מיהו בונה אתרים מקצועי?

כיום, כמעט כל אדם יכול להגדיר את עצמו כבונה אתרים מקצועי. בניית אתרים היא לא מקצוע מוסמך שלומדים באקדמיה. היא כן מקצוע שמתעדכן ללא הרף ודורש שילוב של ידע, הבנה ויכולות. 

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

איש יחסי ציבור ושיווק בדיגיטל. הבעלים של חברת קריאייטיביטי פי אר המספקת שירותי יחסי ציבור ושיווק למותגים בעולמות המשפט, פיננסים וכלכלה. מנחה פודקאסט ציפור פיננסית.
שהם לוי הוא הבעלים של חברת קריאייטיביטי פי אר אשר מתמחה ביחסי ציבור ושיווק בדיגיטל. שהם, אשר החל את דרכו כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט", הינו בעל 15 שנים ניסיון בתחום. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות. שהם הפך בשנים האחרונות לאחד המומחים המרכזיים בישראל בהפקת ושיווק פודקאסטים לחברות ויחידים, כאמצעי להגדלת הפעילות העסקית ובניית מותג.

אם אתם רוצים לשווק את העסק שלכם בדיגיטל, לקבל לידים ולהגדיל את נפח העבודה, צרו קשר ונבצע שיחת ייעוץ.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מיהו בונה אתרים מקצועי?

כיום, כמעט כל אדם יכול להגדיר את עצמו כבונה אתרים מקצועי. בניית אתרים היא לא מקצוע מוסמך שלומדים באקדמיה. היא כן מקצוע שמתעדכן ללא הרף ודורש שילוב של ידע, הבנה ויכולות. 

בונה אתרים מקצועי נבחן החל מידע טכני וטכנולוגיה במערכות וורדפס, ניסיון וידע בסוגי התוספים שאפשר להתקין באתר ועד לאופטימיזציה של Frontend וה-Backend של אתר האינטרנט שלכם. בונה אתרים מקצועי בימנו הוא מונח שכולל בתוכו בימינו כל כך הרבה היבטים ומרכיבים.

אם בעבר בונה אתרים היה מקצוע טכני, כזה שדורש ידע בכתיבת קוד. העולם הולך כיום יותר ויותר לפתרונות ופלטפורמות שלא דורשות כתיבת קוד כלל.

המקצועיות של בונה האתרים שלכם לא נבחנת באיך או האם הוא יודע לתכנת, אלא ביכולת שלו לתכנן נכון את אסטרטגיית בניית האתר.

רשת האינטרנט התפתחה מאוד והיא מציעה כיום שפע אדיר של אפשרויות לעסקים וארגונים שונים.

אם בעבר בונה אתרים היה מקצוע שהצריך ידע טכני ומקצועי מסובך ומורכב והמקצוע היה נחלתם של בודדים, היום יש גורמים רבים בשוק המעצבים ובוני אתרים, וכמו כן יש כלים אינטרנטיים מגוונים שמהווים מעין בונה אתרים וירטואלי בפני עצמם ומאפשרים גם ללא מתכנתים להפיק אתרים מעוצבים. אך בכל זאת, הבסיס והמהות של אתר טוב נותרו תחומים שרק מקצוענים אמיתיים ומנוסים בהיבטים המורכבים של עולם האינטרנט יכולים לספק.

היבטים של בניית אתרים

בניית אתרים היא שם כולל לתהליך מורכב שבסופו עולה לאוויר הווירטואלי של הרשת אתר אינטרנט חי ופעיל שגולשים יכולים להגיע אליו לקבלת מידע, ביצוע פעולות, יצירת קשר וכן הלאה. אך הדרך לאתר פעיל כוללת תהליכים שונים והיבטים מקצועיים שמאפשרים את התוצאה הסופית – לכן בפועל כדי לקבל אתר איכותי, המתאים למטרות ומספק תוצאות בטווח הארוך – יש צורך באנשי מקצוע מנוסים ואיכותיים.

בונה אתרים יכול להיות אדם או גורם שאחראי רק לצד של עיצוב אתרים או לחלופין רק לצד הטכני של הכנסת כל פרטי העיצוב והמאפיינים השונים בדרושים באתר לקוד תכנות מקצועי ונכון שיגרום לאתר להיות מוצג ופעיל.

היבטים של בניית אתרים כוללים מחקר על מהות האתר והארגון העומד מאחוריו, קהל היעד, השוק בו פועל האתר, המטרות אותן מבקש בעל האתר להשיג וכמובן מחקר מתחרים. לאחר מכן מתחיל תהליך שאותו מוביל בונה אתרים ושכולל גיבוש שפה עיצובית מתאימה ונכונה לאתר, החלטה על מסרים תדמיתיים שיש להעביר לגולשים וכדומה.

שלב הבנייה עצמו מתבצע באמצעות מערכות ניהול אתרים מתקדמות עם ממשקים עשירים שמאפשרים שלל פעולות ויכולות, כתיבת שורות קוד מקצועיות שהופכות את כל התמונות, העיצוב, התכנים וכן הלאה לאתר מלא וכולל, רכישת דומיין (שם לאתר) והעלאת האתר לאוויר בשרת אחסון מתאים ושאר היבטים טכניים שמאפשרים לאתר להיות באוויר.

בונה אתרים צריך להזין לאתר תוכן רלבנטי (שחייב להיות איכותי למטרות קידום במנועי חיפוש ומתן ערך לגולשים) וכיום נפוץ מאוד השימוש במערכות ניהול תוכן שמאפשרות בפועל לבעל האתר להוסיף תוכן ולבצע שינויים קטנים באתר בעצמו, ללא צורך בידע בתכנות או תשלום לשעות עבודה של מתכנת או בונה אתרים.

החשיבות של בונה אתרים איכותי

הגם שכיום ישנם כלי בניית אתרים אינטרנטיים וחלקם אפילו חינמיים, אך התוצאה הסופית היא פשוט לא איכותית מספיק עדיין ואינה מספיקה כדי ליצור את האפקט המלא האפשרי מפעילות נכונה ברשת האינטרנט – האתר יכול להיות יפה אך עליו גם להיות מותאם לקידום במנועי חיפוש, האתר יכול להיות זול מאוד אבל לא להתאים למטרות ולגרום לאובדן הכנסות לבעל האתר וכדומה.

בונה אתרים מקצועי אחראי לכלל היבטי האתר – עיצוב, תכנות, אחסון ועוד – רק כך ניתן להפיק את מלוא הפוטנציאל של אתר איכותי ויעיל ובסופו של דבר להעלות את החשיפה של העסק וגם את ההכנסות.

צוות המומחים שלנו

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

רוצים לדעת איך השגנו ללקוח שלנו כתבות בדה מרקר? צרו קשר לשמוע על מודל העבודה שלנו

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק את העסק שלכם ברשת בשנת 2025