איך לשפר את איכות הסאונד של הפודקאסט שלכם?

אם הקמתם פודקאסט, איכות הסאונד של הפרקים היא נושא שעולה פעמים רבות. כפודקאסטרים, יש לנו תמיד לבטים והתלבטות, האם הסאונד של הפודקאסט איכותי מספיק? לא בכדי ההתלבטות הזו עולה לא פעם. איכות ההקלטה והסאונד וגם ההפקה, משפיעות מאוד על כמות ההאזנות והתפיסה של המאזינים את הפודקאסט. אם כן, הפקת פודקאסט יכולה להיעשות בכל מיני צורות, מניסיונו ככל שתשקיעו יותר, יש סיכוי שתצליחו יותר וגם תרוויחו יותר.

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

איש יחסי ציבור ושיווק בדיגיטל. הבעלים של חברת קריאייטיביטי פי אר המספקת שירותי יחסי ציבור ושיווק למותגים בעולמות המשפט, פיננסים וכלכלה. מנחה פודקאסט ציפור פיננסית.
שהם לוי הוא הבעלים של חברת קריאייטיביטי פי אר אשר מתמחה ביחסי ציבור ושיווק בדיגיטל. שהם, אשר החל את דרכו כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט", הינו בעל 15 שנים ניסיון בתחום. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות. שהם הפך בשנים האחרונות לאחד המומחים המרכזיים בישראל בהפקת ושיווק פודקאסטים לחברות ויחידים, כאמצעי להגדלת הפעילות העסקית ובניית מותג.

אם אתם רוצים לשווק את העסק שלכם בדיגיטל, לקבל לידים ולהגדיל את נפח העבודה, צרו קשר ונבצע שיחת ייעוץ.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איך לשפר את איכות הסאונד של הפודקאסט שלכם?

אם הקמתם פודקאסט, איכות הסאונד של הפרקים היא נושא שעולה פעמים רבות. כפודקאסטרים, יש לנו תמיד לבטים והתלבטות, האם הסאונד של הפודקאסט איכותי מספיק? לא בכדי ההתלבטות הזו עולה לא פעם. איכות ההקלטה והסאונד וגם ההפקה, משפיעות מאוד על כמות ההאזנות והתפיסה של המאזינים את הפודקאסט. אם כן, הפקת פודקאסט יכולה להיעשות בכל מיני צורות, מניסיונו ככל שתשקיעו יותר, יש סיכוי שתצליחו יותר וגם תרוויחו יותר.

בכלל, היכולת לייצר מוניטיזציה מפודקאסט גם מושפעת מאיכות הסאונד וההקלטה. מאחר וכמעט כל פודקאסטר רואה בפודקאסט כמקור הכנסה, הוא צריך מראש להשקיע בסאונד איכותי ככל שאפשר.

העצה הראשונה כדי להבין מה מידת איכות הסאונד הנתפסת על ידי מאזינים, אז מציעים שתבקשו מחברים שמאזינים לפודקאסטים לחוות דעה על איכות הסאונד של הפודקאסט שלכם בהשוואה לפודקאסטים אחרים. אפשרות אחרת היא לשכור את השירותים של מומחה פודקאסטים שיעניק לכם ייעוץ לגבי אופן ההקלטה שיאפשר למאזינים שלכם ליהנות מסאונד איכותי.

אמלק – כיצד משפיע סאונד איכותי על היכולת לייצר מוניטיזציה מהפודקאסט

  • סאונד איכותי מתורגם בתפיסה לפודקאסט רציני ותוכן איכותי.
  • איכות דיבור ברורה יותר – מובנות גבוהה יותר של התוכן.
  • חוויה משמעותית יותר – הפודקאסט הוא גם אמצעי בידור עבור המונים.

איכות הסאונד היא נדבך קריטי להצלחת פודקאסט

למרות שיהיו רבים שיטענו כי הם מכירים עשרות פודקאסטים מצליחים שהוקלטו באמצעות הרמקול של המחשב, שיש להם אלפי מאזינים לפרק ושההצלחה אדירה.

