת איטית ומתרחשת נדבך על נדבך.
בשלבים הראשונים הקהל צופה או מאזין לכם, הוא לומד להכיר אתכם.
בשלב השני הוא רואה בכם דמות סמכותית.
בשלב השלישי, הוא חושב לעצמו האם הוא בטוח שאתם הדמות הנכונה כדי להוביל אותו להשגת המטרות שלו?
בשלב הרביעי הוא מחליט לתת אמון ויוצר קשר עם בעל המקצוע.
אבל, כל הנושא של יצירת קשר לא קורה אם המאזינים, שהם הלקוחות הפוטנציאליים, לא עוברים את המסע בדרך.
בשורה התחתונה: רמת האמון הולכת ועולה ויחסי הסגירה וההמרה למכירות
חברות ועסקים שואלים את עצמם את השאלה הבאה: אני אשקיע הרבה מאוד כסף ומהזמן שלי – מי מבטיח שזו ההחלטה הכי חכמה בעסק?
התשובה היא שברור שאף אחד.
אבל, ככל שתתמידו בפודקאסט שלכם, כך התוצאות יגיעו ובמכפלות. הסיבה היא שהתשואה להתמדה בפודקאסט היא מעריכית, כלומר היא עולה מפרק לפרק.
חשוב לזכור שהפודקאסט המצולם מזין גם את ערוץ היוטיוב של החברה, ככה שהיא מקבלת למעשה גם את ספוטיפי (הפרקים עולים בוידאו), ואת אפל פודקאסט – גישה ישירה להאזנה של חובבי אייטיונס ואפל.
הפודקאסט כשלעצמו מפתח בפעם אחת כמה וכמה ערוצי שיווק: יוטיוב, ספוטיפי, אפל פודקאסט, אינסטגרם וטיקטוק (במידה ומעלים רילים מכל פרק).
ככל שיעבור הזמן, גם הערוצים האלה ילכו ויצמחו בזכות הפודקאסט. כל אחד מהם יביא לכם את הערך בנפרד ויצבור עוקבים משל עצמו. האחד אוהב לצרוך את התוכן שלו ביוטיוב, האחר בספוטיפי והשלישי בכלל כל היום בטיקטוק. אתם תגיעו לקהל היעד שלכם בטווח הארוך בזכות פודקאסט ובדרך שבה הקהל הזה ירצה לצרוך את התוכן שלכם, ולא בדרך של פרסומת, שתגרום לו שלא לצרוך את התוכן שלכם.