חלקו השני של המאמר – ביצוע השלבים שלהלן בטרם תתחיל בתהליך בניית אתרים יבטיח שבניית האתר שלך לא תחרוג מן התקציב כמו גם שחברת בניית אתרים תספק לך אתר בהתאם ללוח הזמנים.
שלב שלישי
אם בניית האתר שלך מחייבת עיצוב את האתר או עיצובו מחדש, וודא שיש לך חזון לפני שאתה ניגש לחברת עיצוב אתרים או לצוות המעצבים בחברה לבניית אתרים. החזון שלך צריך לשקף את עיצוב האתר כפי שאתה שואף אליו. בניית אתרים הכוללת עיצובי קונספטים שונים מכיוון שאינך בטוח איך אתה רואה את האתר שלך, עלולה לעלות לך כסף רב. התחלת פרויקט בניית אתרים כשהגישה בנוגע לעיצוב אתרים היא "אני אדע שזה העיצוב הנכון כשאראה אותו", תביא אותך לעלויות כבדות ומיותרות בבניית אתרים וכן לבזבוז זמן והארכת מועד סיום תהליך בניית אתרים בשל עיצוב והעלאת סקיצות וקונספטים רבים. במידה ואין לך שום חזון של מראית האתר המושלם בעיניך, ערוך רשימה של אתרים המוצאים חן בעיניך, מן התחום שלך, התמקד באלמנטים שאתה אוהב בכל אתר ונסה לקבל מושג ברור ככל שניתן על עיצוב האתר הרצוי לך. הגש את ממצאיך לחברת בניית אתרים.
שלב רביעי
כתוב את התכנים לאתר בדיוק כפי שהנך רוצה שיופיעו בו, תוכל להיעזר באיש מקצוע לכתיבת תכנים שיווקיים וממוקדים לקידום או בצוות כותבים בחברה לבניית אתרים. בניית אתרים טובה צריכה להיות מושלמת מכל הבחינות. אל תעלה אתר שבנוי מצוין אך התכנים שבו חלקיים ולא מספקים לאויר, המבקרים הראשונים באתר יתאכזבו ותפסיד אותם. עד שהתכנים שלך אינם מוכנים ומושלמים, בניית אתרים לא הסתיימה והאתר שלך איננו מוכן.
שלב חמישי
לאחר שהתכנים שלך מוכנים, מיין אותם לפי קטגוריות – אודות החברה, שירותי החברה וכדומה. זה יסייע לך להגדיר את הקונספט של האתר, לפני שתתחיל בתהליך בניית אתרים – תוכל להגדיר כמה דפים יש באתר ומה יש בהם, איזה סוג של ניווט צריך להיות באתר ועוד. רק אז גש לבניית אתרים עצמה.
שלב שישי
החלט כיצד אתה רוצה שגולשי האתר שלך יתקשרו עם האתר ושתף את חברת בניית אתרים בכך. כך תהיה סמוך ובטוח כי חברת בניית אתרים ואתה רואים עין בעין את היקף האתר ואת צורת עבודתו השוטפת. יש הרבה הבדל בין אתר בן 5 דפים סטטיים לבין אתר בן 5 דפים דינמיים ובעלי תכונות אינטראקטיביות, ולבין אתר בן 5 דפים המשולב בחנות מקוונת. ככלל, כל אתר הכולל אפליקציות מורכבות, הדורש שירותי תכנות מסובכים או המשולב עם אפליקציות חיצוניות, יעלה יותר כסף. על כן חשוב ביותר שתהיה ברור ומדויק לגבי דרישותיך בטרם תחתום עם חברת בניית אתרים ותתחיל בתהליך בניית אתרים עצמו.
שלב שביעי
לפני שתבקש או תאשר הוספת תכונות או מודולים במהלך תהליך בניית אתרים, בדוק את האפיון המקורי שלך ושאל את עצמך את השאלות הבאות: האם המשימה החדשה שייכת לאפיון המקורי, כיצד התוספת תתרום לאתר הסופי שלי והאם התרומה חשובה, כיצד התוספת משפיעה על מועד סיום תהליך בניית אתרים ועל העלויות שלי, האם לא עדיף לבצע את התוספת בשלב מאוחר יותר, לאחר תקופה שהאתר יהיה באוויר, מה תהיה השפעתה של התוספת על המודולים, הדפים והאפליקציות האחרים באתר, האם התוספת מבטלת את הצורך במודול אחר או משכפלת מודול אחר, האם היא יוצרת צורך לשנות את העיצוב.
לאחר שתשיב על כל השאלות הללו, החלט האם התוספת כדאית והאם היא כדאית בשלב זה של בניית אתרים. ביצוע כל הפעולות הללו יבטיח שכולם חולקים את אותו חזון, אתה, וצוות המעצבים והמתכנתים בחברת בניית אתרים, כמו כן יאפשר ביצוע הפעולות הללו לחברת בניית אתרים לחשב בצורה מדויקת עלויות וזמני עבודה.