התשובה התמידית שאפשר לתת להם היא שאם הסאונד היה טוב יותר, הפודקאסט שלהם היה מצליח משמעותית יותר. למה? כי ככה אנחנו רגילים להאזין או לצפות. לא לחינם המציאו ושיפרו איכות וידאו למשל, HD, 4K ונוספות. איכות משפיעה מאוד בעולם הדיגיטלי. איכות סאונד מצוינת שנשמעת ברמקולים איכותיים היא קריטית מאוד לחוויה של המאזין.

מחד, הקלטה באולפן מקצועי אינה נושא יקר כיום. שעת הקלטה עם ציוד מקצועי עולה 100-300 שקלים פלוס מע"מ. יחד עם זאת, אם מדובר בפודקאסט שיעלו בו לכל הפחות עשרות רבות של פרקים, הרי שמדובר בהוצאה לא מבוטלת של עשרות אלפי שקלים על הקלטה. זאת בשעה שאתם יכולים לרכוש בעצמכם ציוד ולהקליט לבדכם.

רכישת ציוד איכותי אינה סיפור יקר. למשל מכשיר מסוג Zoom Podtrack לסוגיו, יחד עם מיקרופונים וכבלים מסוג XLR שמתחברים בצורה קלה ופשוטה יעשו את העבודה.

מי שרוצים ציוד איכותי מאוד יכולים להשתמש במיקרופונים של SHURE. העלות של כל מיקרופון כזה עומד על 2,000 שקל כולל מע"מ. אם אתם מעוניינים במיקסר איכותי שבו תוכלו לכוון את הסאונד בנמוכים ובגבוהים בצורה יותר מדויקת, אז תוכלו להוסיף עד 3,000 שקל נוספים וציוד הקלטה כולל יעלה לכם כ-7,000 שקל.

הקשר בין איכות הסאונד לאחוז השימור של המאזינים בפודקאסט

איכות סאונד, כאמור, נקשרת במוחם של המאזינים באופן ישיר לאיכות הפודקאסט.

ברור לכל מאזין כי מי שמשקיע באיכות הסאונד, כנראה השקיע בתוכן ולכן בתחילת כל פרק, איכות הסאונד בין אם היא טובה או לא, היא גורם להישארות או נטישה של מאזינים.

אפשר לראות די בקלות שפודקאסטים עם איכות סאונד מעולה, יסבלו מהרבה פחות נטישות בתחילת כל פרק.

לכן, אחד הנדבכים המרכזיים בהצלחה של פודקאסט הוא איכות הסאונד ואין לזלזל בה. תשקיעו ותחשבו כיצד אפשר לשפר את איכות הסאונד שלכם.

באילו כלים אפשר להשתמש כדי לשפר את איכות הקול של הפודקאסט שלכם?

פיצ'ר תיקון הסאונד של Adobe – מעלים קובץ ומקבלים אחד משופר

הרבה מאוד פעמים אנחנו מקליטים סאונד שכולל רעשים, הפרעות או שמוקלט באיכות שאיננה מספקת (לעתים בגלל שהקלטנו בחלל שאינו מתאים, בעוד יש לנו ציוד מצוין). אחת הדרכים לשפר את הסאונד במידה והקלטנו ואין לנו דרך לבצע את הפרק מחדש, הוא להשתמש Enhanced של Adobe ונכון לרגע כתיבת שורות אלה, הוא פשוט בחינם וכלי שבמקרים רבים משפר את הסאונד ועושה את העבודה.

החיסרון של הכלי הוא שלעתים הקול המופק ממנו יוצא מתכתי או מזכיר מעט רובוט, אבל לא בכל המקרים ככה. הרבה פעמים עדיף קול כזה על פני סאונד באיכות גרועה שלא ניתן לשמוע בצורה ברורה ונקייה. אפשר להשתמש בכלי אונליין הזה כאן. לוחצים על הלינק המודגש, מעלים את קובץ הסאונד הפגום שלכם במלואו, ומקבלים בחזרה קובץ תקין.

לחרוצים – אפשרויות לתיקון סאונד בתוכנת Audacity

המצב הראשון שנרצה לתקן, הוא הקלטה בווליום נמוך מדי

הקלטנו את הפודקאסט בעוצמה של מתחת למינוס 18 (אפשר לראות את העוצמה למעלה בשנתות הסאונד בצד ימין). הדרך להגביר את הסאונד בצורה נכונה הוא לנרמל את הסאונד לעוצמה שאתם מבקשים להגיע אליה. אנחנו ממליצים על פעולת נרמול סאונד. כיצד עושים אותה? מסמנים את כל הקטע שהוקלט נמוך

כיצד מבצעים נרמול סאונד באודסיטי?

כיצד מבצעים נרמול סאונד באפליקציית אודסיטי?
נרמול סאונד באפליקציית אודסיטי

בדרך הזאת אם תסמנו בגובה הנרמול 12.0-. אז עוצמת הסאונד תהיה ברמה שלא תגרום לעיוות קול בעת ההאזנה. גם אם המרואיין הרים את קולו במהלך הראיון, פעולת הנרמול תחזיר את עוצמת הסאונד לרמה הנקלטת באופן ברור.

מצב שני שנרצה לתקן – דיסטורשיין קל (הסאונד גבוה מדי ולכן נוצר עיוות בהברות)

מה זה בכלל דיסטורשיין? זהו מצב שבו הקלטתם את הפודקאסט ברגישות כה גבוהה, עד כדי כך שנוצר עיוות קול ואיכות הסאונד נפגעת. חוויית ההאזנה נפגעת.

ראשית, לא כל מצב של דיסטורשיין ניתן לתקן, אם מדובר בדיסטורשיין חמור עד כדי מצב שבקושי מבינים את הדוברים, ניתן לנסות להשתמש בכלי של Adobe שהצגנו קודם. הנמכת סאונד דרך נרמול באפליקציה כמו אודסיטי לא יעזרו. שיבוש קול כזה עלול להתרחש לעתים במצב שבו כפתור הרגישות של הסאונד גבוה מדי.

דרך למנוע את המצב הזה הוא דרך שימוש באוזניות בעת ההקלטה, אך הן לא יבטיחו בוודאות שקליטת הסאונד במחשב או במכשיר ההקלטה תהיה תקינה בוודאות. עם השימוש באוזניות אנחנו נגביר את כפתור הסאונד שלהן לעוצמה המירבית דווקא. הסיבה היא שאנחנו רוצים לוודא שבעת הגברת הקול למקסימום, לא חל שיבוש קול.

שיפור איכות הסאונד של הפודקאסט דרך בחירת מקום ההקלטה

מאחר ולרובנו אין אולפן הקלטות, או שאין את התקציב כדי להשקיע באולפן הקלטות, תבחרו קודם להקליט את הפודקאסט שלכם בחדר קטן ולא בחדר גדול. הסיבה היא שחדר גדול מייצר לרוב אקוסטיקה טובה פחות והד של הסאונד. אותו הד גורם לתחושה שהפודקאסט לא הוקלט עם ציוד איכותי.

אפשרות נוספת כדי לבצע הקלטה איכותית היא לבחור בחדר מרוהט ולא בחלל כמו סלון גדול. תדאגו שהחדר שבו אתם מקליטים יהיה מאובזר ולא בחדר ריק.

גורם נוסף ואולי מובן מאליו, היא לדאוג שלכל המרואיינים בפודקאסט יהיו אוזניות והם יוכלו לשמוע בלייב את ההקלטה. במידה והקול של אחד מהם יישמע לא מספיק ברור, הוא יבין כי עליו להתקרב אל המיקרופון כדי להישמע טוב יותר בהקלטה.

צוות המומחים שלנו

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים