איך מרוויחים כסף מפודקאסט: הכל על מוניטיזציה של הסכתים

הפודקאסטים הפכו כיום לאחד מכלי השיווק המובילים לעסקים וחברות, למרות שרק 5% מהחברות בישראל משתמשות בהן.

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איך מרוויחים כסף מפודקאסט: הכל על מוניטיזציה של הסכתים

הפודקאסטים הפכו כיום לאחד מכלי השיווק המובילים לעסקים וחברות, למרות שרק 5% מהחברות בישראל משתמשות בהן.

שיעורי האימוץ הולכים וגדלים וחברות מבינות שאם הם לא יהיו שם, הקהל המאזין שהוא קהל רציני ומעורב, יעשה עסקים עם חברות אחרות.

מכאן ועד להפוך את הפודקאסט שלכם לכלי רווחי המרחק הוא גדול. עסקים נדרשים להתמיד ולייצר תוכן איכותי לאורך זמן, כדי שהפודקאסט יוכל לייצר עבורם הכנסות.

כדי שעסקים יוכלו לעשות כסף מפודקאסט, נדרשת אסטרטגיה ותכנון ארוך טווח שכולל הרבה מאוד מרכיבים. בשנת 2025 כדי לעשות פודקאסט מצוין, כל החלק שנוגע להקלטה ולצילום, הוא בעל השפעה מאוד זניחה בדרך להצלחה דווקא. הסוד נמצא דווקא באיכות התוכן ובקידום של הפודקאסט.

המוטיבציה לעשיית כסף מפודקאסט: תמורה והחזר ההשקעה על הזמן ועלויות ההפקה

רכשתם ציוד יקר, אתם משקיעים שעות ארוכות בחשיבה על הפרקים, בראיונות, או שאתם בכלל בעלי עסקים שמעוניינים שהפודקאסט יביא לכם לקוחות חדשים.

חיברתם את הפודקאסט לכל אפליקציות הפודקאסטים, ויצאתם לדרך.

עבר פרק אחד, שניים ושלושה, הגיעו המאזינים והופ… גם אלה שהפודקאסט עבורם הוא תחביב, יחשבו בשלב זה או אחר על מוניטיזציה.

במילים אחרות, מוניטיזציה של פודקאסט היא היכולת להרוויח ממנו כסף.

הרעיון והכלל הוא ברור – ככל שנייצר תוכן טוב יותר, ופרקים איכותיים יותר, כך נוכל להגיע לכמות מאזינים משמעותית יותר. אלה יתורגמו בהמשך לעוקבים של הפודקאסט ומהם נוכל לייצר קהילה, שממנה נוכל להמיר ליצירת הכנסות בדרך כלשהי.

עד כאן נשמע פשוט לא?

בפועל מוניטיזציה של פודקאסט היא דבר מסובך, אבל אפשרי מאוד. המפתח להצלחה בלעשות כסף מפודקאסט היא אסטרטגיה ברורה מההתחלה, שאתם מתמידים בה. קל מאוד להתפתות אחר כל מיני הצעות לא אפקטיביות ומועדפות לפרקים בתשלום שאין בהם שום ערך לקהל היעד.

ננסה רק לחבר את הקוראים לנתונים.

כמעט כמו בכל תחום, ואפילו במוזיקה, יצירת תוכן וגם בעולם הכלכלי, פועל חוק 90/10.

כלומר, 10% מהפודקאסטים, גורפים 90% מהמאזינים. כלומר רוב הפודקאסטים ייהנו ממיעוט מאזינים, אבל האם המיעוט הזה ימנע מאיתנו לחלוטין מוניטיזציה?

הוא כן ימנע מאיתנו כנראה את המוניטיזציה שעולה לרבים לראש – והיא אכן הכנסה מפרסומות.

כלומר ל-90% מהפודקאסטים, שני אפיקי ההכנסה היחידים שקיימים הם הקמה כמיתוג לבעל העסק.

התחום השני הוא מכירה של פרקים למשתתפים שהמעוניינים להתארח כמאזינים. בפורמט הזה, גם אם יש לכם מאות מאזינים וזהו קהל היעד הרלוונטי למשתתף, אז לעתים הוא מספיק כדי להצדיק עבורו את מחיר הפרק, גם אם מחיר הפרק הוא אלפי שקלים.

איך מרוויחים כסף מפודקאסט?

הדרך האמיתית היחידה לייצר כסף מפודקאסטים הוא להפוך אותם למקצוע שלכם. אם מעניין אתכם כמה מרוויחים מפודקאסט כדי לשקול ברצינות להפוך את זה לתחום העיסוק העיקר, אז אני אפרט לגבי זה בהמשך.

הדרך השנייה הטובה ביותר היא פודקאסט הממתג את בעל העסק והופך אותו דרך תוכן איכותי לסמכות המקצועית העליונה בתחום שלו.

כלומר, להפיק פודקאסטים עבור אנשים וארגונים וגם לייעץ לפודקאסטים של ארגונים כדי לאפשר להם לצמוח.

עלות הפקת פודקאסט לארגון גדול נעה היום בטווח של 2,000-5,000 שקל בתוספת מע"מ לפרק אחד. לא זהו אינו סכום מוגזם והוא כולל תחקיר, הכנה, גיבוש הרעיון והראיון ועד לעריכה, הפצה והשקעה בקידום ממומן.

עסקים שמפיקים פודקאסטים בישראל, נמצאים יחסית בראשית דרכם אבל התחום הולך ומתפתח ככל שעוברים השנים עוד ועוד חברות קמות. גם הידע ותחום הקידום של פודקאסטים הולך ומתרחב כל הזמן.

שאר המודלים לעשיית כסף מפודקאסט, יהיו כנראה הרבה פחות רווחיים מלהקים עסק שמפיק פודקאסטים לארגונים וחברות.

כמה גישות של יצירת הכנסה מפודקאסטים

פודקאסט למיתוג בעל עסק

הסכת שמטרתו למתג ולקדם בעל עסק, מתוקף הגדרתו נבנה כנכס דיגיטלי, כדי להגשים את המטרה של בעל העסק להפוך את עצמו למומחה.

האפשרות הזאת קיימת ושרירה במיוחד לחברות עסקיות.

במצב כזה על בעל העסק ראשית למקד את התוכן ביצירת ערך משמעותית למאזין.

ללא ערך, המאזינים לא יישארו ולא יעקבו. כאן בדיוק מתחילות הטעויות של חברות גדולות ביצירת פודקאסטים.

האג'נדה של תוכן המניב ערך היא לאפשר לבעל העסק לייצר את ההכנסה מפעילות עסקית. פעילות כזו תצמח בזכות הפופולריות הגוברת של הפודקאסט.

החדשות הרעות הן שהתחרות הולכת ועולה.

יותר ויותר בעלי עסקים מגלים את הפודקאסטים ומתחרים על כמות מאזינים שצומחת לאט יותר.

בדיוק כפי שפייסבוק הפכה צפופה ביוצרי תוכן, בדיוק כפי שנוצרו כיום מאות ואולי אלפי מומחים למיתוג ברשתות החברתיות. גם בעולם הפודקאסטים מתחיל להיות צפוף ככל שעובר הזמן. עם זאת, אם תחליטו להתמיד לאורך זמן ותצברו מאזינים חדשים לאורך הזמן, אז ככל הנראה תצליחו.

היתרון בעולם הפודקאסטים הוא שחסמי הכניסה משמעותיים יותר בהשוואה לאינסטגרם ורשתות חברתיות. רכישת ציוד איכותי, עלות שמאחורי כל פרק, זמן הקלטה, ראיונות וחשיבה. היתרון הזה ישאיר את עולם הפודקאסטים כתחום פרימיום ולכן זו הפלטפורמה לייצר בה מוניטיזציה לבעלי עסקים.

תחום המונטיזציה המומלץ ביותר הוא בניית פודקאסט המניב ערך למיתוג ולקוחות של בעלי עסקים ואפילו חברות.

מה עובד פחות: מכירת פרסומות

כמו שכתבנו קודם. היכולת להרוויח סכומים משמעותיים נוגעת למי שיש להם אלפי מאזינים לפרק. או נדייק: האפשרות למכור פרסום לשחקנים גדולים עם כיסים עמוקים, שמורה כנראה לפודקאסטים פופולריים מאוד שיש להם קהל מאזינים רחב מאוד.

מעבר לכך, השוק פחות בשל מבחינת המפרסמים בישראל שמעדיפים רדיו, טלויזיה ופלטפורמות מוכרות.

אבל אם נתייחס לזה מהצד של מפרסמים, עלות של מאזין תהיה זולה משמעותית בפודקאסט פופולרי לעומת אפיקים כמו רדיו וטלויזיה.

אפשרות ראשונה שפחות נגישה בגלל חוסר ידע של מפרסמים – היא מכירה ישירה של פרסומות. הדרך היא להציע פרסום בפודקאסט שלכם לחברות גדולות ומוכרות, אפשר להגיע דרך מנהלי שיווק או בקהילות של אנשי שיווק.

יהיה לכם יתרון אם למשל יש לכם פודקאסט שעוסק באורח חיים בריא וספורט ותציע למשל למגה ספורט לתת לכם חסות. כשיש חיבור ערכי, טוב לשני הצדדים.

הפער בין התיאוריה לביצוע של המהלך הוא ענק.

מכירת פרסומות דרך מערכות האחסון: פודבין ואנקור (חשוב להדגיש שאין בישראל מספיק ידע וניסיון בנושא)

לפני כתיבת שורות אלה, חשוב לי להדגיש שאין לי באופן אישי ניסיון רב במוניטיזציה דרך מערכות הפרסום של חברות האחסון.

ככל שחקרתי וככל שאני מכיר פודקאסטרים ואת עולם הפודקאסטים בישראל, יש מעט מאוד אנשים, אם בכלל שמשתמשים בכלי הפרסום האלה.

עם זאת, החלטתי לבדוק את הדברים בעצמי ולבחון את יכולות הפרסום דרך מערכת האחסון של Podbean.

כך לדוגמה, בסימולציה שערכתי על בסיס נתונים של אחד הפודקאסטים שאני מלווה. מספרים של 1,000-2,000 מאזינים לפרק יניב הכנסה של כ-8,000 דולר בשנה דרך מערכת הפרסום של פודבין. מערכת פרסום שלוקחת מכם עמלה של 30% על כל הכנסה.

למרות שאין כמעט נתונים רשמיים בישראל, אבל אלפי מאזינים לפרק משיגים רק 10% מהפודקאסטים בישראל, אלה המופיעים באופן קבוע בראש הרשימות של Chartable. תוכלו למצוא אותם בחיפוש בגוגל תחת Israel top podcasts. התוצאה הראשונה תביא לכם את המדורגים במעלה הדירוג של ספוטיפי ותוכלו למצוא אותם כאן. הרשימה השנייה היא הפודקאסטים שנמצאים בראש הרשימה של Apple.

למאה הפודקאסטים ברשימות הללו יש אלפי מאזינים לפרק עד 20,000 מאזינים לפרק.

לעשירייה הראשונה ברשימות הללו יש עשרות אלפי מאזינים לפרק, אבל הם לרוב פודקאסטים של גופי שידור מקצועיים עם יכולות הפצה והשקעה בתוכן, שספק אם יש לרבים.

קיימים מספר כלים כדי להציע פרסומות בפודקאסט. הראשון למשל מאפשר לכם להציע פרסום דרך אחסון כמו פודבין.

כל מנוי יכול להיכנס ולהירשם במערכת הפרסום בקטגוריה השנייה. בישראל השימוש בכך נפוץ פחות וייתכן שתצטרכו את התמיכה של פודבין.

כיצד ניתן להירשם לשוק הפצת המודעות של Podbean
הפצת מודעות עצמאית באמצעות פלטפורמת האחסון של Podbean

מכירת חסויות וההבדל בניהם לפרסומות

בשונה מפרסומת המוצגת ממש בדומה לפרסומת ברדיו, חסות בדרך כלל כוללת מרכיב מסוים של תוכן, או מעורבות בתוכן של הפרק.

הרעיון של חסויות בפודקאסט היא להשתלב בפרק דרך פינה כלשהי שתתחבר לתוכן הפרק, ותהפוך את החסות לזכירה יותר.

היתרון במכירת חסויות היא אפשרות לסגור הסכמים לאורך זמן ולייצר עבור רוכש החסות, עקביות מסוימת במיתוג ובמותג. כך הוא יכול יותר בקלות למדוד את האפקטיביות של המהלך, במקום לייצר משהו חד פעמי.

כיצד ניתן להירשם לשוק הפצת המודעות של Podbean
הפצת מודעות עצמאית באמצעות פלטפורמת האחסון של Podbean

לאחר המסך המוצג כאן, שאפשרי אגב רק בגרסה היקרה יותר של אחסון פודבין שעולה 30 דולר בחודש. תופנו למסך הבא:

אפשרויות הפרסום דרך פודבין ויצירת מוניטיזציה לכל פודקאסט בישראל
תוכלו לייצר מודעות אקטיביות דרך מערכת הפרסום של פודבין

לאחר בחירה בסוג הפרסום שאתם מעוניינים בו, תועברו למסך מעקב שבו תוכלו לעקוב אחר ההכנסות האקטיביות שלכם ממודעות.

מסך המעקב אחרי פרסום בפודבין, שמופעל רק בגרסה שעולה 30 דולר בחודש

איך לעשות כסף מהפודקאסט שלכם? כלי המוניטיזציה של פודבין

כיום לא ניתן למכור פרסום ישירות דרך Spotify for Podcasters

האפשרות למכור פרסום דרך מה שהיה נקרא פעם אנקור (Anchor.fm) עדיין חסומה במדינת ישראל.

סביר להניח שהיא תיפתח במהלך השנים הקרובות, אבל זו רק השערה.

אפשר לפרסם בספוטיפי כיום דרך סוכנויות פרסום ישראליות כמו למשל אדיו שמייצגים את ספוטיפי בישראל.

מפרסמים ישראלים ופודקאסטרים ישראלים עוד יגלו את הפרסום האוטומטי בספוטיפי כשהוא ייפתח וזה ישביח את החדווה הישראלית לייצר פודקאסטים.

מכירת חסויות

אם תשלבו חסויות אבל לא בצורה מוגזמת, לא תפגעו מאוד בחוויית ההאזנה של האנשים, ותצליחו להכניס סכום כסף.

אם אתם עסק, אז זה בוודאי משהו שלא מתאים לכם לשלב עוד גוף שמבצע פרסום בתוך הפודקאסט שלכם שנועד לקדם את העסק. ככל שיש לכם עסק גדול, אתם תעדיפו את השיטה הזאת כמה שפחות.

בחירה במכירת חסויות תדרוש מאיתנו גם להשיג חשיפה עקבית לפרקים ולהציג קהל איכותי ויציב כל הזמן.

רק כולם יחד יאפשרו לנו למכור חסויות.

הרי מכירת חסות היא ממש עסקה השקולה להבאת לקוח בריטיינר חודשי.

אין בדרך כלל חסות לתקופה קצרה. ניתן למכור חסות לפרק בודד אבל אז המפרסם לא יבין את הערך בהשקעה.

לרוב עסקת חסות תהיה מוצמדת למספר רב של פרקים כדי שקהל היעד יחשף למותג.

עבור הפודקאסטר יש פה יתרון בהבטחת הכנסה לתקופה קצובה וגם וודאות ביצירה.

מהבחינה הזאת החסות שבתחילת הפרק תתומחר לרוב במחיר כפול מהחסות שיש בסוף הפרק.

הסיבה היא שאחוז השימור לקראת סוף פרק פודקאסט טוב עומדת על 70% במקרה הטוב ו-50% בממוצע.

מכירת פרקים בתשלום

האופציה הזו היא לדעתי המסוכנת מבין כל אפשרויות המוניטיזציה. מי שבכל זאת בוחרים בה, חייבים קודם כל לבנות קהילת מאזינים עקבית ואוהדת, כזו שתוכל גם להכיל פרק בתשלום שלא יביא את התוכן האיכותי ביותר.

מי שבוחר באופציית מכירת פרקים בתשלום, חייב לקחת בחשבון ולוודא כי לא יותר מ-20% מהפרקים יהיו פרקי תשלום, כדי לא לפגוע בקהל המאזינים. הם ירגישו איזה פרקים נשמעים להם טבעיים ואותנטיים ואיזה פרקים הם מאולצים ונסגרו בתשלום.

איכשהו האמרה הזו כי מכירת פרקים בתשלום היא בעלת הסיכוי הגבוה ביותר לפגוע בפודקאסט מצוין, מעוררת פליאה בקרב רבים. אני חי את עולם הפודקאסטים פעמיים. פעם ראשונה כפודקאסטר שמפיק פודקאסטים ופעם שנייה כאיש יחסי ציבור שמציע מרואיינים לפודקאסטים.

ברגע שפודקאסט מציע פרקים בתשלום, ערכו של הפודקאסט יורד משמעותית בעיני המפרסמים והמשתתפים. הכסף פוגע בחדוות היצירה והחיבור בין המראיין למרואיין נפגע דרמטית. כן, יבואו אלפי פודקאסטרים שיגידו שהפודקאסט שלהם רק עלה בעקבות זה ועוד הרבה טיעונים, יכול להיות.

אבל כמי שרואה את שני הצדדים, אין ספק שיש עלויות ביצירת פרק, אבל הדרך להרוויח מפודקאסט היא פחות למכור את כל הפרקים שלכם בתשלום למרואיינים.

מי שרוכשים את הפרקים, מציבים לעתים תנאים שונים ומשונים, התנאים הללו לא תמיד מתיישרים עם האג'נדה והכיוון הכללי של הפודקאסט שלכם.

הטעות הקלאסית היא להתפתות לסכומי כסף גדולים. יש מי שחושבים: אנחנו נכניס אנשים לפודקאסט שמוכנים לשלם מחירים גבוהים מאוד על החסות, ורמת התוכן העניין שלהם לקהל היעד נמוכה.

הפניות משתתפים והטבות דרך מרואיינים שתציג שקיפות למאזינים

כפי שכתבנו השתתפות בתשלום בפרקים היא הכי פחות מועדפת כי עלולה לפגוע במאזינים שהם למעשה הדבר הכי חשוב בפודקאסט, אבל דרך הוגנת כלפי המאזינים שלכם היא להציע הטבת הצטרפות לשירותים של מרואיינים.

למשל, קוד קופון מיוחד או הטבה אמיתית של מאזינים שיגיעו לרכוש מוצר מהמרואיין.

ככה אתם יכולים לסמן בדיוק את מי שהגיע דרך הפודקאסט והפודקאסטר יכול לקבל תגמול, המשתתף הרוויח עוד הכנסה וגם המאזינים מקבלים הטבה אמיתית.

משולש כזה של WIN-WIN-WIN מתקיים כל עוד כולם בשרשרת נותנים ערך.

קלאסיקה של שיווק שותפים של פודקאסט.

מימון המונים

כמות גדולה של מאזינים תאפשר לכם לייצר קמפיין מימון המונים שיתמוך בפודקאסט. ככל שתהיו יותר וותיקים, הפודקאסט שלכם יהיה ממותג גבוה וכך הסיכוי שלכם לייצר מוצרים שעוטפים את הפודקאסט תעלה מאוד.

מעבר לזה, מכירת מוצרים ממותגים של הפודקאסט ובמיוחד אם יש סביבו קהילה, תייצר ערך מוסף גבוה מאוד גם לפעילויות המקבילות.

ככל שהמותג שלכם יהיה יותר גדול, ככה יותר אנשים ירצו להיות חלק ממנו ורמת האמון שלהם תעלה.

מוצרים ממותגים יכולים להגביר את הזכירות ולגרום לעוד אנשים להאזין לפודקאסט.

זוהי סוג של מוניטיזציה התנדבותית של קהל מעריצים ועד כמה הוא מעוניין לתמוך בכם.

מימון המונים של פודקאסט בהיקפים משמעותיים הוא ארוע חד פעמי בדרך כלל, או כזה שאפשר לעשות אותו פעם בכמה שנים.

מה שנדרש כדי להוציא לפועל קמפיין מימון המונים של פודקאסט, הוא אהבה גדולה מאוד מהקהל שלכם. ללא פידבקים מעולים, החיבור לקהל יהיה חלש יותר.

הוצאת ספר על בסיס הפרקים של הפודקאסט

הפקת ספר תדרוש מכם להוציא כסף. לעתים גם עשרות אלפי שקלים.

אבל ספר יביא אתכם לייצר עוד תוכן ולמתג את הפודקאסט באופן כזה שיגשים את המטרות שלשמן יצרתם אותו, ככל שמדובר על מיתוג אישי.

ייתכן שאף הספר יצליח ויימכר בהרבה מאוד עותקים בחנויות וכך תחזירו בסופו של דבר את ההשקעה וגם תרוויחו כסף.

הספר הוא אומנם לא מקור רווח יוצא מגדר הרגיל, אבל הוא מייצר עבורכם עוגן ומותג.

חיזוק המותג של הפודקאסט בזכות הספר, יבוא לידי ביטוי בפעילויות נוספות שאתם עורכים.

הפקה של כנסים – יש לנו כמה עדויות מוצלחות

למשל, הפודקאסט המצליח מאוד, כסף והשקעות של עמית עשת, שהגיע נכון לרגע כתיבת שורות אלה למיליון האזנות, הצליח בזכות הפודקאסט המצליח, לייצר לעצמו מיתוג אישי של מומחה פיננסי. כמות ההאזנות המשמעותית תרמה להקמתה של קהילה ורשימת תפוצה.

אחריהם נולדו 3 כנסים מוצלחים מאוד שבהם השתתפו למעלה מ-1,000 אנשים. הכנסים מומנו על ידי חסויות של מספר גורמים בעולם הפיננסי.

אנחנו יכולים להעיד ברמה האישית שכמות האזנות משמעותית מאפשר לקיים כנס המסייע לייצר חיבורים ושיתופי פעולה נוספים.

הבאת מאזיני הפודקאסט לכנס פיזי, יכולה להעניק ערך מוסף גבוה ולמעשה מימוש של הזדמנויות עסקיות, מעבר למכירת חסויות בכנס.

בכנס אתם יכולים כעסקים למכור את המוצרים האישיים שלכם, תוכלו להתכונן הרבה מאוד זמן מראש עם מוצרים איכותיים וכך לבנות מראש את המוצרים שלכם שימכרו במסגרת הכנס כדוגמת ספר.

אמנם, מאתגר להרוויח כסף מכנס, אבל לכל הפחות יצרתם עוד ארוע שתרם מאוד למיתוג שלכם ועם פוטנציאל ליצירת הכנסות משמעותיות.

חומת תשלום למאזינים: טרם הגיע לישראל

בעיני זהו מודל עם סיכויי הצלחה נמוכים מאוד בישראל.

המצב היחיד שהמודל הזה יכול לעבוד, הוא עבור פודקאסטים שהם וותיקים מאוד. מי שהצליח לבנות סמכות גבוהה מאוד בקרב המאזינים שלו, בנה קהילת מעריצים ויכול להתחיל להציע להם גם תכני פרימיום בתשלום, יוכל לעשות למעשה כסף מפרקי פרימיום שימכרו למאזינים וותיקים.

זה מודל שהוא יותר VOD עבור קהל יעד מתוך מאזיני הפודקאסט שלכם, ואפשרי אחרי שצברתם עשרות מאזינים.

ועם זאת חשוב מאוד לזכור, תוכן של פודקאסטים הוא עדיין לא נטפליקס ומעטים הפודקאסטים שיצליחו לשכנע מאזינים לשלם כסף. זה דורש השקעה עקבית קודם כל בתוכן החינמי ולבנות את זה לאורך זמן רב.

ההוכחה לכך היא הכישלון היחסי של אתרי החדשות בישראל לייצר חומות תשלום. רוב המשלמים על אתרי החדשות הם עסקים וזה מודל שמצליח לרוב בקרב האתרים הכלכליים שיש להם משתמשים עשירים.

יהיה מעניין לראות כיצד פודקאסטים יבנו כזה מודל של תוכן בתשלום, אם בכלל, כרגע זה נראה כמו מדע בדיוני.

בשנת 2021 פורסם על כוונת ספוטיפי ואפל לעשות את זה ועד לרגע כתיבת שורות אלה זה לא הגיע לישראל.

חומת תשלום למאזינים בפודקאסטים. האם זה יגיע לישראל?

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין